(C)Σύλλογος Εθελοντών Δασοπυροσβεστών / Διασωστών Στύρων Ευβοίας |
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των χειριστών Σμηναγού Δ.Στοϊλίδη και Υποσμηναγού Ι.Χατζούδη. Οι δύο χειριστές έχασαν τη ζωη τους το 2007 κατά την εκτέλεση του καθήκοντος υπερασπιζόμενοι ζωές και περιουσίες όταν το αεροσκάφος τους κατέπεσε στα Στύρα Ευβοίας.
(C)Σύλλογος Εθελοντών Δασοπυροσβεστών / Διασωστών Στύρων Ευβοίας |
(C)Σύλλογος Εθελοντών Δασοπυροσβεστών / Διασωστών Στύρων Ευβοίας |
(C)Σύλλογος Εθελοντών Δασοπυροσβεστών / Διασωστών Στύρων Ευβοίας |
Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο σε αυτούς που δεν ξεχνούν τους δύο χειριστές...
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας της 340 ΜΒ το 2001, το προσωπικό της Μοίρας "έντυσε" το 159966 με επετειακό διάκοσμο. Δυστυχώς oι φωτογραφίες του αεροσκάφους με τον επετειακό διάκοσμο είναι ελάχιστες καθώς το αεροσκάφος πέρασε από προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση στην ΕΑΒ και φόρεσε ξανά την κλασσική παραλλαγή SEA.
Ευχαριστούμε τον ανώνυμο φίλο για τις φωτογραφίες που μας έστειλε.
Την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014, πραγματοποιήθηκε στην 116 Πτέρυγα Μάχης, επίδειξη διάσωσης Ιπταμένου από ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, στο πλαίσιο του ετήσιου σεμιναρίου θαλάσσιας επιβίωσης. Στο σεμινάριο συμμετείχε, για δεύτερη φορά, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός με Διασώστες, Ναυαγοσώστες και Σαμαρείτες από το Περιφερειακό Τμήμα Πατρών.
Στο πλαίσιο συμπλήρωσης σαράντα ετών από την άφιξη των F-4Ε Phantom στην 117ΠΜ και την αδιάλειπτη παραμονή τους σε ενεργό Υπηρεσία, την Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014 θα πραγματοποιηθεί τελετή για τον εορτασμό της επετείου.
Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στην 117ΠΜ και πέραν της Ηγεσίας της ΠΑ και επίσημων προσκεκλημένων, θα είναι ανοικτή για όλα τα στελέχη που υπηρέτησαν ή υπηρετούν στo τύπο. Στο ανωτέρω πλαίσιο προγραμματίζεται πτήση με F-4E δύο Αξκών (Ι) ε.α. με προϋπηρεσία στα Phantom, οι οποίοι θα επιλεγούν κατόπιν κλήρωσης μεταξύ των επιθυμούντων.
Ηχώ των Αιθέρων, Ιούλιος - Αύγουστος 2014
Μια ενδιαφέρουσα λεζάντα από το AFM σύμφωνα με την οποία υπάρχουν "εικασίες" για την απόκτηση των Mirage 2000-9 των ΗΑΕ από το Πακιστάν. Θα ήταν ένα από τα πολλά σενάρια που κυκλοφορούν κατα καιρούς και ίσως θα περνούσε απαρατήρητο αν δεν έφερε την υπογραφή του δημοσιογράφου Αlan Warnes, γνωστού για τις πηγές του στις ένοπλες δυνάμεις του Πακιστάν.
Η Πολεμική Αεροπορία, διοργανώνει την τελετή απόσυρσης των αεροσκαφών Α-7, στην 116 Πτέρυγα Μάχης, την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014. Η εκδήλωση η οποία θα είναι ανοικτή για το κοινό θα περιλαμβάνει στατική έκθεση αεροσκαφών Α-7 και F-16, έκθεση φωτογραφίας, πτήσεις/διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και επίδειξη της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "Ζευς".
Για τους φίλους της Ρωσικής αεροδιαστημικής... το αρχείο του περιοδικού Take Off είναι διαθέσιμο εδώ.
