Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη επίδειξη της ομάδας ''ΖΕΥΣ'' στην Τσεχία. Το #505 απογειώθηκε στις 14.23... η συνέχεια στο βίντεο που ακολουθεί.



14.09.14 Η επιδειξη της ομάδας "ΖΕΥΣ" στο Βέλγιο...

Στο 31ο λεπτό.

...ο Ισπανός spotter Tono Fernandez, συνεχίζει την ανταπόκριση από το Αλμπαθέτε :


17.09.14

Υποστηρίζοντας την αποστολή της 332ΜΠΚ
18.09.14




19.09.14


Με το χρόνο να μετρά αντίστροφα για τα τελευταία A-7E/ΤΑ-7C Corsair II η 116ΠΜ και ειδικότερα η  336ΜΒ αποτελούν πόλο έλξης για τους αεροπορικούς φωτογράφους. Στην α/β του Αράξου βρέθηκε για δύο ημέρες η ομάδα του













18.09.14 το αεροσκάφος της ομάδας επιδείξεων "ΖΕΥΣ" απογειώνεται για τη "δοκιμαστική".

Με αφορμή το πρόσφατο διάλογο για την "Αγορά του Αιώνα" (1,2) το σχόλιο του Manoli :

-Για τον αριθμο των 110 δικινητηριων για τα οποια επαρκουσαν τα κονδυλια, εγω ειχα διαβασει για περιπου 80+ δικινητήρια και 100-120 μονοκινητηρια από κάθε εναν τυπο. Λογικο αφου οι 2 κινητηρες εχουν υψηλοτερο κοστος.
-Δεν μπορουμε να υποστηριξουμε σε καμμια περιπτωση οτι ενα μονοκινητηριο αεροπλανο ειναι το ιδιο ασφαλες οσο ενα δικινητηριο. Αρκετα μαχητικα μας εχουν πεσει λογω βλαβης κινητηρα. Η "αναγκαστικη" συγκριση μονοκινητηριων-δικινητηριων ομως στην Ελλαδα, γινεται μεταξυ συγχρονων M2000/F16 και  παλαιων Φαντομ, τα οποια αφ'ενος εχουν κουσουρι στα υδραυλικα τους,  αφ'ετερου οταν αρπαζει φωτια ο ενας κινητηρας, μεταδιδεται σχετικα ευκολα και στον αλλο λογω πολυ μικρου φυσικου διαχωρισμου τους επι του αεροσκαφους. Για λογους εξοικονομησης βαρους (...) τα θρυλικα F-4 ΔΕΝ εχουν βοηθητικα συστηματα παροχης ισχυος (μπαταρια / Μ2000, ανεμιστηρας / F104, υδραζινη / F16) και αμα τη απωλεια κινητηρων, ακολουθουν αμεσα το νομο της βαρυτητας... Επισης τα Φαντομ δεν εχουν τα συγχρονα Fly by wire των μονοκινητηριων M2000/F16 , τα οποια μεταξυ αλλων προστατευουν ΚΑΙ τον κινητηρα απο υπερθερμανσεις κλπ. λογω  τυχον υπερβασης του πιλοτου. Μια ματια στο ποσα Α-7Η/Ε εχει χασει η αεροπορια απο προβλημα κινητηρα , ειναι ο αδιαψευτος κριτης.  Επισης, οι 2 κινητηρες ειναι μεγαλο προσον εαν οχι τοσο στην ειρηνη, σιγουρα σε πολεμικη περιοδο. 

