Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι, ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του Πεδίου Βολής Σχίζας από τα υπολείμματα των εκπαιδευτικών πυρομαχικών που έχουν ριφθεί εκεί κατά καιρούς, επιδεικνύοντας οικολογική συνείδηση, σεβασμό στο περιβάλλον και στους κατοίκους των γύρω περιοχών.
Η επιχείρηση καθαρισμού πραγματοποιήθηκε χωρίς προβλήματα, από προσωπικό της 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με έδρα την Καλαμάτα. Ξεκίνησε την 8η Δεκεμβρίου 2010 και τελείωσε στις 19 Ιανουαρίου 2011.
Η συνολική ποσότητα των υλικών μεταφέρθηκε από το νησί Σχίζα στο λιμάνι της Καλαμάτας και στην συνέχεια στην 120 ΠΕΑ. Όλο το υλικό θα προωθηθεί άμεσα για ανακύκλωση.
Πηγή
Η επιχείρηση καθαρισμού πραγματοποιήθηκε χωρίς προβλήματα, από προσωπικό της 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με έδρα την Καλαμάτα. Ξεκίνησε την 8η Δεκεμβρίου 2010 και τελείωσε στις 19 Ιανουαρίου 2011.
Η συνολική ποσότητα των υλικών μεταφέρθηκε από το νησί Σχίζα στο λιμάνι της Καλαμάτας και στην συνέχεια στην 120 ΠΕΑ. Όλο το υλικό θα προωθηθεί άμεσα για ανακύκλωση.
Πηγή
Μία ακόμα αποστολή πριν τη συνταξιοδότηση των διαστημικών λεωφορείων ενέκρινε η NASA: το Atlantis θα εκτοξευτεί για τελευταία φορά στις 28 Ιουνίου για να μεταφέρει εξοπλισμό στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Η πτήση του Atlantis θα είναι η 135η αποστολή διαστημικού λεωφορείου από την έναρξη του προγράμματος τη δεκαετία του 1980.
Η αποστολή έλαβε το πράσινο φως από τη NASA και τον Λευκό Οίκο, υπάρχει όμως ακόμα πιθανότητα να ακυρωθεί αν το Κογκρέσο δεν εγκρίνει νέα κονδύλια για το 2011.
Τις τελευταίες τους αποστολές πραγματοποιούν φέτος και τα δύο άλλα διαστημικά λεωφορεία: έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές το Discovery προγραμματίζεται να αναχωρήσει για τον ISS στις 24 Φεβρουαρίου, ενώ η εκτόξευση του Atlantis θα ακολουθήσει δύο μήνες αργότερα, στις 19 Απριλίου.
Μετά την ολοκλήρωση του ISS και τον οριστικό παροπλισμό τους, τα σκάφη της NASA θα γίνουν μουσειακά εκθέματα.
Το διαστημικό λεωφορείο Enterprise, ένα πρωτότυπο του σκάφους που δεν πέταξε ποτέ στο Διάστημα, εκτίθεται ήδη σε υπόστεγο του Ιδρύματος Smithsonian έξω από την Ουάσινγκτον.
Σε αντίθεση με τα διαστημικά λεωφορεία, που δεν μπορούσαν να πετάξουν πέρα από τη χαμηλή γήινη τροχιά, το σκάφος που θα τα διαδεχθεί θα αναλάβει επανδρωμένες αποστολές στους αστεροειδείς και τελικά στον Άρη.
Δεδομένου όμως ότι το νέο σκάφος αποκλείεται να είναι έτοιμο πριν από το 2016, οι Αμερικανοί αστροναύτες θα χρησιμοποιούν στο μεσοδιάστημα τα ρωσικά Soyuz, τα οποία χρησιμοποιούνται από τη δεκαετία του 1960.
Πηγή
Η πτήση του Atlantis θα είναι η 135η αποστολή διαστημικού λεωφορείου από την έναρξη του προγράμματος τη δεκαετία του 1980.
Η αποστολή έλαβε το πράσινο φως από τη NASA και τον Λευκό Οίκο, υπάρχει όμως ακόμα πιθανότητα να ακυρωθεί αν το Κογκρέσο δεν εγκρίνει νέα κονδύλια για το 2011.
