Χρονική καταγραφή "συμβάντων" , που έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας , μεταξύ Heyl Ha'Avir και Türk Hava Kuvvetleri πλειονότητα των πληροφοριών προέρχεται από Τουρκικές πηγές ( που περιλαμβάνουν δημοσιεύματα και "διαρροές" σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες όπως  Youtube , Dailymotion , Twitter ) και τον Κυπριακό τύπο.

 09 Ιουλίου 2011 : Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Dailymotion ( Μάιος 2012 ) , UAV Heron εντοπίσθηκε να πετά πλησίον του λόφου Kurtnasır , στη Τούρκο-Συριακή μεθόριο και να καταγράφει θέσεις της Τουρκικής αεράμυνας.Το στόχο "κλείδωσαν" Hawk και KMS Zipkin χωρίς να προχωρήσουν σε κατάρριψη.
Ο χώρος όπου ήταν ανεπτυγμένη η πυροβολαρχία.

KMS Zipkin παρακολουθεί το Ισραηλινό Heron καθώς αυτό ίπταται πλησίον της πυροβολαρχίας.
 13 Σεπτεμβρίου 2011 : Η Τουρκική εφημερίδα Star Gazete αναφέρει πως η Aselsan τροποποίησε το IFF ( σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους ) των F-16 , ώστε τα αεροσκάφη της Heyl Ha'Avir να κατηγοριοποιηθούν σαν εχθρικά.Η εφημερίδα σημειώνει πως η σχετική τροποποίηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν κατευθύνσεων που δόθηκαν απευθείας από το γραφείο του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

 29 Σεπτεμβρίου 2011 : Η εφημερίδα Vatan σε δημοσίευμα της κάνει λόγο για παρενόχληση του Piri Reis από ιπτάμενα μέσα της Ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας.Στις 23 του μήνα το σεισμογραφικό απέπλευσε για την Ανατολική Μεσόγειο συνοδευόμενο από σκάφη του TDN για να πραγματοποιήσει σειρά ερευνών ( στην ουσία για να πραγματοποιήσει επίδειξη σημαίας στη περιοχή) .

 Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα , ζεύγος F-15 πλησίασε στα 15 μίλια από τις ακτές της Μερσίνας ενώ τις νυχτερινές ώρες της 29ης Σεπτεμβρίου , πέταξε σε χαμηλό ύψος στη περιοχή και παρενόχλησε το Piri Reis.Τα αεροσκάφη αγνόησαν τις επανειλημμένες οχλήσεις στον ασύρματο από τους Τουρκοκυρπίους.Τη στιγμή που δόθηκε scramble σε δύο F-16 τα F-15 αποχωρούσαν από τη περιοχή.Επίσης αναφέρετε πως ελικόπτερο πραγματοποίησε αιώρηση πάνω από το ωκεανογραφικό όταν αυτό έφτασε στο οικόπεδο 12 "Αφροδίτη".

  Τα περιστατικά διαψεύσθηκαν άμεσα από το Τουρκικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων με ανακοίνωση του.

14 Νοεμβρίου 2011 : Εμφανίζονται δημοσιεύματα στο Τουρκικό τύπο που θέλουν Τούρκο ψαρά στη Μέγαρσο να έχει "πιάσει" στα δίχτυα του , θραύσματα που προέρχονται από μη επανδρωμένο αεροσκάφος Heron.Το ακριβές σημείο που βρέθηκαν τα τμήματα του UAV παραμένει άγνωστο , ενώ ανεφέρετε πως τα ευρήματα στάλθηκαν στην Άγκυρα για περαιτέρω διερεύνηση.

 Οι υποψίες στρέφονται ξανά στους Ισραηλινούς καθώς είναι οι μόνοι πλην των Τούρκων στην περιοχή που επιχειρούν με Heron.Τα Τουρκικά "μέσα" συνδέουν τα συντρίμμια του UAV με την Heyl Ha'Avir και κάνουν λόγο για συνεργασία Ισραηλινών και Κούρδων αυτονομιστών.Ειδικά "βλέπουν" εμπλοκή των Ισραηλινών ( παροχή πληροφοριών ) , στην επίθεση που πραγματοποίησε το PKK στο ναύσταθμο της Αλεξανδρέττας , με αποτέλεσμα το θάνατο επτά Τούρκων ένστολων και το τραυματισμό άλλων δέκα.

