Το "045" θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το πρώτο εκσυγχρονισμένο F-16, είναι το πρώτο Block 50 του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia II, που παραδόθηκε το 1997. Σε πρώτη φάση χρησιμοποιήθηκε σαν "testbed" για την πιστοποίηση όπλων και για τις δοκιμές του συστήματος αυτοπροστασίας Aspis Ι.
22/10/2003 : Το "045" με AGM-84. Όλα τα Ελληνικά Block 52+ και Adv. μπορούν να φέρουν το συγκεκριμένο όπλο. Κατά τον "ειδικό τύπο" ο Harpoon είναι πιστοποιημένος και στα Block 50 ( πιθανότατα δεν ισχύει ) (C) Brian Lockett |
Με την 416 Flight Test Squadron συνέχισε τις δοκιμές για τα συστήματα των αεροσκάφών του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia III. Αν και δεν υπάρχουν απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες είναι σχεδόν σίγουρο πως το αεροσκάφος αρχικά μετετράπη σε Block 52+ φορώντας τα ηλεκτρονικά των PX III, όπως τον υπολογιστή αποστολής MMC 5000, το ραντάρ AGP-68V(9) και το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II, διατηρώντας όμως τον αρχικό κινητήρα της General Electric.
Εν συνεχεία ήλθε στο πρότυπο των Adv. - ή αντίστοιχο των Block 50+ με υπολογιστή αποστολής MMC 7000 - του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia IV. Στο παρακάτω βίντεο, τo ''045'' κατά τη διάρκεια δοκιμών με LJDAM και Enchanced Paveway.
10/2007 : Διακρίνεται κάτω από τον αεραγωγό η κεραία του Link 16, σύστημα που συναντάται μόνο στα Adv. (C) Jetwash images |
To 2005 με την προμήθεια 30 επιπλέον F-16 ( PX IV ), το αεροσκάφος θα προσγειωθεί για δεύτερη φορά στις ΗΠΑ και θα φωτογραφηθεί το 2006 από τον Keith Robinson. Κατ' άλλες πηγές το "045" δεν εγκατέλειψε ποτέ από την αεροπορική βάση Edwards, στην οποία βρίσκεται επί 16 συναπτά έτη.
Ανανέωση
Το δρόμο της επιστροφής πήρε το "045", το αεροσκάφος φωτογραφήθηκε από τον Joao Toste στις νήσους Αζόρες κατά την επιστροφή του στην Ελλάδα.
To "045" με τέσσερα Block 52+ της πολεμικής αεροπορίας της Αιγύπτου (C) João Toste |
Σήμερα το αεροσκάφος πιθανότατα φέρει τα ηλεκτρονικά των 52M καθώς σε φωτογραφίες Πορτογάλων spotter διακρίνεται η κεραία του Link 16 που διατηρήθηκε και o κινητήρας του παραμένει ο GE F-110 ( έκδοση αντίστοιχη των Block 50+ Adv. ή 50Μ )
Κάθε βοήθεια για να συμπληρώσουμε - διορθώσουμε την ανάρτηση ευπρόσδεκτη.
Από τις εγκαταστάσεις της Hongdu...Είτε πρόκειται για νέο βομβαρδιστικό αεροσκάφος είτε για κάποιο UCAV...
IAR 330 Puma SOCAΤ της Ρουμανικής Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη την Πέμπτη ενώ συμμετείχε σε εκπαιδευτική δραστηριότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου άμυνας, δύο από επιβαίνοντες έχασαν τη ζωή τους ενώ οι άλλοι τρείς τραυματίσθηκαν. Οι πτήσεις του τύπου έχουν διακοπεί μέχρι να εξακριβωθούν τα αίτια του ατυχήματος.
IAR 330 στη Τανάγρα το 2008 |
Ρώσικης σχεδίασης είναι τελικά το Κινέζικο επιθετικό ε/π WZ-10, ο αρχισχεδιαστής της Kamov, Σεργκέι Μικχέεβ σε συνέντευξη του στο Flight Global δήλωσε πως υπήρξε συνδρομή της εταιρίας του το 1995, κατόπιν αιτήματος της Κίνας.
