(C) LM
Το σύνολο του στόλου των F-35 (51 αεροσκάφη, 17 εκ των οποίων χρησιμοποιούνται για δοκιμές και 34 για εκπαίδευση) καθηλώθηκε, μετά από έλεγχο ρουτίνας ο οποίος αποκάλυψε ρωγμή στα πτερύγια του στροβίλου χαμηλής πίεσης τρίτου σταδίου του κινητήρα P&W F135 του αεροσκάφους.

hellarmforces2010.gr/ 
Οι πρόσφατες παραιτήσεις χειριστών της Τουρκικής αεροπορίας πυροδότησαν συζητήσεις για το αν συνδέονται με τις διώξεις λόγω Εργκενγκόν και Βαριοπούλας. Η κυβέρνηση παρουσιάζει τις παραιτήσεις ως αναμενόμενη δραστηριότητα ενώ το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό κόμμα (CHP) καταγγέλλει πως είναι αποτέλεσμα της πολιτικής Ερντογάν.

@
Οι φιλοκυβερνητικές εφημερίδες γράφουν : Τον Ιούνιο του 2012 "πέρασε" ρύθμιση που μείωσε τον χρόνο υποχρεωτικής υπηρεσίας των αξιωματικών και υπαξιωματικών από τα 15 στα 10 και 13 χρόνια αντίστοιχα. Με αυτή την αλλαγή 500 χειριστές απέκτησαν το δικαίωμα της οικειοθελούς αποχώρησης δίχως να αποζημιωθούν από την υπηρεσία. Τις προηγούμενες χρονιές περίπου 100 χειριστές πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να αποχωρήσουν, από αυτούς, έφευγαν κατά μέσο όρο 30, έτσι ο αριθμός των (περίπου) 150 θεωρείται αναμενόμενος και δεν σχετίζεται με τα σκάνδαλα.

Παράλληλα, τον χειριστή που θα εγκαταλείψει την THK τον περιμένει ένας ελκυστικός μισθός στις πολιτικές αερογραμμές. Η μέση αμοιβή του σαν αξιωματικός είναι 5.000 TL ενώ αντίστοιχα στις Τουρκικές αερογραμμές ο μισθός ξεκινά από τις 8.000 TL και μπορεί να φτάσει έως τις 18.000 TL. Επίσης τονίζεται πως η ζήτηση για ανθρώπινο δυναμικό βρίσκεται στο απόγειο καθώς έχουν ανοίξει νέοι προορισμοί για την THY (πάνω από 180 αεροδρόμια) ενώ σε ανάλογη τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται και η Pegasus η οποία το 2012 υπέγραψε συμβόλαιο με την Airbus για τη προμήθεια 75 αεροσκαφών.

Τα αντεπιχειρήματα : Η ρύθμιση του ελάχιστου υποχρεωτικού χρόνου παραμονής στην υπηρεσία σε συνδυασμό με το "κλίμα εκφοβισμού" έδειξε τη πόρτα της εξόδου σε αρκετούς αξιωματικούς. Είναι χαρακτηριστικές οι επανειλημμένες ερωτήσεις βουλευτών του CHP για τα νέα ήθη στο στράτευμα...

Πρόσφατα o βουλευτής Umut Oran κατέθεσε ερώτηση για την παραίτηση 110 χειριστών ενώ ο Atilla Kart, με κοινοβουλευτική του ερώτηση κατήγγειλε την Τουρκική αεροπορία η οποία διεξήγαγε έρευνα για την ιδιωτική ζωή ορισμένων εκ των στελεχών της. 

Οι παραπάνω κοινοβουλευτικές ερωτήσεις έγιναν η αφορμή για δημοσιεύματα στο τύπο και "αποκαλύψεις" στελεχών για το κλίμα που επικρατεί στο στράτευμα. Την "εμπειρία" του περιέγραψε στην εφημερίδα Milliyet ο Υποσμηναγός B.B. ο οποίος όπως και εκατοντάδες άλλοι, ανακρίθηκε από την HKK İstihbarat Başkanlığı (υπηρεσία πληροφοριών αεροπορίας)... και στις 7 Νοεμβρίου 2012 αποτάχθηκε.

O ανακριτής μου ήταν Σμηναγός (εξαρτάται από το βαθμό σου), ενώ έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, μετά από λίγο αναρωτιέσαι τι έχω κάνει. Το τραπέζι ήταν γεμάτο από φακέλους και αρχεία και συνειρμικά θεωρείς πως όλα αυτά σε αφορούν.