 3 Ιανουαρίου 2012 : Η εφημερίδα Taraf αποκάλυψε πως Ισραηλινό Heron πραγματοποίησε αναγνωριστική πτήση στην επαρχία Hatay.Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε περίπου τέσσερις ώρες πάνω από τη περιοχή Kırıkhan όπου μόλις πρόσφατα , είχε αναπτυχθεί η 14η ταξιαρχία κατευθυνομένων πυραύλων Hawk του Τουρκικού στρατού.Οι Τούρκοι υποστήριξαν πως το αεροσκάφος πετούσε σε χαμηλό ύψος και έγινε αντιληπτό από αξιωματικό της Ταξιαρχίας.


 Η θέση όπου είχε αναπτυχθεί η πυροβαλαρχία

 Δόθηκε "καθυστερημένα" scramble στο Diyarbakir και δύο F-16 έσπευσαν να αναχαιτίσουν το UAV,το οποίο ήδη είχε αποχωρήσει από τη περιοχή.

 Στις 9 Απριλίου διαρρέουν στο Youtube οι συνομιλίες των αξιωματικών που χειρίστηκαν το περιστατικό.Όπως προκύπτει ο πτέραρχος Veysi Ağar* ενημερώθηκε πλήρως για την κατάσταση , απαγόρευσε τη χρήση όπλων και διέταξε να σβήσει το ραντάρ της πυροβαλαρχίας που είχε στοχοποιήσει το μη επανδρωμένο αεροσκάφος.

* Στο Πτέραρχο Veysi Ağar , ο οποίος αποστρατεύθηκε το περασμένο Αύγουστο , χρεώθηκε η σφαγή 35 πολιτών στο Uludere.

 17 Ιανουαρίου 2012 : Η Zaman υποστηρίζει πως Ισραηλινά Heron εντοπίσθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες να πραγματοποιούν πτήσεις στις επαρχίες Hatay και Αδάνων.Σύμφωνα με το δημοσίευμα,τα UAV συλλέγουν πληροφορίες για τις εγκαταστάσεις των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στις προαναφερόμενες περιοχές τις οποίες ακολούθως προωθούν στο PKK , με σκοπό την ευελιξία στον σχεδιασμό των επιδρομών.

19 Ιανουαρίου 2012 : Διαρροή υλικού αποκαλύπτει πως τις νυχτερινές ώρες της 19ης Ιανουαρίου πάνω από την επαρχία Hatay,Ισραηλινά και Τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν σε αερομαχία , το θέμα αναπαράγεται από πλήθος Τουρκικών εφημερίδων και Ελληνικών και Κυπριακών portal.Το 2ο αρχηγείο αεροπορικών δυνάμεων στο Diyarbakir εντόπισε "άγνωστα" ίχνη στην επαχία Hatay , δόθηκε Scrable και στη περιοχή έσπευσε ζεύγος F-16.

 
Οι συνομιλίες μεταξύ Τούρκων χειριστών και ελεγκτών αεράμυνας.Spike = ένδειξη εγκλωβισμού στο RWR.Ο Αξ/κος που λέει δεν χτυπάμε είναι ο Πτέραρχος Veysi Agar και όχι Achmet Kazdal.
Η περιοχή όπου το  TCAS του KC-135 έδωσε στίγμα
 Στην εμπλοκή συμμετέχουν , ζεύγος F-15 της Heyl Ha'Avir ,  δύο F-16 Block 40 της 182 Filo "Atmaca" ενώ στη περιοχή πετά και ένα KC-135A της 101 Filo που απογειώθηκε για να ανεφοδιάσει τo ζεύγος με καύσιμα.

