Από την Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου θα βρίσκεται σε εξέλιξη στον Ελληνικό, τον Βουλγαρικό και τον εναέριο χώρο της Ρουμανίας η ΝΑΤΟική άσκηση ηλεκτρονικού πολέμου με την ονομασία Rammstein Guard 8. Στην άσκηση συμμετέχουν Eurofighter και Tornado της ΑΜΙ (Aeronautica Militare Italiana) τα οποία έχουν μετασταθμεύσει στην α/β Graf Ignatievo. Πληροφορίες για την Ελληνική συμμετοχή (εφόσον υπάρχει) δεν είναι διαθέσιμες.
Απώτερος σκοπός της άσκησης είναι να καταστήσει ικανά τα πληρώματα και το προσωπικό εδάφους ώστε να επιχειρούν σε περιβάλλον ηλεκτρονικών παρεμβολών. |
Από την διοργάνωση του AFW λάβαμε το παρακάτω δελτίο τύπου :
Σήμερα το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί το καθιερωμένο pre-show του Athens Flying Week-2014 στην παραλία Παλαιού Φαλήρου. Το πρόγραμμα του Φλοίσβου αναδιαμορφώθηκε έτσι ώστε να χαρίσει και φέτος ένα εντυπωσιακό θέαμα που θα καταπλήξει και πάλι τους λάτρεις της αεροπορίας και όχι μόνο, παρά την ματαίωση της εμφάνισης των Red Arrows, λόγω τεχνικού προβλήματος που παρουσιάστηκε σε ένα από τα αεροσκάφη τους στη διαδρομή τους από την Ιταλία στην Ελλάδα χθες το απόγευμα.
Το κοινό θα έχει φέτος την ευκαιρία να απολαύσει στον Φλοίσβο, την Demo-team της Βελγικής Αεροπορίας με F-16, 2 επιθετικά ελικόπτερα Apache του Στρατού μας, την Aegean μαζί με την Olympic Air, καθώς και τρία υδροπλάνα της Avio Dream. Το θέαμα θα αρχίσει στις 17.15, με είσοδο ελεύθερη για όλους.
Ο χειριστής του ακροβατικού αεροσκάφους Su-26 (Su-31 κατ'άλλες πηγές) Jurgis Kairys, που είχε απογειωθεί από την Καβάλα με προορισμό το Τατόι, έχασε τον έλεγχό του πάνω από τη θάλασσα, στο ανατολικό άκρο της Χαλκιδικής. Όπως μετέδωσε η ΝΕΡΙΤ, το μονοκινητήριο αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Καβάλα με προορισμό το Τατόι.
Ήταν περί τις 15:30, όταν το αεροσκάφος απογειώθηκε από την Καβάλα. Το στίγμα του στα ραντάρ χάθηκε περί τις 16:00. Αμέσως «σηκώθηκαν» ελικόπτερα Super Puma και αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, για να το εντοπίσουν.
Διάσωση Κυβερνήτη SU-26 από Ελικόπτερο Super Puma της ΠΑ from Hellenic Air Force on Vimeo.
Τελικά, όπως έγινε γνωστό αργότερα το απόγευμα της Τετάρτης, τα συντρίμμια του αεροσκάφους εντοπίστηκαν στη θάλασσα της Χαλκιδικής, ενώ ο πιλότος περισυνελέγη σώος και μεταφέρθηκε στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.
Φωτογραφία Αρχείου |
Ήταν περί τις 15:30, όταν το αεροσκάφος απογειώθηκε από την Καβάλα. Το στίγμα του στα ραντάρ χάθηκε περί τις 16:00. Αμέσως «σηκώθηκαν» ελικόπτερα Super Puma και αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, για να το εντοπίσουν.
Διάσωση Κυβερνήτη SU-26 από Ελικόπτερο Super Puma της ΠΑ from Hellenic Air Force on Vimeo.
Τελικά, όπως έγινε γνωστό αργότερα το απόγευμα της Τετάρτης, τα συντρίμμια του αεροσκάφους εντοπίστηκαν στη θάλασσα της Χαλκιδικής, ενώ ο πιλότος περισυνελέγη σώος και μεταφέρθηκε στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.
Το ενδιάμεσο quiz της εβδομάδας... τι βλέπουμε - τι προηγήθηκε;
Capt. Oguz Kral, systems operator of a Turkish F-4 fighter jet, center,
covered with blanket, is accompanied by Greek air force officers shortly
after being rescued by Greek helicopter near Lesvos island in the
Aegean sea Thursday Dec. 28, 1995. Kral ejected from the plane just
before it crashed in the sea, after being intercepted by a Greek F-16
war plane about 10 miles (16 kilometers), west of Lesvos island. Greek rescue
teams are still searching for the missing pilot of the Turkish
aircraft.