 
Φωτογραφία αρχείο Αμυντικών Θεμάτων
-Για επιλογη Μ2000 ή F16: Tην εποχη της αγορας του αιωνα (και επειτα) το γαλλικο μαχητικο ηταν σαφως υποδεεστερο ως οπλοσυστημα ΣΥΝΟΛΙΚΑ και κυριως σε ηλεκτρονικα και ικανοτητες πολλαπλων ρολων. Αυτο άλλαξε μονο οταν μπηκε σε υπηρεσια το τελικο Μ2000-5ΜΚ2. Μπορουμε να μιλαμε μερες για τους λογους, εγω παντως εντοπιζω κυριως αυτον: Οι γαλλικες αεροπορικες βιομηχανιες φτιαχνουν πρωτιστως μαχητικα για τις ειδικευμενες απαιτησεις της  αεροποριας και του ναυτικου τους και παρεπιπτωντος για αλλους πελατες. Η δε γαλλικη ΠΑ, εκτελει εδώ και δεκαετιες σε δικο της κεντρο δοκιμων  τις μετα την αρχικη αγορα τροποποιησεις , βελτιωσεις , προσθηκες οπλικων κλπ. με αποτελεσμα η βιομηχανια τους να μην εχει αμεσα  διαθεσιμες affordable λυσεις σε σχετικα αιτηματα  πελατων , οπως εχουν οι αμερικανικες οι οποιες συνηθως διαθετουν προς εμπορικη πωληση τις βελτιωσεις που εχει ηδη πληρωσει πρωτα η USAF. Οι Γαλλοι ειναι κακοι εμποροι? Ισως. Ποιος ομως ειναι πειστικοτερος πωλητης απο την Υπερδυναμη , της οποιας απαντες εχουν αναγκη πολιτικης κλπ στηριξης??? Εδω τους εχει βαλει ολους να τα χωνουν  αβερτα στον ντορβα του F-35 με αντιτιμο γουρουνι στο σακι...
-Στην ΠΑ επιβληθηκε η αγορα Μ2000 για πολιτικους λογους της τοτε κυβερνησης Παπανδρεου. Ειναι αστειο να μιλαμε για διαφοροποιηση προμηθευτων αμυνας σε 40 αεροπλανα (2 μοιρες...) , την εποχη που σχεδον ολο το αμυντικο οικοδομημα της χωρας βασιζοταν σε αμερικανικο νεο και μτχ εξοπλισμο. Το επιχειρημα αυτο θα ειχε πραγματικη βαση, εαν αγοραζοταν μονο πχ. 80 -100 Μιραζ.  Η «διαφοροποιηση προμηθευτων» ως επιχείρημα για την παραλογη  διαιρεση της προμηθειας, εφευρεθηκε μετα την αγορα  για ευνοητους λογους καθησύχασης των κραυγαζοντων  αμνων. Ειδαμε ποση διαφοροποιηση ειχε και η αμεσως επομενη μεγαλη αμυντικη αγορα της ιδιας κυβερνησης, οι φρεγατες ΜΕΚΟ, με κινητηρες , ελικοπτερο , σοναρ και όλα τα κρίσιμα οπλικα και πυραυλικα συστηματα από τις ΗΠΑ. Οι 2 τοτε φρεγατες S,  ηταν πιο ευρωπαικες σε ολα...