@ Flightglobal |
Σύμφωνα με τον Μικχέεβ, η προμελέτη πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τους
όρους της παραγγελίας των Κινέζων, και δεν στηρίχθηκε σε κανένα
σοβιετικό σχέδιο. "Μας έδωσαν το επιθυμητό βάρος, συζητήσαμε τα
προκαταρκτικά στοιχεία, και στη συνέχεια υπογράψαμε τη σύμβαση και τα
εκπληρώσαμε," είπε ο ίδιος. Το πρόγραμμα ανάπτυξης του ελικοπτέρου είχε την ονομασία "Project 941". Τα επόμενα στάδια του έργου για το ελικόπτερο
ολοκληρώθηκαν χωρίς τη συμμετοχή της ρωσικής πλευράς.
Ξεκίνησε εχθές η αεροναυτική άσκηση "Noble Dina 2013", πρόκειται για δεκαπενθήμερη άσκηση μεταξύ των Πολεμικών Ναυτικών
Ελλάδας, Ισραήλ και ΗΠΑ. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν και εναέρια μέσα από την 115 ΠΜ αλλά και τη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού.
Η εν λόγω άσκηση θα
λάβει χώρα στην περιοχή της Κρήτης και της Ανατολικής Μεσογείου,
προκειμένου να αξιολογηθεί το επίπεδο της επιχειρησιακής συνεργασίας
μεταξύ των Πολεμικών Ναυτικών των τριών χωρών.
Πηγή
Τη πρόταση της παρουσίασε η Lockheed Martin σε press day, για την κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού σε ΑΦΝΣ (C) LM |
Το ΠΝ σε συνεργασία με το USN και την LM θα επιλέξουν τα τέσσερα "καλύτερα" διαθέσιμα προς παραχώρηση P-3C. Για τη κάλυψη των άμεσων αναγκών, σε δύο από αυτά θα εκτελέστει μια σειρά επιθεωρήσεων ώστε να επέκταθεί το όριο ζωής τους κατά 1000 ώρες πτήσης. Tα άλλα δύο αεροσκάφη θα περάσουν από ολοκληρωμένο πρόγραμμα, πλήρους δομικής αναβάθμισης που θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση νέων πτερύγων, lower center wing box και οριζόντιο ουραίο. Παράλληλα οι δομικές παρεμβάσεις, η αντικατάσταση δομικών υλικών και η τοποθέτηση αναβαθμισμένων κινητήρων, θα δώσει στο αεροσκάφος 15.000 ώρες πτήσης ( 20 χρόνια ). Τέλος Ελληνική εταιρία θα αναλάβει την συντήρηση των υπαρχόντων ηλεκτρονικών συστημάτων και την ανάπτυξη νέου "mission system". Με την παράδοση στο ΠΝ των δύο πλήρως αναβαθμισμένων αεροσκαφών θα ακολουθήσει πλήρης εκσυγχρονισμός και για τα πρώτα δύο P-3C.
Το κόστος του προγράμματος θα αγγίξει τα 250 εκατ.$ και προβλέπεται η επανεκπαίδευση και πιστοποίηση των πληρωμάτων και του τεχνικού προσωπικού. Το κόστος του πακέτου υποστήριξης (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εδάφους, ανταλλακτικά κλπ) δεν έχει συνυπολογιστεί.
Αρχικό κείμενο HBS
Σε ανάλογη προτάση έχει προχωρήσει η ΙΑΙ ενώ υπάρχει και το Γαλλικό πακετο που περιλαμβάνει 4 Atlantique 2 .
Σε συνάντηση τύπου (press day), που πραγματοποίησε η Lockheed Martin την Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013, στην Αίγλη Ζαππείου, έγινε γνωστό ότι υποβλήθηκε και επίσημα νέα πρόταση ( η τρίτη; ) εκσυγχρονισμού και ομογενοποίησης του στόλου των μαχητικών F-16 της ΠΑ.
