...καθώς KC-135 Stratotanker της 100 ARW (Air Refueling Wing) και γεράκια της 347 Μ "Περσέας" εκτελούν, διαδικασίες εναέριου ανεφοδιασμού.
Άλλο ένα Ελληνικό θέμα φιλοξενεί το Air International. Στο τεύχος Μαρτίου, στο άρθρο του Κυριάκου Παλουλιάν με τίτλο "Desert Mirages In Europe" διαβάζουμε για την Ελληνοκαταριανή συνεκπαίδευση :
- In 2-v-2 air combat scenarios, the two sides alternated between playing the roles of friend and foe...
- ...HAF provided packages of F-16C/Ds, F-4Es, A-7Es and an EMB-145H AEW while anti-shipping missions were undertaken in conjunction with the Hellenic Navy.
- ...QEAF Mirage 2000s used Mica radar-guided missiles to engage the SCRAB targets, and Magic II infrared-guided missiles for the target flares. These engagements were followed by more combat and joint tactics over the following two weeks...
- ...Greek Defence Minister Dimitris Avramopoulos released a statement highlighting the significance of the arrangement: “This cooperation is of special importance. We demonstrate that, besides the [economic] crisis and the problems we are facing, we still have one of the best defence systems, trusted by foreign countries.
Επίσκεψη στη χώρα μας πραγματοποίησε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Άμυνας του Βελγίου, Πτέραρχος Gerard Van Caelenberg μετά από πρόσκληση του Ελληνα ομολόγου του στρατηγού Κωσταράκου.
(C) HAF |
O Βέλγος Αρχηγός, επισκέφθηκε την 120 ΠΕΑ (Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος) όπου τον υποδέχθηκε ο επικεφαλής της ΔΑΕ (Διοικητής Αεροπορικής Εκπαίδευσης) Υποπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου. Εκεί ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Πτέρυγας ενώ είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει επίδειξη από την Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων "Δαίδαλος" και να πραγματοποιήσει πτήση με αεροσκάφος T-6A Texan II.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Λ. Λιγουριώτη για το Onalert, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Βέλγου Πτέραρχου, η Ελληνική πλευρά επρόκειτο να επιδείξει τις δυνατότητες παροχής υπηρεσιών αεροπορικής εκπαίδευσης, σε νέους χειριστές όπως αυτές εφαρμόζονται και στο αντίστοιχο ελληνο-ιταλικό προγράμμα εκπαίδευσης. Θετικά προσμετρώνται οι κλιματικές συνθήκες, η εναλλαγή ξηράς - θάλασσας και συνολικά, οι υποδομές της ΠΑ τις οποίες γνώρισαν οι Βέλγοι χειριστές που "εξορμούσαν" από τον Άραξο στο πλαίσιο της επιχείρησης Unified Protector.
Από ελληνικής πλευράς έχει γίνει πλέον πάγια επιδίωξη στις διμερείς επαφές , τόσο οι Ακόλουθοι Άμυνας, όσο και τα Επιτελεία να θέτουν υπόψιν των συνομιλητών τους τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που διαθέτουν οι ελληνικές Μονάδες ή οι Στρατιωτικές Σχολές, ώστε με την βοήθεια εν συνεχεία του ΓΕΕΘΑ σε ανώτατο επίπεδο να επιτυγχάνονται συμφωνίες παροχής υπηρεσιών ή εγκαταστάσεων με παράλληλη υποστήριξη - τεχνική ή και διοικητικής μερίμνης.
Βασικός στόχος είναι η επαύξηση του επιπέδου συνεργασίας με φίλιες χώρες και ως εκ τούτου της αύξησης της "επιρροής" σε ευρύτερα θέματα. Και όλα αυτά μέσα από ένα κοστολογημένο πρόγραμμα που θα είναι επ' ωφελεία και των δυο πλευρών.
Ενώπιον δεκάδων μαθητών, την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, αεροσκάφος C-130H της 356 ΜΤΜ πραγματοποιήθηκε ρίψης αλεξιπτωτιστών στον διεθνή αερολιμένα Αλεξανδρούπολης "Δημόκριτος".