 Φεβρουάριος 2012 : Το Ισραήλ επιδιώκει τη μόνιμη εγκατάσταση αεροπορικού κλιμακίου στη Κύπρο στην αεροπορική βάση Ανδρέας Παπανδρέου (;)

 05 Μαρτίου 2012 : Η εφημερίδα Habertürk αναφέρει πως η ΤΗΚ αποφάσισε να προχωρήσει στην κρυπτογράφηση των επικοινωνιών της καθώς διαπιστώθηκε ότι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες υπέκλεπταν επί ένα χρόνο τις συνομιλίες μεταξύ χειριστών και των σταθμών ραντάρ.Συγκεκριμένα στο στόχαστρο των Ισραηλινών βρέθηκε η 3η AJU στο Ικόνιο όπου διεξάγεται το βασικό σκέλος της αεροπορικής εκπαίδευσης των χειριστών που μεταπηδούν στα F-16 αλλά και η άσκηση Anadolu Kartali.

14 Μαΐου 2012 : Oι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοινώνουν ότι αεροσκάφος της αεροπορίας του Ισραήλ το οποίο εκτελούσε πτήση στον εναέριο χώρο της Κύπρου , πέταξε πάνω από το ψευδοκράτος.Από τις 11:05 ως τις 12:49 πετούσε μεταξύ ελεύθερης Κύπρου και κατεχόμενων με συνολικό χρόνο υπέρπτησης πάνω από κατεχόμενο έδαφος οκτώ λεπτών.Στις 12:43 δόθηκε scramble και από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ , απογειώθηκαν 2 F-16.


 6 Ιουλίου 2012 : Η Vatan αναφέρει πως δόθηκε Scramble σε ζεύγος Τουρκικών F-16 για να "αντιμετωπίσουν" μια πιθανή παραβίαση από Ισραηλινού F-15 που πλησίαζε στον Τουρκικό εναέριο χώρο.Τελικά το αεροσκάφος αποχώρησε χωρίς να εισέλθει στον Τ.Ε.Χ. ενώ σημειώνετε πως λόγο της κατάρριψης του RF-4E/TM από τη Συριακή αεράμυνας το προηγούμενο μήνα ,  είχαν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής.Σύμφωνα με το SigmaLive  βρισκόταν σε εξέλιξη άσκηση της Heyl Ha'Avir στο FIR Λευκωσίας στα πλαίσια της συνεργασία Κύπρου Ισραήλ.


 23 Φεβρουαρίου 2010 : Επίσης προϊόν διαρροής,ζεύγος F-5 που πραγματοποιεί νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση στο Ικόνιο,αντιλαμβάνεται τη παρουσία δύο αεροσκαφων.Σύμφωνα με Τουρκικές πηγές ξεκίνησε έρευνα για το συμβάν αλλά οι ανώτατοι αξιωματικοί Korcan Pulatsü και Nezih Damcı "συγκάλυψαν" την υπόθεση.



Οι "Ελληνικές" συνομιλίες προέρχονται από ελικόπτερο Gazelle  της 450 μοίρας (callsign Σκορπιός 5) της Εθνικής Φρουράς , καλεί το "Κάστρο" (4ο ΚΕΠ-Τρόοδος) και δίνει την αρχική αναφορά και τις προθέσεις του.

 Πέρα από το "μηχανισμό"* που τροφοδοτεί με υλικό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , οι Τούρκοι έθεσαν στην υπηρεσία τους και την έβδομη τέχνη με την χρηματοδότοτηση-παραγωγή της ταινίας Anadolu Kartallari από την THK.

 Η ταινία ξεκινά με scramble , ζευγάρι F-16 Block 40 της 132 Filo που μετασταθμεύει στην αεροπορική βάση του Dalaman καλείται να αναχαιτίσει δύο ίχνη,όχι στο Αιγαίο αλλά στο κόλπο Αττάλειας.Το πλάνο με τον ελεγκτή που κατευθύνει το ζεύγος διαρκεί δύο δευτερόλεπτα ενώ μόλις μερικά δέκατα , διαρκεί το πλάνο με τον διευρυμένο χάρτη που αποκαλύπτει τη περιοχή που διαδραματίζετε η σκηνή.

