Ερωτηματικά προκαλεί η αυτοκτονία του Σμηναγού Kemal Hidiroglu, εχθές το απόγευμα στη Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης (Hava Eğitim Komutanlığı). Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, o Σμηναγός έστρεψε στο κεφάλι του το υπηρεσιακό του όπλο... στο άκουσμα του πυροβολισμού, στρατιώτης έσπευσε στο σημείο όπου βρήκε νεκρό τον Τούρκο χειριστή.
Είναι άγνωστο αν η αυτοκτονία συνδέεται με τις πρόσφατες "διώξεις" των Τούρκων αξιωματικών, για το συμβάν έχει διαταχθεί έρευνα ... @ gazetvatan
|
Ο Kemal Hidiroglu είχε στο ενεργητικό του πάνω από 1400 ώρες πτήσης, αποφοίτησε το 1999 από την Ηava Harp Okulu, πέταξε σε μοίρες με αεροσκάφη RF-4 και F-4, υπηρέτησε στην 134 Filo (ακροβατικό σμήνος Turk Yildizlari) τη περίοδο 2005 - 2011 ενώ τα τελευταία χρόνια βρισκόταν στη Σμύρνη, στη Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με μαρτυρίες των συγγενών του, το προσεχή Ιανουάριο ο Hidiroglu θα κατέθετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απολύση του από την THK, ώστε να εργαστεί στις αερογραμμές.
του Γ.Λαμπράκη για το TVCreta
|
Ο λόγος για τον Κωνσταντίνο Νικολακόπουλο και τον Αντώνιο Πιπεράκη, οι οποίοι σκοτώθηκαν τον Γενάρη του '69 όταν τα δύο αεροσκάφη τους συνετρίβησαν σε χαράδρα του όρους Δίκτη στο Οροπέδιο Λασιθίου. Τέσσερις δεκαετίες μετά, ένας κάτοικος ανακάλυψε τυχαία την κάσκα του ενός χειριστή, ενώ σε ολόκληρη την περιοχή βρίσκονται διάσπαρτα τα συντρίμμια των αεροπλάνων, τα μεγαλύτερα τμήματα των οποίων χρησιμοποιούνται από τους κτηνοτρόφους σε στάνες και μιτάτα.
Ανανέωση : Μέσα σε μια έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα, η Πολεμική Αεροπορία, οι Ενώσεις Αποστράτων, η αυτοδιοίκηση και οι κάτοικοι στο χωριό Καμινάκι του δήμου Οροπεδίου Λασιθίου στη Κρήτη, τίμησαν τη μνήμη των δύο αεροπόρων που βρήκαν το θάνατο στις 30 Ιανουαρίου 1969, όταν τα δύο αεροσκάφη F-84F με τα οποία πετούσαν, συνετρίβησαν στην κορυφή του όρους Δίκτη.
(C) Philip Jones |
(C) Matt Hancock |
(C) nathananthony46 |
14:04 τοπική ώρα, το #729 πατά στο Fairford (C) Andy Evans |
H 380 Μ ΑΣΕΠΕ με το #729 θα εκπροσωπήσει την ΠΑ στο RIAT, ένα από τα μεγαλύτερα airshow της Ευρώπης. Στη φωτογραφία, το EMB-145H AEW&C αμέσως μετά την άφιξη του στο Fairford.
Περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο θα ακολουθήσουν σύντομα...
QF-4 της 53 WEG (Weapons Evaluation Group) συνετρίβη σήμερα λιγο μετά την απογείωση. Προσωπικό της αεροπορίας και oι τοπικές αρχές ασφαλείας έχουν αποκλείσει προληπτικά τη περιοχή και τους δρόμους πλησίον του σημείου συντριβής καθώς το QF-4 φέρει μηχανισμό αυτοκαταστροφής που περιέχει εκρηκτική ύλη.
Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα της Athens Flying Week, για τέσσερις ημέρες (1 Φάληρο + 3 Τατόι) αεροσκάφη θα πραγματοποιούν επιδείξεις στον ουρανό της Αθήνας. Από τις ξένες συμμετοχές, ξεχωρίζουν οι Flying Bulls με αεροσκάφη Alpha Jet, η ομάδα επιδείξεων της RNLAF και το Πολωνικό σμήνος επιδείξεων Orlik.
Την Πέμπτη 26/09 θα πραγματοποιηθεί pre-show στην παραλία Παλαιού Φαλήρου στις 18:00 μετη συμμετοχή των Flying Bulls, του πιλότου της Breitling Francesco Fornabaio και τριών υδροπλάνων με πιλότους τους Μ. Αναστασίου, Γ. Αλεβίζο και Κ. Ρωσσίδη.