26.02.14 : Αεροσκάφη της ΠΑ και της 494th FS (Fighter Squadron) που επιχειρούν από την Σούδα, ανεφοδίασε με καύσιμο KC-135 Stratotanker της 351st ARS (Air Refueling Squadron) στο πλαίσιο της συνεκπαιδευσης των δυό αεροπορικών δυνάμεων που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Φωτογραφίες (C) USAFE/Staff Sgt. Thomas Trower
(C) Finmeccanica |
Αντιπροσωπεία του υπουργείου άμυνας της Πολωνίας υπέγραψε συμβαση με την Alenia για την προμήθεια 8 εκπαιδευτικών αεροσκαφών M-346 με προαίρεση για την προμήθεια 4 ακόμη.
Το συμβόλαιο ύψους 377 εκατ. $, περιλαμβάνει λογιστική υποστήριξη, ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και την εκπαίδευση του αρχικού πυρήνα των χειριστών και προσωπικού εδάφους.
Πηγή
Eκπαιδευτικό αεροσκάφος της UAEAF συνετρίβη με αποτέλεσμα την απώλεια και των δύο πιλότων, όπως ανακοίνωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, χωρίς να προσδιορίζει τον τύπο. Στη UAEAF βρίσκονται σε υπηρεσία τα BAE Hawk, Aeromachi M-339 και Pilatus PC-9, PC-21. Για το αίτια που οδήγησαν στη συντριβή διεξάγεται έρευνα.
Ο CEO της Airbus Tom Enders, εξέφρασε δημόσια την απογοήτευση του για την άρνηση της Τουρκίας να παραλάβει το πρώτο αεροσκάφος στατηγικών μεταφορών A400M. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις (παζάρι το λένε...) για τη διαδικασία παράδοσης-παραλαβής.
(C) Airbus Military |
Ο Enders σημείωσε με νόημα "Είναι το ίδιο αεροσκάφος που παραδώσαμε στην Γαλλία, το οποίο αμέσως εντάχθηκε στην ADlA και συμμετέχει σε αποστολές" (Mali). Ωστόσο αρνήθηκε δώσει περισσότερες λεπτομέρειες και περιορίστηκε σε μια λέξη... "διαπραγμάτευση".
Πηγή
Περίπου πριν από ένα χρόνο ο Ελβετός υπουργος άμυνας Ueli Maurer με τη δήλωση του "Δεν θα έχουμε αεροσκάφη για φολκλορ" ανακοίνωσε την επερχόμενη διάλυση των Patrouille Swiss το 2016. Ένα χρόνο αργότερα και μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που σημειώθηκαν, o Mauer κάνοντας στροφή 180 μοιρών, αναγνώρισε τον συμβολικό χαρακτήρα του σμήνους και ανασκέυασε τις δηλώσεις.
(C)NeilB1940
|
Σχεδόν 60 χρόνια από την πρώτη πτήση του το U-2 εξακολουθεί να πετά παρά τις δορυφορικές εικόνες υψηλής ευκρίνειας. Αν και πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το 2015 υπάρχει πιθανότητα να αποσυρθεί από την ενεργό δράση.
(C) Lockheed |
Ο χειριστής Lars Hoffman μίλησε στο BBC για την εμπειρία της πτήσης στα άκρα του διαστήματος. Η συνέντευξη βρίσκεται εδώ.
Τo NATO και οι σύμμαχοι του ασκήθηκε για τρείς εβδομάδες στην Ισλανδία, η συνέχεια στα βίντεο που ακολουθούν :
Τα μαχητικά της 494th FS θα συνασκηθούν με το ΠΝ (26 & 27.02.14) (C) USAFE/ Staff Sgt. Thomas Trower |
Περίπου 20 πλοία του Πολεμικού Ναυτικού αναπτύχθηκαν στο Κεντρικό Αιγαίο στο πλαίσιο των ασκήσεων "Αστραπή" και "Ορμή". Ο στόλος, αποτελούμενος από Φρεγάτες, Κανονιοφόρους, ΤΠΚ και Υποβρύχια, κλήθηκε να αντιμετωπίσει μικτούς σχηματισμούς αεροσκαφών της ΠΑ και της USAFE που αυτή τη περίοδο επιχειρούν από την 115 Πτέρυγα Μάχης.
