Anka'nın Kalkışı - Funny b

loopers are a click away
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι, ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός του Πεδίου Βολής Σχίζας από τα υπολείμματα των εκπαιδευτικών πυρομαχικών που έχουν ριφθεί εκεί κατά καιρούς, επιδεικνύοντας οικολογική συνείδηση, σεβασμό στο περιβάλλον και στους κατοίκους των γύρω περιοχών.
Η επιχείρηση καθαρισμού πραγματοποιήθηκε χωρίς προβλήματα, από προσωπικό της 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με έδρα την Καλαμάτα. Ξεκίνησε την 8η Δεκεμβρίου 2010 και τελείωσε στις 19 Ιανουαρίου 2011.
Η συνολική ποσότητα των υλικών μεταφέρθηκε από το νησί Σχίζα στο λιμάνι της Καλαμάτας και στην συνέχεια στην 120 ΠΕΑ. Όλο το υλικό θα προωθηθεί άμεσα για ανακύκλωση.

Πηγή
Μία ακόμα αποστολή πριν τη συνταξιοδότηση των διαστημικών λεωφορείων ενέκρινε η NASA: το Atlantis θα εκτοξευτεί για τελευταία φορά στις 28 Ιουνίου για να μεταφέρει εξοπλισμό στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Η πτήση του Atlantis θα είναι η 135η αποστολή διαστημικού λεωφορείου από την έναρξη του προγράμματος τη δεκαετία του 1980.

Η αποστολή έλαβε το πράσινο φως από τη NASA και τον Λευκό Οίκο, υπάρχει όμως ακόμα πιθανότητα να ακυρωθεί αν το Κογκρέσο δεν εγκρίνει νέα κονδύλια για το 2011.

Τις τελευταίες τους αποστολές πραγματοποιούν φέτος και τα δύο άλλα διαστημικά λεωφορεία: έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές το Discovery προγραμματίζεται να αναχωρήσει για τον ISS στις 24 Φεβρουαρίου, ενώ η εκτόξευση του Atlantis θα ακολουθήσει δύο μήνες αργότερα, στις 19 Απριλίου.

Μετά την ολοκλήρωση του ISS και τον οριστικό παροπλισμό τους, τα σκάφη της NASA θα γίνουν μουσειακά εκθέματα.

Το διαστημικό λεωφορείο Enterprise, ένα πρωτότυπο του σκάφους που δεν πέταξε ποτέ στο Διάστημα, εκτίθεται ήδη σε υπόστεγο του Ιδρύματος Smithsonian έξω από την Ουάσινγκτον.

Σε αντίθεση με τα διαστημικά λεωφορεία, που δεν μπορούσαν να πετάξουν πέρα από τη χαμηλή γήινη τροχιά, το σκάφος που θα τα διαδεχθεί θα αναλάβει επανδρωμένες αποστολές στους αστεροειδείς και τελικά στον Άρη.

Δεδομένου όμως ότι το νέο σκάφος αποκλείεται να είναι έτοιμο πριν από το 2016, οι Αμερικανοί αστροναύτες θα χρησιμοποιούν στο μεσοδιάστημα τα ρωσικά Soyuz, τα οποία χρησιμοποιούνται από τη δεκαετία του 1960.
Πηγή
DSC01546



C-27J Μοίρα Παρατηρήσεις - Φωτογραφίες
4117 354 ΜΤΜ
4118 354 ΜΤΜ
4120 354 ΜΤΜ
4121 354 ΜΤΜ
4122 354 ΜΤΜ
4123 354 ΜΤΜ
4124 354 ΜΤΜ
4125 354 ΜΤΜ


Τα 4 Spartan που δεν παρέλαβε η ΠΑ πετούν με την FAB (Fuerza Aerea Mexicana) από το καλοκαίρι του 2012. Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν εδώ.


