@ Habervitrini
Με παθητικά μέσα προστασίας εθεάθησαν σε πρόσφατη επιχείρηση διάσωσης Γάλλου ορειβάτη, τα AS532 της 135 Filo "Ates". Διακρίνονται καθαρά οι πρόσθετες πλάκες θωράκισης για τη προστασία του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη από πυρά ελαφρών όπλων.

Tα Cougar της 135, εδρεύουν στο Ικόνιο. Αποστολή τους, η διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας διάσωσης και έρευνας - διάσωσης μάχης (C) Borhaber








Συμβόλαιο ύψους 16,5 εκατ. $ αποδόθηκε στη Lockheed Martin για την προμήθεια  5 ατρακτίδιων Sniper, 5 καταγραφέων ψηφιακών δεδομέων, 5 CMDL - για τη μετάδοση βίντεο υψηλής ευκρίνειας σε σταθμό εδάφους - και υλικοτεχνική υποστήριξη.



Πηγή

Mig-21 που πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση συνετρίβη σήμερα στην Ινδία, το αεροσκάφος έπιασε φωτιά και εξερράγη στον άερα, ο χειριστής έκανε επιτυχή χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος.


Πρόκειται για την τρίτη "Ινδική" απώλεια από τις αρχές του χρόνου. Τεράστια πρόοδος αν αναλογιστούμε ότι κατά τα περασμένα έτη έχαναν 1 αεροσκάφος / μήνα.

Πηγή


Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας.

Lockheed Martin, Boeing και BAE διεκδικούν το μοναδικό μεγάλο πρόγραμμα που ίσως έχει τύχη να προχωρήσει, τον εκσυγχρονισμό των F-16. Πλέον η Lockheed δεν έχει μονοπώλιο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, η ΒΑΕ έχει αναλάβει ήδη τον εκσυγχρονισμό των ΚF-16 της ROKAF ενώ η Boeing ελπίζει σε μερίδιο από την πίτα...

Αρχείο 341Μ
Πρόσφατα στο ΓΕΑ πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχες ενημερώσεις από την Boeing και τη BAE. Παράλληλα η Lockheed Martin πραγματοποίησε συνάντηση με δημοσιογράφους όπου έθιξε το ζήτημα του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ενώ τόνισε τη στενή σχέση της με την ΕΑΒ.

Πηγή


(C) ADLA
3 Ιουνίου 2013, τα Γαλλικά F1 πραγματοποίησαν τη πρώτη "αναχαίτιση" αεροσκάφους στη Βαλτική. Τα Mirage αφού απογειώθηκαν από τη Λιθουανία, συνόδευσαν ένα Il-20 ηλεκτρονικής αναγνώρισης μέχρι τα όρια του τομέα ευθύνης τους και έπειτα "παρέδωσαν" σε ένα ζευγάρι Gripen.

Πηγή


Ξεκινά το διεθνές σκέλος της άσκησης Anatolian Eagle στη  3η Κύρια Βάση Αεριωθούμενων (AJÜ) στο Ικόνιο. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν οι αεροπορικές δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας ( 11 Πτέρυγα / Tornado IDS - 3 Πτέρυγα / 8 F-15 ), του Ομάν ( 18 Sqn / F-16 Block 50+ ), των ΗΑΕ ( 6 F-16 ), της Ιορδανίας και 2 ΝΑΤΟικά E-3A AWACS. Η Τουρκία συμμετέσχει με 35 μαχητικά F-4 2020 και F-16, 1 αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού KC-135, 1 CN-235 και 1 C-130.
.