Διαβάζουμε στο Onalert πως τις προσεχείς ημέρες η σύμβαση για την τεχνική υποστήριξη των εκπαιδευτικών αεροσκαφών T-6 Texan II θα "περάσει" από την Βουλή. H σύμβαση FOS (Follow On Support) αφορά 20 από τα συνολικά 45 αεροσκάφη που διαθέτει η ΠΑ καθώς μόνον αυτά επαρκούν για την εκπαίδευση των σειρών της Σχολής Ικάρων.
O ανώνυμος αρθρογράφος αφήνει να εννοηθεί πως τα υπόλοιπα 25, δεν είναι σώφρον να χρησιμοποιηθούν ως πηγή ανταλλακτικών, αλλά το πιο λογικό σενάριο θα ήταν να πωληθούν... πράξη που - ευτυχώς - σκοντάφτει σε νομικό "κενό" γνωστό από την εποχή που ο Ευάγγελος Βενιζέλος ήθελε να πουλήσει τα υποβρύχια.
Τις πρώτες ρίψεις αλεξιπτωτιστών με άλματα στατικού ιμάντα πραγματοποίησαν το περασμένο Μάιο αεροσκάφη C-27J Spartan της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων του Αμερικανικού Στρατού (USASOC/United States Army Special Operations Command). Οι ρίψεις πραγματοποιήθηκαν περίπου ένα μηνά μετά την επίσημη αποδοχή των μεταγωγικών αεροσκαφών από την USAF.
Φωτογραφίες USASOC
Αποχώρησε η SAAB από τον διαγωνισμό της Δανίας για την προμήθεια Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Η Σουηδική εταιρεία θεωρεί ότι έχει προαποφασισθεί η προμήθεια του F-35 και την τελευταία στιγμή δεν κατέθεσαν την προσφορά τους για το Gripen. Σε αντίστοιχη κίνηση για τους ίδιους λόγους είχε προχωρήσει και η κοινοπραξία Eurofighter, το 2007.
Πηγή
Ανησυχία προκαλεί στην ηγεσία της Ινδικής αεροπορίας η υψηλή συχνότητα "αστοχιών" που παρουσιάζουν οι κινητήρες των Su-30MKI τα τελευταία δύο έτη.
Αν
και δεν δίνονται ακριβή στοιχεία... τα περιστατικά όπου αεροσκάφη του
τύπου προσγειώθηκαν με τον ένα κινητήρα είναι ανησυχητικά πολλά.
|
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για την εξέλιξη αλλά και τον σχεδιασμό των εξοπλιστικών προγραμμάτων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) έγιναν γνωστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο Κλάδος προωθεί συστηματικά και μεθοδικά τα εξοπλιστικά προγράμματα που είναι αναγκαία για τη διατήρηση της υψηλής επιχειρησιακής ικανότητας και ετοιμότητάς του, στο παρόν αλλά και στο μέλλον.
Oι καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στην υλοποίηση προγραμμάτων – υποπρογραμμάτων και οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις απειλούν με καθήλωση τύπους μαχητικών, αφορούν άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
H ΠΑ πάγια μελετά, σχεδιάζει και προβάλει τις επιχειρησιακές της απαιτήσεις, με σύνεση, ρεαλισμό, καθώς επίσης και με γνώμονα τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος και τη διατήρηση των επιχειρησιακών της δυνατοτήτων, με σκοπό την προβολή της ως μια αξιόπιστη δύναμη αποτροπής, που θα μπορεί να εκπληρώνει την αποστολή της στο ακέραιο.
Σε ό,τι αφορά τα υποπρογράμματα της ΠΑ, ο Κλάδος έχει εδώ και ένα χρόνο περίπου ολοκληρώσει, τις διαδικασίες που προβλέπονται στο Άρθρο 6 του Ν.3978/11 για 14 Υποπρογράμματα Συμβάσεων εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) Αεροσκαφών, ραντάρ και λοιπών οπλικών Συστημάτων, καθώς επίσης και προμήθειας ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένης της γνώμης της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής της Βουλής και της απόφασης του ΚΥΣΕΑ, όπου αυτό απαιτείται από το Νόμο. Έκτοτε όμως, αναμένει τις ενέργειες εκ μέρους των προϊσταμένων κλιμακίων και έχει ενημερώσει κατ’ επανάληψη για καθυστερήσεις, που εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων του Κλάδου αλλά και τις επιπτώσεις τους.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το υποπρόγραμμα των συγκροτημάτων πέδησης (heat sinks), η ΠΑ ολοκλήρωσε τις διαδικασίες, που αφορούν στην προμήθεια Heat Sinks για τα αεροσκάφη Mirage 2000 από τον Ιούλιο του 2013. Το συγκεκριμένο υποπρόγραμμα αφορά στην προμήθεια 144 τεμαχίων Heat Sinks για την κάλυψη των αναγκών των αεροσκαφών Mirage 2000 σε βάθος τετραετίας και ανέρχεται στο ποσό των 6,48 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στους Ειδικούς Όρους, οι οποίοι συντάσσονται σύμφωνα με τα άρθρα 33, 34, 35, 36 και 37 του Ν.3978/11 η ΠΑ ανταποκρινόμενη στις διευκρινιστικές οδηγίες του υπουργού Εθνικής Άμυνας, απάντησε τον Αύγουστο του 2013, προβάλλοντας τους σε μία σελίδα. Ακολούθως η αρμόδια επιτροπή της ΓΔΑΕΕ συνέταξε και προώθησε ειδικούς όρους που καταλάμβαναν έκταση 38 σελίδων!
Λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρήθηκαν και της κρισιμότητας στο εν λόγω υλικό, που οδηγούσε μαθηματικά σε μαζική καθήλωση των αεροσκαφών Mirage 2000, η ΠΑ προχώρησε στην εξεύρεση προσωρινής εναλλακτικής λύσης, στο πλαίσιο της υφιστάμενης νομοθεσίας και εξασφάλισε τα αναγκαία υλικά για το 2014.
Τελικά, στην παρούσα φάση, τα αεροσκάφη Mirage 2000 δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα καθήλωσης από το εν λόγω υλικό, αλλά από άλλα, που έχουν συμπεριληφθεί έγκαιρα στην Τροποποίηση της Σύμβασης 26Γ/00 (Προμήθεια 10 αεροσκαφών Mirage 2000-5 Mk 2, αναβάθμιση 10 υπαρχόντων αεροσκαφών Mirage 2000 και Προμήθεια συναφών ειδών και Υπηρεσιών).
Επισημαίνεται, ότι η εν λόγω τροποποίηση διαθέτει επαρκή χρηματοδότηση 21 εκατ. ευρώ, που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες συντήρησης – υποστήριξης των αεροσκαφών Mirage 2000, μέχρι να ευοδώσει η FOS (Follow on Support) των εν λόγω μαχητικών, που έχει προωθηθεί από την ΠΑ και έχει ήδη εγκριθεί.
Τέλος, επί του θέματος, η ΠΑ αν και ολοκλήρωσε την πρόταση της, όσον αφορά στα υλικά και τις υπηρεσίες που επιθυμούσε να συμπεριληφθούν στην τροποποίηση 26Γ/00, από 11 Νοεμβρίου 2013, εντούτοις, ακόμη και σήμερα, αυτή δεν έχει υπογραφεί για λόγους που εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων της.
Εκσυγχρονισμός αεροσκαφών F-16
Αναφορικά με το πρόγραμμα της αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 Fighting Falcon, η ΠΑ προχωρά στην επεξεργασία του θέματος, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες προβλέψεις του Νόμου 3978/11, έχοντας ξεκινήσει απ’ την αρχή συνεργασία με τις επίσημες αμερικανικές αρχές, έτσι ώστε το πακέτο της αναβάθμισης, που θα προωθηθεί για έγκριση:
- Να καλύπτει τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψιν τις εξελίξεις της τεχνολογίας και τον διαμορφούμενο συσχετισμό δυνάμεων, έτσι ώστε να αποκτήσει συγκριτικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα.
- Να είναι ρεαλιστικό, σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες και να επιτυγχάνει τις όσο το δυνατό χαμηλότερες τιμές, που μπορεί να εξασφαλίσει ο ανταγωνισμός, για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
- Να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία, προβλέψεις και επιχειρήματα, που θα εξασφαλίσουν την έγκριση των προϊσταμένων κλιμακίων.