Η πρόταση αφορά το σύνολο του στόλου των F-16, συγκεκριμένα προτάθηκε η αναβάθμιση των Block 52+ ( Peace Xenia III ) στη διαμόρφωση των αεροσκαφών του προγράμματος Peace Xenia IV. Για τα 38 Block 50 οι προτάσεις είναι δύο, είτε να έλθουν στο επίπεδο των Adv., είτε να αναβάθμιστούν στη διαμόρφωση CCIP-GR όπου το ραντάρ AGP-68(V)7 δεν αντικαθίσταται, τέλος για τα 30 Block 52+ Advanced προτάθηκε αναβάθμιση στο λογισμικό του Operational Flight Program (OFP).
Το "045" από την PX II, χρησιμοποιείται σαν "testbed" στις ΗΠΑ. Με τις διαδοχικές "παρεμβάσεις" πλέον είναι εφάμιλλο των 52+ Adv. Διακρίνεται η κεραία του Link-16 κάτω από την εισαγωγή του αεραγωγού και φορτίο Εnchanced Paveway. |
Στόχος είναι, τα αεροσκάφη να "έλθουν" σε μια κοινή διαμόρφωση, με σημείο αναφοράς τον νέο υπολογιστή αποστολής MMC7000 και το ραντάρ AGP-68(V)9. Τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη θα αποκτήσουν Link 16, υποδομή για JHMCS (Block 50), ενώ θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να φέρουν τα σύγχρονα όπλα που υπάρχουν στο οπλοστάσιο της ΠΑ όπως τα JSOW, JDAM, Iris-T ( επιπλέον δυνατότητες για τα PX III ), Aim-120 C7(;), Εnchanced Paveway και το ατρακτίδιο αναγνώρισης DB-110.
H διάρκεια του προγράμματος θα έχει ορίζοντα 6 ετών με τμηματικές πληρωμές και το σύνολο των εργασιών να πραγματοποιείται από την ΕΑΒ με την αντίστοιχη μεταφορά τεχνογνωσίας. Ανάλογη πρόταση εκσυγχρονισμού υπάρχει και από την BAE με υπολογιστή αποστολής τον ΕCFCC και την προσθήκη ραντάρ APG-68(V)9 ή AESA.
Για τα 32 Block 30 αν και υπάρχουν λύσεις τύπου "plug n play" ( λ.χ. MCU ή κάτι ανάλογο Ελληνικής σχεδίασης και ανάπτυξης ), απο το 2008 έχει αποφασισθεί να μην εκσυγχρονιστούν. Επίσης δεν λείπουν τα "ξένα" δημοσιεύματα που θέλουν τα εναπομείναντα αεροσκάφη από την PX I να πωλούνται. |
Αρχικό κείμενο HBS
Aλλαγή φρουράς στην ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του, υπό την
προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός
Εθνικής Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλος, νέος Αρχηγός ΓΕΑ
τοποθετείται ο έως σήμερα Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος
Ευάγγελος Τουρνάς. Παράλληλα, με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, αποστρατεύτηκε
λαμβάνοντας τον βαθμό τον βαθμό του Πτεράρχου
ε.α ο Αντώνιος Τσαντηράκης, ενώ του απενεμήθη ο τίτλος του επιτίμου Αρχηγού ΓΕΑ.
(C) HAF |
Ο Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς γεννήθηκε στα Χανιά. Εισήλθε στη
Σχολή Ικάρων το 1976 και ονομάστηκε Ανθυποσμηναγός το 1980. Είναι
απόφοιτος του Σχολείου Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΚΕΑΤ/ΣΗΠ), της Σχολής
Πολέμου Αεροπορίας/Κατωτέρων, της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας/Ανωτέρων,
του Air Command and Staff College των ΗΠΑ.