Του Α. Κούτρα για τον Ελεύθερο Τύπο
Στις 7 Μαρτίου τα φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας θα σκεπάσουν για 15 λεπτά την πόλη της Ρόδου. H ομάδα επιδείξεων ΖΕΥΣ θα συμμετάσχει στους εορτασμούς για την επέτειο των 66 χρόνων από την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.
Η Υποσμηναγός Ιωάννα Χρυσαυγή, η πρώτη Ελληνίδα χειριστής μαχητικού αεροσκάφους μίλησε στην εκπομπή 360 Μοίρες και την Σοφία Παπαϊωάννου.
Η ψυχραιμία, η άριστη εκπαίδευση και επαγγελματισμός, σε συνδυασμό με την εμπειρία και ασφαλώς την καλή τύχη, που πάντα χρειάζεται, είχαν ως τελικό αποτέλεσμα την ασφαλή προσγείωση στη βάση του από τον χειριστή του, ενός μαχητικού αεροσκάφους Mirage-2000EGM της 332 Μοίρας Παντός Καιρού της Πολεμικής Αεροπορίας, του οποίου ο κινητήρας είχε «κρατήσει» λίγη ώρα νωρίτερα στα 18.000 πόδια. Για το γεγονός αυτό αμέσως μόλις το πληροφορήθηκε ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Δημήτρης Αβραμόπουλος επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τον χειριστή του, νεαρό Υποσμηναγό (Ι) Β.Τ., τον οποίο συνεχάρη και του ζήτησε να μεταφέρει τα συγχαρητήριά του και στους γονείς του.
Το περιστατικό συνέβη στη διάρκεια εκπαιδευτικής ασκήσεως μεταξύ δύο αεροσκαφών της Μοίρας στα 18.000 πόδια πάνω από τη Λάρυμνα, όταν στο ένα από αυτά τα όργανα στο κόκπιτ έδειξαν απότομη πτώση των στροφών του κινητήρος με ταυτόχρονη αύξηση της θερμοκρασίας του. Αμέσως ο νεαρός χειριστής, ο οποίος τέλειωσε τη Σχολή Ικάρων το 2007 και από το 2008 εντάχθηκε στη δύναμη της 114 Πτέρυγος Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, έχοντας ήδη συμπληρωμένες 500 ώρες πτήσεως στον τύπο, ψύχραιμα, εφάρμοσε τας προβλεπόμενα από το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για παρόμοιες περιπτώσεις. Δηλαδή διέκοψε την άσκηση, έκλεισε τελείως τον κινητήρα, αφού άλλωστε πετούσε σε ύψος ασφαλείας, και μετά από λίγα λεπτά τον επανεκκίνησε στον αέρα επιτυχώς.
Μετά από αυτό, συνοδευόμενος πάντα από το «ζευγάρι» του, επέστρεψε στην Τανάγρα, όπου και προσγείωσε το αεροσκάφος του με ασφάλεια.
Συγχαρητήρια λοιπόν στον νεαρό Υποσμηναγό, για την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό που έδειξε όταν χρειάστηκε. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όσοι πιθανόν το αγνοούν, ότι τόσο η ψυχραιμία, όσο και ο επαγγελματισμός είναι αποτέλεσμα της σωστής εκπαιδεύσεως που υφίσταται το προσωπικό της ΠΑ, καθώς σε θέματα ασφαλείας πτήσεως δεν υπάρχουν οικονομίες και περικοπές, αλλιώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στον κεφαλαιώδους σημασία παράγοντα της ασφάλειας του προσωπικού.
Αυτό είναι σαφές.
Μετά από αυτό, συνοδευόμενος πάντα από το «ζευγάρι» του, επέστρεψε στην Τανάγρα, όπου και προσγείωσε το αεροσκάφος του με ασφάλεια.
