Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ. Η αναβάθμιση προέβλεπε τη δομική ενίσχυση των αεροσκαφών και για την ποιοτική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους.
Στόχος ήταν η εφαρμογή ενός προγράμματος Structure Life Extension Program (SLEP) στα 72 F-4E/RF-4E που είχαν απομείνει σε υπηρεσία και η αναβάθμιση των μαχητικών ικανοτήτων Avionics Upgrade Program (AUP) 39 36 F-4 (29 αεροσκαφών Ρeace Ιcarus Ι και 10 Ρeace Ιcarus ΙΙ). Τον Δεκέμβριο του 1998, υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της Γερμανικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (DASA) και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ).
Η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών περιλάμβανε την εγκατάσταση του σύγχρονου Radar AN/APG-65 GR, νέου υπολογιστή αποστολής, ΗUD, έγχρωμων οθόνων πολλαπλής λειτουργίας, GΡS/ΙΝS, ΙFF Ιnterrogator, ασύρματου V/UΗF, υψομέτρου-Radar, καταγραφέα εικόνας-βίντεο κα. Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν τη δυνατότητα μεταφοράς πυραύλων ΑΙΜ-120 AMRAAM καθώς και άλλων προηγμένων όπλων αέρος/εδάφους, ενώ επεκτάθηκε η επιχειρησιακή τους ζωή έως και το έτος 2015. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε σε 315 εκατομμύρια δολάρια και μετά την ολοκλήρωση τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη έλαβαν τον τίτλο F-4E Peace Icarus 2000 (PI2000). Το πρωτότυπο αναβαθμισμένο F-4Ε πέταξε στις 28 Απριλίου 1999.
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2002, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην ΠΑ του πρώτου αεροσκάφους παραγωγής του προγράμματος, με αριθμό "01507", ενώ ήδη στην 117 ΠΜ βρίσκονταν άλλα τρία αναβαθμισμένα αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων και το αρχικό "Ρrincess of Andraνida" (01523).
Με τα νέα δεδομένα η ΠΑ προχώρησε σε αναδιοργάνωση του στόλου των F-4 συγκεντρώνοντας όλα τα αεροσκάφη των προγραμμάτων PI I&II στην Ανδραβίδα. Τα SRA ενσωματώθηκαν το 1997 στην 337 Μοίρα Παντός Καιρού, πετώντας με ρόλο αναχαίτισης μέχρι τις 27 Δεκεμβρίου του 2005 οπότε και αποσύρθηκαν.
Πηγή
|
(C) ; |
Εκπαιδευτικό L-39 της Τσέχικης πολεμικής αεροπορίας συνετρίβη στη περιοχή Třebíc .Ο κινητήρας για άγνωστη αιτία έχασε μέρος της ισχύς του.Οι δύο ιπτάμενοι χρησιμοποίησαν με επιτυχία το σύστημα εκτίναξης αφού πρώτα απομάκρυναν με επιτυχία το αεροπλάνο εκτός κατοικημένης περιοχής.
πηγή
Οι Lockheed Martin, Cobham και η ινδική HAL παρουσίασαν πρόσφατα το Σύμμορφο Σύστημα Δεξαμενής/ Ανεφοδιασμού Καυσίμου (CARTS) για το Προηγμένο F-16IN, με σκοπό την κάλυψη απαράβατου όρου του διαγωνισμού Μέσου Αεροσκάφους Μάχης Πολλαπλού Ρόλου (MMRCA) της Ινδίας. Όλα τα F-16 διαθέτουν ραχιαία υποδοχή ανεφοδιασμού καυσίμου σε πτήση, για τον αεροδυναμικά ελεγχόμενο βραχίονα (boom) των KC-10 και KC-135R της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Η τεχνική του Ναυτικού των ΗΠΑ είναι ευρύτερα διαδεδομένη διεθνώς και χρησιμοποιεί καθετήρα (probe) στο αεροσκάφος λήψης και χοάνη (drogue) στο αεροσκάφος παράδοσης καυσίμου. Στην περίπτωση των προηγμένων F-16, ο ανασυρόμενος καθετήρας τοποθετείται στο κενό πρόσθιο τμήμα της δεξιάς Σύμμορφης Δεξαμενής Καυσίμου (CFT) της οποίας η χωρητικότητα περιορίζεται ελάχιστα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lockheed Martin Robert Steven δήλωσε ότι είναι πιθανό να υπάρξει μια ακόμα πώληση συνολικά 24 μαχητικών αεροσκαφών 24 F-16 στην Αίγυπτο για την αναπλήρωση παλαιότερων μαχητικών.
«Η περίπτωση της Αιγύπτου ξεδιπλώνεται. Καθώς αυτά τα αεροσκάφη πετούν σε επιχειρήσεις, υπάρχουν φυσιολογικές απώλειες που συμβαίνουν.» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Stevens κατά την διάρκεια της συνόδου Sanford C. Bernstein Strategic Decisions Conference στη Νέα Υόρκη.
Ο Stevens απέφυγε να αποκαλύψει την πιθανή αξία του εν λόγω συμβολαίου, για το οποίο μίλησε ζωντανά μέσω διαδικτύου, πλην όμως το κόστος 24 επιπλέον μαχητικών εκτιμάται κοντά στο ένα δισεκατομμύρια δολάρια, χωρίς να υπολογίζεται το μακροπρόθεσμο κόστος υποστήριξης.