Οι αιθέρες πάνω
από τις ελληνικές θάλασσες ήταν πεδίο σφοδρών αερομαχιών κατά το Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο και πολλά αεροσκάφη από τις δύο πλευρές, τη Συμμαχική και του
Άξονα, κατέληξαν στο βυθό του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου.
Αεροσκάφη
κάθε τύπου και χρήσης, βομβαρδιστικά, καταδιωκτικά, μεταγωγικά και υδροπλάνα,
αποτελούν λίγα μόνο από τα υποβρύχια εκθέματα των ελληνικών βυθών, πολλά από τα
οποία παραμένουν ανέγγιχτα, σιωπηλοί μάρτυρες των μονομαχιών που εκτυλίχθηκαν
στους ουρανούς της Ελλάδας. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο κατά το δεκαήμερο που μαινόταν
η Μάχη της Κρήτης το Μάιο του 1941, σύμφωνα με τις περισσότερες πηγές οι
απώλειες των Γερμανών σε αεροσκάφη ανήλθαν σε 220 τελείως κατεστραμμένα και 150
περίπου με σοβαρές ζημιές.
Η συνέχεια στο blog του Πιέρ Κοσμίδη
TLP 10-3 : ICE της Luftwaffe ανεφοδιάζεται, σε πρώτο πλάνο διακρίνεται ένα Block 50 της 341Μ |
Aπό τον εκδοτικό οίκο Key κυκλοφόρησε η μονογραφία 135 - The World's Greatest Tanker...and more... η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, άρθρο τεσσαρων σελίδων για τον ανεφοδιασμό ζεύγους αεροσκαφών της 341Μ "Βέλος" στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο TLP 10-3.
Αναδρομή στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήσε η ADLA για μεγάλο αντίο προς τα Mirage F1. (ενεργοποίηση υπότιτλών και μετάφραση τους)
Αιγυπτιακό C-130 συνετρίβη λόγω τεχνικής βλάβης, στην επαρχία Φαγιούμ, 100 χλμ νότια του Καΐρου. Το αεροσκάφος πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση. Η Αιγυπτιακή ΠΑ διεξάγει έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος.
Από την μακρινή Ιαπωνία... τα τελευταία F-15J που παρουσίασε η JASFD (Japan Air Self Defence Forces) με επετειακό διάκοσμο...
一方の303SQ。デジタルカモフラージュ、通称デジカモ! pic.twitter.com/ibeJXCbjJo
— はみんぐばーど♤ (@FTB2007) September 20, 2014
306SQスペマ。結構淡白に見えますが、尾翼の先の機影がマルヨンだったりファントムだったり…手ぇ込んでます! pic.twitter.com/iKMuvSi5Pz
— はみんぐばーど♤ (@FTB2007) September 20, 2014
2014/9/8 百里基地にて。 #梅組空自60周年記念塗装 pic.twitter.com/Ntpsm8Id5c
— はみんぐばーど♤ (@FTB2007) September 18, 2014
Μεταξύ 15 και 30 Σεπτεμβρίου διεξάγεται στη Σλοβακία η πολυεθνική άσκηση Maze XVI. Στην άσκηση, που συμμετέχουν 14 χώρες, θα δοκιμασθούν κυρίως σενάρια καταστολής της εχθρικής αεράμυνας. Κύριες ατραξιόν αναμφισβήτητα οι σλοβακικοί S-300 και το EA-18G...
Πηγή
Πηγή
Κατά τη διάρκειας της έκθεσης ADEX στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, Μπακού, ξεχώρισε το έκθεμα βόμβας FAB-100 με kit GPS / GLONASS. Το πρόγραμμα βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, με πιθανή την ανάμειξη ισραηλινού ''παράγοντα''.
Δυστυχώς ο γνωστός σε όλους του φίλους του Athens Flying Week Francesco Fornabaio έχασε τη ζωή του σε ατύχημα με το EXTRA300 την Κυριακή. Ο Ιταλός πρωταθλητής έχασε τον έλεγχο τους αεροσκάφους κατά την διάρκεια ελιγμών και συνετρίβη σε airshow στο Lido της Βενετίας.
Πηγή
Του κ. Ι.Σφήκα
Ήταν από το ξημέρωμα, μια πολύ ζεστή ημέρα εκείνη η Πέμπτη 9 του Ιούλη του 76. Τίποτε δε μας προϊδέαζε ότι κάτι πολύ διαφορετικό θα συνέβαινε τη μέρα εκείνη, μέχρις ότου στην αίθουσα επιχειρήσεων του SOR της 339 ΜΑΠΚ στη πρωινή ενημέρωση, ο Αξιωματικός Επιχειρήσεων διαβάζοντας το ημερήσιο πρόγραμμα πτήσεων, ανέφερε τις αλλαγές του με νέες έκτακτες απαιτήσεις.
Δύο ζεύγη αεροσκαφών, με Κυβερνήτες και Συγκυβερνήτες όπως παρακάτω, θα εκτελέσουν σήμερα τόνισε, μία πάρα πολύ σημαντική πραγματική αποστολή.
Α’ Ζεύγος Αεροσκαφών : Χαρακτηριστικό κλήσης : Α…. Η…. 02
ΚΟΛΟΒ . . –ΤΖΟΥΜ . . . . με το 504 Αερ/φος
ΣΚΟΥΡ . . . -ΣΦΗΚΑΣ με το 510 Αερ/φος
Β’ Ζεύγος Αερ/φών : Χαρακτηριστικό κλήσης: Α…. Η….04
ΚΟΝΤΟΜΑ . . . –ΝΤΑΡΜ . . με το 506 Αερ/φος
ΜΠΕΘΑ . . . –ΧΑΤΖΗΜΠ . . . . . . με το 508 Αερ/φος
Για την αποστολή αυτή τόνισε ,έχουνε ενημερωθεί οι αρχηγοί των σχηματισμών και στη συνέχεια στην ενημέρωση που θα κάνουν, θα αναφερθούν στα πληρώματα όλες οι λεπτομέρειες τους...
Όταν τελείωσε η ενημέρωση από τους αρχηγούς των σχηματισμών, συνειδητοποιήσαμε πλήρως τη σοβαρότητα, κρισιμότητα της αποστολής και το μέγεθος των ευθυνών μας. Όλα όσα αφορούσε η σχεδίαση ήταν κάτι παραπάνω από σχολαστικά. Εμείς ως πληρώματα αέρος ,με τα αεροσκάφη που μας είχε εμπιστευτεί η Πατρίδα, έπρεπε όχι μόνο να εκτελέσουμε πάση θυσία και με επιτυχία την αποστολή μας, αλλά θα έπρεπε να την κάνουμε και με απόλυτη ασφάλεια για εμάς και τα αεροσκάφη μας. Καμία λεπτομέρεια δεν έπρεπε να διαφύγει της προσοχής μας καθώς επίσης να σχεδιαστούν τρόποι αντιμετώπισης κάθε ενδεχομένου…. Μια αποστολή μεγάλης εθνικής σημασίας με αυξημένες απαιτήσεις και άγνωστες εξελίξεις μας είχε ανατεθεί να φέρουμε σε πέρας και αυτό μας ενθουσίαζε ,ενώ παράλληλα μας έθετε προ των ιστορικών μας ευθυνών. Είχαμε όμως όλοι μας εμπιστοσύνη στο υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης μας και στις πολύ μεγάλες δυνατότητες των υπερσύγχρονων και τελευταίας γενιάς αεροσκαφών μας . Εμείς οι νεότεροι συγκυβερνήτες των σχηματισμών , τρέφαμε και απεριόριστη εμπιστοσύνη στις χειριστικές ικανότητες των κυβερνητών μας που ήταν μεταξύ των αρίστων της Μοίρας μας ,ενώ όλοι τους είχαν εκπαιδευτεί πρόσφατα στην Αμερική !!! Όλα αυτά αύξαναν τον ενθουσιασμό μας.
Ξεκινήσαμε για τα αεροσκάφη μας όπου τα βρήκαμε ‘’στολισμένα’’ και πιο πολεμοχαρή με όσα έφεραν πάνω τους… Τα checklists βγήκαν από τις τσέπες των anti-g και επιθεωρήσαμε σχολαστικά τα φορτωμένα με ειδικά όπλα αεροσκάφη μας. Θυμάμαι τις γραμμένες πάνω τους με κιμωλία ‘’ειδικές αφιερώσεις-σχόλια’’ των τεχνικών μας προς τους ‘’φίλους’’ γείτονες .. Στο προκαθορισμένο χρόνο check in ,ακούστηκαν στον ασύρματο για πρώτη φορά από τους αρχηγούς των σχηματισμών ,χαρακτηριστικά κλήσης πολεμικής περιόδου και μετά την R/T επαφή και την έγκριση του Πύργου Ελέγχου ξεκινήσαμε τις διαδικασίες εκκίνησης των κινητήρων και ελέγχων προ τροχοδρόμησης. Αρχίσαμε τη τροχοδρόμηση και τα ρουθούνια μας πιά δεν γεύονταν τις μυρωδιές του καλοκαιριού, αλλά της καμένης κηροζίνης από το προπορευόμενο αεροπλάνο.
