Σε απάντηση κοινοβουλευτικής ερώτησης του βουλευτή Αϊδινίου του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) Metin Lütfi Baydar, o υπουργός Άμυνας της Τουρκίας İsmet Yılmaz υποστήριξε ότι από το 1965 έχουν καταγραφεί τρεις καταρρίψεις μαχητικών αεροσκαφών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (THK) από ενέργειες ξένων κρατών.

 Η πρώτη και εν πολλοίς άγνωστη μέχρι σήμερα κατάρριψη, σημειώθηκε το 1983 από την Ιρακινή αεροπορία και ενώ ο πόλεμος μεταξύ Ιράν Ιράκ βρισκόταν σε εξέλιξη.

Το 56-3903 σε υπηρεσία με την USAF πριν παραχωρηθεί στην THK το 1972 (C) Glenn Thompson Jr
 Στις 14 Σεπτεμβρίου του 1983 (κατ'άλλες πηγές 18.09.83) ζεύγος διθέσιων μαχητικών  F-100F Super Sabre της 182 Filo "Atmaca" απογειώθηκε από την 8nci AJÜ στο Ντιγιάρμπακίρ για να πραγματοποιήσει εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας. Στη περιοχή της Κωνσταντίνης τα δύο αεροσκάφη χάνουν τη μεταξύ τους οπτική επαφή καθώς το ένα F-100F παρουσιάσε βλάβη στο σύστημα ναυτιλίας με αποτέλεσμα να "χάθει".

Το "56-3903" σε υπηρεσία με την THK πάνω από τα βουνά του Ντιγιαρμπακίρ

  Το "56-3903" πήρε ύψος αναζητώντας το δρόμο της επιστροφής και κατά την "περιπλάνηση" του  παραβίασε τον Ιρακινό εναέριο χώρο. Οι χειριστές, Ανθυποσμηναγός Muammer Cengiz και ο Υποσμηναγός Tayfun Bulgan αντιλήφθηκαν ένα Mig-21 που αργότερα αποδείχθηκε πως ήταν Mirage F-1EQ της Ιρακινής αεροπορίας και το οποίο τους κατέρριψε με πύραυλο Super 530F-1.
Mirage F-1EQ Της 79ης Μοίρας Στην Οποία Χρεώνεται Η Κατάρριψη Του F-100F @

 Το τουρκικό F-100F κατέπεσε στη κοιλάδα Ζakho και οι δύο χειριστές κατάφεραν να εκτιναχθούν παρόλα αυτά η "περιπέτεια" τους δεν είχε τελειώσει ακόμη καθώς προσγειώθηκαν σε περιοχή που ήλεγχαν Κούρδοι αντάρτες. Οι Τούρκοι κρατήθηκαν για 56 ημέρες όταν μετά από διαπραγματεύσεις οι Κούρδοι τους παρέδωσαν στις Τουρκικές αρχές.


Με μπλέ σημειώνεται το σημείο όπου τα F-100 χάνουν τη μεταξύ τους οπτική επαφή,με κόκκινο σημειώνεται το σημείο που κατέπεσε το διθέσιο μαχητικό.
 Ο Muammer Cengiz είχε τοποθετηθεί στην 182 Filo πέντε μήνες πριν καταρριφθεί, σήμερα πετά για λογαριασμό εταιρίας αεροπορικών μεταφορών.


Το τουρκικό F-100F κατέπεσε στη κοιλάδα Ζakho κοντά στα τουρκο-ιρακινά σύνορα και οι δύο χειριστές κατάφεραν να εκτιναχθούν

 Το δεύτερο περιστατικό που αναφέρει ο Τούρκος υπουργός αφορά την αερομαχία μεταξύ Τουρκικών F-16 και Ελληνικών Mirage 2000 τον Οκτώβριο του 1996 που είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια διθέσιου F-16 και ενώς χειριστή της 192 Filo.Τέλος το τρίτο περιστατικό αφορά την κατάρριψη αναγνωριστικού RF-4E της 173 Filo που σημειώθηκε στις 22 Ιουνίου 2012 από πυρά της Συριακής αεράμυνας.


Πηγή Αρχικό κείμενο Strategy Reports


You think that the airplane was there by mistake?These countries are all testing how fast they get picked up and how fast someone responds.It's part of training."