Η Αίγυπτος έχει υπάρξει μακροχρόνιος και μεγάλος χρήστης του F-16 έχοντας παραλάβει συνολικά 220 μαχητικά διαφόρων Block, με έξι συνεχόμενες παραγγελίες από το 1982. Είναι έτσι ο τέταρτος μεγαλύτερος χρήστης μαχητικών του τύπου.
H πιο πρόσφατη παραγγελία με βάση το πρόγραμμα Peace Vector VI περιλάμβανε 24 F-16 Block 40 (12 μονοθέσια και 12 διθέσια), τα οποία παραδόθηκαν το 2002. Από το σύνολο του στόλου εκτιμάται ότι περί τα 18 έχουν χαθεί σε ατυχήματα, ενώ 7 από τα παλαιότερα F16A/B Block 15 έχουν καθηλωθεί.
Τμήμα ειδήσεων
Σε διάστημα δύο μόλις εβδομάδων οι πολεμικές αεροπορίες της Ιταλίας και του Ισραήλ εκπαιδεύτηκαν μαζί σε δύο ασκήσεις.
Πρώτα διεξήχθη η άσκηση VEGA-10 στο Decimomannu της Σαρδηνίας. Εκεί οι Ισραηλινοί έστειλαν 6 διθέσια F-15D Baz I/II και 6 διθέσια F-16Β Νetz, με την προσθήκη του α/φους ΑΣΕΠΕ και Η/Π Gulfstream G550 Nachshon Aitam, το οποίο απ όσα έγιναν γνωστά δεν είχε έρθει στην Ελλάδα για τον Μίνωα και την Morning Wind. H Σαρδηνία είναι τακτικός οικοδεσπότης ΝΑΤΟϊκών ασκήσεων, με προεξάρχουσα την Spring Flag και η Ιταλική Αεροπορία συμμετείχε με Eurofighter, F-16A-ADF, Tornado ECR και AMX- ACOL. Με δύο κύματα την ημέρα, η άσκηση διήρκησε από τις 11 έως τις 25 Νοεμβρίου συμπεριλαμβανομένων και των πτήσεων εξοικείωσης. Είναι προφανές ότι οι Ισραηλινοί μετά την διακοπή των φιλικών σχέσεων με την Τουρκία, ψάχνουν πεδία βολής στα οποία να εκπαιδεύεται η Αεροπορία τους έχουν εντείνει το πρόγραμμα ασκήσεων με ΝΑΤΟϊκές αεροπορίες. Και το πρόγραμμα αυτό τρέχει κανονικά παρά τις καταστροφικές φωτιές στις οποίες ήταν αποφασιστική η συμβολή της ΠΑ και της ΕΜΑΚ στην κατάσβεσή τους.
Σε ανταπόδωση της VEGA-10, στις 5 Δεκεμβρίου, η Ιταλική αεροπορία έστειλε α/φη Tornado ECR στην βάση Ovda όπου εδρέυει το Κέντρο Τακτικής της Ισραηλινης Αεροπορίας, για να ασκηθούν σε περιβάλλον ερήμου. Εκεί εδρεύει η 115η Μοίρα η οποία έχει και το ρόλο εξωμοίωσης απειλής καθώς επίσης και αυτόν της μακράς κρούσης. Οι χειριστές της 115 έχουν αραβικά callsigns και μερικοί από αυτούς έχουν συμπληρώσει 1000 ώρες σε MiG-29! Εν μέσω των καταστροφικών πυρκαγιών, η ελίτ της Ισραηλινής Αεροπορίας εκπαιδευόταν με τα Ιταλικά Tornado ECR χρησιμοποιώντας F-16A/Β Netz σε περιβάλλον ερήμου και αποστολές αέρος-αέρος και αέρος εδάφους. Δεδομένου ότι η τελευταία άσκηση στο εξωτερικό που συμμετείχε η ΠΑ ήταν το TLP τον περασμένο Μάϊο με τα F-16 της 341Μ, ελπίζουμε το κύμα περικοπών, περισσότερο για λόγους εντυπώσεων παρά ουσίας, να μην παρασύρει και αυτή την χρυσή ευκαιρία να συνεχιστούν οι κοινές ασκήσεις με την Ισραηλινή Αεροπορία και η στρατιωτική διπλωματία που αυτές συνεπάγονται, ειδικά σε καιρούς που η Τουρκία δια στόματος Μπαγίς κάθε λίγο και λιγάκι ζητάει συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο και η Κύπρος με το Ισραήλ συμφωνούν στην οριοθέτηση των ΑΟΖ τους. Είναι καιρός να καταλάβουμε ότι η ΠΑ παράγει εκτός της ασφάλειας και διπλωματία και προσφέρει στο πιάτο το κλίμα για να διευθετηθούν προς όφελος της χώρας μας οι όποιες εκρεμμότητες υπάρχουν, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης όπου οι πολιτικοί και διπλωματικοί χειριμοί μας στερούνται της αναγκαίας βαρύτητας!
Πηγή
Πρόσφατα Σχόλια