Screenshot από τη ταινία Anadolu Kartallari


* Είναι ο ίδιος μηχανισμός που δημιούργησε και διέρρευσε το βίντεο με το Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσάρα στις 28 Φεβρουαρίου του 2008 και εξήρε το κυβερνήτη Yanki Bagcioglu και πλήρωμα της TCG Gocova.O ίδιος "μηχανισμός" επανήλθε λίγους μήνες αργότερα , στις 28 Ιουλίου για να "κάψει" τον Bagcioglu,όταν διέρρευσαν προσωπικές του συνομιλίες στις οποίες ο ίδιος φέρεται να έκανε λόγο για τις Ελληνικές του ρίζες.



Υπάρχει αρκετό υλικό που πρέπει να μεταφραστεί όποιος φίλος ομιλεί την Τουρκική,παρακαλώ να μου στείλει mail.


Ντοκιμαντέρ του τηλεοπτικού δίκτυου Al Jazeera για τις σχέσεις των δύο χωρών  σε γεωπολιτικο επίπεδο.

 
 Τρεις νεκροί και ένας τραυματίας είναι ο απολογισμός από τη πτώση Ρωσικού αμφίβιου αεροσκάφους ανθυποβρυχιακού πολέμου,στην Ουκρανία.

Ένα από τα εννέα εναπομήναντα αεροσκάφη του τύπου

 Το Be-12 συνετρίβη 50 χιλιόμετρα από τη Ρώσικη ναυτική βάση της Σεβαστούπολης στο αεροδρόμιο Kacha και ενώ βρισκόταν στη φάση της προσγείωσης.Από τις αρχικές ενδείξεις γίνεται λόγος για βλάβη στο κινητήρα καθώς το αεροσκάφος ξαφνικά έβαλε αριστερή κλίση και συνετρίβη.Οι πτήσεις των Be-12 έχουν προσωρινά ανασταλεί προσωρινά μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα για τα αίτια πτώσης.










 Ο ηγέτης της Χεζμπολάχ του Λιβάνου, ο σεΐχης Χασάν Νασράλα, επιβεβαίωσε ότι η οργάνωσή της οποίας ηγείται,"έστειλε" το περασμένο Σάββατο το Ιρανικής κατασκευής μη επανδρωμένο ελικόπτερο,στον εναέριο χώρο του Ισραήλ και επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που ήθελαν το UAV να πετά πάνω από ευαίσθητες Ισραηλινές τοποθεσίες.


  H κατάρριψη του UAV πραγματοποιήθηκε μετά από 30 λεπτά πτήσης και ενώ πλησίαζε σε εγκαταστάσεις στην έρημο Νεγκέβ, όπου φυλάσσεται μέρος του του πυρηνικού οπλοστασίου του Ισραήλ.Τα F-16 πραγματοποίησαν δύο "πυροδοτήσεις" καθώς ο πρώτος πύραυλος δεν βρήκε στόχο.







 Το Ιράκ προχωρά στη προμήθεια 28 L-159 Alca, έναντι 1 δίς. $.Οι πρώτες πληροφορίες για τις λεπτομέρειες της προμήθειας διίστανται, FlightGlobal και Novosti γράφουν για 24 εκπαιδευτικά από τα "αποθέματα" ενώ το Τσέχικο ceskenoviny.cz μιλά για 24 νέα μονοθέσια ελαφράς κρούσης L-159 + 4 διθέσια.


Η συμφωνία επισφραγίστηκε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Ιρακινού πρωθυπουργού Νούρι αλ Μάλικι στην Πράγα.Τα πρώτα L-159 ανεμένεται να παραληφθούν από την Ιρακινή αεροπορία μετά από επτά μήνες.

(C)HAF


 Την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012 ο ΣΦΠΑ "ΙΚΑΡΟΣ" επισκέφθηκε το Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας,όπου παρακολούθησε το ημερήσιο πρόγραμμα πτήσεων του εν εξελίξει Σχολείου.Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.
 Ελικόπτερο S-70A Blackhawk κατέπεσε στην περιοχή Λίτζε στο Ντιγιαρμπακίρ καθώς "χτύπησε" σε σύρματα κατά τη διάρκεια της επιστροφής του στην βάση στο χωριό Αμπαλί.Το ελικόπτερο πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση.Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ανακοινώθηκε πως υπάρχει ένας νεκρός και έξι τραυματίες. 