Παρασκευή 27/09
09.00 – 11.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
15.00 Ανοίγουν οι πύλες
15.00 – 16.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
16.00 – 18.30 Airshow
18.30 Αποχώρηση από το αεροδρόμιο
Σάββατο 28/09
09.00 Ανοίγουν οι πύλες
09.00 – 11.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
11.00 – 15.30 Airshow
15.30 -16.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
16.00 – 18.30 Airshow
18.30 Αποχώρηση από το αεροδρόμιο
Κυριακή 29/09
09.00 Ανοίγουν οι πύλες
09.00 – 11.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
11.00 – 15.30 Airshow
15.30 -16.00 Αναχωρήσεις και αφίξεις fly in
16.00 – 18.30 Airshow
18.30 Αποχώρηση από το αεροδρόμιο
Τιμές εισιτηρίων
Παρασκευή 27/09
5 Ευρώ Ενήλικες και παιδιά άνω των 12 ετών
3 Ευρώ για παιδιά 3-12 ετών
Δωρεάν είσοδος για παιδιά έως 3 ετών
Σαββατοκύριακο 28-29/09
8 Ευρώ Ενήλικες και παιδιά άνω των 12 ετών
4 Ευρώ για παιδιά 3-12 ετών
Δωρεάν είσοδος για παιδιά έως 3 ετών
Η εφημερίδα Zaman αναφέρει πως σύντομα το Υφυπουργείο Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) θα προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια "ραντάρ" όμοιο με αυτά που χρησιμοποιεί η Συριακή αεράμυνα. Αν και δεν κατονομάζεται ευθέως, το "ραντάρ" που αναφέρει το δημοσίευμα δεν είναι άλλο από το αντιαεροπορικό σύστημα S-300. Το αντιαεροπορικό σύστημα θα ενταχθεί στο Πεδίο Δοκιμών και Εκπαίδευσης Ηλεκτρονικού Πολέμου (EHTES) ενισχύοντας τις δυνατότητες της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει το ρόλο της 3ης Κύριας Αεροπορικής Βάσης (AJÜ) που εδρεύει στο Ικόνιο, και διεξάγεται η άσκηση Anatolian Eagle.
Στρατιωτική πηγή σχολιάζοντας τις "φήμες" για την αποστολή του καταρριφθέντος Phantom : όταν φτάσουν στη Τουρκία τα "ραντάρ", αυτού του είδους οι πτήσεις δεν θα χρειάζονται. |
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις Τούρκων επιτελών, πρόθεση της αεροπορίας ήταν η απόκτηση S-300Ρ και TOR-M1 από την Ουκρανία και την Λευκορωσία ενώ ένα χρόνο πριν και με αφορμή την κατάρριψη του Τουρκικού RF-4, η Hurriyet έγραφε πως η αεροπορία δεν είχε την απαραίτητη εμπειρία - τακτικές για να αντιμετωπίσει τα Ρωσικά συστήματα αεράμυνας.
Οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιοργάνωσης "Teuza" (Τόλμη), σχεδιάζουν να εκποιήσουν σειρά οπλικών συστημάτων που βρίσκονται κοντά στο τέλος της επιχειρισιακής τους ζωής ή έχουν ξεπερασθεί στο θέατρο που καλούνται να επιχειρήσουν.
Αυτή τη στιγμή, το Ισραήλ διαθέτει στο οπλοστάσιο του 77 F-16A, μαζί με 16 F-16Β, τα οποία, ίσως να διατεθούν προς πώληση.
|
Αναμεσα στα προς εκποίηση οπλικά συστήματα περιλαμβάνεται απροσδιόριστος αριθμός μαχητικών αεροσκαφών F-16 Α/Β ''Netz'' (Block 5 και Block 10) που αποκτήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '80 και εκπαιδευτικά αεροσκάφη ΤΑ-4H/J AyitM.
Ορισμένα από τα 44 AyitM και το απόθεμα των ανταλλακτικών τους, πιθανότατα να καταλήξουν στην Αργεντινή ή την Βραζιλία, χώρες που επιχειρούν με τον τύπο. |
Σαν πιθανοί αγοραστές φέρονται, κράτη από την Αφρική, την Ασία και την Λατινική Αμερική που στο παρελθόν έχουν αγοράσει μεταχειρισμένο υλικό από το Ισραήλ.