Συγχαρητήρια λοιπόν στον νεαρό Υποσμηναγό, για την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό που έδειξε όταν χρειάστηκε. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όσοι πιθανόν το αγνοούν, ότι τόσο η ψυχραιμία, όσο και ο επαγγελματισμός είναι αποτέλεσμα της σωστής εκπαιδεύσεως που υφίσταται το προσωπικό της ΠΑ, καθώς σε θέματα ασφαλείας πτήσεως δεν υπάρχουν οικονομίες και περικοπές, αλλιώς κάτι τέτοιο έχει άμεσο αντίκτυπο στον κεφαλαιώδους σημασία παράγοντα της ασφάλειας του προσωπικού.
Αυτό είναι σαφές.
Παραπολιτικά Λ. Μπλαβέρης
(C) Spotter4life |
Να υπενθυμίσουμε πως η ομάδα επιδείξεων "ΖΕΥΣ", το 2012 είχε λάβει μέρος στους εορτασμούς για τα 70 χρόνια της αεροπορικής βάσης Florennes, αποσπώντας το θαυμασμό φίλων και συμμάχων.
Έως τώρα το μπλοκάκι γράφει :
13-14 Τσεχία, Ostrava
20-21 Βέλγιο, Kleine Brogel
ελπίζουμε το τρίτο ΣΚ του Σεπτεμβρίου να δούμε το Block 52+ στην AFW.
Η ύπαρξη του προγράμματος "Replica" της BAE και του Βρετανικού υπουργείου Άμυνας που στόχο είχε την ανάπτυξη αεροσκάφους (mockup) με χαρακτηριστικά stealth, είχε αποκαλυφθεί το 2003. Το 1999, μετά απο εργασίες πέντε ετών το πρόπλασμα ήταν έτοιμο. Στο βιντεο που ακολουθεί η "Replica" μεταφέρεται προς άγνωστη τοποθεσία.
Ο υπουργός Αμυνας, Chuck Hagel, ανακοίνωσε δραστικές περικοπές στον προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος 2015, από τα 600,4 δισ. $ που είναι σήμερα στα 496 δισ. $
(C) Boeing |
H αεροπορία θα αποσυρει τα Α-10 ώστε να εξοικονομηθούν 3.5 δισ. $ σε βάθος πενταετίας, καθώς όπως υποστήριξε ο Hagel το "Warthog" δεν είναι πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων. Ομοίως και για τo στόλο των U-2... το ρόλο της "Dragon Lady" θα αναλάβουν τα RQ-4 Global Hawk.
Η ομιλία του Chuck Hagel βρίσκεται εδώ.
Ως επιτυχής κρίνεται η άσκηση
"Κλεμμένος Κέρβερος". Για δύο εβδομάδες, οι περίπου 150 Αμερικανοί, προερχόμενοι από τις 86th AW (Airlift Wing) και 435th AGOW (Air Ground Operations Wing) εργαστηκαν στενά με τους συναδέλφους τους από την 356 ΜΤΜ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών), την 31 ΜΕΕΔ (Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης) και το 865 ΤΕΝΕΦ (Τάγμα ΕΝαέριου ΕΦοδιασμού).
C-130J (S/N 08-8601;) σε Ζώνη Ρίψης στη Λάρισα |
Προσωπικό του 865 ΤΕΝΕΦ και του 435 AGOW εξετάζει παλετοποιημένο φορτίο |
C-130J Hercules της 37th AS, στο βάθος το επετειακο της 356 ΜΤΜ |
Οι οδηγίες του loadmaster. |
Aσφαλίζoντας το φορτίο λίγο πριν τη ρίψη |
Η λάσπη στα πεδία ρίψης δυσκόλευε την προσπάθεια ανάκτησης των φορτίων. |
Άνδρες της 31 ΜΕΕΔ λίγο πριν την επαφή με το υγρό στοιχείο. |
Φωτογραφίες USAFE
Πρόσφατα Σχόλια