Επανερχόμαστε στο ζήτημα της πώλησης Ελληνικών αεροσκαφών στη Βουλγαρία μετά την πρόσφατη ανάρτηση, με αφορμή το άρθρο του Παναγιώτη Γαλιάτσου στη Καθημερινή.
Τελικά δεν ήταν σενάρια....
Σε διαβουλεύσεις με τη Βουλγαρία και τις ΗΠΑ βρίσκεται η κυβέρνηση με αντικείμενο την πώληση ενός αριθμού ελληνικών μεταχειρισμένων αεροσκαφών τύπου F-16 στη Σόφια. Η Πολεμική Αεροπορία επιδιώκει να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί μέσω leasing ισάριθμων αεροσκαφών του ιδίου τύπου από τις ΗΠΑ. Για την επιδιωκόμενη συμφωνία υπάρχει ήδη ένα προηγούμενο, η αγορά πoρτογαλικών F-16 από τη Ρουμανία τον Οκτώβριο του 2013. Τόσο η Ρουμανία όσο και η Βουλγαρία είναι μέλη του ΝΑΤΟ από το 2004, το στρατιωτικό τους υλικό όμως είναι σοβιετικής προέλευσης και απαρχαιωμένο.
Τον περασμένο Φεβρουάριο το ΝΑΤΟ ζήτησε από τη Σόφια να αναβαθμίσει τις Ενοπλες Δυνάμεις της, ζητώντας επιτακτικά την αγορά μαχητικών δυτικού τύπου, καθώς η Σόφια διέθετε MiG-21, MiG-29 και Su-25. Η πρώτη προσέγγιση με την Ελλάδα έγινε στη συνάντηση των υπουργών Αμυνας Δ. Αβραμόπουλου και Ανγκελ Ναϊντένοφ, τον Μάρτιο. Στη συνέχεια, ο υπουργός Αμυνας και ο πρωθυπουργός εκπόνησαν τη στρατηγική για το τι ακριβώς επιδιώκει η Ελλάδα από αυτή τη συμφωνία.
Στους Αμερικανούς προτάθηκε να μας νοικιάσουν με leasing ισάριθμα αεροσκάφη με αυτά που θα πουλήσουμε στους Βούλγαρους (οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 6 - 8 F-16). Η κυβέρνηση επέμεινε τη συντήρηση και τις αναβαθμίσεις των αεροσκαφών να τις αναλάβει η ΕΑΒ, ώστε να αναβαθμίσει τον ρόλο της σε επισκευαστικό hub για αερoσκάφη τύπου F-16 στη Βαλκανική. Τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Βούλγαροι βλέπουν θετικά τη συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μόνη ένσταση προέρχεται από την Πολεμική Αεροπορία, που θα ήθελε τα αεροσκάφη που θα νοικιαστούν να είναι τουλάχιστον Block 52. Ωστόσο το αίτημα προσκρούει στην άρνηση των Αμερικανών να τα ενοικιάσουν. Αν κλείσει η συμφωνία, αναμένεται να επιφέρει όφελος αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων για την ελληνική οικονομία και την ΕΑΒ. Στο υπουργείο Αμυνας μάλιστα θεωρούν ότι θα μπορούσε να καλυφθεί έτσι ένα σημαντικό μέρος του κόστους για την προγραμματισμένη αναβάθμιση των ελληνικών F-16.
Τον περασμένο Φεβρουάριο το ΝΑΤΟ ζήτησε από τη Σόφια να αναβαθμίσει τις Ενοπλες Δυνάμεις της, ζητώντας επιτακτικά την αγορά μαχητικών δυτικού τύπου, καθώς η Σόφια διέθετε MiG-21, MiG-29 και Su-25. Η πρώτη προσέγγιση με την Ελλάδα έγινε στη συνάντηση των υπουργών Αμυνας Δ. Αβραμόπουλου και Ανγκελ Ναϊντένοφ, τον Μάρτιο. Στη συνέχεια, ο υπουργός Αμυνας και ο πρωθυπουργός εκπόνησαν τη στρατηγική για το τι ακριβώς επιδιώκει η Ελλάδα από αυτή τη συμφωνία.
