κλίκ στην εικόνα
Η Επιχείρηση ΝΙΚΗ που εκτελέστηκε την νύκτα 21/22 Ιουλίου 1974, ήταν η μοναδική αποστολή μεταφοράς ενισχύσεων στην Κύπρο, που εκτελέστηκε στην διάρκεια της τουρκικής εισβολής. Πέρα από την περιγραφή των γεγονότων, η επιχειρησιακή ανάλυση και η διεξαγωγή κριτικής, έχουν την δική τους αξία, έστω και 33 χρόνια μετά.






Άρθρα του συγγραφέα μπορείτε να διαβάσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο.
Tο Athens Flying Week θα πραγματοποιηθεί από 24 έως 30 Σεπτεμβρίου 2012, με αποκορύφωμα τις αεροπορικές επιδείξεις στο αεροδρόμιο Τατοΐου, στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου 2012. 
κλίκ στην εικόνα
 
Σε πρώτο στάδιο, θα είναι η αεροπορική εβδομάδα της Αθήνας, που θα πραγματοποιηθεί από 24 έως 30 Σεπτεμβρίου 2012, και η οποία θα πάρει σάρκα και οστά μέσα από ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, με αποκορύφωμα το Σαββατοκύριακο (29-30 Σεπτεμβρίου 2012). 



Το "01510" με τον επετειακό διάκοσμο,περισσότερες φωτογραφίες θα βρείτε εδώ.


(C)HAF

Την Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012, πραγματοποιήθηκαν στην 338 Μοίρα, στην 117 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ), στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 60 χρόνων από την ίδρυση της Μοίρας.


To είδαμε μέσω drflight@fb

Στην τελετή παρέστησαν, ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Φώτιος Κρεβάικας, ο Υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας , Υποπτέραρχος (Ι) Κωνσταντίνος Σπυρούλιας, οι Διοικητές της 117 ΠΜ και του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής, παλαιοί Διοικητές, Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί, πολιτικό προσωπικό που υπηρετούν ή υπηρέτησαν στη Μοίρα και πλήθος προσκεκλημένων.



(C)HAF


(C)HAF

(C)HAF

(C)HAF

(C)HAF

(C)HAF
Πηγή


Φωτογραφίες από τη συμμετοχή του ΣΦΠΑ "Ίκαρος" και του ΠΣΦΠΑ "Αναχαίτιση" στις εορταστικές εκδηλώσεις.


Το βίντεο είναι του Σπύρου Χρονόπουλου
Ο Σμηναγός Nail Erdogan

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Hurriet ο πρόεδρος της Τουρκίας Abdullah Gül ζήτησε από το Τουρκικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την ανάσυρση μαχητικού F-16D της 192 Filo το οποίο είχε καταπέσει στις 8 Οκτωβρίου του 1996 ανοιχτά της Χίου.

H 23χρονη Evrim Erdogan

Την πτώση του διθέσιου F-16D επανέφεραν στο προσκήνιο τα Τουρκικά μέσα ενημέρωσης μετά την κατάρριψη του αναγνωριστικού RF-4E/TM στις ακτές της Συρίας. Αρχικά η εφημερίδα Radical ξέθαψε παλιότερες δηλώσεις του Οσμαν Τσιτσεκλί ο οποίος μερικές ημέρες αργότερα εμφανώς "γκριζαρισμένος" έδωσε συνέντευξη σε εθνικό δίκτυο.
 
O Οσμάν Τσιτσεκλί σε πρόσφατη συνέντευξη.

Ακολούθησε η κόρη του Nail Erdogan, Evrim η οποία μιλώντας σε εφημερίδες αναμάσησε τα γνωστά μυθεύματα της Τουρκικής προπαγάνδας περί προσφυγής της οικογένειας στο δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων διεκδικώντας 625.000 Euro σαν αποζημίωση για την ανθρώπινη απώλεια και 4.000.000 Euro για τα έξοδα του εντοπισμού και της ανάσυρσης. Επίσης ανέφερε πως το δικαστήριο δεν τους δικαίωσε διότι ανάμεσα στους δικαστές που εξέτασαν την υπόθεση ήταν ο Κύπριος Γιώργος Νικολάου... Ανάλογες δηλώσεις είχε κάνει Τούρκος αξιωματικός το 2006 ο οποίος "ζητούσε" αποζημίωση για το αεροσκάφος που χάθηκε στο περιστατικό της δολοφονίας του Σμηναγού Κ.Ηλιάκη.