Whatever Your Past The Future Is Gripen


Weapons Flexibility


In Detail


Dimensions

Czech Offset Program 2011


The Power Of Partnership


The Gripen Mission


The Face Of Success


Weapons


Gripen News - Sverige


Gripen News - South Africa


Gripen News - Hungary


Gripen News - Czech


Gripen News - Czech


Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του Εμπορικού και Τεχνικού Επιμελητηρίου της πόλης Σπάρτη (Isparta) Ηasan Huseyin Kacikoc, το τουρκικό Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων, στις 21-1-2011, θα προβεί στη διενέργεια διαγωνισμού για την κατασκευή έργων υποδομής στο αεροδρόμιο Suleyman Demirel της παραπάνω πόλεως, στα πλαίσια σχεδιασμού μεταστάθμευσης της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από το Etimesgut της Άγκυρας στη Σπάρτη. Ο διαγωνισμός αυτός περιλαμβάνει την κατασκευή υποστέγων ελικοπτέρων-αεροσκαφών, ελικοδρομίων, διαδρόμων προσγείωσης μικρών αεροσκαφών, κέντρου συντήρησης-επισκευών, κοιτώνων προσωπικού, αιθουσών συσκέψεων και διδασκαλίας, σταθμό Α΄ Βοηθειών κ.λπ. Ταυτόχρονα, η πληροφορία αυτή επιβεβαιώθηκε και από το βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ Sait Dilek, ο οποίος γνωστοποίησε ότι τα σχετικά πρωτόκολλα παραχώρησης γης είχαν υπογραφεί πριν από 2 χρόνια, ενώ τα έργα υποδομής προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε χρονικό διάστημα 2,5 έως 4 ετών.
Για την καλύτερη κατανόηση των κινήσεων της Άγκυρας σχετικά με την αεροπορία στρατού, αλλά και το είδος της διαμορφούμενης τουρκικής απειλής, παρατίθενται τα ακόλουθα στοιχεία όπως αυτά αναγράφονται στο βιβλίο του συντάκτη του παρόντος άρθρου με τίτλο: «Η γεωπολιτική στρατηγική και η στρατιωτική ισχύς της Τουρκίας», εκδόσεις Τουρίκη, (σελ. 164-166):

«Στις 15-8-2003, στα πλαίσια του προγράμματος Kuvvet-2014 (Δύναμη-2014) που αφορά στην αναδιοργάνωση των τουρκικών χερσαίων δυνάμεων, συγκροτήθηκε η τουρκική Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού (ΚΗΚ) στην οποία υπήχθησαν τα τέσσερα συντάγματα αεροπορίας στρατού, τα οποία μέχρι τότε υπάγονταν στις τέσσερις στρατιές. Η ΚΗΚ εδρεύει στην Άγκυρα και ο διοικητής της είναι υποστράτηγος. Συνεπώς, οι δυνάμεις που υπάγονται στη Διοίκηση Αεροπορίας Στρατού είναι: το 1ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Άγκυρα, το 2ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα τη Μαλάτια (Μalatya) στο οποίο υπάγεται η 7η Διοίκηση Συγκροτήματος Αεροπορίας Στρατού, το 3ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα το Ιμέριον Σμύρνης (Gaziemir), το 4ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Κωνσταντινούπολη και η Διοίκηση Ομάδος Εναερίων Μεταφορών με έδρα την Άγκυρα. Η διάταξη τους αποτυπώνεται στο παρακάτω χάρτη:



Σημειώνεται ότι η Διοίκηση της Ομάδος Εναέριων Μεταφορών έχει ως αποστολή τη μεταφορά προσώπων VIP, τη μεταφορά προσωπικού και υλικών, τη μεταφορά αλληλογραφίας, τη διακομιδή ασθενών και τραυματιών, τη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού και την εκπαίδευση αλεξιπτωτιστών.
Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στην πόλη Σπάρτη (Isparta), όπου θα ενσωματωθεί με τη Σχολή Ορεινών Καταδρομών που εδρεύει στην ίδια περιοχή και θα δημιουργηθεί μία ενιαία Βάση Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου ειδήσεων Cihan Haber Ajansı της 20-3-2009, ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος Sait Dilek δήλωσε ότι οι εργασίες για τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού από την Άγκυρα στη Σπάρτη (Ιsparta) βρίσκονται σε εξέλιξη. Ήδη έγιναν οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων για την κατασκευή των κτηρίων. Σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε σε ξενοδοχείο της πόλης Σπάρτη (Isparta) τον Ιανουάριο του 2009, στα πλαίσια της επίσκεψης του τούρκου πρωθυπουργού στην Σχολή Ορεινών Καταδρομών του Εgirdir του νομού Σπάρτη (Isparta), ο τούρκος αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός İlker Başbuğ δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για το εν λόγω θέμα. Η παραπάνω μεταστάθμευση θα συμβάλει τα μέγιστα στην τοπική κοινωνία, διότι στη σχολή υπηρετούν περίπου 2.000 στρατιωτικοί και 15.000 πολιτικοί υπάλληλοι. Επιπλέον στη σχολή εκπαιδεύονται ετησίως 1.000 στρατιωτικοί από τους οποίους οι περισσότεροι είναι αλλοδαποί.»