Τις τελευταίες τους αποστολές πραγματοποιούν φέτος και τα δύο άλλα διαστημικά λεωφορεία: έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές το Discovery προγραμματίζεται να αναχωρήσει για τον ISS στις 24 Φεβρουαρίου, ενώ η εκτόξευση του Atlantis θα ακολουθήσει δύο μήνες αργότερα, στις 19 Απριλίου.
Μετά την ολοκλήρωση του ISS και τον οριστικό παροπλισμό τους, τα σκάφη της NASA θα γίνουν μουσειακά εκθέματα.
Το διαστημικό λεωφορείο Enterprise, ένα πρωτότυπο του σκάφους που δεν πέταξε ποτέ στο Διάστημα, εκτίθεται ήδη σε υπόστεγο του Ιδρύματος Smithsonian έξω από την Ουάσινγκτον.
Σε αντίθεση με τα διαστημικά λεωφορεία, που δεν μπορούσαν να πετάξουν πέρα από τη χαμηλή γήινη τροχιά, το σκάφος που θα τα διαδεχθεί θα αναλάβει επανδρωμένες αποστολές στους αστεροειδείς και τελικά στον Άρη.
Δεδομένου όμως ότι το νέο σκάφος αποκλείεται να είναι έτοιμο πριν από το 2016, οι Αμερικανοί αστροναύτες θα χρησιμοποιούν στο μεσοδιάστημα τα ρωσικά Soyuz, τα οποία χρησιμοποιούνται από τη δεκαετία του 1960.
Πηγή
C-27J | Μοίρα | Παρατηρήσεις - Φωτογραφίες |
4117 | 354 ΜΤΜ | |
4118 | 354 ΜΤΜ | |
4120 | 354 ΜΤΜ | |
4121 | 354 ΜΤΜ | |
4122 | 354 ΜΤΜ | |
4123 | 354 ΜΤΜ | |
4124 | 354 ΜΤΜ | |
4125 | 354 ΜΤΜ |
Τα 4 Spartan που δεν παρέλαβε η ΠΑ πετούν με την FAB (Fuerza Aerea Mexicana) από το καλοκαίρι του 2012. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν εδώ.
Whatever Your Past The Future Is Gripen |
Weapons Flexibility |
In Detail |
Dimensions |
Czech Offset Program 2011 |
The Power Of Partnership |
The Gripen Mission |
The Face Of Success |
Weapons |
Gripen News - Sverige |
Gripen News - South Africa |
Gripen News - Hungary |
Gripen News - Czech |
Gripen News - Czech |
Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του Εμπορικού και Τεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης Σπάρτη (Isparta) Ηasan Huseyin Kacikoc, το τουρκικό Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων, στις 21-1-2011, θα προβεί στη διενέργεια διαγωνισμού για την κατασκευή έργων υποδομής στο αεροδρόμιο Suleyman Demirel της παραπάνω πόλεως, στα πλαίσια σχεδιασμού μεταστάθμευσης της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από το Etimesgut της Άγκυρας στη Σπάρτη. Ο διαγωνισμός αυτός περιλαμβάνει την κατασκευή υποστέγων ελικοπτέρων-αεροσκαφών, ελικοδρομίων, διαδρόμων προσγείωσης μικρών αεροσκαφών, κέντρου συντήρησης-επισκευών, κοιτώνων προσωπικού, αιθουσών συσκέψεων και διδασκαλίας, σταθμό Α΄ Βοηθειών κ.λπ. Ταυτόχρονα, η πληροφορία αυτή επιβεβαιώθηκε και από το βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ Sait Dilek, ο οποίος γνωστοποίησε ότι τα σχετικά πρωτόκολλα παραχώρησης γης είχαν υπογραφεί πριν από 2 χρόνια, ενώ τα έργα υποδομής προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε χρονικό διάστημα 2,5 έως 4 ετών.