Από το ενκρυπτώ η απάντηση του δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων σύμφωνα με την οποία ουδέποτε η οικογένεια Erdogan ακολούθησε τη δικαστική οδό.

Μετά την ανάσυρση των σορών του Σμηναγού Gökhan Ertan και του Ανθυποσμηναγού Hasan Hüseyin Aksoy μερικά μίλια από τις Συριακές ακτές η Evrim Erdogan ξεκίνησε διαδικτυακή καμπάνια χρησιμοποιώντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το twitter και το facebook  με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ο Nautilos για την ανάσυρση της σορού του πατέρα της.

twitter
facebook
Παράλληλα εμφανιζόταν σε Τουρκικά κανάλια σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσει την Τουρκική κοινή γνώμη αλλά και για να "ενημερώσει" για τις συνθήκες της πτώσης του F-16D από Ελληνική ενέργεια, όπως εκείνη υποστηρίζει.


Το killmark είναι από Tornado πιθανότατα της Marineflieger

Σήμερα η Evrim υποστηρίζει πως τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρίσκονται σε βάθος 400 μέτρων μερικά μίλια από τις ακτές της Χίου παρόλα αυτά από παλιότερες δηλώσεις υπάρχουν ενδείξεις για το ακριβώς αντίθετο. Ο απόστρατος Πτέραρχος Ahmet Corekci*  επικεφαλής της THK τη περίοδο του συμβάντος φέρεται να εχει δηλώσει  "οι Έλληνες αφαίρεσαν τα στοιχεία, είπα στον Ερντογάν να βιαστεί..."

Σύντομο ιστορικό :

Το 2003, το περιοδικό Κράμα του δημοσιογράφου Πάνου Κολιοπάνου - υποψήφιου βουλευτή με την Δημ.Αρ. - φιλοξένησε άρθρο "κάποιου" Ισαίου δίνοντας πάτημα στο Τουρκικό μηχανισμό ώστε χρησιμοποιήσει το συμβάν κατά το δοκούν.


Το αρχικό άρθρο από το περιοδικό Κράμα

Το αρχικό άρθρο από το περιοδικό Κράμα

Καταγραφή αντιδράσεων και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Καταγραφή αντιδράσεων και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Το άρθρο του "Κράματος" επιβεβαίωσε ο τότε αρχηγός της THK Ahmet Coreksi,ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα Milliyet αμφισβήτησε τη ψυχική ισορροπία του Έλληνα χειριστή και συνέχισε αναφέροντας πως πλέον δεν υπηρετεί στη Π.Α. Φυσικά τίποτα απ' όσα υποστηρίζει δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

O Ahmet Çörekçi αρχηγός της ΤΗΚ την περίοδο του συμβάντος

Νωρίτερα, ο εκδότης - ερευνητής Levent Basara με επιστολή του στο περιοδικό Air Forces Monthly 2002-01 σελ.63, είχε μεταφέρει την άποψη και τη πληροφόρηση του για το συμβάν :

8 Οκτωβρίου, ζεύγος αεροσκαφών F-16C & D Block 40 της 192 Filo απογειώθηκε απο την αεροπορική βάση στο Balikesir, τα μαχητικά κατευθύνθηκαν βόρεια, για να πραγματοποιήσουν CAP. Νότια, επίσης σε αποστολή CAP πετούσε τετράδα Tουρκικών F-4E. Όπως αναφέρει ο εκδότης πρόκειται για αποστολές "ρουτίνας"...

Η φωτογραφία (η αυθεντικότητα της οποίας αμφισβητείται) του Ελληνικού Mirage με το killmark (;) "μεταδόθηκε" στη Τουρκία από το περιοδικό Kanatlar. @ AFM 2002-1
Στη πίσω θέση του F-16, καθόταν ο Υποσμηναγός Nail Erdogan, ενώ στην εμπρός ο Αντισμήναρχος Osman Cicekli (άλλες πηγές υποστηρίζουν το αντίθετο), ο δεύτερος μόλις είχε επιστρέψει από το Λονδίνο όπου υπηρετούσε σαν αεροπορικός ακόλουθος και για αυτόν ήταν πτήση συντήρησης. 

 91-0023, τo αεροσκάφος που κατέπεσε... (C) Mark Atrill

Υπήρξε εμπλοκή με Mirage ενώ νότια ο σχηματισμός των Phantom ήταν "απασχολημένος" με Ελληνικά αεροσκάφη. Ο αρχηγός του σχηματισμού των F-4E είδε την "ουρά" από πύραυλο που εκτοξεύθηκε και την έκρηξη που ακολούθησε. Ο Τούρκος χειριστής απεμπλάκη από την αερομαχία, ανέφερε και κατευθύνθηκε προς τη περιοχή του συμβάντος. Ζήτησε να βάλλει εναντίων του Mirage αλλά ζητήθηκε από τα αεροσκάφη να απεμπλακούν και να επιστρέψουν για να προσγειωθούν. Κατά τον Basara οι αρχές γνωρίζουν για το συμβάν και όπως αναφέρει τα ραντάρ κατεγράψαν το ίχνος του πυραύλου.

Ο Osman Cicekli κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο της Χίου

Ό,τι και αν πραγματικά συνέβη, εκείνη την ημέρα (περίοδος διεξαγωγής της άσκησης Νικηφόρος-Τοξότης 1996) η 358 ΜΕΔ θα πραγματοποιούσε μια απο τις ταχύτερες αποστολές διασωσης. Σύμφωνα με το περιοδικό HAFY 08/A, σε λιγότερο από 20 λεπτά από την στιγμή της πτώσης του αεροσκάφους, ένα Ελληνικό AB-205 βρισκόταν πάνω από το Τούρκο χειριστή. Το ελικόπτερο απογειώθηκε απο τη Χίο, ενώ στη περιοχή πετούσαν 2 CN-235, τουρκικά ε/π SAR και μαχητικά αεροσκάφη, το πλήρωμα του AB-205 είχε στη διάθεση του τις συντεταγμένες πτώσης του αεροσκάφους, όχι όμως της θέσης του Cicekli.

Α.Α. (ΧΕΜ) : Έφτασα πρώτα στο σημείο συντριβής του F-16 όπου είδα και την κηλίδα του στην επιφάνεια της θάλασσας και με βάση τον άνεμο υπολόγισα που θα έπρεπε να έχει προσθαλασσωθεί ο χειριστής του. Τράβηξα λοιπόν αυτή τη πορεία και βγήκα κατευθείαν από πάνω του! Ο χειριστής ήταν τραυματισμένος όμως φάνηκε ότι δεν ήθελε να το διασώσουμε εμείς. Κατέβηκα λοιπόν στο 1 μέτρο και έφερα το skid μου επάνω στο κεφάλι του, μετά από κάποια ώρα από το κατώρευμα αναγκάστηκε να φορέσει την αρτάνη και να τον τραβήξουμε στη καμπίνα.

η συνέχεια στο βίντεο του Σπυράγγελλου :




*Ο Ahmet Corekci ήταν άμεσα υπεύθυνος για την κρίση στις Τούρκο Ιρανικές σχέσεις το 1995 που έφτασε τις δύο χώρες στο χείλος του πολέμου.Υπήρχε σχέδιο προς υλοποίηση ανάλογο της Βαριοπούλας και προέβλεπε την από αέρος και χερσαία επίθεση στο Ιράν.Σήμερα ο Ahmet Coreksi βρίσκεται έγκλειστος στις φυλακές αναμένοντας να δικαστεί σαν πραξικοπηματίας για την ανατροπή της κυβέρνησης του Necmettin Erbakan το 1997.




Η Πολεμική Αεροπορία το παρόν διάστημα διαθέτει συνολικά δεκατρία αεροσκάφη CL-215. Από αυτά, την παρούσα περίοδο, είναι διαθέσιμα δέκα.Στα υπόλοιπα τρία εκτελούνται Ετήσιες επιθεωρήσεις και εργασίες στην 112 Π.Μ.Η ολοκλήρωση των εργασιών και η εκτίμηση απόδοσης των αεροσκαφών σε ενεργή υπηρεσία έχει ως εξής: Ένα αεροσκάφος στο τέλος Ιουλίου 2012,δύο αεροσκάφη εντός του μηνός Αυγούστου 2012.