Για τη φωτογραφική κάλυψη της άσκησης η ΤΗΚ έχει προσκαλέσει πλήθος spotter ( όπως και στην Anatolian Eagle 2012-2 )


O αρθρογράφος τονίζει ( ή μάλλον του τονίζουν ) πως οι ΗΠΑ και το Ισραήλ δεν θα συμμετάσχουν φέτος. Ειδικότερα για το Ισραήλ αναφέρει πως μετά τη δημόσια συγνώμη του Νετανιάχου για το "Mavi Marmara" έγιναν συζητήσεις για μια μελλοντική συμμετοχή στην άσκηση αλλά ο "κόσμος" δεν επιθυμεί αεροσκάφη της HHA στο Ικόνιο, παρα μόνο όταν αρθεί ο αποκλεισμός της Γάζας...
Πηγή


@ F-16.net
Το έκτο αεροσκάφος ανάπτυξης ( FSD / Full Scale Developement ) το 75-0750, χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά σαν κλίνη δοκιμών. Ανάμεσα στις τροποποιήσεις που δέχθηκε το F-16 - μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες - παρουσιάζεται στη παραπάνω φωτογραφία. Το ρύγχος του αεροσκάφους αντικαταστάθηκε ώστε να φέρει μεγαλύτερο κώνο ο οποίος με τη σειρά του θα φιλοξενούσε το ισχυρότερο και ογκοδέστερο ραντάρ APG-65 ( F-18 Hornet, Phantom AUP ). Δυστυχώς δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για το "πρόγραμμα" ούτε είναι γνωστό αν το αεροσκάφος πέταξε με αυτή τη διαμόρφωση.

f-16.net





Και πάλι από τα Ιωάννινα το νέο μας Quiz. Ελπίζω ότι είναι πιο εύκολο από το προηγούμενο. Για όσους γνωρίζουν το παραπάνω αεροπλάνο, απαντήσεις μέχρι Δευτέρα πρωί στο Blog....
Στο οπλοστάσιο της ADLA απομένουν 30 Mirage 2000-5F

Ένα Mirage 2000-5 της 1/2 Μοίρας ''Cigognes'' κατέπεσε εχθές στις 18:45 σε μη κατοικημένη περιοχή στη πόλη Montcourt της Γαλλίας, μετά από εισρόφηση πτηνού στο κινητηρα. Ο χειριστής κατάφερε να εκτιναχθεί και είναι καλά στην υγεία του. Η συντριβή του αεροσκάφους έχει θορυβήσει τα "παραδοσιακά" ΜΜΕ της Γαλλίας καθώς πρόκειται για το δεύτερο συμβάν ( χωρίς καλύπτρα ) σε μόλις δύο ημέρες, χωρίς φυσικά τα δύο περιστατικά να σχετίζονται.

Πηγή




04.06.2013, απογευματινές ώρες έφθασε το έκτο Ε/Π NH90 TGRA , με FOC διαμόρφωση και πλήρωμα Γάλλων.

Πηγή
HMD, Derby και Piranha (C) FAB

Η FAB ( Força Aérea Brasileira ) για πρώτη φορά, αποδέσμευσε "υλικό" από την αξιοποίηση του συστήματος απεικόνησης επί κάσκας DASH της Elbit ( αν και δεν αναφέρετε ). Το HMD ( Helmet Mounted Display ) αποτέλεσε  μέρος του ριζικού εκσυγχρονισμού των ηλεκτρονικών των F-5EM/BM. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε με υπότιτλους την ενδιαφέρουσα παρουσίαση του συστήματος αλλά και το τρόπο με τον οποίο οι τεχνικοί "φέρνουν στα μέτρα" του κάθε χειριστή την κάσκα.




Πηγή

Η Ελληνική Αεροπορία ( Ναυτική ) θρήνησε τον πρώτο της νεκρό σε επιχειρήσεις, κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον Σημαιοφόρο Δημήτριο Αργυρόπουλο. Κατά την εκτέλεση αποστολής βομβαρδισμού - εμπρησμού των σιτοβολώνων στην πεδιάδα της Κεραμωτής στην Καβάλα, το αεροπλάνο Henry Farman HF 27 στο οποίο χειριστής ήταν ο Δημήτριος Αργυρόπουλος δέχθηκε επίθεση γερμανικού καταδιωκτικού Fokker. Οι σφαίρες τραυμάτισαν τον παρατηρητή, και ο χειριστής στην προσπάθειά του να διαφύγει με βύθιση κατήλθε σε ελάχιστο ύψος, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να προσκρούσει βίαια στην επιφάνεια της θάλασσας. Το Farman Καταστράφηκε και ο Σημαιοφόρος Δ. Αργυρόπουλος φονεύθηκε.