Μου παρουσίασαν ένα αρχείο powerpoint με φωτογραφίες, ανάμεσα τους και μία της συζύγου μου -που βρήκαν από το Facebook- με τίτλο "η γυναίκα του Υποσμηναγού τον απατά", συνέχισαν με φωτογραφίες πολιτών (γυναικών) και μου έκαναν αντίστοιχες ερωτήσεις. Ακολούθησαν ερωτήσεις για το γάμο μου, αν αν έχω προβλήματα με την γυναίκα μου, αν διατηρώ εξωσυζυγικές σχέσεις κοκ.

Πως βρήκαν το υλικό; Έχουν "στηθεί" *ιστοσελίδες και λογαριασμοί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου καθημερινά ανεβαίνει υλικό που στοχοποιεί  προσωπικό των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Υπάρχει το ανάλογο site για κάθε όπλο και σώμα ασφαλείας (Jandarma, Λιμενικό κοκ), με πληροφορίες που προέρχονται από "μέσα", με αποτέλεσμα τα στελέχη να επηρεάζονται και να υπάρχει κλίμα καχυποψίας. Από αυτές τις σελίδες, το υλικό πέρασε και στην HKK İstihbarat Başkanlığı.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν μπορείς τη στιγμή της ανάκρισης να ζητήσεις δικηγόρο ή να σιωπήσεις ο B.B. απαντά  Όχι, διότι είναι τέτοιο το ψυχολογικό σόκ από τις ερωτήσεις, που δεν γνωρίζεις για πιο λόγο σου τις κάνουν και ποια κατηγορία σε βαραίνει.

Ανάλογες ανακριτικές μέθοδοι και πρακτικές ακολουθήθηκαν και στην περίπτωση της Υποσμηναγού Nazlıgül Dastanoğlu η οποία αυτοκτόνησε με το υπηρεσιακό της όπλο την επόμενη ημέρα από την απόταξη της.



*Για τις ιστοσελίδες/λογαριασμούς είχε ερωτηθεί σχετικά ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και επικοινωνιών από το βουλευτή του CHP Umut Oran ζητώντας να μάθει σε ποιους ανήκουν οι παρακάτω διευθύνσεις και έαν έχει ασκηθεί δίωξη προς τους διαχειριστές τους.

  • @b*******i με e-mail b*******i@hotmail.com / Ασχολείται με ζητήματα της Αεροπορίας
  • @d*********z με e-mail s*************r@gmail.com / Ασχολείται με ζητήματα του Ναυτικού
  • @h**********i με e-mail h**********i@hotmail.com / Ασχολείται με ζητήματα της Αεροπορία
  • @t******s με e-mail t******s@gmail.com / Ασχολείται με ζητήματα του Στρατού
  • @g******s με e-mail t******s@gmail.com / Ασχολείται με ζητήματα του Υγειονομικού

Τα παραπάνω site και τα παράγωγα τους, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες, βίντεο, υποκλοπές "χτίζουν" το προφίλ ενός αξιωματικού που δεν είναι ικανός να υπερασπισθεί την χώρα του, και είναι υπόδουλος στα πάθη του ( αλκοόλ, τυχερά παιχνίδια, ιερόδουλες, μίζες ).

Screenshot από βίντεο...

Δεν είναι λίγες οι φορές όπου οι παραπάνω σελίδες και τα παράγωγα τους, έχουν τροφοδοτήσει τα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας και έχουν αποκαλύψει "περιστατικά" :










Ο Τουρκικός Στρατός απέρριψε την αποδοχή των πρώτων 5 επιθετικών ελικόπτερων Τ129Α βασικής διαμόρφωσης λόγω σημαντικών τεχνικών προβλημάτων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Cumhuriyet, τα ελικόπτερα δεν εκπληρώνουν τις συμβατικές προδιαγραφές στις επιδόσεις «βάρος», «ισορροπία» και «δόνηση» ενώ παράλληλα αφήνονται υπονοούμενα για μίζες στη συγκεκριμένη προμήθεια.

(C) TAI

Ειδικότερα αναφέρεται πως το ελικόπτερο εμφανίζει ανισομερή κατανομή βάρους μεταξύ εμπρόσθιου και οπίσθιου τμήματος, η τεχνική επίλυση του οποίου απαιτεί προσθήκη βάρους (έρμα ή ανακατανομή) με επιπτώσεις στις επιδόσεις πτήσης. Το δημοσίευμα επισημαίνει χαρακτηριστικά πως το αυξημένο όριο βάρους καθιστά τα ελικόπτερα αναποτελεσματικά για επιχειρήσεις στους ορεινούς όγκους της νοτιοανατολικής Τουρκίας. Σημειώνεται πως αντίστοιχο πρόβλημα εμφανίστηκε και στο ANKA λόγω μεγάλου βάρους του αισθητήρα AselFLIR-300 που εξοπλίζει και τα μελλοντικά επιθετικά ελικόπτερα του Τουρκικού Στρατού.