Στο σημείο των τελικών ελέγχων πριν την απογείωση, οι τεχνικοί αρχικά αφού έκαναν τους τελικούς εξωτερικούς ελέγχους των αεροσκαφών και οι οπλουργοί στη συνέχεια αφού αφαίρεσαν τις ασφάλειες των όπλων ,μας ευχήθηκαν καλή επιτυχία από την ενδοσυνεννόηση. Τους είδαμε ,μετά να χαιρετάνε από στάση προσοχής ,στρατιωτικά εμάς και την Ελληνική σημαία των αεροσκαφών. Στα πρόσωπα όλων εκείνων των συναδέλφων τεχνικών ,βλέπαμε και όλους τους Έλληνες να περιμένουν από εμάς να φέρουμε εις πέρας με επιτυχία και αυτή την αποστολή…. Είναι εκείνες οι στιγμές που τίθεσαι προ των ευθυνών σου για να κάνεις με το καλύτερο τρόπο εκείνο που εκπαιδευόσουν καθημερινά… Νόμιζα ότι ‘’παρελαύνουν’’ μπροστά στα μάτια μου ,όλοι οι γνωστοί και άγνωστοι ήρωες του Έθνους που πολέμησαν και έχασαν τη ζωή τους για την ελευθερία μας ,ξεχωρίζοντας μέσα σε αυτούς και τον ανάπηρο πολέμου[1940] πατέρα μου…. Όλοι αυτοί σου ζητάνε να μη τους προδώσεις και να συνεχίσεις την ένδοξη ιστορία μας ….. Εκεί συνειδητοποιείς ότι τώρα ήρθε η δική σου σειρά …
Πήραμε γραμμή στο διάδρομο 34 και on time [08.45] βρεθήκαμε στον αέρα ,μόνοι πλέον εμείς ,ένα σώμα με τα αεροπλάνα μας … Μετά την απογείωση, πετάξαμε προς τη περιοχή σύμφωνα με το σχεδιασμό της αποστολής και τις οδηγίες των συναδέλφων ελεγκτών RADAR . Σε σχηματισμούς μάχης πλησιάσαμε τη περιοχή μεταξύ Λήμνου και Βορειοδυτικών ακτών της Λέσβου όπου βρισκόταν το Τουρκικό ερευνητικό σκάφος ΧΟΡΑ. Όλες οι πληροφορίες που διαθέταμε καθώς και οι οδηγίες του ελέγχοντα Σταθμού Ραντάρ ,μας βοήθησαν να εντοπίσουμε με σιγουριά από τα παραπλέοντα πλοία το συγκεκριμένο σκάφος. Ήταν σχεδόν ‘’λάδι’’ το Αιγαίο και το Χόρα φαινόταν ακίνητο ,ίσως είχε ρίξει άγκυρα .Διακρίναμε αρκετά χοντρά καλώδια να κρέμονται από τα πλαϊνά του μέσα στη θάλασσα.