Για την καλύτερη κατανόηση των κινήσεων της Άγκυρας σχετικά με την αεροπορία στρατού, αλλά και το είδος της διαμορφούμενης τουρκικής απειλής, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία όπως αυτά αναγράφονται στο βιβλίο του συντάκτη του παρόντος άρθρου με τίτλο: «Η γεωπολιτική στρατηγική και η στρατιωτική ισχύς της Τουρκίας», εκδόσεις Τουρίκη, (σελ. 164-166):
«Στις 15-8-2003, στα πλαίσια του προγράμματος Kuvvet-2014 (Δύναμη-2014) που αφορά στην αναδιοργάνωση των τουρκικών χερσαίων δυνάμεων, συγκροτήθηκε η τουρκική Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού (ΚΗΚ) στην οποία υπήχθησαν τα τέσσερα συντάγματα αεροπορίας στρατού, τα οποία μέχρι τότε υπάγονταν στις τέσσερις στρατιές. Η ΚΗΚ εδρεύει στην Άγκυρα και ο διοικητής της είναι υποστράτηγος. Συνεπώς, οι δυνάμεις που υπάγονται στη Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού είναι: το 1ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Άγκυρα, το 2ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα τη Μαλάτια (Μalatya) στο οποίο υπάγεται η 7η Διοίκηση Συγκροτήματος Αεροπορίας Στρατού, το 3ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα το Ιμέριον Σμύρνης (Gaziemir), το 4ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Κωνσταντινούπολη και η Διοίκηση Ομάδος Εναερίων Μεταφορών με έδρα την Άγκυρα. Η διάταξη τους αποτυπώνεται στο παρακάτω χάρτη:
Σημειώνεται ότι η Διοίκηση της Ομάδος Εναέριων Μεταφορών έχει ως αποστολή τη μεταφορά προσώπων VIP, τη μεταφορά προσωπικού και υλικών, τη μεταφορά αλληλογραφίας, τη διακομιδή ασθενών και τραυματιών, τη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού και την εκπαίδευση αλεξιπτωτιστών.
Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στην πόλη Σπάρτη (Isparta), όπου θα ενσωματωθεί με τη Σχολή Ορεινών Καταδρομών που εδρεύει στην ίδια περιοχή και θα δημιουργηθεί μία ενιαία Βάση Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου ειδήσεων Cihan Haber Ajansı της 20-3-2009, ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος Sait Dilek δήλωσε ότι οι εργασίες για τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στη Σπάρτη (Ιsparta) βρίσκονται σε εξέλιξη. Ήδη έγιναν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων για την κατασκευή των κτηρίων. Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε σε ξενοδοχείο της πόλης Σπάρτη (Isparta) τον Ιανουάριο του 2009, στα πλαίσια της επίσκεψης του τούρκου πρωθυπουργού στην Σχολή Ορεινών Καταδρομών του Εgirdir του νομού Σπάρτη (Isparta), ο τούρκος αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός İlker Başbuğ δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για το εν λόγω θέμα. Η παραπάνω μεταστάθμευση θα συμβάλει τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία, διότι στη σχολή υπηρετούν περίπου 2.000 στρατιωτικοί και 15.000 πολιτικοί υπάλληλοι. Επιπλέον στη σχολή εκπαιδεύονται ετησίως 1.000 στρατιωτικοί από τους οποίους οι περισσότεροι είναι αλλοδαποί.»
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις, σύμφωνα με δήλωση του πρώην αρχηγού τους στρατηγού Isik Kosaner, έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μία ταξιαρχία με ελικόπτερα σε μία διαδρομή, ημέρα και νύκτα, σε οποιοδήποτε φυσικό περιβάλλον και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, καθότι διαθέτουν 282 μεταφορικά ελικόπτερα, ενώ η στρατοχωροφυλακή με τα 60 ελικόπτερα που διαθέτει δύναται να μεταφέρει 2 τάγματα καταδρομών σε μία διαδρομή.
Με τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού στη Σπάρτη (Isparta), το αεροδρόμιο Suleyman Demirel θα μετατραπεί σε μία νέα αεροπορική βάση, η οποία αναβαθμίζει την απειλή τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Κύπρο, διότι οι αποστάσεις για μεταστάθμευση ελικοπτέρων, στα πλαίσια μιας επιχείρησης, πλέον μειώνονται στο μισό. Τούτο, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση που έγινε στη Σχολή Ορεινών Καταδρομών στο Εgirdir/Isparta την τελευταία διετία, προσδίδει στην περιοχή το χαρακτήρα μίας νέας ενιαίας Βάσης Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα η τουρκική απειλή να προσλαμβάνει νέες διαστάσεις.