Όσον αφορά τα CL-415, η Π.Α. διαθέτει συνολικά οκτώ αεροσκάφη.Την παρούσα περίοδο είναι διαθέσιμα έξι,τα υπόλοιπα δύο είναι Εκτός Ενεργείας λόγω ετήσιων εργασιών συντήρησης καθώς και έλλειψης υλικών συντήρησης (Κατάσταση NORS - Νot Οperationally Ready Supply).Η ολοκλήρωση των εργασιών και η εκτίμηση απόδοσης των αεροσκαφών σε ενεργή υπηρεσία έχει ως εξής,ένα αεροσκάφος περί τα τέλη Ιουλίου 2012,ένα αεροσκάφος περί τα μέσα Αυγούστου 2012.

Μετασταθμεύσεις Πυροσβεστικών Αεροσκαφών

Σύμφωνα με τον ετήσιο σχεδιασμό αντιμετώπισης πυρκαγιών του Πυροσβεστικού Σώματος, τα διαθέσιμα πυροσβεστικά αεροσκάφη της ΠΑ έχουν μετασταθμεύσει στα ακόλουθα αεροδρόμια ως εξής:

  • 2 CL-415 στην 113 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Μίκρας
  • 4 CL-415 στην 112 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας
  • 2 CL-215 στην 112 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας
  • 2 CL-215 στην 111 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ν. Αγχιάλου
  • 2 CL-215 και 2 PZL στην 117 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας
  • 2 CL-215 στην 131 ΣΜ/Αεροπορική Βάση Ακτίου
  • 2 CL-215 στο Αεροδρόμιο Σάμου
  • 2 PZL στο Αεροδρόμιο Λαμίας
  • 2 PZL στην 120 ΠΕΑ/ Αεροπορική Βάση Καλαμάτας
  • 2 PZL στην 124 ΠΒΕ/ Αεροπορική Βάση Τρίπολης
  • 2 PZL στο Αεροπορικό Απόσπασμα Αγρινίου
  • 2 PZL στο Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς
  • 2 PZL στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης
  • 2 PZL στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας
  • 5 PZL στην 359 ΜΑΕΔΥ/Αεροπορική Βάση Δεκέλειας
Πηγή


Στο πλαίσιο των εορτασμών της επετείου της παράνομης Τουρκικής εισβολής τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη μεταστάθμευσαν στην κατεχόμενη Κύπρο,όπου θα πραγματοποιήσουν διελεύσεις κατα την στρατιωτική παρέλαση 20 Ιουλίου.

Τα μαχητικά τα οποία είχαν προσγειωθεί προ ημερών στο παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου των κατεχομένων, απογειώθηκαν εχθές στις 5 το απόγευμα και εντοπίσθηκαν από τα ραντάρ της Κυπριακής Δημοκρατίας ενώ η αντιαεροπορική άμυνα της Εθνικής Φρουράς τέθηκε σε επιφυλακή.

Οι κινήσεις των τουρκικών F-16, βρίσκονται υπό συνεχή παρακολούθηση από τις Κυπριακές αρχές και από την Ισραηλινή πολεμική αεροπορία.  


Στις εκδηλώσεις της ντροπής το παρόν θα δώσει και η ομάδα Soloturk όπου θα πραγματοποιήσει πτήση επίδειξης στο λιμάνι της κατεχόμενης Κερύνειας.






Με πληροφορίες από το www.ant1iwo.com
Την Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012, και ώρα 05:21, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, απογειώθηκε από την 112 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με σκοπό την αεροδιακομιδή δεκατριάχρονης, Γερμανίδας ασθενούς από το κρουαζιερόπλοιο "Mein Schiff 1", σημαίας Μάλτας, που έπλεε 18 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά των Κυθήρων. Το ελικόπτερο μετέφερε με ασφάλεια την ασθενή, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος/Αεροπορική Βάση Καλαμάτας την 07:10, από όπου παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.




Πηγή 


5 CL-415 που συμμετείχαν στη κατάσβεση της πυρκαγιάς στη Πάτρα πραγματοποιούν υδροληψία

Ολονύχτια μάχη έδιναν οι πυροσβεστικές δυνάμεις στη ΒΑ περιοχή της Πάτρας, ώστε να ελέγξουν το πύρινο μέτωπο.Εξαιτίας της κατάστασης που δημιουργήθηκε, υπήρχε από το πρωί έντονη ανησυχία στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Ο υπουργός κ. Νίκος Δένδιας μετέβη το μεσημέρι στο συντονιστικό κέντρο της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι και το απόγευμα υπεβλήθη αίτημα για συνδρομή με εναέρια μέσα προς Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης.


Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, κ. Γρηγόρη Αλεξόπουλο, από νωρίς χθες το πρωί επιχειρούσαν 13 αεροσκάφη. Όμως σημειώθηκαν τεχνικά προβλήματα στα έξι από τα οκτώ αεροσκάφη που πετούσαν τις μεσημεριανές ώρες.Τα τρία από αυτά επισκευάστηκαν στην Ανδραβίδα και επέστρεψαν στο πύρινο μέτωπο.Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν επιχειρούσαν λιγότερα από τέσσερα πυροσβεστικά αεροσκάφη, ενώ λίγο πριν νυχτώσει επιχειρούσαν στην περιοχή έξι αεροπλάνα και δύο ελικόπτερα.



Πηγή 

Διαβάστε και την άποψη του Pa-Info.
Σύμφωνα με δελτίου τύπου της Alenia σήμερα υπεγράφη η σύμβαση προμήθειας 30 αεροσκαφών προκεχωρημένης εκπαίδευσης από το Υπουργείο άμυνας του Ισραήλ.
Το κόστος της προμήθειας θα ανέλθει στο 1 δίς.Euro και αποτελεί μέρος ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ Ιταλίας Ισραήλ.
Το πρώτο αεροσκάφος αναμένεται να παραληφθεί το 2014 οπότε και θα αρχίσει η αντικατάσταση των υπέργηρων TA-4H/J "Ayit".







Πηγή
Ο γαλλικός όμιλος Thales ανακοίνωσε χθες 18 Ιουλίου πως ολοκλήρωσε την παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής περιπολίας «αρχικού προτύπου» (initial standard) στην Τουρκία, τα οποία τέθηκαν σε υπηρεσία μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2012, στο πλαίσιο του προγράμματος Meltem II. 



Η Thales είναι ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος Meltem II, το οποίο προβλέπει την παράδοση 6 αεροσκαφών ναυτικής περιπολίας (MPA) στο Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό και τριών αεροσκαφών ναυτικής επιτήρησης στην Τουρκική Ακτοφυλακή. Τα αεροσκάφη είναι τροποποιημένα CN-235, τα οποία αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Meltem I. Το Meltem II περιλαμβάνει 10 πρόσθετα συστήματα ναυτικής περιπολίας για ολοκλήρωση σε ισάριθμα ATR-72 του προγράμματος Meltem III, από τα οποία 7 έχουν ήδη παραδοθεί στο Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό. Τα 19 συστήματα αποστολής στηρίζονται στο Αερομεταφερόμενο Σύστημα Ναυτικής Κατάστασης και Ελέγχου (AMASCOS) της Thales.


Είναι προφανές από την ανακοίνωση πως τα παραδοθέντα αεροσκάφη δεν διαθέτουν ακόμη τις συμβατικά προβλεπόμενες επιχειρησιακές τους ικανότητες. Υπενθυμίζεται πως στις 14 Φεβρουαρίου 2011 η Thales προειδοποίησε για την επιβάρυνση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2010 με αποζημιώσεις και προβλέψεις ύψους €100 εκατ. για τα προγράμματα A400M και Meltem II. Στην τελευταία περίπτωση αναφέρθηκε η επίτευξη προκαταρκτικής συμφωνίας με τις τουρκικές αρχές το 2010, χωρίς όμως περαιτέρω λεπτομέρειες. Τουρκική πηγή ανέφερε πως η Thales επρόκειτο να καταβάλει ποινική ρήτρα ύψους $70 εκατ. στο SSM για το πρόγραμμα Meltem II. Η συνολική καθυστέρηση του προγράμματος φαίνεται πως προσεγγίζει τα 4 έτη. Υπενθυμίζεται πως το SSM υπέγραψε σύμβαση ύψους $387 εκατ. στις 6 Σεπτεμβρίου 2002 με την Thales Airborne Systems, για την εγκατάσταση εξοπλισμού αποστολής στηριζόμενου στο AMASCOS σε 19 αεροσκάφη. Τα 9 CN-235 αποκτήθηκαν έναντι $147 εκατ. Τα 10 ATR-72-500 αποκτήθηκαν από την ιταλική Alenia Aeronautica με σύμβαση ύψους €180 εκατ. ($219 εκατ.) στις 22 Ιουλίου 2005.




