Το 2007 η BAE κέρδισε από την DARPA συμβόλαιο για την ανάπτυξη του ARGUS-IS (Autonomous Real-Time Ground Ubiquitous Surveillance Imaging System). Σε 30 μήνες και με μόλις 18.5 εκατ. $ ο επικεφαλής του προγράμματος, o Ελληνικής καταγωγής Γιάννης Αντωνιάδης σχεδίασε το ARGUS, το σύστημα χρησιμοποιεί τέσσερις φακούς και 368 αισθητήρες των 5 Megapixel, σαν και αυτούς που έχουν τα κινητά μας τηλέφωνα, δίνοντας ανάλυση 1,8GB Gigapixel ( 368 Χ 5ΜΒ, δεύτερη έρχεται η Hasselblad με την H4D-200MS ). 

@ aviationweek

Στο έδαφος ένα σύστημα μετατρέπει το "μωσαϊκό" σε βίντεο υψηλής ευκρίνειας. Ενδεικτικά, χρειάζονται 100 ΜΕΑ Predator για να καλύψουν το εύρος της εικόνας του ARGUS

Πηγή





Πόσους Γιάννηδες, διώξαμε από την Ελλάδα ;
(C) El Liberal
10 λεπτά μετά την απογείωση του το εικονιζόμενο  OA-4AR παρουσίασε στο κινητήρα,το πλήρωμα έκανε επιτυχή χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων.

Τη συγκρότηση νέου ακροβατικού σμήνους αποφάσισε το υπ.αμ. της Ρωσίας. Δύο χειριστές των Strizhi από το περασμένο Νοέμβριο έχουν αποσπαστεί στην αεροπορική βάση και εκπαιδεύουν τους συναδέλφους τους στην "ακροβατική πτήση". Στόχος της ηγεσίας, το ακροβατικό σμήνος να είναι έτοιμο μέχρι το Καλοκαίρι ώστε να πετάξει στο "αεροπορικό σαλόνι" MAKS '13.

Κατά τα πρότυπα των Strizhi θα στηθεί το νέο ακροβατικό σμήνος.


Πηγή



Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΑΣ/ΓΕΣ στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων με θέμα, "Ένας Αιώνας Αεροπορία Στρατού - Οι  Πρωτοπόροι". Tην εκδήλωση κάλυψε  η σελίδα armyaviation.


Όπως υποστηρίζει ο Atilla Kart, βουλευτής του Ρεπουμπλικανικού κόμματος (CHP), η Τουρκική αεροπορία διεξήγαγε έρευνα για την ιδιωτική ζωή ορισμένων εκ των στελεχών της. Κατά τον Kart ερευνήθηκαν λογαριασμοί που διατηρούσαν οι ένστολοι στο Facebook αλλά και το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο.


Συγκεκριμένα 80 στελέχη της 3 AJÜ (Ικόνιο) και ακόμη 200 στελέχη από άλλες πτέρυγες, πέρασαν από "ανάκριση". Οι ερωτήσεις αφορούσαν την προσωπική τους ζωή, ενώ σε αρκετούς από αυτούς τους επιδείχθηκαν βιντεοσκοπημένες λήψεις από την καθημερινότητά τους και προσωπικές τους στιγμές. Όπως αποκαλύπτει ο Kart, από αυτά τα στελέχη ζητήθηκε εκβιαστικά να παραιτηθούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου (καταληκτική ημερομηνία υποβολής εγγράφων απόλυσης). Αρκετοί για να προστατεύσουν την προσωπικότητα τους και τις οικογένειες τους αναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν την υπηρεσία... 


Όπως υποστηρίζουν ορισμένοι, το "κράτος" του Ερντογάν προσπαθεί να αποκτήσει επιρροή στο στράτευμα με απειλες, παρακολουθήσεις, εκβιασμούς και διακρίσεις.

Αρκεί μια φωτογραφία για να "κάψει" ένα αξιωματικό

Ένα μικρό δείγμα από το υλικό, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, τις φωτογραφίες και τα βίντεο συνοδεύουν και τα ατομικά στοιχεία των αξιωματικών... Πιθανότατα κάτι ανάλογο αντίκρυσαν στην ανάκριση.






 Πηγή


Eνδεικτικά είναι τα παρακάτω περιστατικά :

 Η  Υποσμηναγός Nazlıgül Dastanoğlu υπηρετούσε 12'nci Hava Ana Ulaştırma Komutanlığı με έδρα Kayseri, σε βάρος της διατάχθηκε έρευνα για ανάρμοστη συμπεριφορά. Σύμφωνα με τους οικείους της, η προσωπική της ζωή παραβιάστηκε και έγινε αντικείμενο της έρευνας.

@my.haber.net
Ορισμένες ερωτήσεις που της έκαναν κατα την "ανάκριση" οι ανώτεροι της :

Γιατί παντρεύτηκες ; Γιατί χώρισες; Γιατί έχεις την επιμέλεια του παιδιού; Γιατί ο Αρίφ σου στέλνει μηνύματα; Τι υπάρχει ανάμεσα σε σένα και τον Εβρέν;

Μετά από τα μαθήματα Εθνικής Ασφαλείας, γιατί συνομιλούσες με τους πολίτες εκπαιδευτές;
Αυτοί οι άνδρες γιατί σε έψαχναν; Τι έκανες μ’ αυτούς;  Γιατί μακιγιάρεσαι;

Στις 7 Νοεμβρίου η Υποσμηναγός αποτάχθηκε από την THK και αυτοκτόνησε με το υπηρεσιακό της όπλο την ίδια μέρα.Η οικογένεια της Υποσμηναγού, έχει κινηθεί νομικά κατά των Τουρκικών ε.δ. για να καταλογιστούν ευθύνες όπου αναλογούν.
@ Hurriyet

και ο Υποσμηναγός S.S. (χειριστής;) Οι αντίστοιχες ερωτήσεις προς τον S.S. :

Έχεις κάνει ομαδικό sex; Εικονικό sex; Είσαι χρήστης ναρκωτικών ουσιών; Έχεις σεξουαλικές επαφές με τρανσέξουαλ;

Ο S.S. επίσης αποφάσισε να αυτοκτονήσει αλλά  τη τελευταία στιγμή έκανε πίσω...

Ομοίως, κινήθηκε νομικά καταγγέλλοντας τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και τη παραβίαση της προσωπικής του ζωής. Ο δικηγόρος του,  Yasin Tekakça έχει ζητήσει εγγράφως το φάκελο που αφορά την  αποπομπή του πελάτη του από την αεροπορία δίχως να λάβει κάποια απάντηση.


Είναι αυτές οι συνθήκες, που επικρατούν στην ΤHK (εμείς επιμένουμε οι όποιες συγκρίσεις να γίνονται σε επίπεδο υλικών) και κάνουν τις Τουρκικές αερογραμμές να φαντάζουν το ιδανικό περιβάλλον εργασίας...



Από το γκρούπ της 356 ΜΤΜ.
Το νέο μας Quiz. Ελπίζω να μην είναι δύσκολο. Απαντήσεις μέχρι Δευτέρα στο Blog.....




"Δεν θα έχουμε αεροσκάφη για φολκλορ" με αυτή τη φράση ο Ελβετός υπουργός άμυνας Ueli Maurer, ανακοίνωσε την επερχόμενη διάλυση των Patrouille Swiss το 2016. Η απόφαση έχει ξεσηκώσει  αντιδράσεις στην Ελβετία, η αντιπολίτευση, φίλοι του σμήνους και πρώην χειριστές μιλούν για το συμβολικό χαρακτήρα του Patrouille Suisse που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί φολκλόρ.

Axalp 2012 459small

Πηγή









Οι "άνθρωποι" της 358 ΜΕΔ μιλούν στο φακό της εκπομπής "Με Αρετή και Τόλμη".
Με 6 αεροσκάφη Mirage 2000-9 συμμετέχουν τα HAE στη Red Flag 13-2 (μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες "σειρές" λόγω συμμετοχών). Την αποστολή υποστηρίζουν 120 άτομα.


















(C) USAF

Κουκλιά τα Δέλτα!

 Δείτε επίσης : Τα Ολλανδικά φτερά στη Red Flag , Άφιξη των Gripen στην α/β Nellis
(C) AirUtopia
Πριν λίγες μέρες ένας πολύ καλός φίλος από Αμερική μου έστειλε το DVD. Σε περίπου μία ώρα διάρκειας, απολαμβάνεις τα Α-7 της Πολεμικής Αεροπορίας, τόσο μέσα από το Cockpit, όσο και εξωτερικές πολύ καλές λήψεις.  Το μόνο αρνητικό, στο όλο εγχείρημα, είναι ότι δεν υπάρχει ούτε μια κουβέντα από Έλληνα χειριστή (σε αντίθεση με το αντίστοιχο DVD των -5), που εντέλει το πετά και όλη η αφήγηση γίνεται από πρώην πιλότους του τύπου Αμερικάνους  περασμένων δεκαετιών.