Πηγή toyrkika nea












(C)Περιοδικό "Κορφές"
 8 αεροσκάφη Gripen περιλαμβάνονται στη προσφορά που κατέθεσε η υπηρεσία αμυντικών εξαγωγών της Σουηδίας στη κυβέρνηση Κροατίας.Η ολοκληρωμένη πρόταση του Σουηδών περιλαμβάνει 8 JAS-39 C/D,λογιστική υποστήριξη,εκπαίδευση για τους χειριστές και το προσωπικό εδάφους, χρηματοπιστωτικό πλάνο για την αποπληρωμή.Σύμφωνα με του Σουηδούς η Κροατία θα έχει τα αεροσκάφη επιχειρησιακά ένα χρόνο μετά την υπογραφή του συμβολαίου.Ανάμεσα στα αντισταθμιστικά ωφέλη που προσφέρουν οι Σουηδοί είναι η εξαγορά Κροατικού ναυπηγείου.



 Οι Κροάτες μέχρι το Νοέμβριο του 2013 θα πρέπει να βρούν αντικαταστάτη για 10 τα απαρχαιωμένα Mig-21 (8 bisD + 2 UMD) , προγενέστερα η Γερμανία πρόσφερε 20 F-4F ICE,πρόταση η οποία δεν τελεσφόρησε.



 Τουρκικά F-16 υποχρέωσαν πολιτικό αεροσκάφος της Syrian Air με προορισμό τη Μόσχα, να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Άγκυρας το βράδυ της Τετάρτης.Ο Υπ.Εξ. της Τουρκίας λίγο μετά το περιστατικό, ανέφερε ότι "η Τουρκία έλαβε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το αεροσκάφος, μετέφερε μη πολιτικό φορτίο".
@protothema

 Μετά από έλεγχο οι αρχές φέρετε να κατέσχεσαν δώδεκα κιβώτια που περιείχαν συσκευές επικοινωνίας.Για το περιστατικό ο Αχμέτ Νταβούτογλου ανέφερε : "Είμαστε αποφασισμένοι να ελέγξουμε τις μεταφορές όπλων σε ένα καθεστώς που διαπράττει τόσο βάναυσες σφαγές εναντίον αμάχων.Είναι απαράδεκτο μια τέτοια μεταφορά να γίνεται με την χρήση του εναέριου χώρου μας" και πρόσθεσε ότι "η Άγκυρα θα συνεχίσει να ερευνά συριακά πολιτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της". "Ο συριακός εναέριος χώρος δεν είναι πλέον ασφαλής τα τουρκικά επιβατικά αεροπλάνα δεν θα πρέπει να πετούν εκεί".

Πηγή

 Εξαρτήματα για τα ραντάρ των αντιαεροπορικών συστημάτων Pantsir S1 του Συριακού Στρατού κατέσχεσε η Τουρκία από το αεροσκάφος Airbus Α-320 της Syrian Air που εκτελούσε πτήση Μόσχα-Δαμασκό. Σύμφωνα με τη ρωσική εφημερίδα Kommersant που επικαλείται πηγές του κρατικού οργανισμού εξαγωγών αμυντικού υλικού, στο συριακό Airbus Α320 υπήρχαν 12 κιβώτια που περιείχαν υλικά και εγχειρίδια των ραντάρ αντιαεροπορικών συστημάτων, εξοπλισμός που δεν χρειαζόταν ειδική άδεια ούτε τελωνειακό έλεγχο και δεν αντιπροσώπευε κανένα κίνδυνο για τα μέλη του πληρώματος ούτε για το ίδιο το αεροσκάφος. 

 Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Sergey Lavrov δήλωσε πως «το μόνο που υπήρχε ήταν φορτίο το οποίο έστελνε νομότυπα ένας Ρώσος προμηθευτής, δια νόμιμης οδού, σε νόμιμο πελάτη του». Επιπλέον, η Μόσχα διαμαρτυρήθηκε για κακομεταχείριση των επιβατών και του πληρώματος, διαρρέοντας φωτογραφία του Σύρου ιπτάμενου μηχανικού Jasem Kaser με μώλωπες. 