Έχει συμπληρώσει πάνω από
4000 ώρες πτήσης, εκ των οποίων 3000 ώρες με μαχητικά αεροσκάφη F-5,
Mirage F-1CG και Mirage 2000. Διετέλεσε Αξιωματικός Επιχειρήσεων στο
114ΠΜ/ΣΜΕΤ, Αξιωματικός Επιχειρήσεων και Διοικητής Μοίρας στην
114ΠΜ/332Μ, Διευθυντής Εκπαίδευσης στη Σχολή Πολέμου Αεροπορίας και στη
συνέχεια ανέλαβε καθήκοντα Διευθυντή Επιχειρήσεων–Εκπαίδευσης (ΔΕΕ) στην
114ΠΜ.
Στο ΓΕΑ υπηρέτησε ως Τμηματάρχης του Τμήματος Εξοπλιστικών
Προγραμμάτων (Δ2/2). Αργότερα ανέλαβε καθήκοντα Διοικητή στο Κέντρο
Αεροπορικής Τακτικής και Διευθυντή στη Διεύθυνση Αεράμυνας (ΓΕΕΘΑ/Α’
ΚΛ/ΔΑΕΡ). Κατόπιν ανέλαβε τα καθήκοντα του Διευθυντή του Κλάδου Αμυντική
Σχεδίασης και Προγραμματισμού του ΓΕΑ και στη συνέχεια, τη θέση του
Διευθυντή του Α’ Κλάδου του ΓΕΕΘΑ. Πριν αναλάβει Αρχηγός ΤΑ και
Διοικητής του Κέντρου Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων (CAOC 7)
ήταν Υπαρχηγός του ΓΕΕΘΑ. Έχει διατελέσει Αεροπορικός Ακόλουθος στην
Ελληνική πρεσβεία της Γερμανίας.
Πηγή
(C) Stonefraction |
Στην Άνω Βαυαρία της
Γερμανίας, συνετρίβη χθες το βράδυ επιθετικό ε/π Tiger. Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το ελικόπτερο τυλίχθηκε στις φλόγες.
Το διμελές πλήρωμα κατάφερε να εξέλθει των φλεγόμενων συντριμμιών και να
επιβιώσει. Οι δύο άνδρες τραυματίστηκαν ελαφρά και ως εκ τούτου
νοσηλεύονται σε στρατιωτικό νοσοκομείο. Το περιστατικό συνέβη στις 20.30
τοπική ώρα.
(C) Anthony Pecchi |
Το Υπουργείο Άμυνας στο Βερολίνο διέταξε σήμερα την
καθήλωση όλων των ελικοπτέρων του τύπου, συμπεριλαμβανομένων και αυτών
στο Αφγανιστάν ( το ελικόπτερο ήταν διαμόρφωσης ASGARD -
Afghanistan Stabilization German Army Rapid Deployment ) μέχρι να γίνουν γνωστά τα αίτια της συντριβής.
Indus Viper 2008 |
Στο πλαίσιο της "Indus Viper 2013", 5 F-16 της Τουρκικής αεροπορίας από την 151 Filo θα μετασταθμεύσουν στο Πακιστάν για δύο εβδομάδες (04.03 - 18.03). Τα αεροσκάφη θα επιχειρούν από την αεροπορική βάση Mushaf όπου έχει έδρα το αντίστοιχο Σχολείο Τακτικής. Η συνεκπαίδευση σκοπό έχει τη σύσφιξη των δεσμών μεταξύ των δύο αεροπορικών δυνάμεων και την ανταλλαγή εμπειριών...
Στην Indus Viper 2008 είχαν μετασταθμεύσει στο Πακιστάν 5 Block 50 της 191 Filo (C) TUAF |
(C) PAF |
Ο Τούρκος πρέσβης στο Πακιστάν και ο Υποπτέραρχος Ares Mehmat, χαιρετούν προσωπικό της ΤΗΚ που έλαβε μέρος στην άσκηση. (C) PAF |
Μετά τη συμμετοχή των Block 50 της 347Μ στο TLP 2013-1, την σκυτάλη παραλαμβάνουν τα -5 της 331 ΜΠΚ. Στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας έφτασαν δύο Mirage 2000-5 (S/N : 548, 505) συνοδευόμενα απο δύο C-130H (S/N 749, 746). Από 4/03 - 27/03 η 331 ΜΠΚ θα συμμετάσχει στη δεύτερη εκπαιδευτική σειρά αέρος του TLP .