Πηγή 

Από τις 18 Φεβρουαρίου και για δέκα ημέρες, 11 Mirage F-1CR και 17 χειριστές της 2/33 Μοίρας Αναγνώρισης "Savoie", θα πραγματοποιούν βολές - συντήρησης - με το πυροβόλο. Όπως αναφέρει η σελίδα της Γαλλικής αεροπορίας θα είναι η τελευταία συμμετοχή των F-1 σε ανάλογη άσκηση καθώς σύντομα ο τύπος θα αποσυρθεί οριστικά από την ενεργό υπηρεσία (μάλλον 2014).Υπενθυμίζεται πως το περασμένο Οκτώβριο αποσύρθηκαν τα "CR".
Τα ακούραστα F-1...

 



Πηγή
Su-35 στο κέντρο δοκικών Gromov, σε δοκιμές οπλικών φορτίων.

3X Kh-31P

2X R-73E, 2X R-77 AE, 3X LGB ΚΑΒ-500KR


Το καινούργιο μας Quiz, από τη βροχερή Θεσσαλονίκη σήμερα.....Απαντήσεις στο Blog μέχρι Δευτέρα. Ελπίζω ότι δεν είναι δύσκολα αυτά που βάζω...
Μετά από 5 χρόνια επαφών και σκληρών διαπραγματεύσεων, τα ΗΑΕ σύντομα θα ανακοινώσουν το νικητή του διαγωνισμού για τη προμήθεια 60 αεροσκαφών.


(C) RAF
 Aν επικρατήσει η προσφορά της Dassault επί του Typhoon, ενδεχομένως να "απελευθερωθούν" 60 Mirage 2000-9 ενώ θα ανοίξει ο δρόμος για τη προμήθεια 18 και 24 Rafale από Κουβέιτ και το Κατάρ αντίστοιχα.

Πηγή


Η Lockheed ξεκίνησε τις συζητήσεις με "ενδιαφερόμενους" για την ανάπτυξη μιας έκδοσης του Ηρακλή με ρόλο ΑΦΝΣ. Η κοινοπραξία θα αποτελείτε από τέσσερις χρήστες οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία στις αεροναυτικές επιχειρήσεις και βιομηχανία για να στηρίξει το εγχείρημα..Στόχος της LM να προσφέρει το "Sea Herc" σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή από το P-8.

Η μετατροπή θα αφορά την έκδοση J (C)LM

Ήδη εξετάζεται η ανάπτυξη τριών εκδόσεων :

Ι) Επιτήρησης, με ραντάρ κα σύστημα EO / IR

II) ASuW, με σημεία ανάρτησης οπλισμού

III) ASW, με εξοπλισμό εντοπισμού  και προσβολής υ/β. 

Πηγή
H RAF παρέλαβε δύο BAe 146, το πρόγραμμα απόκτησης τους από την ΤΝΤ και της μετατροπής τους, άγγιξε τα 72,2 εκάτ.$. Στα αεροσκάφη εγκαταστάθηκε σύστημα αυτοπροστασίας καθώς θα αναλάβουν καθήκοντα μεταφοράς προσωπικού στο Αφγανιστάν.

Με την 32 Sqn θα επιχειρούν τα νέα BAE 146(C) Peter Foster
Πηγή
Την πρόταση ενοικίασης Φρεγατών και ΑΦΝΣ επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος,  σε συνέντευξη του στον Real FM. Σύμφωνα με τον Σίμο Κεδίκογλου το "πακέτο" μίσθωσης αφορά Ελληνική πρόταση. Ακούστε το παρακάτω ηχητικό απόσπασμα :






@ Sofokleousin.gr

Η Σιγκαπούρη υπέγραψε σύμβόλαιο με την Sikorski για την προμήθεια επιπλέον δύο S-70B, οι παραδόσεις των ελικοπτέρων  αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2016. 