Πηγή
Tο αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 9000 ποδών και πετούσε με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα όταν από άγνωστη αιτία απώλεσε τη καλύπτρα του. Ο χειριστής - με εμπειρία από την επιχείρηση Serval - προσγείωσε το Mirage F1 CR ( όπου CR CabRiolet )στην αεροπορική βάση Mont De Marsan με ασφάλεια. Τα F1 θα παραμεινουν στο έδαφος μέχρι να εξακριβωθούν τα αίτια του συμβάντος.

Μερικές φωτογραφίες από spotter






Πηγή
24 Μαΐου 2013, ζευγάρι Block 52+ της 340Μ με live φορτίο.

IMG_2642
(C) GVLCN

IMG_2657
Το "537", με αυτοκόλλητο της ομάδας επιδείξεων ZEYS στη καλύπτρα (C) GVLCN

IMG_2639
(C) GVLCN

IMG_2659
(C) GVLCN

Η Πολιτική Προστασία ( Sécurité Civile ) της Γαλλίας με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών παρουσίας της στο αεροδρόμιο Marignane, άνοιξε τις πύλες για το κοινό...

Canadair CL-415
(C) Bruno Coulier
Canadair CL-415
(C) Bruno Coulier
Eurocopter EC145 & Canadair CL-415
(C) Bruno Coulier
Tracker S2-FT
(C) Bruno Coulier
Tracker S2-FT
(C) Bruno Coulier
Bombardier Dash-8
(C) Bruno Coulier
Patrouille "Pélican"
(C) Bruno Coulier
Eurocopter EC145
(C) Bruno Coulier

 Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε εδώ.
Ζευγάρι επιθετικών ελικοπτέρων Mi-35 της Αφγανικής αεροπορίας πραγματοποίησε εκπαιδευτικές βολές, τα δύο ελικόπτερα συνολικά έβαλαν 725 βλήματα και ρουκέτες σε πεδιο βολής βόρεια της Καμπούλ. Tα πληρώματα των Mi-35 αποτελούνταν από Αφγανούς χειριστές και από τους Τσέχους εκπαιδευτές τους. 

Για πρώτη φορά η AAF έχει διαθέσιμα ταυτόχρονα τρία όπλα ( πυροβόλα GSh-23 των 23χλστ -πρόσφατα καινούργια - , Yak-B 12.7χλστ. και ατρακτίδιο ρουκετών S-5 57χλστ. ) επί των Mi-35 (C) USAF
Τα Mi-35 της AAF θα "ανακουφίσουν" τα εναέρια μέσα της συμμαχίας καθώς σύντομα θα αναλάβουν αποστολές συνοδείας και CAS.


Πηγή

BIRMINGHAM 10 OCT 2000 GREEK AIR FORCE EMBRAER E135 145-209,FRENCH AIR FORCE FALCON 50 27,BELGIAN AIR FORCE FALCON 900 CD-01,SPANISH AIR FORCE FALCON 900 T.16-1/45-20,TURKISH AIR FORCE CITATION 650 93-7024,U.S. AIR FORCE GULFSTREAM 3 86-0203
(C) Simon Butler
BIRMINGHAM 10 OCT 2000 GREEK AIR FORCE EMBRAER E135 145-209 AND U.S. AIR FORCEGULFSTREAM 5 99-0402
(C) Simon Butler

@ vima
Οι κανόνες είναι απλοί, βλέπουμε και σχολιάζουμε! Τα σχόλια θα είναι ανοικτά.

Μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας και 200.000 ωρες πτήσης τα Mirage F1 της Εjercito de l' Αire διανύουν τις τελευταίες τους ημέρες με την Ala 14, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της EJE στις 23 Ιουνίου οι Ισπανοί θα αποχαιρετήσουν οριστικά το Γαλλικό αεροσκάφος... 

Ο επιχειρησιακός βίος τους ίσως να μην τελειώσει εδώ, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Nueva Era οι επείγουσες ανάγκες της FAA ( Fuerza Aérea Argentina ) για "υλικό" την έκαναν να στραφεί στα F1M. Για τα Mirage, είχε επαφές το περασμένο Απρίλιο στην έκθεση αμυντικού υλικού LAAD αντιπροσωπεία στην οποία συμμετείχε και  υπουργός άμυνας Αργεντινής Arturo Puricelli, ενώ παράλληλα σημειώνεται πως κλιμάκιο επισκέφθηκε την Ισπανία ( Los Llanos ) για να επιθεωρήσει το υλικό.

Blogger "γράφουν" για επερχόμενη συμφωνία ύψους 50 εκατ. $ που θα περιλαμβάνει 12 αεροσκάφη ( 6500 ώρες πτήση/αφος ) οπλισμό και υλικοτεχνική υποστήριξη. Στο παρελθόν δημοσιεύματα ήθελαν την Αργεντινή να εξετάζει την αγορά αεροσκαφών Mirage F1 από την Ιορδανία ώστε να αντικαταστήσει τα παρωχημένα Mirage III + V.
Η Ισπανία απέκτησε συνολικά 91 Mirage F1 (45 CE, 22 EE και 6 BE), 18 από τα οποία ήταν μεταχειρισμένα, 5 Γαλλικά και 13 Καταριανά. Στα μέσα της δεκαετίας του '90, 51 μονοθέσια και 4 διθέσια εκσυγχρονίστηκαν. Τα F1 απέκτησαν νεο HUD, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας Sagem ULISS 47, το πιλοτήριο απέκτησε συμβατότητα με διόπτρες νυχτερινής όρασης, HOTAS, το ραντάρ Cyrano IV μετετράπη σε IVM με τη προσθήκη τεσσάρων λειτουργιών αέρος-εδάφους, για την "αυτοπροστασία" του α/φους πιστοποιήθηκε ο AIM-9 J.

01.09.13 Tutor μετά από αναγκαστική προσγείωση σε χωράφι. Μέρος της έλικας έσπασε εν πτήση @
Μετά από περιστατικό ασφαλείας πτήσεων η RAF αναγκάστηκε να καθηλώσει το στόλο των εκπαιδευτικών βασικής εκπαίδευσης. Στις 9 Ιανουαρίου η έλικα αεροσκάφους Grob 115E έσπασε-αποκολλήθηκε με αποτέλεσμα το πλήρωμα να προχωρήσει σε αναγκαστική προσγείωση. Ανάλογα περιστατικά αποκόλλησης  έχουν συμβεί το 2004, μετά από ακροβατικού ελιγμό και το 2011 όπου το συμβάν αποδόθηκε σε χτύπημα κεραυνού. Σύμφωνα με την εφημερίδα Times, η αντικατάσταση της έλικας με άλλη νέας σχεδίασης απέτυχε.

Τα Tutor βρίσκονται στη RAF υπο καθεστώς PFI με τον εργολάβο ( Babdock ) να παρέχει ώρες πτήσης/έτος @dailymail
Ενώ τα Tutor συμπληρώνουν στο έδαφος 5 μήνες, υπάρχει διχογνωμία μεταξύ Babdock  και ο Grob για το καταλογισμό των ευθυνών. Σε παράλληλο χρόνο η RAF συνεχίζει τη βασική των χειριστών εκπαίδευση με άλλα εναέρια μέσα.