Οι συμμετοχές σύμφωνα με το Scramble.nl
Οι συμμετοχές σύμφωνα με το Scramble.nl
AdlA/EC02.004 | Mirage 2000N | 348/125-AL | participant |
AdlA/EC02.004 | Mirage 2000N | 370/125-CQ | participant |
AdlA/EC01.003 | Mirage 2000D | 610/133-XX | participant |
AdlA/EC02.003 | Mirage 2000D | 611/133-JP | participant |
AdlA/EC02.005 | Mirage 2000C | 95/115-KM | participant |
AdlA/EC02.005 | Mirage 2000C | 99/115-YB | participant |
AdlA/EC02.005 | Mirage 2000C | 107/115-YD | visitor |
AdlA/EE 02.002 | Alpha Jet E | E93/102-TX | external asset |
AdlA/EE 02.002 | Alpha Jet E | E99/102-AH | external asset |
AdlA | SA330 | external asset | |
AdlA/ET01.062 | CN235M-200 | 156/62-IQ | transport |
AMI/6° St | Tornado IDS | MM7075/6-07 | participant |
AMI/6° St | Tornado IDS | MM7040/6-21 | participant |
AMI/12° Gr CIO | EF2000 | MM7274/36-07 | participant |
AMI/12° Gr CIO | EF2000 | MM7275/36-11 | participant |
AMI/103° Gr CB | AMX ACOL | MM7172/51-67 | participant |
AMI/51° St | AMX ACOL | MM7182/51-62 | participant |
AMI/46° BA | C-130J | nn/46-56 | transport |
AMI/46° BA | C-130J | nn/46-60 | transport |
AMI/46° BA | KC-130J | MM62184/46-49 | external asset |
BAC/2W | F-16AM | FA91 | participant |
BAC/10W | F-16AM | FA94 | participant |
BAC/10W | F-16AM | FA118 | participant |
BAC/2W | F-16AM | FA127 | participant |
BAC/349sm | F-16AM | FA110 special c/s | participant |
HAF/331 Mira | Mirage 2000-5BG | 505 | participant |
HAF/331 Mira | Mirage 2000-5EG | 548 | participant |
HAF/331 Mira | Mirage 2000-5EG | 540 | external asset |
HAF/331 Mira | Mirage 2000-5EG | 549 | external asset |
HAF/356 MTM | C-130H | 746 grey c/s | transport |
HAF/356 MTM | C-130H | 749 | transport |
KLu/322sq (nb) | F-16AM | J-144 | participant |
KLu/322sq | F-16AM | J-879 | participant |
Klu/313sq | F-16AM | J-014 | participant |
Klu/313sq | F-16AM | J-643 | participant |
KLu/336sq | C-130H-30 | G-275 | transport |
NATO/NAEW&CF | E-3A | LX-N90458 | external asset |
SP/1.elt | MiG-29A | 59 special tail | participant |
SP/1.elt | MiG-29A | 111 special tail | participant |
SP/1.elt | MiG-29A | 114 | participant |
SP/13.eltr | C195M | 018 | transport |
USAFE/31th FW | F-16CM | 89-2009/AV '31FW' | participant |
USAFE/31th FW/510th FS | F-16CM | 89-2030/AV | participant |
USAFE/31th FW/510th FS | F-16CM | 89-2011/AV | participant |
USAFE/31th FW/510th FS | F-16CM | 90-0709/AV | participant |
USAFE/86th AW/37th AS | C-130J-30 | 07-8614/RS | transport |
(C) Roberto Yanez |
(C) Roberto Yanez |
(C) Roberto Yanez |
(Πηγή : Ισπανοί spotter)
Σύμφωνα με ανακοίνωση της UTC Aerospace Systems, η Aselsan έχει απονέμει σύμβαση, για
λογαριασμό της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, στην εταιρεία UTCAS,
για την προμήθεια του προηγμένου συστήματος αναγνώρισης DB-110.