Ήδη με το ναυτικό της Σιγκαπούρης επιχειρούν 6 S-70B


Πηγή
Η Elta προχώρησε στην παράδοση των ηλεκτρονικών συστημάτων (ELTA EL/M-8300 ES/ELINT) που προορίζονταν για το τουρκικό ΑΣΕΠΕ. Η παράδοση των συστημάτων είχε παγώσει μετά το επεισόδιο του "Μαβί Μαρμαρά".


Το υλικό βρίσκεται ήδη στις εγκαταστάσεις της TAI στην Άγκυρα και τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η ενσωμάτωση του στο Boeing 737-700, με την αμερικανική εταιρία να παρεμβαίνει στην ισραηλινή πλευρά διαμαρτυρόμενη ότι η μη τήρηση της συμφωνίας πλήττει τα βιομηχανικά της συμφέροντα

Πηγή 
Πρόκειται για την τέταρτη απώλεια του τύπου σε Ινδική υπηρεσία
Ένα Su-30 ΜΚΙ συνετρίβη εχθές στο πεδίο βολής Chandhan της Ινδίας. Το αεροσκάφος πραγματοποιούσε νυχτερινή πτήση, "δοκιμαστική" για την επερχόμενη άσκηση Iron Fist. Το Su-30 εξερράγη(;) στον αέρα, το πλήρωμα έκανε χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων. H κατάσταση ενός εκ των χειριστών κρίνεται σοβαρή.  

Πηγή 
Η Armee De L'Air παρέλαβε το πέμπτο και τελευταίο EC725 Caracal. Τα ελικόπτερα του τύπου συνήθως αναλαμβάνουν αποστολές στο εξωτερικό (θέατρο Αφρικής) κάτω από την διοίκηση ειδικών δυνάμεων - επιχειρήσεων (COS / Commandement des Opérations Spéciales) όπως τη πρόσφατη επιδρομή στη Σομαλία για τη διάσωση Γάλλου ομήρου.

.
Απο τη συνεκπαίδευση της "1/67" με τα πληρώματα της AMI στον ενάεριο ανεφοδιασμό


Πηγή


Τις βραδινές ώρες της Τρίτης, 19 Φεβρουαρίου 2013, το ΠΝ 56 (Aegean Hawk), κάτω από αντίξοες συνθήκες ανέμου και κυματισμού, διέσωσε τέσσερα άτομα αυστριακής καταγωγής και ένα γερμανικής καταγωγής, οι οποίοι επέβαιναν σε πλωτό που κινδύνευε λόγω εισροής υδάτων, στην περιοχή νότια της νήσου Μήλου. Στην περιοχή είχε καταπλεύσει και η Φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ, στο πλαίσιο συνδρομής στην επιχείρηση έρευνας – διάσωσης. Τα πέντε άτομα μεταφέρθηκαν σώα στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού όπου και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Πηγή



Μετά την Βραζιλία και το Περού δείχνει ενδιαφέρον για το Gripen. Η Saab ελπίζει να πουλήσει το μαχητικό της στο Περού. Το Περού ενδιαφέρεται να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα αεροσκάφη του (Μ-2000 και Mig-29), με νεώτερα όπως το Gripen, F-18, Eurofighter (Έχουν ήδη προσφερθεί από την Ισπανία μεταχειρισμένα). Έχει ήδη ζητήσει από τους κατασκευαστές πληροφορίες (RFI).

Πηγή
Προετοιμάζοντας μια αποστολή ISR (C) Armee De L'Air
Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας Le Figaro, ο Γάλλος πρόεδρος κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στην Ελλάδα, πρότεινε την  ενοικίαση δυο φρεγατών και τεσσάρων ΑΦΝΣ με "μικρό μίσθωμα". Οι λεπτομέρειες της πρότασης αναμένεται να καθοριστούν σε προσεχή συνάντηση των ΥΕΘΑ των δύο χωρών, στα τέλη Φλεβάρη.
 



Τα κορυφαία "Viper" στην πλέον απαιτητική άσκηση



4 Typhoon της AMI μεταστάθμευσαν στην αεροπορική βάση Leuchars στη Βρετανία. Τα Ιταλικά αεροσκάφη της 9 Stormo συνεκπαιδεύτηκαν με τα Typhoon της 1(F) Sqn.







(C) RAF

Έκπληκτοι αλιείς της Νάξου από το "αλίευμα" που έπιασαν το μεσημέρι της Κυριακής. Γερμανικό αεροσκάφος Ar 196 Αrado, "αλιεύθηκε" από ανεμότρατα της Νάξου ΒορειοΑνατολικά του νησιού μετά τον Απόλλωνα Νάξου προς την Ικαρία.
Το περιοδικό μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.