Xρήστος Μηνάγιας, www.geostrategy.gr
Για την καλύτερη κατανόηση των κινήσεων της Άγκυρας σχετικά με την αεροπορία στρατού, αλλά και το είδος της διαμορφούμενης τουρκικής απειλής, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία όπως αυτά αναγράφονται στο βιβλίο του συντάκτη του παρόντος άρθρου με τίτλο: «Η γεωπολιτική στρατηγική και η στρατιωτική ισχύς της Τουρκίας», εκδόσεις Τουρίκη, (σελ. 164-166):
«Στις 15-8-2003, στα πλαίσια του προγράμματος Kuvvet-2014 (Δύναμη-2014) που αφορά στην αναδιοργάνωση των τουρκικών χερσαίων δυνάμεων, συγκροτήθηκε η τουρκική Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού (ΚΗΚ) στην οποία υπήχθησαν τα τέσσερα συντάγματα αεροπορίας στρατού, τα οποία μέχρι τότε υπάγονταν στις τέσσερις στρατιές. Η ΚΗΚ εδρεύει στην Άγκυρα και ο διοικητής της είναι υποστράτηγος. Συνεπώς, οι δυνάμεις που υπάγονται στη Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού είναι: το 1ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Άγκυρα, το 2ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα τη Μαλάτια (Μalatya) στο οποίο υπάγεται η 7η Διοίκηση Συγκροτήματος Αεροπορίας Στρατού, το 3ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα το Ιμέριον Σμύρνης (Gaziemir), το 4ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Κωνσταντινούπολη και η Διοίκηση Ομάδος Εναερίων Μεταφορών με έδρα την Άγκυρα. Η διάταξη τους αποτυπώνεται στο παρακάτω χάρτη:
Σημειώνεται ότι η Διοίκηση της Ομάδος Εναέριων Μεταφορών έχει ως αποστολή τη μεταφορά προσώπων VIP, τη μεταφορά προσωπικού και υλικών, τη μεταφορά αλληλογραφίας, τη διακομιδή ασθενών και τραυματιών, τη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού και την εκπαίδευση αλεξιπτωτιστών.
Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στην πόλη Σπάρτη (Isparta), όπου θα ενσωματωθεί με τη Σχολή Ορεινών Καταδρομών που εδρεύει στην ίδια περιοχή και θα δημιουργηθεί μία ενιαία Βάση Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου ειδήσεων Cihan Haber Ajansı της 20-3-2009, ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος Sait Dilek δήλωσε ότι οι εργασίες για τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στη Σπάρτη (Ιsparta) βρίσκονται σε εξέλιξη. Ήδη έγιναν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων για την κατασκευή των κτηρίων. Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε σε ξενοδοχείο της πόλης Σπάρτη (Isparta) τον Ιανουάριο του 2009, στα πλαίσια της επίσκεψης του τούρκου πρωθυπουργού στην Σχολή Ορεινών Καταδρομών του Εgirdir του νομού Σπάρτη (Isparta), ο τούρκος αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός İlker Başbuğ δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για το εν λόγω θέμα. Η παραπάνω μεταστάθμευση θα συμβάλει τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία, διότι στη σχολή υπηρετούν περίπου 2.000 στρατιωτικοί και 15.000 πολιτικοί υπάλληλοι. Επιπλέον στη σχολή εκπαιδεύονται ετησίως 1.000 στρατιωτικοί από τους οποίους οι περισσότεροι είναι αλλοδαποί.»
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις, σύμφωνα με δήλωση του πρώην αρχηγού τους στρατηγού Isik Kosaner, έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μία ταξιαρχία με ελικόπτερα σε μία διαδρομή, ημέρα και νύκτα, σε οποιοδήποτε φυσικό περιβάλλον και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, καθότι διαθέτουν 282 μεταφορικά ελικόπτερα, ενώ η στρατοχωροφυλακή με τα 60 ελικόπτερα που διαθέτει δύναται να μεταφέρει 2 τάγματα καταδρομών σε μία διαδρομή.
Με τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού στη Σπάρτη (Isparta), το αεροδρόμιο Suleyman Demirel θα μετατραπεί σε μία νέα αεροπορική βάση, η οποία αναβαθμίζει την απειλή τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Κύπρο, διότι οι αποστάσεις για μεταστάθμευση ελικοπτέρων, στα πλαίσια μιας επιχείρησης, πλέον μειώνονται στο μισό. Τούτο, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση που έγινε στη Σχολή Ορεινών Καταδρομών στο Εgirdir/Isparta την τελευταία διετία, προσδίδει στην περιοχή το χαρακτήρα μίας νέας ενιαίας Βάσης Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα η τουρκική απειλή να προσλαμβάνει νέες διαστάσεις.