Η "αεροπορική" παρέλαση
Défilé du 14 juillet 2013 : L'intégrale από ministeredeladefense
Σχηματισμός 1ος
9 Alphajet του ακροβατικού σμήνους Patrouille de France
Σχηματισμός 2ος
1 A400M Atlas
1 Rafale της EC 1/7 Provence
1 Typhoon της LuftwaffeJG-74
Σχηματισμός 3ος (Αναγνώριση)
2 Rafale της 2/30 Normandie-Niémen
2 Mirage F1CR της 2/33 Savoie.
Σχηματισμός 4ος (Υποστρατιγική Κρούση)
1 C-135 της 02/091 Bretagne
1 Rafale της EC 01/091 Gascogne
2 Mirage 2000N της EC 2/4 La Fayette
Σχηματισμός 5ος (Αναχαίτιση)
1 E3F Awacs της EDCA 00.036 Berry
1 Rafale της 2/30 Normandie-Niémen
2 Mirage 2000-5 της 1/2 Cigognes
1 Mirage 2000 RDI της EC 2/5 Île de France
Σχηματισμός 6ος (Marine Nationale)
2 Rafale της Flottille 12F
2 Super Etendard Modernisé (SEM) της Flottille 17F
1 Falcon 50 της 24F
Σχηματισμός 7ος
1 Rafale της EC 1/7 Provence
2 Eurofighter Typhoon allemands du Jagdgeschwader 74
1 Mirage 2000 RDI της EC 2/5 Île-de-France
Σχηματισμός 8ος
2 Γαλλικά Alphajet της ETO 2/8
1 Βέλγικο Alphajet της ETO 2/8.
Σχηματισμός 9ος (επιχείρηση Serval)
1 C-135 du Groupe de ravitaillement en vol 02/091 Bretagne (BA 125 Istres)
1 Rafale de l’EC 1/7 Provence
3 Mirage 2000D της BA 133 de Nancy-Ochey
1 Mirage F1 CR de l’ER 2/33 Savoie
Σχηματισμός 10ος (ISR)
1 C-130 Hercules της ET 2/61 Franche-Comté
1 Atlantique 2 της Flottille 23F
Σχηματισμός 11ος
1 Transall C-160 της 00.340
1 Γερμανικό Transall C-160
1 C-130 της Βασιλικής αεροπορίας της Δανίας
3 CN-235 ,1 της 00.062, της ET 1/62 Vercors και της ET 3/60
Σχηματισμός 12ος (Ecoles de l’ ΑdLA)
3 EMB Xingu de l’Ecole de l’aviation de transport 00.319 de la BA 702 Bourges-Avord
1 Grob 120
1 TB-30 Epsilon,
1 SR-22 της BA 709
Το πρόγραμμα "Over Border Training " παρουσιάζει το Φινλανδικό υπουργείο άμυνας από τον επίσημο λογαριασμό του, στο youtube.
Κατά τη διάρκεια της εορτής για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της 339 Μοίρας Παντός Καιρού "ΑΙΑΣ", μοιράστηκε στους παρευρισκομένους DVD που επιμελήθηκε το προσωπικό της Μοίρας με τίτλο «60 ΧΡΟΝΙΑ 339Μ "ΑΙΑΣ" 1952-2012». Περιέχει πλούσιο ανέκδοτο οπτικοακουστικό υλικό από την ιστορία και την καθημερινή δράση της 339Μ. Kατόπιν έγκρισης ο ΣΦΠΑ "Ίκαρος" σας το παρουσιάζει σε 8 μέρη.
335Μ, Nato Tiger Meet 2013 |
Φέτος το Πυροσβεστικό Σώμα θα έχει στη διάθεση του και τα Super Puma. Τα ελικόπτερα θα "προσφέρουν" με την ανάληψη αποστολών αεροπυρόσβεσης, εναέριου συντονισμού και μεταφοράς πεζοπόρων τμημάτων όπου απαιτείται. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη - και σύντομα θα ολοκληρωθεί - η επαναπιστόποίηση χειριστών στη χρήση κάδων μεταφοράς ύδατος χωρητικότητας έως 3,3 τόνων.
Το περασμένο μήνα ( 11/06 - 12/06 ) πραγματοποιήθηκε στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών Ελ. Βενιζέλος ταχύρρυθμο πρόγραμμα εκπαίδευσης σε τακτικές εναέριου συντονισμού εναέριων μέσων.