 Σχόλιο Αμερικανού αξιωματούχου για την "κατάσταση" στη περιοχή όπως την έζησε, με αφορμή την κατάρριψη του Τουρκικού αναγνωριστικού Phantom από τη Συριακή αεράμυνα.


Στο αεροδρόμιο Στεφανοβικείου (LGSV) βρίσκονται από την περασμένη Δευτέρα τα επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64DHA Longbow Apache του 2ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων, το οποίο από την Πάχη Μεγάρων, θα μετασταθμεύει πλέον μόνιμα στην καρδιά της Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ).


Η μεταστάθμευση του 2ου ΤΕΕΠ στο Στεφανοβίκειο είχε αποφασιστεί το 2011 ώστε να συγκεντρωθεί το σύνολο των επιθετικών ελικοπτέρων Αpache της Αεροπορίας Στρατού, διορθώνοντας την παράλογη διάσπαση του (μικρού) στόλου επιθετικών ελικοπτέρων μεταξύ Στεφανοβικείου (1ο ΤΕΕΠ, έδρα 1ης ΤΑΞΑΣ) και Πάχης Μεγάρων (2ο ΤΕΕΠ). Με την ολοκλήρωση της μεταστάθμευσης εκτιμάται να επιτευχθούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας κατά την εκπαίδευση και τη συντήρηση, καθώς το ΓΕΣ προσανατολίζεται στην ομοιογενοποίηση των 19 ΑΗ-64Α+ και 10 ΑΗ-64DHA με την πλήρη αναβάθμιση 13 AH-64A σε ΑΗ-64D Block II -για την αναπλήρωση του AH-64DHA που καταστράφηκε στο δυστύχημα στις 30 Ιουλίου 2010- καθώς και την υποβολή των υπόλοιπων 6 σε δομικό εκσυγχρονισμό, με δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού Block II.





Πηγή Αναλυτικά για τη μετεγκατάσταση του 2ου ΤΕΕΠ μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Α/Β Florennes 23 Ιουνίου 2012 ώρα 19:08:39 (στοιχεία exif).O Eπισμηνίας İsmail Kalaycioglu που εκτελεί χρέη Film Crew για το SoloTurk βιντεοσκοπεί το πρόγραμμα του Ζευς Demo Team.
19:09:40 Ο Σγος Ανδρουλάκης με το διθέσιο 616 βρίσκεται στον αέρα.






(C)Mick Balter

Για την Anatolian Eagle 12-2 μπορείτε να διαβάσετε εδώ.









Μπορείτε να το διαβάσετε από εδώ.

Μπορείτε να το διαβάσετε από εδώ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ΕΡΤ,μετά από σχετικές οδηγίες του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά αποφασίστηκε η πώληση του ενός από τα τρία VIP αεροσκάφη και η διάθεση των άλλων δύο για τις εκπαιδευτικές και άλλες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως η αεροδιακομιδή ασθενών.

Ειδικότερα,αλλάζει το ισχύον καθεστώς για τα τρία VIP αεροσκάφη που διατίθενται προς χρήση, ως εξής:

1) Το EMB-135LR θα καλύπτει ανάγκες της Π.Α. ( αν και δεν διευκρινίζεται πιθανότατα θα ενταχθεί στη δύναμη της 380 ΑΣΕΠΕ ) και θα χρησιμοποιείται τόσο για την εκπαίδευση των χειριστών των ιπτάμενων ραντάρ, όσο και για την αεροκομιδή ασθενών, μοσχευμάτων κλπ., έτσι ώστε να αποφευχθεί η καταπόνηση των στρατιωτικών μεταγωγικών και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς.

EMB-135LR



2) Το EMB-135BJ LEGACY θα πωληθεί και το προϊόν της πώλησης θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

EMB-135BJ LEGACY @haf.gr


3) Το Gulfstream V θα παραμείνει στην διάθεση της κυβέρνησης, αλλά θα καλύπτει και αυτό ανάγκες της Π.Α. με σκοπό την αποφυγή καταπόνησης των στρατιωτικών μεταγωγικών και τη μείωση του σχετικού κόστους.

Gulfstream V @haf.gr



(C)RAAF

(C)RAAF

(C)RAAF

(C)RAAF

(C)RAAF

(C)RAAF

(C)RAAF
Φωτογραφίες από την άσκηση μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ.