Σοβαρές βλάβες προκάλεσε χειριστής σε F-22 της 43th FS με το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση  τη  Πέμπτη.Το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια ''touch n go'' υπέστεί ζημιές που ξεπερνούν τα 2 εκατ.$ ( Class A 1 , 2 ) και αναμένεται να επισκευασθεί και να πετάξει ξανά.Ο χειριστής του αεροσκάφους  μόλις είχε μεταπηδήσει στο τύπο από τα F-16 και είχε βάλει δύο εξόδους με το Raptor. Αν και η έρευνα για τα αίτια μόλις ξεκινήσε,το συμβάν  δεν φαίνεται να σχετίζεται με τα περιστατικά υποξίας.


Πηγή

 Με δύο επιπλέον C-130J θα ενισχυθεί ο στόλος των μεταγωγικών αεροσκαφών της RNoAF.Σύμφωνα με ειδοποίηση της DSCA προς την αντίστοιχη υπηρεσία του Αμερικάνικου κογκρέσου η κυβέρνηση της Νορβηγίας  προτίθεται να αγοράσει 2 αεροσκάφη C-130J συνολικού κόστους 300 εκατ.$ μαζί με 9 (8+1 spare) κινητήρες  Rolls Royce AE2100D3 και την απαραίτητη λογιστική υποστήριξη.
(C)RNoAF
 H Βασιλική αεροπορία της Νορβηγίας επιχειρούσε με 4 C-130J ένα από τα οποία χάθηκε κατά τη διεξαγωγή της άσκσης Cold Response 2012.

Πηγή 

Συνεχίζεται στη Ρωσία η μακρά διαμάχη για το κατά πόσο χρειάζεται νέο βομβαρδιστικό που θα αντικαταστήσει τα Tu-160 , Tu-95 και Tu-22.Αξιωματούχοι της Μόσχας επισημαίνουν πως σήμερα με την εξέλιξη της αεράμυνας τα βομβαρδιστικά είναι ''άχρηστα'' ενώ δεν χρησιμοποιούνται πλέον για πυρηνική κρούση.


 Ο αρχηγός των Ρωσικών ε.δ. Nikolai Makarov δήλωσε πως το πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου βομβαρδιστικού αεροσκάφους προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ενώ τόνισε με νόημα αν βγει από την γραμμή παραγωγής θα είναι ότι πιο σύγχρονο πετά με επιδόσεις που δεν έχει άλλο αεροσκάφος.

Πηγή
  Επιστρέφει στη Γη μέχρι τα τέλη Ιουνίου, μετά από παραμονή σε τροχιά για περισσότερο από ένα χρόνο, το X-37B της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ.

  Το X-37B εκτοξεύεται με τη βοήθεια προωθητικού πυραύλου και προσγειώνεται σαν ένα συμβατικό αεροσκάφος, όπως συνήθιζαν τα μεγαλύτερα... αδέλφια του, τα διαστημικά λεωφορεία της NASA. Με ταχύτητα που φτάνει τα 27.000 χιλιόμετρα της ώρα, το διαστημοπλάνο, σύμφωνα με λιγοστές πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής, έχει ως στόχο τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες του εξοπλισμού του και την ανταπόκρισή του εξοπλισμού του και την ανταπόκριση του στο απαιτητικό διαστημικό περιβάλλον.

  Αναλυτές πάντως επισημαίνουν ότι αν και τα σενάρια περί κατασκοπείας και δοκιμής απόρρητων οπλικών συστημάτων είναι ελκυστικά και προκαλούν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, η πραγματικότητα μπορεί να είναι πιο... πεζή. Στόχος των επικεφαλής του προγράμματος είναι να καταδείξουν στο υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα αξιόπιστη λύση στην κούρσα του Διαστήματος, δεδομένου ότι οι ανάγκες σε καύσιμα είναι ελάχιστες, επιτρέποντάς του την παραμονή σε τροχιά για αρκετούς μήνες.

   Δεδομένης της βούλησης της κυβέρνησης του Μπαράκ Ομπάμα να περικόψει τις στρατιωτικές δαπάνες, αναστέλλοντας τη χρηματοδότηση του X-37B, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η παραμονή του σε τροχιά για 15 περίπου μήνες αποδεικνύει τις δυνατότητες του.


@
 


Πηγή
Το Πεδίο Βολής Κρήτης την Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012, και ώρα 09:30 θα πραγματοποιήσει εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 48ων γενεθλίων του, στον Χώρο Εκτοξεύσεως στο Ακρωτήρι 




Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει:

10:00: Δοξολογία – Επιμνημόσυνη Δέηση

10:20: Κατάθεση Στεφάνων στα μνημεία

11:00: Επίδειξη διαδικασίας βολών που περιλαμβάνει ανάπτυξη Οπλικού Συστήματος,αεροπορική προσβολή και αεροπορική επίδειξη από Α/Φ της Πολεμικής Αεροπορίας.

11.40: Επίσκεψη του κοινού στο Χώρο Εκτοξεύσεως

12:00: Αποχώρηση Κοινού

Η Διοίκηση και το προσωπικό του ΠΒΚ με μεγάλη χαρά σας περιμένουν για να σας καλωσορίσουν και ξεναγήσουν στους χώρους τους και να σας δώσουν μια ευκαιρία να έχετε μια εικόνα από τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στη περιοχή αυτή τα τελευταία 48 χρόνια με σημαντικά οφέλη για την εκπαίδευση των Ελληνικών και Συμμαχικών Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και σημαντικά οικονομικά οφέλη για την εθνική και τοπική οικονομία.







@aviationist
Σχηματισμός τουρκικών μαχητικών F-16 εισήλθε σήμερα στην περιοχή του Πεδίου Βολής Άνδρου, την στιγμή μάλιστα, που το Πολεμικό Ναυτικό εκτελούσε βολές, σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία. Τα τουρκικά αεροσκάφη πετούσαν σε ύψος 5.000 ποδών, γεγονός που ήταν επικίνδυνο καθώς ήταν εκτεθειμένα σε πυρά των ελληνικών δυνάμεων.

Το ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας στην Πάρνηθα επικοινώνησε με τους Τούρκους χειριστές στη συχνότητα κινδύνου, αλλά άγνωστο για ποιο λόγο (παρανόηση ή εσκεμμένα) συνέχιζαν να παραμένουν εντός της περιοχής αυτής.

Έπειτα από αυτό, το ΓΕΕΘΑ επικοινώνησε με το αρχηγείο των τουρκικών αεροπορικών δυνάμεων στο Εσκί Σεχίρ, ενημερώνοντας για την επικινδυνότητα της κατάστασης. Ταυτόχρονα, μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασαν στην περιοχή, καταδιώκοντας τους εισβολείς, οι οποίοι απομακρύνθηκαν άμεσα.



defence-point 
(C)Armee De L'Air
         Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας,μπορείτε να το διαβάσετε δωρεάν από εδώ.

   Σε σωρεία παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου προχώρησαν σήμερα μαχητικά αεροσκάφη της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΤΗΚ), η οποία διεξάγει συνεκπαίδευση με την Αεροπορία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο Αιγαίο το διάστημα 4-8 Ιουνίου. Συγκεκριμένα, 12 σχηματισμοί αποτελούμενοι από 28 μαχητικά και 2 ελικόπτερα εκ των οποίων τα 6 οπλισμένα, πραγματοποίησαν 14 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και 9 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου.



   Η τουρκική δραστηριότητα εξελίχθηκε στο βόρειο Αιγαίο και νοτιοανατολικά της Ρόδου. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, η διμερής άσκηση αφορά την εκπαίδευση σε προσβολή στόχων επιφανείας (Anti Surface Forces Air Operations: ΑSFAO) με τη συμμετοχή 3 πλοίων του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού, 4 αεροσκαφών F-16 και F-4E/2020 της ΤΗΚ και 6 αεροσκαφών Mirage 2000-9 της Αεροπορίας των ΗΑΕ. Τα αεροσκάφη των ΗΑΕ σταθμεύουν στην αεροπορική βάση Ικονίου.

StrategyReports 
Όλοι οι χρήστες του Gripen στον αέρα...

  Quiz : Ποιό είναι το αεροπλάνο; 

   Προστέθηκαν πίνακες του οπλοστάσιου της ΠΑ και Serial Numbers των εν ενεργεία τύπων.Τα στοιχεία προέρχονται από ανοιχτές πηγές όπως airliners , f-16.net , airfighters , scramble.nl , τη σελίδα του Μιχαήλ Σολανάκη και τον ειδικό τύπο.Κάθε βοήθεια για να βελτιώσουμε τους πίνακες και να διορθώσουμε τα ''λάθη'' ευπρόσδεκτη.