 Υπενθυμίζεται πως ο Συριακός Στρατός έχει σε υπηρεσία 50 αντιαεροπορικά συστήματα Pantsir S1, το οποίο για πολλούς αναλυτές θεωρείται υπεύθυνο για την κατάρριψη του τουρκικού αναγνωριστικού αεροσκάφους RF-4E.

 Πηγή

 O πρόεδρος της Σερβικής δημοκρατίας Tomislav Nikolic με διάταγμα του απένειμε μετά θάνατον,μετάλειο ανδρείας στον Επισμηναγό Goran Savic για το κουράγιο που επέδειξε,τον ηρωισμό του και την εξαιρετική πράξη ανδρείας του.

 Στις 26 Σεπτεμβρίου,εκπαιδευτικό αεροσκάφος Lasta 95 συνετρίβη στη Nova Pazova.Ο 39χρόνος χειριστής παρέμεινε μέσα στο ελικοφόρο,σε βάρος της ζωής του,αναζητώντας το ασφαλέστερο σημείο για να το "ρίξει",καθώς στη περιοχή υπήρχαν οικήματα.

Το σημείο της συντριβής
 Τελικά κατηύθυνε το ελικοφόρο στο περίβολο του Ελληνικού εργοστασίου της Vitex στη  Nova Pazova.Οι εργαζόμενοι και ο πρόεδρος του εργοστασίου Πρόδρομος Ευτυχίδης που έφτασαν πρώτοι στο σημείο της συντριβής,δήλωσαν πως δεν υπήρχε σωτηρία για τον άτυχο χειριστή,ενώ εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους που μέχρι το τέλος,προσπαθούσε να διασφαλίσει τις ζωές όσων βρίσκονταν στο έδαφος.



Πηγή

Οι Northrop Grumman, DARPA και η NASA ολοκλήρωσαν επιτυχώς μια σειρά πτήσεων επίδειξης ικανότητας για τη διαδικασία αυτόνομου εναέριου ανεφοδιασμού μεταξύ δύο UAV σε μεγάλο υψόμετρο.









.

 Το Ιράκ συνήψε συμβόλαια για την αγορά οπλισμού από τη Ρωσία αξίας ύψους 4,2 δισ.$ , σύμφωνα με ρωσικό κυβερνητικό έγγραφο το οποίο δημοσιοποιήθηκε σήμερα, ενώ ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ συναντάται με τον Ιρακινό πρωθυπουργό Νούρι αλ Μάλικι.





  Η ρωσική εφημερίδα Vedomosti ανέφερε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι συμβάσεις αξίας 4,3 δισεκ. δολαρίων είχαν ήδη συμφωνηθεί πριν από την επίσκεψη του Μάλικι. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε αυτές περιλαμβάνονται η προμήθεια 30 επιθετικών ελικοπτέρων Mi-28NE και 42 Pantsir-S.

Πηγή 
Αναγνωρίστε το αεροπλάνο. Απαντήσεις στο Blog.
 Η KAI (Korean Aerospace Industries) και η TAI στις 8 Οκτωβρίου υπέγραψαν συμφωνία ύψους 30 εκατ. $ για τη παραγωγή δομικών μερών του ελικοπτέρου γενικής χρήσης Surion.Συγκεκριμένα η TAI θα κατασκευάσει το εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου για 110 ελικόπτερα από τα συνολικά 240 Surion που προορίζονται για τις ένοπλες δυνάμεις της Νοτίου Κορέας.

KUH Surion
 Στο παρασκήνιο της συμφωνίας ο πρόεδρος της KAI Hong-kyung Kim,δήλωσε πως η εταιρία του θα λάβει μέρος στον επερχόμενο διαγωνισμό για την προμήθεια ελαφρών ελικοπτέρων,ενώ θα διερευνηθεί με στελέχη της ΤΑΙ η πιθανότητα ανάπτυξης μιας Τουρκoποιημένης έκδοσης του KF-X.

 Ο Hong-kyung Kim βρέθηκε στη Τουρκία για να σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του κοινού προγράμματος,παραγωγής 40 ελικοφόρων αρχικής/βασικής εκπαίδευσης KT-1T,για την Τουρκική αεροπορία,αξίας 350 εκατ.$,αλλά και για να προωθήσει το αεροσκάφος προκεχωρημένης εκπαίδευσης T-50 Golden Eagle.
 