Αεροσκάφος της 335 Μ με ατρακτίδιο DB-110 (C) ΕΑ&Τ / Κώστας Δημητρέλλης |
Στο πλαίσιο της συμβάσεως TARP (Turkish Airborne Reconnaissance Program), η UTCAS θα παραδώσει τέσσερα
ατρακτίδια ηλεκτροοπτικής/υπέρυθρης παρατήρησης (EO/IR) και τρείς σταθμούς επίγειους σταθμούς IES (Imagery Exploitation System).
Πηγή
Εδώ μάλλον τελειώνει το σήριαλ με τα LOROP...
@ wiki |
Τα πληρώματα των Thunderbirds και των πτήσεων μνήμης και κληρονομιάς θα συνεχίσουν τις πτήσεις συντήρησης σε περίπτωση που ο προϋπολογισμός επιτρέψει την πραγματοποίηση κάποιας πτήσης επίδειξης.
Πηγή
Νέο διαγωνισμό ξεκίνησε η διεύθυνση εξοπλισμών της Πολωνίας για τη προμήθεια 8 (+4 option) αεροσκαφών προκεχωρημένης εκπαίδευσης, εξομοιωτή πτήσεων, εκπαιδευτικού υλικού και συναφούς υλικού λογιστικής υποστήριξης κόστους 470 εκάτ. $.
(C)RAAF |
Προσφορές αναμένεται να καταθέσουν η Aero Vodochody με το L-159T1, η Alenia με το M-346, η KAI με το T-50 και η BAE με το Hawk AJT.
Πηγή
Οι ΗΠA, ως νικήτριες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου επέβαλαν στην Ιαπωνία το πασιφιστικό Σύνταγμα που απαγόρευε στις "δυνάμεις αυτοάμυνας" να επιχειρήσουν εκτός συνόρων. Το 1967 οι Ιάπωνες εισήγαγαν περιορισμούς στη πώληση πολεμικής τεχνολογίας, οι οποίοι εξελίχθηκαν το 1976 σε σχεδόν ολοκληρωτική απαγόρευση. Σήμερα η ιαπωνική κυβέρνησης αποφάσησε να εξαγει αμυντικό υλικό, για συμβολικούς λόγους προς τις ΗΠΑ. Πρόκειται για τμήματα του F-35 Lightning II, του οποίου 46 μονάδες θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος της αεροπορικής ισχύος της Ιαπωνίας.
@ |
Η πολιτικώς ορθή αιτιολογία της απόφασης, είναι ότι οι ΗΠΑ, ως ο κύριος κατασκευαστής του συστήματος, θα έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ποιοι θα έχουν πρόσβαση και πως θα χρησιμοποιήσουν τη συνεισφορά των υποκατασκευαστών του προγράμματος… Οι ιαπωνικές Mitsubishi Heavy Industries Limited, IHI Corporation, και Mitsubishi Electric Corporation θα παίξουν ενεργό ρόλο στην παραγωγή και τη συντήρηση τμημάτων του F-35, όπως δεξαμενές καυσίμου, υποσυστήματα για ραντάρ και τμήματα του κινητήρα.
Η ιαπωνική κυβέρνηση πραγματοποιεί στροφή στην πολιτική της χώρας υπέρ της ενεργότερης εμπλοκής στο διεθνές περιβάλλον, επιτρέπει πλέον στη ιαπωνικές δυνάμεις να χρησιμοποιούν "μη πολεμικό υλικό" (όπως υλικά κατασκευών, προστατευτικά γιλέκα και άλλα συναφή) στο πλαίσιο ανθρωπιστικών αποστολών.
Πηγή
Πρόσφατα Σχόλια