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι οι τουρκικές χερσαίες δυνάμεις, σύμφωνα με δήλωση του πρώην αρχηγού τους στρατηγού Isik Kosaner, έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μία ταξιαρχία με ελικόπτερα σε μία διαδρομή, ημέρα και νύκτα, σε οποιοδήποτε φυσικό περιβάλλον και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, καθότι διαθέτουν 282 μεταφορικά ελικόπτερα, ενώ η στρατοχωροφυλακή με τα 60 ελικόπτερα που διαθέτει δύναται να μεταφέρει 2 τάγματα καταδρομών σε μία διαδρομή.

Με τη μεταστάθμευση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού στη Σπάρτη (Isparta), το αεροδρόμιο Suleyman Demirel θα μετατραπεί σε μία νέα αεροπορική βάση, η οποία αναβαθμίζει την απειλή τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Κύπρο, διότι οι αποστάσεις για μεταστάθμευση ελικοπτέρων, στα πλαίσια μιας επιχείρησης, πλέον μειώνονται στο μισό. Τούτο, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση που έγινε στη Σχολή Ορεινών Καταδρομών στο Εgirdir/Isparta την τελευταία διετία, προσδίδει στην περιοχή το χαρακτήρα μίας νέας ενιαίας Βάσης Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων και Επιθετικών-Μεταφορικών Ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα η τουρκική απειλή να προσλαμβάνει νέες διαστάσεις.

Xρήστος Μηνάγιας, www.geostrategy.gr
Έστω και στη συγκεκριμένη της μορφή, η συμφωνία αντικατοπτρίζει τη βελτίωση της επικοινωνίας και την εν γένει πρόοδο των διμερών σχέσεων Ουάσιγκτον – Μόσχας.

Παρά το γεγονός ότι δέχθηκε σφοδρά πυρά στο Κογκρέσο για τη μη επιλογή αμερικανικής κατασκευής ελικοπτέρων, η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στη συνομολόγηση συμφωνίας προμήθειας ρωσικών ελικοπτέρων Mi-17, τα οποία και θα διατεθούν στην αφγανική Αεροπορία Στρατού, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της ανασύστασης.

Η συμφωνία που θα προβλέπει την προμήθεια επιπλέον 21 ελικοπτέρων του τύπου από τη ρωσική Rosoboronexport, αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, ενώ στη συμφωνία θα περιέχονται ανταλλακτικά, λογιστική υποστήριξη, εργαλεία συντήρησης κ.λπ.

Οι Αμερικανοί μάλιστα, έχουν ήδη επενδύσει περί τα 648 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά νέων ή τον εκσυγχρονισμό παλαιών ελικοπτέρων του τύπου. Γερουσιαστές διαμαρτυρήθηκαν ότι η απευθείας προμήθεια χωρίς την ύπαρξη έστω και στοιχειωδών διαγωνιστικών διαδικασιών, οδήγησαν τους Ρώσους κατασκευαστές στη μεγιστοποίηση των τιμών που απαίτησαν για την πώληση.




Ωστόσο, Αμερικανοί και Αφγανοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι, υπεραμύνθηκαν των συγκεκριμένων επιλογών, υποστηρίζοντας ότι οι Αφγανοί χειριστές είναι εξοικειωμένοι με ρωσικής προέλευσης εναέριες πλατφόρμες, ενώ δεν υπήρχε χρονικό περιθώριο εκπαίδευσής τους σε άλλους τύπους ελικοπτέρων.


Πιο χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Αμερικανού ταξίαρχου της Αεροπορίας, υπεύθυνου για την ανασύσταση των αφγανικών αεροπορικών δυνάμεων, Μάικλ Μπόρα, ο οποίος ανέφερε, ότι «πρέπει να ξεπεράσουμε το ότι είναι ρωσικής προέλευσης, αφού δουλεύει καλά στο Αφγανιστάν».

H Toυρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφία των κατευθυνομένων βλημάτων αέρος-εδάφους μέσης εμβέλειας AGM-142 Popeye-1 αναρτημένων εν πτήση σε εκσυγχρονισμένα F-4E/2020 Terminator. Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα βλήματα ισραηλινής σχεδίασης βρίσκονται στο οπλοστάσιο της ΤΗΚ από τα τέλη της δεκαετίας του ΄90, η μοναδική φωτογραφία που υπήρχε μέχρι σήμερα διαθέσιμη προερχόταν από την εκτέλεση δοκιμαστικής βολής ενός Popeye-1 από αεροσκάφος F-4E (s/n 73-1032), το δεύτερο κατά σειρά που υποβλήθηκε στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις της ΙΑΙ. Τα βλήματα Popeye-1 στη ΤΗΚ βάλλονται από εκσυγχρονισμένα F-4E/2020 αξιοποιώντας τα στοιχεία που παρέχει το ραντάρ EL/M-2032 με διαμόρφωση SAR. Επιτυγχάνουν μέγιστο βεληνεκές 80km και φέρουν κεφαλή μάχης υψηλής εκρηκτικότητας, βάρους 350kg, η οποία δημιουργεί μεγάλο αριθμό θραυσμάτων ώστε να θεωρούνται αποτελεσματικά για τη καταστροφή επίγειων στόχων υψηλής αξίας, όπως αεροδρόμια, γέφυρες, αποθήκες καυσίμων αλλά και πολεμικών πλοίων. Στη ΤΗΚ παραδόθηκαν συνολικά 99 βλήματα σε δύο παρτίδες (54 και 46 αντίστοιχα).