Xρήστος Μηνάγιας, www.geostrategy.gr
Έστω και στη συγκεκριμένη της μορφή, η συμφωνία αντικατοπτρίζει τη βελτίωση της επικοινωνίας και την εν γένει πρόοδο των διμερών σχέσεων Ουάσιγκτον – Μόσχας.
Παρά το γεγονός ότι δέχθηκε σφοδρά πυρά στο Κογκρέσο για τη μη επιλογή αμερικανικής κατασκευής ελικοπτέρων, η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στη συνομολόγηση συμφωνίας προμήθειας ρωσικών ελικοπτέρων Mi-17, τα οποία και θα διατεθούν στην αφγανική Αεροπορία Στρατού, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της ανασύστασης.
Η συμφωνία που θα προβλέπει την προμήθεια επιπλέον 21 ελικοπτέρων του τύπου από τη ρωσική Rosoboronexport, αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, ενώ στη συμφωνία θα περιέχονται ανταλλακτικά, λογιστική υποστήριξη, εργαλεία συντήρησης κ.λπ.
Οι Αμερικανοί μάλιστα, έχουν ήδη επενδύσει περί τα 648 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά νέων ή τον εκσυγχρονισμό παλαιών ελικοπτέρων του τύπου. Γερουσιαστές διαμαρτυρήθηκαν ότι η απευθείας προμήθεια χωρίς την ύπαρξη έστω και στοιχειωδών διαγωνιστικών διαδικασιών, οδήγησαν τους Ρώσους κατασκευαστές στη μεγιστοποίηση των τιμών που απαίτησαν για την πώληση.
Ωστόσο, Αμερικανοί και Αφγανοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι, υπεραμύνθηκαν των συγκεκριμένων επιλογών, υποστηρίζοντας ότι οι Αφγανοί χειριστές είναι εξοικειωμένοι με ρωσικής προέλευσης εναέριες πλατφόρμες, ενώ δεν υπήρχε χρονικό περιθώριο εκπαίδευσής τους σε άλλους τύπους ελικοπτέρων.
Πιο χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Αμερικανού ταξίαρχου της Αεροπορίας, υπεύθυνου για την ανασύσταση των αφγανικών αεροπορικών δυνάμεων, Μάικλ Μπόρα, ο οποίος ανέφερε, ότι «πρέπει να ξεπεράσουμε το ότι είναι ρωσικής προέλευσης, αφού δουλεύει καλά στο Αφγανιστάν».
H Toυρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφία των κατευθυνομένων βλημάτων αέρος-εδάφους μέσης εμβέλειας AGM-142 Popeye-1 αναρτημένων εν πτήση σε εκσυγχρονισμένα F-4E/2020 Terminator. Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα βλήματα ισραηλινής σχεδίασης βρίσκονται στο οπλοστάσιο της ΤΗΚ από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90, η μοναδική φωτογραφία που υπήρχε μέχρι σήμερα διαθέσιμη προερχόταν από την εκτέλεση δοκιμαστικής βολής ενός Popeye-1 από αεροσκάφος F-4E (s/n 73-1032), το δεύτερο κατά σειρά που υποβλήθηκε στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις της ΙΑΙ. Τα βλήματα Popeye-1 στη ΤΗΚ βάλλονται από εκσυγχρονισμένα F-4E/2020 αξιοποιώντας τα στοιχεία που παρέχει το ραντάρ EL/M-2032 με διαμόρφωση SAR. Επιτυγχάνουν μέγιστο βεληνεκές 80km και φέρουν κεφαλή μάχης υψηλής εκρηκτικότητας, βάρους 350kg, η οποία δημιουργεί μεγάλο αριθμό θραυσμάτων ώστε να θεωρούνται αποτελεσματικά για τη καταστροφή επίγειων στόχων υψηλής αξίας, όπως αεροδρόμια, γέφυρες, αποθήκες καυσίμων αλλά και πολεμικών πλοίων. Στη ΤΗΚ παραδόθηκαν συνολικά 99 βλήματα σε δύο παρτίδες (54 και 46 αντίστοιχα).