 

Τα S/N θα τα βρείτε εδώ.

Το οπλοστάσιο εδώ.

 

Ψήγματα της Ιστορίας κρύβονται στα πιο απρόσμενα σημεία της Γης. Στους ελληνικούς βυθούς υπάρχουν πολλά μυστικά, τα οποία αποκαλύπτονται χάρη στο έργο δυτών της πολεμικής αεροπορίας, οι οποίοι έχουν αναλάβει, μεταξύ άλλων, ανελκύσεις αεροσκαφών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τα βάθη της θάλασσας. Βρίσκονται σε άμεση ετοιμότητα και καταδύονται υπό οποιεσδήποτε σχεδόν καιρικές συνθήκες, μέρα και νύχτα, προκειμένου να επιτύχουν την αποστολή τους. Πρόκειται για την Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ), η οποία υπάγεται στην 206 Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ). 

@
Πρόσφατο επίτευγμα της Ομάδας Υποβρύχιων Αποστολών της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η ανέλκυση ενός μαχητικού αεροσκάφους Mirage 2000 στη Σάμο, από βάθος 75 μέτρων. «Το μεγαλύτερο βάθος από το οποίο επιχειρήσαμε ανέλκυση ήταν 960 περίπου μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, το 2004 όταν το δικινητήριο ελικόπτερο Chinook που μετέφερε τον αείμνηστο πατριάρχη Αλεξανδρείας και τη συνοδεία του συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Όρους. Ήταν ένα σχεδόν ακατόρθωτο έργο, το οποίο, με τη συνεργασία του ΕΛΚΕΘΕ και της ΜΥΚ, πετύχαμε με τη χρήση μη επανδρωμένου τηλεχειριζόμενου υποβρυχίου» εξηγεί στον «ΤτΚ» ο επισμηναγός Νίκος Ρόμπολας,  διοικητής της μοίρας κινητών ομάδων.

@
Οι δραστηριότητες όμως, πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας απαιτούν συνεχή επιφυλακή και επαγρύπνηση, όπως επισημαίνει ο διοικητής της 206 ΠΑΥ σμήναρχος Τρύφων Βασκούδης: «Η πτέρυγα αποτελεί σήμερα το μοναδικό κατασκευαστικό φορέα υποδομών και εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, ο οποίος υπάγεται στη διοίκηση αεροπορικής υποστήριξης. Πέραν των επιχειρησιακών αποστολών, επιτελούμε επίσης κοινωνικό έργο, καθώς η Κινητή Ομάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΚΟΜΑΚ) είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμη να συνδράμει στον απεγκλωβισμό πολιτών λόγω σεισμού ή άλλης καταστροφής, ενώ συνεργαζόμαστε και με το υπουργείο Παιδείας για την ενημέρωση των μαθητών».

@
Ο επισμηναγός Νίκος Ρόμπολας σημειώνει ότι πέρα από τις προγραμματισμένες ανελκύσεις αεροσκαφών ιστορικού κυρίως ενδιαφέροντος, οι περισσότερες αφορούν σε έκτακτα περιστατικά, όπως το πρόσφατο της Σάμου, αλλά και παλιότερα, από τα Ίμια μέχρι το Άγιον Όρος: «Η 206 ΠΑΥ είναι ο κύριος εκπαιδευτικός φορέας της Π.Α. σε θέματα καταδύσεων. Η κάθε αποστολή απαιτεί πειθαρχία τέλειο συγχρονισμό, λεπτομερειακό σχεδιασμό και επαγγελματισμό στην υλοποίηση της ανέλκυσης. Λάθη δε συγχωρούνται».


Βρετανικό δικινητήριο αεροσκάφος Bristol Blenheim
  
Στα ανοιχτά του Ρεθύμνου «καθόταν» στο βυθό από τον Απρίλιο του 1941 ένα δικινητήριο πολεμικό αεροσκάφος της RAF. Χτυπημένο κατά λάθος από τα αντιαεροπορικά πυρά βρετανικού πλοίου, το Μπλένεμ παρέμεινε ξεχασμένο για σχεδόν 55 χρόνια, μέχρι τη στιγμή που ξαναείδε τον ουρανό, μετά την επιτυχημένη ανέλκυσή του. Σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο της Αεροπορίας στο Τατόι, όπου έχουν γίνει εργασίες αποκατάστασής του.