www.strategyreport.gr
DSC01384




RF-4E Μοίρα Παρατηρήσεις - Φωτογραφίες
77-70357 348 ΜΤΑ 10.12.79 Απωλέσθη
77-70358 348 ΜΤΑ 11.07.85 Απωλέσθη
77-71761 348 ΜΤΑ 07.05.87 Απωλέσθη
77-71762 348 ΜΤΑ
77-71763 348 ΜΤΑ ALE-38 1 , 2 / 06.06.08 Εκτεταμένες ζημιές
77-71764 348 ΜΤΑ
77-71765 348 ΜΤΑ Κάθετο
77-71766 348 ΜΤΑ 27.12.95 Απωλέσθη
69-7449 348 ΜΤΑ 06.09.90 Luftwaffe / Recce Meet 2014
69-7450 348 ΜΤΑ Luftwaffe / 20.09.13 Επετειακό, 60 χρόνια 348 ΜΤΑ
69-7454
30.09.88 Luftwaffe  / Πηγή ανταλλακτικών
69-7460
23.07.83 LuftwaffeΠηγή ανταλλακτικών 
69-7464 348 ΜΤΑ Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan
69-7471
Πηγή ανταλλακτικών
69-7476 348 ΜΤΑ 30.09.88 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών
69-7482 348 ΜΤΑ XX.06.93 Luftwaffe / Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / Πηγή ανταλλακτικών
69-7486 348 ΜΤΑ 14.07.90 Luftwaffe
69-7487 348 ΜΤΑ 26.08.72 Luftwaffe / 05.05.84 Luftwaffe / 28.06.86 Luftwaffe / 23.05.08 Επετειακό , 30 χρόνια RF-4E 1, 2,
69-7491 348 ΜΤΑ XX.06.91 Luftwaffe
69-7493
03.06.75 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών
69-7495 348 ΜΤΑ 08.09.74 Luftwaffe / ASTAC
69-7496 348 ΜΤΑ 30.07.80 Luftwaffe / Εμπρός θάλαμος διακυβέρνησης 1 , 2 / Recce Meet 2014
69-7498
12.06.88 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών
69-7499 348 ΜΤΑ 12.09.81 Luftwaffe / XX.XX.8X Luftwaffe / 11.09.93 Luftwaffe / Recce Meet 2014
69-7500 348 ΜΤΑ XX.06.86 Luftwaffe
69-7506 348 ΜΤΑ
69-7507 348 ΜΤΑ 14.08.91 Luftwaffe
69-7508 348 ΜΤΑ 28.02.12 Απωλέσθη / Πηγή ανταλλακτικών
69-7511 348 ΜΤΑ 02.09.73 Luftwaffe / 17.09.92 Luftwaffe / 08.11.12 Επετειακό, 100 χρόνια 110 ΠΜ 1, 2 ,3
69-7519 348 ΜΤΑ 20.09.80 Luftwaffe / Επετειακό
69-7529 348 ΜΤΑ XX.06.88 Luftwaffe / RIAT 98 - Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / Πηγή ανταλλακτικών
69-7531
02.06.80 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών
69-7533 348 ΜΤΑ 02.06.78 Luftwaffe / Sqn. Exchange,1 Sqn St Mawgan / 03.12.01 Απωλέσθη
69-7534
13.06.78 Luftwaffe / Πηγή ανταλλακτικών
69-7535 348 ΜΤΑ Luftwaffe / Gateguard


348 MTA : Κάθετο σταθερό

DSC01556




AS332C1 Μοίρα Παρατηρήσεις
2464 384 ΜΕΔ Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα
2509 384 ΜΕΔ Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα / XX.07.14 Eurocopter Espana
2519 384 ΜΕΔ Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα./ 13.02.12 Μαυροβούνιο,αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας
2520 384 ΜΕΔ Ανήκει στο Λιμενικό Σώμα
2574 384 ΜΕΔ
2575 384 ΜΕΔ
2584 384 ΜΕΔ
2589 384 ΜΕΔ
2618 384 ΜΕΔ
2620 384 ΜΕΔ
2780 384 ΜΕΔ
2787 384 ΜΕΔ