Στους Αμερικανούς προτάθηκε να μας νοικιάσουν με leasing ισάριθμα αεροσκάφη με αυτά που θα πουλήσουμε στους Βούλγαρους (οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 6 - 8 F-16). Η κυβέρνηση επέμεινε τη συντήρηση και τις αναβαθμίσεις των αεροσκαφών να τις αναλάβει η ΕΑΒ, ώστε να αναβαθμίσει τον ρόλο της σε επισκευαστικό hub για αερoσκάφη τύπου F-16 στη Βαλκανική. Τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Βούλγαροι βλέπουν θετικά τη συμφωνία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μόνη ένσταση προέρχεται από την Πολεμική Αεροπορία, που θα ήθελε τα αεροσκάφη που θα νοικιαστούν να είναι τουλάχιστον Block 52. Ωστόσο το αίτημα προσκρούει στην άρνηση των Αμερικανών να τα ενοικιάσουν. Αν κλείσει η συμφωνία, αναμένεται να επιφέρει όφελος αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων για την ελληνική οικονομία και την ΕΑΒ. Στο υπουργείο Αμυνας μάλιστα θεωρούν ότι θα μπορούσε να καλυφθεί έτσι ένα σημαντικό μέρος του κόστους για την προγραμματισμένη αναβάθμιση των ελληνικών F-16.
Από τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε στην 116ΠΜ, στον Άραξο, η εκπαίδευση της 1ης Σειράς Joint Interface Control Officer (JICO). Η εκπαίδευση αποσκοπεί στην πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχονται από τα Τακτικά Δίκτυα και ειδικότερα από το LINK16.
Συνολικά εκπαιδεύτηκαν δώδεκα Αξιωματικοί της ΠΑ από εκπαιδευτές του Allied Training Branch J7, Joint Interoperability Division. Τα πτυχία επέδωσε ο επικεφαλής των Αμερικανών Εκπαιδευτών, Lieutenant Colonel Sam Escalante παρουσία του Διοικητή της 116ΠΜ, Σμήναρχου (Ι) Πέτρου Χατζήρη.
Σύμφωνα με την ηλεκτρονική εφημερίδα Trud η BBC (Военновъздушни сили) πρόκειται να αποσύρει έως το 2020 όλα τα Ρωσικής κατασκευής αεροσκάφη με τα οποία επιχειρεί σήμερα (15 MiG-29, 6 MiG-21 και 14 Su-25).
Ο συντάκτης αναφέρει για τις προσπάθειες απόκτησης 6 μεταχειρισμένων F-16 από την Πορτογαλία και γράφει πως η χώρα έχει ακόμη δύο επιλογές... την κτήση αεροσκαφών από τις ΗΠΑ ή από την Ελλάδα η οποία είχε αγοράσει νέα αεροσκάφη και επιθυμεί να αποσύρει παλαιότερα αεροσκάφη.
Ανακεφαλαίωση...
Pre-Show : Φωτογραφίες - Βίντεο
26.09.14 : Φωτογραφίες - Βίντεο
27.09.14 : Φωτογραφίες - Βίντεο
28.09.14 : Φωτογραφίες - Βίντεο
Δυστυχώς φέτος δεν καταφέραμε να καλύψουμε πλήρως την ειδησεογραφία που αφορά τις αεροπορικές εξελίξεις στη γειτονική χώρα, ακολουθεί ένα μέρος των ειδήσεων που χάθηκαν στο "πρόχειρο".
XX.XX.09 : Ικόνιο, 2 αεροσκάφη των Τουρκικών Άστρων είχαν "στενή επαφή". Πηγή.
13.02.14 : Ξεκίνησε η παραγωγή του ατρακτίδιου ASELPOD. Πηγή.
22.04.14 : Εναέρια μέσα του Τουρκικού Στρατού και της Τουρκικής Αεροπορίας "παρενοχλήθηκαν" από ΑΤΙΑ. Το ζήτημα έφερε στο Τουρκικό κοινοβούλιο ο βουλευτής του MHP με ερώτηση του προς τον Τούρκο Υπουργό Άμυνας Özcan Yeniçeri. Πηγή.
05.05.14 : Η 132 Filo "Hancer" (Μοίρα Δοκιμών και Ανάπτυξης Τακτικών) που επιχειρούσε με μεικτό στόλο αεροσκαφών Terminator 2020 και F-16 απέσυρε οριστικά από τη δύναμη της τα F-4E. Τα περίπου 9 αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη των 171 Filo "Korsan" και 111 Filo "Panter" με έδρα την Malatya και το Eskisehir αντίστοιχα. Πηγή.
27.05.14 : Τουρκικά δημοσιεύματα αναφέρουν πως ελικόπτερα του Τουρκικού Στρατού εγκλωβίστηκαν από SA-8 χειριζόμενο από άνδρες του PKK νότια της επαρχίας Tuncel. Πηγή. Το συμβάν προκάλεσε έντονη ανησυχία εντός των τοιχών Πηγή.
Σύμφωνα με διεθνή άρθρα - υπό την χορηγία της THK - ο SOM έχει ενταχθεί πλήρως στο οπλοστάσιο των F-4 Terminator 2020.
02.06.14 : Ολοκλήρωσαν τον επιχειρησιακό τους κύκλο τα F-5 με την Τουρκική Αεροπορία. Τα αεροσκάφη θα συνεχίσουν να πετούν με τα Τουρκικά Άστρα. Πηγή.
08.06.14 : Την Τουρκική σημαία υπέστειλε διαδηλωτής Κουρδικής καταγωγής από την 2η Διοίκηση Τακτικής Αεροπορίας (2nci ΗΚΚ) με έδρα την Άμιδα . Πηγή.
06.14 : Με πέντε αεροσκάφη F-4 2020 Terminator συμμετείχε η Τουρκική Αεροπορία στη διεθνή άσκηση Eager Lion 14 που διεχήθη στην Ιορδανία. Πηγή.
08.07.14 : Σκληρά καψόνια και ξυλοδαρμό κατήγγειλαν 42 νεοσύλλεκτοι Σμηνίτες από Υπαξιωματικούς στην 6. Ana Jet Üssü με έδρα την Πάνορμο. Πηγή 1,2
22.07.14 : Την Αεροπορική Ακαδημία της Τουρκικής αεροπορίας (Hava Harp Okulu) επισκέφθηκε ο Τούρκος Α/ΓΕΑ Akın ÖZTÜRK. Χωρίς σχόλια... Πηγή.
22.07.14 : Για προπαγανδιστικούς σκοπούς χρησιμοποιήθηκε από τα τουρκικά η είσοδος του υιού του πεσόντα Nail Erdogan στη Αεροπορική Ακαδημία της Τουρκικής αεροπορίας (Hava Harp Okulu). Πηγή.
05.08.14 : Υπό μία κοινή διοικηση με έδρα το Δορύλαιο "πέρασαν" οι Μοίρες της Τακτικής Αεροπορίας της THK. Πηγή.
08.08.14 : Το πρώτο εκσυγχρονισμένο C-130 Εrciyes παρέδωσε η TAI στη Τουρκική Αεροπορία. Πηγή.
18.08.14 : Κατά την περίοδο 2008 - 2013 περίπου 60 ανώτεροι αξιωματικοί της Τουρκικής Αεροπορίας κάνοντας χρήση ψευδών ιατρικών πιστοποιητικών δεν κρίθηκαν ικανοί για να συνεχίσουν να πετούν. Πηγή.
26.08.14 : Ένας χειριστής της Tουρκικής Αεροπορίας κατέθεσε στη Hurriyet τη μαρτυρία του για το πως ένα ψεύτικο προφίλ στο Facebook στάθηκε η αιτία για να ανακριθεί από τους ανωτέρους του, να διασυρθεί και να αποταχθεί. Πηγή.
10.09.14 : Το δεύτερο πρωτότυπο αεροσκάφους βασικής εκπαίδευσης Hürkuş πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση. Πηγή.
01 - 12 .09.14 : Κοινή άσκηση υπο την ονομασία Tusap Raiders 2014 πραγματοποίησαν η Τουρκική και η αεροπορία του Πακιστάν. Στην άσκηση συμμετείχαν 6 F-16 της PAF, η Τουρκική Αεροπορία διέθεσε 27 F-16, 2 AS-532 και 1 ΑΣΕΠΕ. Πηγή.
07.10.14 : Κατα την περίοδο 01.01.14 - 01.09.14, 69 χειριστές αιτήθηκαν την παραίτηση τους από την Τουρκική αεροπορία. Ο τελικός αριθμός τους θα γνωστοποιηθεί τον Ιανουάριο . Πηγή.
Ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ (06.10.14) κοινή άσκηση έρευνας και διάσωσης (CYPUSA-02/14), Κύπρου και Ηνωμένων Πολιτειών. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, που πραγματοποιήθηκε δεκαπέντε ναυτικά μίλια νότια της Λεμεσού, τέθηκε σε εφαρμογή το Εθνικό Σχέδιο Δράσης με την ονομασία "Νέαρχος." Το σενάριο προνοούσε την αντιμετώπιση ναυτικού ατυχήματος σε ανοιχτή θάλασσα, ελικόπτερα της Μοίρας Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Κυπριακής Αστυνομίας καθώς και της 460ΜΕΔ αποπροσνηώθηκαν στο USS Gunston Hall (LSD 44) για την αερομετακομιδή τραυματιών.
Με ανακοίνωση, το Υπουργείο Αμυνας εξήγησε τον σκοπό της άσκησης: "Κύριος σκοπός της άσκησης είναι η προαγωγή του επιπέδου εκπαίδευσης και η περαιτέρω ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των δυνάμεων των συμμετεχόντων Κρατών, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος αντίδρασης και να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα του συστήματος έρευνας και διάσωσης".
“If a MEDEVAC mission were to present itself, the Cypriots now have the confidence and experience to react swiftly and cohesively with our Naval forces.” Commanding Officer Cmdr. Sean K. Burke |
Τον πλήρη συντονισμό και τον επιχειρησιακό έλεγχο των αεροναυτικών μέσων που έλαβαν μέρος στην άσκηση, είχε το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λάρνακας, σε συνεργασία με τη 6η Μοίρα Αμφίβιων Επιχειρήσεων του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Η συγκεκριμένη άσκηση, ήταν η τρίτη που πραγματοποιήθηκε εντός του 2014, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών προγραμματισμένη συνεργασία, σε θέματα έρευνας και διάσωσης.
Να σημειώσουμε ;ότι η άσκηση απασχόλησε και τα μέσα ενημέρωσης των κατεχομενων.
Φωτογραφίες USN
Πηγή
Φωτογραφίες USN
Πηγή
Στο πλαίσιο του Εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας, στις 7 Νοέμβριου 2014 δύνανται να ιπταθούν τέσσερις απόστρατοι Ιπτάμενοι της ΠΑ, ένας F-16 Block 30, ένας με F-16 Block 50 και δύο με F-4Ε AUP. Η επιλογή τους θα πραγματοποιηθεί έπειτα από κλήρωση.
Δεκαετία 1980, ενώ ο πόλεμος μεταξύ Ιράν-Ιράκ βρισκόταν σε εξέλιξη έξι Mirage F1 προερχόμενα από τη Γαλλία με τελικό σταθμό το Ιράκ πραγματοποίησαν ενδιάμεση στάση στην 120ΠΕΑ με έδρα τη Καλαμάτα. Τα αεροσκάφη φυλάσσονταν. Ένας από τους σκοπούς, περιεργαζόμενος το σωλήνα pitot - πιθανότατα έκανε μονόζυγο - και τον στράβωσε προς τα κάτω...
Ο Σμηνίτης στράβωσε και τους υπόλοιπους πέντε... θεωρώντας ότι η πράξη του θα περνούσε απαρατήρητη. Το επόμενο πρωί κατά την προετοιμασία των αεροσκαφών για την αναχώρηση έγινε αντιληπτό το μέγεθος της "ζημιάς" και απειλήθηκε διπλωματικό επεισόδιο.
@ |
Τα παραπάνω καταγράφει ο Κώστας Ε. Αθανασόπουλος στο βιβλίο του Στην Αεροπορία (1931 - 2006) Μαρτυρίες Στρατευσίμων και Μονίμων.
Το ενδιάμεσο quiz της εβδομάδας...μύθος ή πραγματικότητα;
Η DSCA προχώρησε σε σχετική ειδοποίηση προς το Αμερικανικό κογκρέσο για τον πιθανό εκσυγχρονισμό των Ελληνικών P-3B Orion. Το πρόγραμμα που εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 500 εκατ.$ αφορά την επανενεργοποίηση 2 ΑΦΝΣ του τύπου και τον εκσυγχρονισμό έως και 5.
Σύμφωνα με την ειδοποίηση τα αεροσκάφη θα περάσουν από γενική συντήρηση (PDM - Phased Depot Maintenance), τo πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωή (MLU-Mid Life Upgrade) θα δώσει στα αεροσκάφη 15.000 ώρες πτήσης, τέλος τα αεροσκάφη θα φορέσουν νέα ηλεκτρονικά και MIMS (Mission Integration and Management Systems).
Το Athens Flying Week ολοκληρώθηκε με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο! Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το F-16C Block 52+ της ομάδας επιδείξεων "Ζευς" και το Airbus A320 της Aegean πέταξαν μαζί στους ουρανούς της Αττικής. Ακολουθούν σκηνές από αυτό το ξεχωριστό υπερθέαμα...
Βίντεο (C) Aegean
Τα τελευταία καρέ που μας έστειλε ο φίλος του ιστολόγιου Tono Fernandez...6 Οκτωβρίου, Academic Day, τα δίλιτρα "ξεκουράζονται" στη γραμμή πτήσεων.
Σύντομη καταγραφή των ασκήσεων (που έχουν δημοσιοποιηθεί) που έχουν πραγματοποιήσει οι δύο αεροπορικές δυνάμεις.
06.08 / Glorious Spartan
25.05.10 - 31.05.10 / Μίνωας 2010 (η άσκησης διακόπηκε)
11.10.10 - 14.10.10 / Morning Wind
03.04.11 - 14.04.11 / Noble Dina 2011
20.06.11 - 30.06.11 / Άσκηση CSAR / Συνεκπαίδευση ΑΣ - ΗΗΑ
14.11.11 - 18.11.11/ Burning Bush
26.03.12 - 05.04.12 / Noble Dina 2012
ΧΧ.09.12 / Ελληνοισραηλινή άσκηση στη Κρήτη
21.10.12 - 26.10.12 / Συνεκπαίδευση Στην 110 ΠΜ
04.12.12 / Άσκηση NA Της Κρήτης
14.12.12 / Συνεκπαίδευση 12/12
07.03.14 - 21.03.14 / Noble Dina 2013
15.10.13 - 16.10.13 / Minoan Star
08.10.13 & 10.10.13 / Ανδρομέδα 2013
24.11.13 - 28.11.13 / Blue Flag 2013
Με το επετειακό αεροσκάφος - έργο τέχνης - της 336ΜΒ εκτός συνόρων ...
Ιούλιος 2008, Βέλγιο : συμμετοχή στην εκδήλωση "Defence Days"
(C) Michael Vaeremans |
Αύγουστος 2008, Ουγγαρία : Kecskemet Air Show
(C) Kucera Jan |
Ιούλιος 2009, Πορτογαλία : Συμμετοχή στους εορτασμούς για την 50η επετείο της ΒΑ5
Ιούνιος 2013, Ολλανδία : Συμμετοχή στη Luchtmachdagen 14
(C) Rob. Co. |
Ιούλιος 2014, Αγγλία : Συμμετοχή στο RIAT 14
Τις βραδυνές ώρες της 30ης Σεπτεμβρίου του 1997, κατα τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως ένα αεροσκάφος της 332 ΜΠΚ κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή της Σκύρου πλησίον της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Από την "προσθαλάσσωση", δυστυχώς ο χειριστής του αεροσκάφους Υποσμηναγός Δημήτρης Στρατάκιας, δεν επέζησε.
Τανάγρα 2008 "Μίνι Αρχάγγελος", το 210 τροχοδρομεί υπο τα βλέμματα χιλιάδων φίλων της ΠΑ. Είχαν προηγηθεί εκτεταμένες εργασίες για να επανέλθει σε πτητική κατάσταση. |
Το αεροσκάφος βρισκόταν σε βάθος μόλις πέντε μέτρων και αποφασίσθηκε να στηθεί επιχείρηση για την ανάσυρση του. Το 210 πέρασε τρεις ημέρες στη θάλασσα μέχρι την στιγμή που ήλθε στην επιφάνεια. Ενώ ακόμη βρισκόταν στη φορτηγίδα μεταφοράς το αεροσκάφος πλύθηκε με νερό και έγινε χρήση του αναστολέα διάβρωσης Ardrox 6367.
Γρήγορα διαπιστώθηκε ότι παρά την υψηλή ταχύτητα "προσθαλάσσωσης" (περίπου 150kt), το αεροσκάφος είχε υποστεί μικρής έκτασης ζημιές και θα μπορούσε να επανέλθει σε πτητική κατάσταση εφόσον η διάβρωση δεν είχε προχωρήσει.