- Να απαλείφει το ρίσκο της εφαρμογής της αναβάθμισης σε συνεργασία με τις αμερικανικές αρχές.
- Να συντομεύει τη διαδικασία και να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, γιατί το πρόγραμμα έχει ήδη καθυστερήσει επί πολλά έτη.
Με βάση πληροφορίες τα βασικά στοιχεία του RFI που εκδόθηκε είναι τα ακόλουθα:
α) Ζητούνται τεχνικά και οικονομικά στοιχεία για τον εκσυγχρονισμό του συνόλου των μαχητικών F-16 και όλων των εκδόσεων (Block 30, Block 50, Block 52+, Block 52+ Advanced) που επιχειρεί η Πολεμική Αεροπορία.
β) Ζητείται η υποβολή προτάσεων εκσυγχρονισμού, με ή χωρίς την εγκατάσταση ραντάρ AESA για μέρος, μέρη ή και για το σύνολο του στόλου.
γ) Ζητείται η υποβολή προτάσεων για την αξιοποίηση των διαφόρων συστημάτων, υποσυστημάτων και συγκροτημάτων των μαχητικών που θα εκσυγχρονιστούν, σε μαχητικά παλαιότερων εκδόσεων, καθώς και η αγορά από τον υποψήφιο ανάδοχο όσων θα απομείνουν αδιάθετα.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και πάρα πολύ σημαντικό, καθότι αφορά τον κορμό του ελληνικού στόλου μαχητικών. Για κάθε κύριο ή μη σύστημα και υποσύστημα, διατίθενται πολλές επιλογές και κατά η συνέπεια η ΠΑ θα πρέπει αφού συγκεντρώσει και επικαιροποιήσει τις διατιθέμενες κατά περίπτωση επιλογές, να προχωρήσει στον καθορισμό της τελικής επιθυμητής διαμόρφωσης με κριτήρια επιχειρησιακά, οικονομικά, τεχνολογικά, βιομηχανικά και φυσικά μειώνοντας στο ελάχιστο το οποιοδήποτε τεχνολογικό ρίσκο
To "Super Bug" στα χέρια του δοκιμαστή χειριστή της Boeing... ίσως η θεαματικότερη επίδειξη του Farnborough 14.
Ενδιαφέρουσα μίνι-συνέντευξη του Erik Winberg, ανώτατου στελέχους της SAAB για το Erieye. Κρατάμε το Multirole-Multimission και τη συνεχή εξέλιξη της πλατφόρμα...
40 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το ιστορικό scramble που δόθηκε σε ένα ζευγάρι αεροσκαφών F-5Α της 337 ΜAH την 22α Ιουλίου του 1974... η εξέλιξη της αερομαχίας και το αποτέλεσμα της έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό το 2001 όταν ένας εκ των πρωταγωνιστών έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό Cockpit.
Σήμερα - έστω και με καθυστέρηση 40 χρόνων - η πολιτεία οφείλει να πράξει τα αυτονόητα, να αναγνωρίσει τις πράξεις όλων εκείνων που βρέθηκαν στη πρώτη γραμμή και να απονείμει τις ηθικές αμοιβές που αρμόζουν σε όσους στάθηκαν απέναντι στο τούρκο εισβολέα.
(C) K. Καββαδίας |
Στις 30.11.01 πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή αναστολής λειτουργίας της 340 ΜΒ με συμμετοχή προσωπικού της 115 ΠΜ, της ηγεσίας της Π.Α καθώς και αποστράτων αξιωματικών που υπηρέτησαν στην μοίρα. Ιδιαίτερη εντύπωση στους προσκεκλημένους, έκανε το ειδικά για την περίπτωση βαμμένο επετειακό Α-7Η, με τα χρώματα της Ελληνικής Σημαίας και της 340 ΜΒ. Τα αεροσκάφη της 340 ΜΒ καθώς και μέρος του προσωπικού της ενσωματώθηκαν στην 345 ΜΒ ενώ η Μοίρα θα επαναλειτούργησει περίπου ένα χρόνο αργότερα για να παραλάβει τα τότε νέα F-16 Block 52+.
Πρόσφατα Σχόλια