 Η ΤΑΙ από την πλευρά της ανταγωνίζεται τις Boeing και Bell με τα Apache και Cobra αντίστοιχα,προωθώντας το T-129 στο διαγωνισμό της Ν.Κορέας για την προμήθεια 36 επιθετικών ελικοπτέρων.
 
 Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Milliyet, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) πραγματοποίησε μεταστάθμευση 40 αεροσκαφών F-16 (25 κατ'άλλες πηγές)στην αεροπορική βάση του Ντιγιάρμπακιρ, μετά την εξουσιοδότηση της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης (ΤΒΜΜ) για διεξαγωγή επιχειρήσεων εκτός συνόρων, κατά το Άρθρο 92 του Συντάγματος. H ενίσχυση της 8ης Κύριας Βάσης Αεριωθούμενων (AJÜ) του Ντιγιάρμπακιρ, όπου εδρεύουν οι 181 και 182 Filo με F-16 Block 40 προοινωνίζει την κλιμάκωση των αποστολών βομβαρδισμού των κουρδικών θέσεων και την ετοιμότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κατά της Συρίας σε περίπτωση κλιμάκωσης της έντασης μεταξύ των δύο κρατών. 

(C)AMI

 Σημειώνεται ότι δώδεκα μαχητικά F-16 απογειώθηκαν σήμερα από τη βάση του Ντιγιάρμπακιρ και στη συνέχεια εξαπέλυσαν επίθεση κατά τεσσάρων στρατοπέδων και θέσεων αντιαεροπορικών του ΡΚΚ στα όρη Qandil, προκαλώντας την αντίδραση της Βαγδάτης για τις παραβιάσεις του ιρακινού εναέριου χώρου. Σύμφωνα με την Άγκυρα, στην περιοχή βρίσκεται το καταφύγιο της ηγετικής ομάδας των Κούρδων ανταρτών. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν υπήρξαν θύματα.





 27.03.99 : Τέσσερις μέρες μετά την έναρξη των αεροπορικών επιδρομών,ο Ζόλταν Ντάνι, διοικητής πυροβολαρχίας SA-3 της 250ης ταξιαρχίας της Σέρβικης αεροπορίας καταρρίπτει ένα F-117A, κοντά στο χωριό Μπουτζάνοβτσι της Σερβίας,χειριστής του αεροσκάφους,ο Επισμηναγός Ντέιλ Ζέλκο.
Χορηγός του φίλμ οι ένοπλες δυνάμεις της Σερβίας...
 Σήμερα,απόστρατοι πλέον και οι δύο,με τη βοήθεια του κινηματογραφιστή Zeljko Mirkovic καταγράφουν τη πρώτη τους συνάντηση μετά από 13 χρόνια.Το ντοκιμαντέρ - με έντονα στοιχεία reality - προβλήθηκε εχθές στη Νέα Υόρκη.



Πηγή


Μέσα από αποχαρακτηρισμένα έγγραφα των δημόσιων αρχείων των ΗΠΑ,ήρθε στο φώς το Project 1794.To εν λόγο έργο,είχε "δοθεί" στην Avro και αφορούσε τη σχεδίαση και κατασκευή μιας υποέκδοσης του Avrocar.




To Avrocar πάνω στο οποίο θα στηριζόταν το project 1794



  Υπόμνημα του 1956, δείχνει πόσο είχε προχωρήσει το project και ποιες κατευθύνσεις θα έπαιρνε στη συνέχεια.

 
Οι προσδοκώμενες επιδόσεις του ιπτάμενου δίσκου της Avro,θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν,μάλλον υπερβολικές.Το project 1974 θα είχε τη δυνατότητα κάθετης απο-προσγείωσης (VTOL), θα ανέπτυσσε ταχύτητα 3 - 4 mach,οροφή τα 100.000 πόδια ενώ θα είχε ακτίνα δράσης ως και 1.000 ναυτικά μίλια.


Τελικά οι απογοητευτικές επιδόσεις του πρωτοτύπου ανάγκασαν την Αεροπορία να διακόψει το πρόγραμμα το 1960.



Πηγή wired via in.gr