Του Γ. Λαμπράκη για το prismanews
Η 14η Ιουλίου 1989 είναι αναμφισβήτητα μια σημαντική ημερομηνία στην πλούσια αεροπορική ιστορία της Κρήτης. Την ημέρα εκείνη, η 334 Μοίρα Παντός Καιρού και τα 6 πρώτα αεροσκάφη της, τα Mirage F-1CG, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, μετασταθμεύοντας από την 114 Πτέρυγα Μάχης της Τανάγρας.
Από την ημέρα εκείνη και για τα επόμενα 11 χρόνια η αεροπορική βάση του Ηρακλείου και η 126 Σμηναρχία Μάχης θα ήταν το ορμητήριο των αεροσκαφών αναχαίτισης τα οποία κάλυπταν -κυρίως- τον ιδιαίτερα νευραλγικό χώρο του νοτιοανατολικού Αιγαίου. Η Μοίρα με σήμα τον Τάλω, τον μυθικό χάλκινο γίγαντα που προστάτευε την μινωική Κρήτη από κάθε επίδοξο εισβολέα, δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο ορμητήριο από το ίδιο το νησί και την αεροπορική βάση του Ηρακλείου!
Η μεταστάθμευση της Μοίρας πραγματοποιήθηκε από τις 10 έως τις 17 Ιουλίου 1989, με τα πρώτα αεροσκάφη να προσγειώνονται στο Ηράκλειο την Παρασκευή 14 Ιουλίου! |
Πως όμως αποφασίστηκε να μετασταθμεύσουν μόνιμα τα Mirage και η 334 Μοίρα Παντός Καιρού στη Κρήτη; Σύμφωνα λοιπόν με μια εκδοχή, ένα ανοιξιάτικο πρωινό, στις αρχές της δεκαετίας του '80, σημειώθηκε μια ακόμη παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου μεταξύ Λέσβου - Χίου. Από την Τανάγρα απογειώθηκε ένα ζεύγος F-1CG της 334 ΜΠΚ και άρχισε την καταδίωξη. Επειδή τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν τέσσερα, σε λίγο δόθηκε εντολή για απογείωση άλλων δύο.
Η καταδίωξη συνεχίστηκε με τα τουρκικά να εξέρχονται στο ύψος της Ρόδου και τα ελληνικά να προσγειώνονται λόγω καυσίμου στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Μετά την προσγείωση ο αρχηγός σχηματισμού δέχθηκε τηλεφώνημα από τον αρχηγό του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας πτέραρχο Χατζήρη με την ερώτηση αν μπορούν να παραμείνουν εκεί για λίγο μια και αυτό εξυπηρετούσε επιχειρησιακά. Η απάντηση ήταν βέβαια θετική και η παραμονή για λίγο έγινε 15 ημέρες. Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε πως άνοιξε ο δρόμος για την μόνιμη εγκατάσταση των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου...
Η 334 ΜΠΚ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1977, εξοπλίστηκε με αεροσκάφη Mirage F-1CG. Τον Ιούλιο του 1989 με Μοίραρχο τον Επισμηναγό (Ι) Χαράλαμπο Χειράκη, μεταστάθμευσε για το Ηράκλειο και την 126 ΣΜ από όπου και επιχειρούσε μέχρι την 21η Ιουλίου 2000 - τελευταίος Μοίραρχος ο Αντισμήναρχος (Ι) Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος - οπότε και ανέστειλε τη λειτουργία της έχοντας συμπληρώσει 69.580 ώρες πτήσεως εκ των οποίων οι 3.019 σε αναχαιτίσεις!
Η 334 ΜΠΚ και το αεροσκάφος Mirage F-1CG θα μείνουν για πάντα στην μνήμη και την καρδιά όσων τα έζησαν και τα υπηρέτησαν! |
Το προσωπικό της Μοίρας, ιπτάμενο και τεχνικό υπηρέτησε με πάθος και αυτοθυσία την αεροπορική ιδέα και παρά την παραλαβή ακόμα πιο σύγχρονων αεροσκαφών από τον αντίπαλο, συνέχισε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του καθήκοντος. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στον αείμνηστο αεροπόρο Στυλιανό Δεμένεγα, ο οποίος από την θέση του Διοικητή της 126 Σμηναρχίας Μάχης πρόσφερε τα μέγιστα στην αξιοποίηση των αεροσκαφών από την αεροπορική βάση της Κρήτης, ενώ η παρουσία του στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου έφερε πιο κοντά τους φορείς αλλά και τους πολίτες με την ίδια την Πολεμική Αεροπορία.
Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. |
Πρόσφατα Σχόλια