Σελίδα Προϊόντος




unofficial trailer
Ένα από τα μαχητικά που απογειώθηκαν από την 115 Π.Μ. για να εξακριβώσουν την ταυτότητα του αργοκίνητου ίχνους που είχε προηγουμένως εντοπιστεί από το εθνικό σύστημα αεράμυνας, κτυπήθηκε από κεραυνό. Σημάνε αμέσως συναγερμός στο συντονιστικό κέντρο έρευνας και διάσωσης, ε/π Super Puma τέθηκε σε επιφυλακή αναμένοντας εντολή για να προβεί σε διάσωση χειριστή. Μεσολάβησαν μερικά λεπτά, οι διασώστες βρίσκονταν εντός του ελικοπτέρου, πριν από την αρνητική απάντηση (περί εγκατάλειψης) του χειριστού του "κεραυνόπληκτου" μαχητικού.Ο χειριστής όχι μόνο δεν έχασε την ψυχραιμία του, αλλά, αποφάσισε να επιχειρήσει να προσγειώσει το μαχητικό.



Το μέγεθος της βλάβης δεν είναι γνωστό, ούτε εάν το ΓΕΑ σκοπεύει να απονείμει ευαρέσκεια στον αξιωματικό που κατάφερε και προσγείωσε το μαχητικό. Αυτό όμως που αποδείχτηκε περίτρανα είναι ότι κάποιοι που παίζουν τη ζωή τους κορόνα γράμματα στον αέρα επί 24ώρου βάσεως, αναγκάζονται κάτω από την πίεση των συνθηκών να λαμβάνουν από δύσκολες έως και επικίνδυνες για τη ζωή τους αποφάσεις, προκειμένου να μην χαθεί το πολύτιμο μέσο που τους εμπιστεύθηκε η πατρίδα.

Ένα μεγάλο μπράβο, μαζί με ένα ακόμη πιο μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ, προς τον Επώνυμο και μαζί Ανώνυμο χειριστή της Πολεμικής Αεροπορίας της 115 ΠΜ για την επιτυχή προσγείωση του λαβωμένου μαχητικού.

Ίσως κάποιοι να σχολιάσουν "ε, και; Αφού έχει ξανασυμβεί…"*. Σε αυτούς τους ανειλικρινείς λοιπόν σχολιαστές μιας μόνιμα στρεβλωμένης πραγματικότητας, θα απαντήσουμε ότι η διαφορά μεταξύ ατυχήματος και δυστυχήματος είναι τόσο προκλητικά και συνάμα απελπιστικά μικρή, ώστε να αποκτά ουσία και περιεχόμενο η ευχή την οποία δίδουμε σε όλους ανεξαιρέτως τους Ίκαρους της Πολεμικής Αεροπορίας με την φράση: "«ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ"…

Defencepoint 


σημ.Το αεροσκάφος πιθανότατα ανήκε στη 335Μ

* Στις 13-05-2010, κατά την διάρκεια ενόργανης προσέγγισης στο Α/Δ ALBACETE της Ισπανίας στα πλαίσια άσκησης του TLP το αφος F-16D Block 50 S/N 084 στην πίσω θέση του οποίου ίπταντο ο Δκτής του TLP Col. (SAF) Ignatiuo Bengoechea Marti και ενω βρισκόταν εντός νεφών χτυπήθηκε απο κεραυνό. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η απώλεια της MAIN GEN, FCC, FCR, INS, HUD, ADI και ρογμές στο RADOME του αφους. Διατηρώντας την ψυχραιμία του ο Σγός (Ι) Μιχελής Γεώργιος και με την χρήση του Βοηθητικού Τεχνητού Ορίζοντα εξήλθε των νεφών. Εν συνεχεία εκτέλεσε τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Check List και προσγειώθηκε ασφαλώς στο Α/Δ ALBACETE.
Από τη Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου, έως και την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013, η 347 Μοίρα της 111 Πτέρυγας Μάχης ΠΜ, συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία. Για το σκοπό αυτό, μεταστάθμευσαν από την 111 ΠΜ τέσσερα αεροσκάφη F-16 Block 50.