Το AMASCOS στα αεροσκάφη του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού περιλαμβάνει ραντάρ OceanMaster Mk II της Thales, ισχύος 400W με διαμορφώσεις Ραντάρ Συνθετικού Διαφράγματος (SAR), Αντίστροφου SAR (ISAR), προβολέα SAR, λωρίδας SAR και Δείκτη Ναυτικού Κινούμενου Στόχου (ΜΜΤΙ). Περιλαμβάνονται επίσης σύστημα Πρόσθιας Παρατήρησης Υπερύθρων (FLIR) ASELFLIR 200, ακουστικός επεξεργαστής ηχοσημαντήρων TMS-2000, σύστημα Μέτρων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM) DR3000, Εντοπιστής Μαγνητικών Ανωμαλιών (MAD) ASQ-508(V), ζεύξεις δεδομένων Link-11 και Link-16, σύστημα Ταυτοποίησης Φίλου ή Εχθρού (IFF) ανάκρισης/ απόκρισης APX-113 και ολοκληρωμένο Σύστημα Αδρανειακής Ναυτιλίας/ Παγκόσμιας Τοποθέτησης (INS/GPS) LN-100G. Ο εξοπλισμός αυτοπροστασίας περιλαμβάνει Σύστημα Εντοπισμού Εκτόξευσης Βλημάτων (MILDS) AAR-60 και Σύστημα Διανομής Αντι-Μέτρων (CMDS) ALE-47. Η συγκεκριμένη έκδοση του AMASCOS περιλαμβάνει 4 κονσόλες για τον τακτικό συντονιστή και τους χειριστές ακουστικής επεξεργασίας, ESM/ASW, σύνθεσης κατάστασης επιφανείας και επικοινωνιών. Τα CN-235 της Ακτοφυλακής περιορίζονται σε OceanMaster Mk II, ASELFLIR 200, Link-11, APX-113, LN-100G, αλλά διαθέτουν επιπλέον Αερομεταφερόμενο Ραντάρ Πλευρικής Παρατήρησης (SLAR).

Πηγή 

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Divani Caravel το συνέδριο του Athens Flying Week.


Η εκδήλωση είχε αρκετούς ομιλητές και εδώ μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα των ομιλητών.
Θα μείνω σε μία φράση των διοργανωτών "Ο Αρχάγγελος 2005" ήταν για μας πηγή έμπνευσης για το Athens Flying Week.





Πακέτο εκσυγχρονισμού ετοιμάζεται στο "Irkut" για το Yak-130,το οποίο θα προσδώσει στο εκπαιδευτικό ικανότητες προσβολής κατά στόχων εδάφους.Στα άμεσα σχέδια είναι η προσθήκη radar και ηλεκτροπτικών αισθητήρων.Μέχρι το τέλος του 2013 το Yak-130 θα έχει τη δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού ενώ θα μπορεί να φέρει ατρακτιδίο κατάδειξης.Στα 9 σημεία μεταφοράς οπλισμού θα μπορεί να μεταφέρει AA-11 Archer,KAB-500,ατρακτίδια ρουκετών,βόμβες ελεύθερης πτώσης,ατρακτίδια πυροβόλων ενώ με την προσθήκη ραντάρ θα μπορεί να βάλει πυραύλους AS-17 Krypton και AS-14 Kedge.

Το Yak-130 ήδη επιχειρεί στο Βιετνάμ Συρία και την Αλγερία , το δυτικό αδελφάκι του,το M-346 έχει παραγγελίες από το Ισραήλ και τη Σιγκαπούρη.



Πηγή
33 εκπαιδευτικά Hawk τα οποία παραδόθηκαν μεταξύ 1999 και 2001 θα περάσουν πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής.Το νέο λογισμικό που θα περαστεί στα εκπαιδευτικά θα τα φέρει στο ίδιο επίπεδο δυνατοτήτων με τα "Τ2" της RAF.Με τον εκσυγχρονισμό των Hawk η RAAF επιδιώκει την ευκολότερη μετάβαση των χειριστών στα Super Hornet,Growler και μελλονικά το F-35.