www.strategyreport.gr
www.strategyreport.gr
RF-4E | Μοίρα | Παρατηρήσεις - Φωτογραφίες |
77-70357 | 348 ΜΤΑ | 10.12.79 Απωλέσθη |
77-70358 | 348 ΜΤΑ | 11.07.85 Απωλέσθη |
77-71761 | 348 ΜΤΑ | 07.05.87 Απωλέσθη |
77-71762 | 348 ΜΤΑ | |
77-71763 | 348 ΜΤΑ | ALE-38 1 , 2 / 06.06.08 Εκτεταμένες ζημιές |
77-71764 | 348 ΜΤΑ | |
77-71765 | 348 ΜΤΑ | Κάθετο |
77-71766 | 348 ΜΤΑ | 27.12.95 Απωλέσθη |
69-7449 | 348 ΜΤΑ | 06.09.90 Luftwaffe / Recce Meet 2014 |
69-7450 | 348 ΜΤΑ | Luftwaffe / 20.09.13 Επετειακό, 60 χρόνια 348 ΜΤΑ |
69-7454 | 30.09.88 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7460 | 23.07.83 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7464 | 348 ΜΤΑ | Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan |
69-7471 | Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7476 | 348 ΜΤΑ | 30.09.88 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών |
69-7482 | 348 ΜΤΑ | XX.06.93 Luftwaffe / Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / Πηγή ανταλλακτικών |
69-7486 | 348 ΜΤΑ | 14.07.90 Luftwaffe |
69-7487 | 348 ΜΤΑ | 26.08.72 Luftwaffe / 05.05.84 Luftwaffe / 28.06.86 Luftwaffe / 23.05.08 Επετειακό , 30 χρόνια RF-4E 1, 2, |
69-7491 | 348 ΜΤΑ | XX.06.91 Luftwaffe |
69-7493 | 03.06.75 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7495 | 348 ΜΤΑ | 08.09.74 Luftwaffe / ASTAC |
69-7496 | 348 ΜΤΑ | 30.07.80 Luftwaffe / Εμπρός θάλαμος διακυβέρνησης 1 , 2 / Recce Meet 2014 |
69-7498 | 12.06.88 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7499 | 348 ΜΤΑ | 12.09.81 Luftwaffe / XX.XX.8X Luftwaffe / 11.09.93 Luftwaffe / Recce Meet 2014 |
69-7500 | 348 ΜΤΑ | XX.06.86 Luftwaffe |
69-7506 | 348 ΜΤΑ | |
69-7507 | 348 ΜΤΑ | 14.08.91 Luftwaffe |
69-7508 | 348 ΜΤΑ | 28.02.12 Απωλέσθη / Πηγή ανταλλακτικών |
69-7511 | 348 ΜΤΑ | 02.09.73 Luftwaffe / 17.09.92 Luftwaffe / 08.11.12 Επετειακό, 100 χρόνια 110 ΠΜ 1, 2 ,3 |
69-7519 | 348 ΜΤΑ | 20.09.80 Luftwaffe / Επετειακό |
69-7529 | 348 ΜΤΑ | XX.06.88 Luftwaffe / RIAT 98 - Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / Πηγή ανταλλακτικών |
69-7531 | 02.06.80 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7533 | 348 ΜΤΑ | 02.06.78 Luftwaffe / Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / 03.12.01 Απωλέσθη |
69-7534 | 13.06.78 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών | |
69-7535 | 348 ΜΤΑ | Luftwaffe / Gateguard |
348 MTA : Κάθετο σταθερό
AS332C1 | Μοίρα | Παρατηρήσεις |
2464 | 384 ΜΕΔ | Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα |
2509 | 384 ΜΕΔ | Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα / XX.07.14 Eurocopter Espana |
2519 | 384 ΜΕΔ | Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα./ 13.02.12 Μαυροβούνιο,αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας |
2520 | 384 ΜΕΔ | Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα |
2574 | 384 ΜΕΔ | |
2575 | 384 ΜΕΔ | |
2584 | 384 ΜΕΔ | |
2589 | 384 ΜΕΔ | |
2618 | 384 ΜΕΔ | |
2620 | 384 ΜΕΔ | |
2780 | 384 ΜΕΔ | |
2787 | 384 ΜΕΔ |
Πρόσφατα Σχόλια