Σύμφωνα με ρεπορτάζ του "Βήματος", κατά τη πρόσφατη επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα στις ΗΠΑ, σε συζήτηση που αφορούσε την αποτρεπτική ισχύ των Ελληνικών ενόπλων δυνάμεων σε σχέση με την Τουρκία, αξιωματούχοι φέρεται να πρότειναν την παραχώρηση αεροσκαφών F-15.  

Από το onalert.gr

Πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Ε.Ρούμπιν φέρεται να πρότεινε σε συνάντησή του με τον Αλέξη Τσίπρα ,να πάρει η Ελλάδα αεροσκάφη F 15. Οι πληροφορίες λένε ότι είπε μάλιστα πως δεν αξίζει το κόπο να προχωρήσει η ιστορία των Abrams, λόγω μεγάλου κόστους για εργασίες συντήρησης και εκσυγχρονισμού -περίπου 800 εκατομμύρια το υπολόγισε- και θα ήταν προτιμότερο να πάρει η Ελλάδα F 15, αεροσκάφη που δεν διαθέτει η Τουρκία και τα οποία έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης. Που σημαίνει ότι άνετα φθάνουν μέχρι την “επίμαχη” περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου ,την οποία όλοι επικαλούνται ελέω ΑΟΖ και ενεργειακών αποθεμάτων.

Κατά το Έθνος 
πρόκειται για το ίδιο εξοπλιστικό πρόγραμμα που προωθούσε το 2000 ο Α. Τσοχατζόπουλος, αλλά δεν εγκρίθηκε από τον Κ. Σημίτη. Παράλληλα τονίζεται πως τα F-15 κατασκευάζονται από την Boeing στο Σικάγο, την εκλογική περιφέρεια του Ομπάμα. Στο Σικάγο (και στον τομέα του real estate) δραστηριοποιείται και ένας ομογενής εκ των ένθερμων οπαδών - χρηματοδοτών του Αμερικανού προέδρου, ο οποίος (όλως τυχαίως, προφανώς) βρισκόταν δίπλα στον Αλέξη στο πρόσφατο ταξίδι του στις ΗΠΑ...

(C)USAF
Εναλλακτικός τίτλος : Σκοτώνονται οι οπλάδες στη καμπoύρα της Ελλάδας. Ακριβώς το ίδιο επιχείρημα (περι εκλογικής περιφέρειας) είχαμε διαβάσει και για τα Super Hornet πριν μερικά χρόνια, στον ειδικό τύπο (δες παρακάτω), μόνο που τότε ήταν ενυπόγραφο. Όσο για το ενδεχόμενο να δούμε το F-15 σε Ελληνική υπηρεσία, (δυστυχώς) η ένταξη νέου τύπου, την παρούσα χρονική περίοδο μόνο κακό θα έκανε...


LockMar Vs Boeing

Αμερικανικός εμφύλιος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην Αθήνα. F-16 εναντίον F-18 ή Lockheed Martin εναντίον Boeing αν προτιμάτε. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το σύστημα Ομπάμα θα προωθήσει το F-18, με την λογική ότι η Boeing έχει ρίζες στο Ιλινόις, εκλογική περιφέρεια του νέου αμερικανού προέδρου. Άσχετα με το αν η σχετική φημολογία έχει βάση ή όχι, το βέβαιο είναι ότι η κυριαρχία της Lockheed Martin αμφισβητείται έντονα για πρώτη φορά από επίσης αμερικανική εταιρεία, μετά την μονομαχία των δύο το 1999. Τότε είχε επικρατήσει το F-16, έναντι του F-15.

 Φωτογραφίες από την τελευταία αποστολή της εκπαιδευτικής σειράς...
"Περσεύς" (C) Tono Fernandez
AMI Typhoon (C) Tono Fernandez
BAC F-16 (C) Tono Fernandez
USAFE F-15 (C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
USAFE F-15 (C) Tono Fernandez
"Magic" (C) Tono Fernandez
"Ouzo" (C) Tono Fernandez
EDA Typhoon (C) Tono Fernandez
ΑΜΙ C-27 Για την αναχώρηση της Ιταλικής αποστολής (C) Tono Fernandez
B-757 Για την υποστήριξη των E-3A (C) Tono Fernandez

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Ισπανό spotter για τη φωτογραφική κάλυψη, αλλά και επειδή εμπιστεύθηκε το blog για να προβάλλει τη δουλειά του. Περισσότερο υλικό - και από παλιότερες εκπαιδευτικές σειρές - θα βρείτε στο λογαριασμό που διατηρεί στο Flickr.