Το Mirage μεταφέρθηκε στη ξηρά όπου αποσυναρμολογηθηκε, εκεί η άτρακτος "βαπτίστηκε" σε μια αυτοσχέδια λεκάνη που περιείχε μείγμα νερού και Ardrox 6367. Η άτρακτος παρέμεινε 12 ώρες στο διάλυμα και έπειτα βυθίσθηκε άλλες 4 φορές παραμένοντας μία ώρα την κάθε φορά. Για επιπλέον προστασία, όταν η άτρακτος στέγνωσε έγινε χρήση του αναστολέα διάβρωσης Ardrox 396-1E28. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε για τις πτέρυγες, τις θυρίδες πρόσβασης και άλλα απάρτια και τμήματα του αεροσκάφους.
@ Drflight |
Oι κινητές γεννήτριες φωτός που διακρίνονται μαρτυρούν ότι το συνεργείο χρειάστηκε να εργαστεί ημέρα και νύχτα για να "σωθεί" το ιπτάμενο μέσο. @ Drflight |
Αφού εξετάσθηκε πλήρως το αεροσκάφος, έγινε μελέτη και κατεγράφησαν οι προς εκτέλεση εργασίες, ακολούθως οι πτέρυγες και η άτρακτος εστάλησαν στη Γαλλία για ανακατασκευή. Από τα 780 κύρια τμήματα που συνθέτουν το Mirage 2000, μόλις 230 επισκευάσθηκαν και επανατοποθετήθηκαν στο αεροσκάφος, τα υπόλοιπα αντικαταστάθηκαν από νέα που κατασκεύασε η Dassault και οι υποκατασκευαστές της ενώ άλλα τα προήλθαν από το απόθεμα της ΠΑ.
Ο διηλεκτρικός κώνος, περίπου το 80% των θυρίδων πρόσβασης και οι εξωτερικές επιφάνειές του κάτω μέρους της ατράκτου αντικαταστάθηκαν. Οι σωληνώσεις των υδραυλικών και του καυσίμου ελέγχθηκαν και τα τμήματα τους που είχαν επηρεαστεί από την προσθαλάσσωση και την παραμονή στη θάλασσα αντικαταστάθηκαν. Πραγματοποιήθηκαν εργασίες στην φωλέα του ρινιαίου σκέλους, καθώς και στα διαμερίσματα της μπαταρίας της γεννήτριας και της παροχής σύστημα οξυγόνου.
Αφού αξιολογήθηκε η κατάσταση του κάθετου σταθερού αποφασίσθηκε η αντικατάσταση του από νέο. Οι πτέρυγες κρίθηκαν ΠΟΕ (Πέραν Οικονομικής Επισκευής) και επίσης αντικαταστάθηκαν από νέες στις οποίες όμως διατηρήθηκαν τα παλαιά αερόφρενα και τα πηδάλια ανόδου-καθόδου.
Από την προσθαλάσσωση, εκτεταμένες ζημιές υπέστησαν και τα σκέλη τα οποία και αντικαταστάθηκαν.
Στο πρόγραμμα επαναφοράς του αεροσκάφους σε πτητική κατάσταση, είχε αποφασισθεί να εμπλακεί και η ΕΑΒ, έτσι μετά την επιθεώρηση και τις εργασίες επαναφοράς του 210, η άτρακτος του επέστρεψε στην Ταναγρα όπου το προσωπικό της Ελληνικής Αεροπορική Βιομηχανίας ξεκίνησε να επανασυναρμολογεί το Mirage ενώ το Μάρτιο του 2003 έφτασαν στην Τανάγρα μηχανικοί από την Γαλλία για να συνδράμουν στις εργασίες επαναναφοράς του σε πτητική κατάσταση.
Έξι χρόνια μετά το συμβάν, έφτασε η στιγμή της πτήσης αποδοχής... ο δοκιμαστής χειριστής της Dassault Eric Gerard σκαρφάλωσε στα 50.000 πόδια και με mach 1.5 ξεκινήσε μια σειρά βίαιων ελιγμών που άγγιξαν τα 9 g για να επιβεβαιωθεί η συμπεριφορά του αεροσκάφους και η απόδοση του κατά τα προβλεπόμενα...
Σήμερα τo 210 ανήκει στη δύναμη της 332ΜΠΚ.
Πηγές : Combat Aircraft Monthly, Engage 2, Dr Flight
Πρόσφατα Σχόλια