(C)RAAF





Πηγή
Στο κείμενο που εξέδωσε το υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) της Τουρκίας μετά την τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK) επισημαίνεται ότι για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων κρίνεται σκόπιμος ο εκσυγχρονισμός περισσοτέρων ελικοπτέρων της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων του Γενικού Επιτελείου (Özel Kuvvetler Komutanlığı: OKK).

Εκσυγχρονισμένο πιλοτήριο Blackhawk της έκδοσης YARASA (C)TAI

Πρόκειται πιθανότατα για επέκταση του προγράμματος Yarasa, που ξεκίνησε το 2002 με προϋπολογισμού $114 εκατ. από την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ) σε συνεργασία με την ισραηλινή Elbit και υλοποιήθηκε αρχικά σε τέσσερα S-70A-28D. Τα τουρκικά ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων διαθέτουν αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό για νυκτερινή, χαμηλού ύψους και παντός καιρού πτήση και ικανότητα μεταφοράς εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου για αυξημένη αυτονομία. Επιπλέον όλα τα ελικόπτερα S-70 του Τουρκικού Στρατού και της Στρατοχωροφυλακής απέκτησαν σταδιακά σύστημα προειδοποίησης βλημάτων, σύστημα διανομής αντιμέτρων και σύστημα αντιμέτρων υπερύθρων.

Πηγή
















Τη πρώτη φωτογραφία του επετειακού "01510" μπορείτε να δείτε εδώ.
Ο Ιρακινός πρωθυπουργός Νούρι Aλ-Μαλίκι προειδοποίησε τις γειτονικές χώρες να σταματήσουν τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου του Ιράκ και υπογράμμισε ότι η Βαγδάτη δεν θα παραμείνει σιωπηλή μπροστά σε αυτές τις παραβιάσεις.
 
Σημειώνοντας ότι κάθε μέρα μαχητικά αεροσκάφη γειτονικών χωρών παραβιάζουν τον εναέριο χώρο του Ιράκ, ο κ. Αλ-Μαλίκι πρόσθεσε: «Η εθνική κυριαρχία του Ιράκ παραβιάζεται με ή χωρίς σκοπιμότητα» και πρόσθεσε: «Εμείς δεν το εγκρίνουμε αυτό και δεν μπορούμε να παραμείνουμε σιωπηλοί».
 
Ο Ιρακινός πρωθυπουργός δεν διευκρίνισε ποιές χώρες ακριβώς εννοούσε, αλλά πολύ πιθανό να κάνει αναφορά στην Τουρκία επειδή ο τουρκικός στρατός πραγματοποιεί τακτικά διασυνοριακές εναέριες και επίγειες δραστηριότητες κατά των βάσεων του Κουρδικού Εργατικού Κόμματος στο βόρειο Ιράκ (PKK).
 
Πηγή

(C)THK
Η Γαλλία γιόρτασε το Σάββατο την Ημέρα της Βαστίλης,η συγκεκριμένη ημέρα σηματοδοτεί την κατάληψη της Βαστίλης στις 14 Ιουλίου 1789, που βοήθησε να ξεκινήσει η Γαλλική Επανάσταση. Στο Παρίσι έγινε η μεγαλειώδης στρατιωτική παρέλαση στη λεωφόρο των Ηλυσίων Πεδίων, την επέτειο τίμησε η RAF με τη συμμετοχή δύο Typhoon και Γερμανικό τμήμα το οποίο παρήλασε πεζό.Υπολογίζεται πως περίπου μισό εκατομμύριο άνθρωποι παρακολούθησαν τη μεγαλειώδη παρέλαση.





Πληροφορίες και σχεδιαγράμματα για το Comao που παρακολουθήσατε μπορείτε να βρείτε εδώ (στα Γαλλικά).




Πρώην χειριστές και ΧΟΣ του USN αναλύουν την εξέλιξη της αεροπορικής τακτικής και το ρόλο των αισθητήρων στην αερομαχία.




(C)NorthropGrummanMedia








Μπορείτε να το διαβάσετε από εδώ.