Γερμανικό μονοκινητήριο Junkers 87 “Stuka”
   
Διαβόητο για τις κάθετες εφορμήσεις του, το «Στούκα» σκόρπιζε τον όλεθρο και τον πανικό σε όλα σχεδόν τα ευρωπαϊκά και βορειοαφρικανικά μέτωπα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα από αυτά καταρρίφθηκε τον Οκτώβριο του 1943, στην περιοχή της Ρόδου και εντοπίστηκε το 2004 σε βάθος 150 περίπου μέτρων από Καλύμνιο ψαρά σε απόσταση περίπου 7 μιλίων από τις ακτές. Αφού το έσυρε σε πιο ρηχό σημείο στη θαλάσσια περιοχή Πρασονησίου της νήσου Ρόδου, ειδοποιήθηκε η ΚΟΣΥΘΕ, η οποία ανέλαβε το 2006 την ανέλκυσή του από βάθος 15 μέτρων. Βρήκε το νέο του «σπίτι» στο Μουσείο Αεροπορίας.

@

Γερμανικό τρικινητήριο μεταγωγικό αεροσκάφος Junkers 52
  
Η μάχη της Λέρου, το 1943, χαρακτηρίστηκε από την αποτυχημένη απόπειρα των συμμαχικών δυνάμεων να καταλάβουν τα στρατηγικής σημασίας Δωδεκάνησα, μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας. Γερμανικές δυνάμεις αλεξιπτωτιστών εξουδετέρωσαν το αγγλικό εκστρατευτικό σώμα και ανακατέλαβαν τα νησιά, πληρώνοντας όμως βαρύ τίμημα σε ανθρώπινες ζωές και πολεμικό υλικό. Μεταξύ των «θυμάτων», ήταν και ένα μεταγωγικό αεροσκάφος Junkers 52, το οποίο χτυπήθηκε στις 14 Νοεμβρίου από αντιαεροπορικά πυρά και κατέπεσε στον κόλπο των Αλίντων. Το 2003, ξαναβρέθηκε στην επιφάνεια από βάθος 41 μέτρων και μάλιστα σε σχεδόν άριστη κατάσταση. Σήμερα φιλοξενείται στο Τατόι, ελπίδα όμως των κατοίκων της Λέρου είναι να επιστρέψει κάποια μέρα εκεί, έτσι ώστε να δώσει τη δική του «φωνή» στα δραματικά γεγονότα του 1943.

@

Πυροσβεστικά Canadair CL215 και CL415
  
Την καλοκαιρινή ιδίως περίοδο, όταν πυρκαγιές κατακαίουν ό,τι έχει απομείνει από τα δάση της χώρας, οι ιπτάμενοι πυροσβέστες με τα Κανανταίρ δίνουν και αυτοί τον αγώνα με τις φλόγες. Κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της υδροληψίας, αρκεί μια ξαφνική ριπή ανέμου, ή ένα ψηλό κύμα για να βυθίσει τα αεροσκάφη. Τότε, καλείται η ΚΟΣΥΘΕ, η οποία αναλαμβάνει την ασφαλή ανέλκυσή τους, έτσι ώστε να επισκευαστούν το συντομότερο και να αναλάβουν και πάλι δράση. 

@


ΚΟΣΥΘΕ


Η ΚΟΣΥΘΕ συγκροτήθηκε τo 1984 και υπάγεται στη διοίκηση αεροπορικής υποστήριξης. Αποστολή της κατά την περίοδο της ειρήνης είναι να οργανώνει και να εκτελεί υποβρύχιες αποστολές, μεταξύ άλλων και τις εξής:
· Επιθεωρήσεις των υποβρυχίων εγκαταστάσεων ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία τους σε συνδυασμό με τη προστασία του περιβάλλοντος.
·  Ανέλκυση αεροσκαφών ή άλλων βυθισθέντων οπλικών συστημάτων ή αντικειμένων.
· Παροχή πρώτων βοηθειών, η επαναφορά τραυματιών και η περισυλλογή θυμάτων από αεροπορικά ατυχήματα.
· Υποβρύχια αναγνώριση, βυθοσκόπηση, χαρτογράφηση, φωτογράφηση και κινηματογράφηση.
· Συμμετοχή σε κοινές ασκήσεις με Μονάδες Υποβρυχίων Αποστολών άλλων κλάδων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, ή τρίτων χωρών.
· Συμβολή στην εκτέλεση ειδικών υποβρύχιων επιχειρήσεων προς όφελος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.