Ως δύο σχηματισμοί αεροσκαφών ,αρχίσαμε να κινούμαστε στη κοντινή με το ΧΟΡΑ περιοχή λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες ενέργειες …. Ξεκινήσαμε τακτικούς επιθετικούς ελιγμούς από διαφορετικές κατευθύνσεις με στόχο αυτό, ενώ μερικές φορές περνούσαμε σε ελάχιστο ύψος ,’’ξυστά’’, πάνω από τις κεραίες του … Η παρουσία μας στη περιοχή ,οι επιθετικοί ελιγμοί μας ,η αποφασιστικότητά μας και όσα εκείνοι διέκριναν να φέρουν εξωτερικά τα αεροσκάφη μας ,δημιούργησαν στα άτομα πάνω στο ΧΟΡΑ μια μεγάλη αναστάτωση, που πολύ εύκολα αυτή διακρινόταν -παρά τη μεγάλη ταχύτητα μας -από τις σπασμωδικές γρήγορες κινήσεις των ... Τις περισσότερες φορές κρύβονταν όλοι τους στο εσωτερικό του πλοίου και άλλες φορές έβγαιναν στο κατάστρωμα που όταν περνούσαμε από πάνω τους έσκυβαν τα κεφάλια τους ή ξάπλωναν κάτω, ενώ κάποιοι φάνηκε να έπεσαν στη θάλασσα …
Ή απουσία εχθρικών αεροσκαφών στη περιοχή ίσως οφειλόταν στον αιφνιδιασμό τους ,στο επίπεδο [;] εκπαιδευσής των χειριστών τους ,στο ότι δε διέθεταν την εποχή εκείνη αντίστοιχης γενιάς αεροσκάφη για να μας αντιπαρατεθούν με πιθανότητες επιτυχίας… Οι Έλληνες πιλότοι με τα F-4E Phantom ,είχαμε γίνει ο φόβος και ο τρόμος την εποχή εκείνη στο Αιγαίο. Η απόλυτη κυριαρχία μας στον εναέριο χώρο και τα όσα βλέπαμε να συμβαίνουν πάνω στο ΧΟΡΑ μας γέμιζε με αισιοδοξία για το αποτέλεσμα της αποστολής όπως και αν εξελισσόταν . Ενώ οι παραπάνω τακτικές μας συνεχίζονταν στον ίδιο ρυθμό ,μετά από 15 λεπτά περίπου διακρίναμε να μαζεύουν τα πλαϊνά καλώδια από τη θάλασσα και το ΧΟΡΑ να αρχίζει να κινείτε Β/Ανατολικά ,συνεχώς επιταχυνόμενο. Συνεχίσαμε τις τακτικές επιθετικές κινήσεις μας ενώ αυτό απομακρυνόταν με μεγάλη ταχύτητα προς τα Τουρκικά παράλια. … Η εικόνα αυτή δημιουργούσε σε εμάς ενθουσιασμό για το αποτέλεσμα και συνειρμούς …Νομίζεις ότι παίρνεις εκδίκηση ,γιά το αίμα των Ελλήνων από τους μεταξύ μας πολέμους , για τα πογκρόμ-διωγμούς των Ελλήνων στη Πόλη ,στη Σμύρνη και αλλού, ότι παίρνεις πίσω κομμάτια από τα εδάφη των απέναντι ακτών και της Κύπρου ,ότι υψώνεις την Ελληνική Σημαία στον απέναντι λόφο της Μικράς Ασίας…
Πήραμε πορεία για επιστροφή μας στη βάση ,όταν πλέον αυτό έφτασε σχεδόν στη παραλία τους και ήμασταν σίγουροι ότι το ‘’ξαποστείλαμε’’ … Ήταν μέσα στους αντικειμενικούς σκοπούς μας και αυτή η εξέλιξη και δε χρειάστηκε η χρήση καμίας άλλης ενέργειας..Τα ‘’ρολλάκια εν ανόδω ,οι ‘’μπουτονιές’’ των ασυρμάτων και οι μεταξύ μας χειρονομίες από τις θέσεις του κλειστού σχηματισμού, είχαν στη συνέχεια τη τιμητική τους για το αίσιο αποτέλεσμα της αποστολής μας!!!!! Πόσο πιο γαλάζιο ,λαμπερό, ήρεμο και γεμάτο Ελλάδα φαινόταν κάτω από τα αεροσκάφη το Αιγαίο μας, εκείνες τις στιγμές στο δρόμο της επιστροφής μας!!!! Μετά από μία τέτοια αποστολή πόσο πιο όμορφη φαινόταν εκεί κάτω αριστερά η Χώρα της Σκύρου λίγο πρίν αρχίσουμε την άνοδο!!!! Ένα μεγάλο βάρος είχε φύγει από επάνω μας.
Η επιστροφή μας στη Μοίρα υπήρξε ενθουσιώδεις αρχικά από τους τεχνικούς και εν συνεχεία από τους άλλους συναδέλφους μας. Όλοι μαζί το γιορτάσαμε με τις φόρμες να στάζουν ιδρώτα, αδρεναλίνη , μπύρες στη Λέσχη και εθνική υπερηφάνεια έτσι όπως άξιζε…. Εμείς οι χειριστές ,το προσωπικό της 339 Μοίρας και η Πολεμική Αεροπορία κάναμε και σε εκείνη την αποστολή το καθήκον μας για την Ελλάδα . Όσα προηγήθηκαν και ακολούθησαν στη συνέχεια ανήκουν στους Ιστορικούς…. ‘’’’’
Με την άδεια του κ. Σφήκα... ώστε να μαθαίνουν οι νεότεροι.
Πρόσφατα Σχόλια