Mucias Gracias, ελπίζω να τα πούμε και το Μάρτιο :)
Κρυφή κάμερα κατέγραψε τo ξέσπασμα του Türker Ertürk, ναυάρχου ε.α. ο οποίος κατηγόρησε την THY σαν εχθρό των Τουρκικών ε.δ. καθώς αντικαθιστά του Τούρκους που προέρχονται από την THK με  Έλληνες, οι οποίοι κατά τον Ertürk "συλλέγουν" πληροφορίες...
(C) Sjorup Thomas

Με αφορμή τις δηλώσεις του ναυάρχου ανώτατα στελέχη της THY, δήλωσαν πως η εταιρία απασχολεί 2,378 πιλότους.  Από αυτούς το 48% πρόερχεται από τη Τουρκική αεροπορία, 295 είναι αλλοδαποί ενώ μόλις 31 είναι Έλληνες.

 



Για τους φίλους της Ρώσικης αεροναυπηγικής...Το περιοδικό μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.



Ο Υποσμηναγός Johnstone
O Σμηναγός Marc-Antoine Gérard είναι ο πρώτος Γάλλος χειριστής που πέταξε solo με αεροσκάφος Eurofighter. Ο Σμηναγός που ανήκε στη δύναμη της 1/7 "Provence" έχει 1400 ώρες πτήσης, από το 2007 πετά με Rafale ενώ συμμετείχε στην επιχείρηση Harmattan (στις 10 Αυγούστου του 2011 τα Rafale της 1/7, πραγματοποίησαν βολές Scalp κατά στόχων στη Λιβύη). Ο Gérard, στη Βρετανία πέρασε από εκπαίδευση διάρκειας 16 εβδομάδων (Typhoon Ground School) και έπειτα συνέχισε στην 29 Sqn για το πτητικό σκέλος της εκπαίδευσης.


Στις 11 Ιανουαρίου πραγματοποίησε τη πρωτη solo πτήση με το Eurofighter. "Ο τρόπος που με υποδέχθηκαν είναι υποδειγματικός. Είναι μεγάλη μου τιμή, που για τα επόμενα τρία χρόνια θα πετώ με αυτή την αξιοσέβαστη αεροπορική δύναμη . H solo πτήση με το Eurofighter, ήταν μια πολύ ξεχωριστή στιγμή."

Ο Υποσμηναγός Johnstone είναι ο πρώτο Βρετανός χειριστής Rafale. Ο Υποσμηναγός προτού ενταχθεί στη RAF σπούδασε Γαλλική και Γερμανική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Durham (αυτά σε άλλες χώρες δυστυχώς...). Έχει 1600 ώρες πτήσης (350 στα Typhoon), από το 2010 πετά με την 11 Sqn η οποία συμμετείχε στις επιχειρήσεις κατά του καθεστώτος Καντάφι. Ο Johnstone το περασμένο Σεπτέμβριο τοποθετήθηκε στην 2/2 Cote d'Or όπου πραγματοποίησε πτήσεις οικειοποίησης με Alpha Jet, το Νοέμβριο ολοκλήρωσε το σχολείο εδάφους στο Mont-de-Marsan, έπειτα πέρασε ΣΜΕΤ στο Saint-Dizier και πλεόν ανήκει στη δύμαμη της 2/30 "Normandie Niemen"

O Σμηναγός Marc-Antoine Gérard
Στη Γαλλία  στις 17 Ιανουαρίου, ο Johnstone πέταξε solo με Rafale της 2/92 "Aquitaine". "Έτυχα θερμής υποδοχής από την Armée de l'Air Ελπίζω να διαδραματίσω θετικό ρόλο στις ΓαλλοΒρετανικές σχέσεις. Είχα την ευκαιρία να πετάξω solo την ημέρα των γενεθλίων μου, ανυπομονώ να ξαναπετάξω."

  
Ανάλογο πρόγραμμα "ανταλλαγής" στην αεροπορία υπάρχει για ΧΟΣ, ενώ στο ναυτικό, Βρετανικό Lynx επιχειρεί από Γαλλική φρεγάτα.