@ Δ.Π.
-Για το ρανταρ RDΜ : Εφόσον η ΠΑ υποχρεωθηκε απο την κυβερνηση του τοπου  να εχει Μ2000, η επιλογη οπλισμου και συστηματων ηταν πια δουλεια αποκλειστικα δικη της. Πραγματι, εχοντας μπουσουλα την (κακη) εμπειρια του F-1CG, αγορασε τον custom οπλισμο του διλιτρου και δεν πειραματιστηκε παλι με τοποθετηση sidewinder . Εδω εντοπιζω και μια πραγματι λανθασμενη εμπορικη πολιτικη της Ντασω : αντι να προσφερει το προιον της με δωρεαν εναλλακτικη τοποθετηση αμερικανικου οπλισμου σε πελατες του ΝΑΤΟ που ηδη τον διεθεταν, τους υποχρεωνε ουσιαστικα να αγορασουν ΚΑΙ τα ακριβα γαλλικα οπλα - τα οποια δεν ειναι αμεσα εναλλαξιμα σε αμερικανικα α/φη. Ισως ειναι και ενας απο τους λογους που τελικα το Μ2000 δεν πουλησε οσο  ισως του αξιζε. Ο πρωτος και βασικος λογος ομως ηταν σιγουρα το ΡΑΝΤΑΡ: Η αληθεια για τις χαμηλες πωλησεις του διλιτρου ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ 2 ΡΑΝΤΑΡ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ενός ρολου) για το νεο τους μαχητικο! Δεν ειδαν την πορεια των πραγματων , δεν επενδυσαν εγκαιρα σε ενα πραγματικα νεο ρανταρ πολλαπλου ρολου , την ωρα που οι αμερικανοι ουσιαστικα αλλαζαν σχεδον καθε 5 χρονια ρανταρ στο F-16 (βλεπε εκδοσεις ρανταρ των διαδοχικων αγορων F-16  της ΠΑ) μαθαινοντας (και) απο τις συνεχεις πολεμικες εμπλοκες της USAF!!!  Ο λογος πρεπει να αναζητηθεί στις συγκεκριμενες απαιτησεις της γαλλικης αεροποριας , η οποια διεθετε πολλα μαχητικα για προσβολη στοχων εδαφους και αναζητουσε μονο ένα ελαφρυ μαχητικο εναεριας μαχης. Ακομα και το απαύγασμα της γαλλικης τεχνολογιας  στα μαχητικα αεροπλανα, το Ραφαλ, διαχωρίστηκε από το κοινο ευρωπαικο μαχητικο ώστε να κατασκευαστει ως το "Γαλλικο F-18”,κομμενο και ραμμενο στις απαιτησεις του  γαλλικου ναυτικου , αψηφώντας το επιπλεον  κοστος.
Η ΠΑ την εποχη της αγορας "του αιωνα" μαλλον δεν ειχε την επιλογη του RDI (Radar De Interception - Ρανταρ Αναχαιτισης). Aυτο ειναι ενα σημειο που ο αγαπητος KGP θα ηταν χρησιμο να διευκρινησει.  Η αποψη μου ειναι οτι ακομη και αν την ειχε, ΠΑΛΙ ΘΑ ΔΙΑΛΕΓΕ ΤΟ  RDΜ  (Radar De Μultifuction- Ρανταρ Πολλαπλου Ρολου), ΣΥΜΦΩΝΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΗΧΑΝ οι Γαλλοι:
Η ΠΑ, ειχε ηδη 10 χρονια σε υπηρεσια  το Φαντομ, ενα πραγματικο μαχητικο πολλαπλων ρολων , εστω και με τους περιορισμους του παλαιας τεχνολογιας ρανταρ του. ΟΛΑ τα υπολοιπα αεροπλανα της (F-1, A-7, F-104, F-5) , μπορουσαν να φερουν οπλισμο για μια και μονη αποστολη καθε φορα.  Επειδη λοιπον ηδη τη δεκαετια του 80 αρχιζε να γινεται φανερο οτι δεν θα ειχαμε ποτε υπεροχη σε αριθμους μαχητικων (οι τουρκοι παρηγγειλαν  F-16 πριν απο εμας), η ποιοτικη υπεροχη ηταν μονοδρομος.  Το  F-18A φερεται ως το προκριμα της ΠΑ και αν επιλεγοταν , περαν του διπλου ρολου θα ειχε ένα ακομη κρυφο πλεονεκτημα:  Το νεοτατο εκπαιδευτικο Τ-2E της ΠΑ , ηταν και είναι συστημα προορισμενο να εκπαιδευει χειριστές  για ναυτικα  αεροσκαφη όπως τα νεα ακομη  F-4 και Α-7Η  και ηταν ασυμβατο εξ’αρχης με τα F-16/Μ2000 σε πτητικα χαρακτηριστικα προσαπογειωσης.  
Μια λογικη -και πρωτοποριακη-  σκεψη (οταν μας τελειωσε  το ονειρο του F-18A -και οχι  L- , του φυσικου διαδοχου του Φαντομ στο USNavy) ηταν  oτι το συνολο των διατιθεμενων  μαχητικων, θα πρεπει μπορουν να εκπληρωσουν ΟΛΟΥΣ - ΕΞΙΣΟΥ τους ρολους Α/Α και Αερος/Εδαφους (και γιατι οχι Α/Επιφανειας).  Το ρανταρ πολλαπλων (στα χαρτια) ρολων   RDΜ  προβαλε ως η καταλληλη επιλογη.  Εξαλλου, ηταν ηδη σε υπηρεσια στην γαλλικη αεροπορια, στις 2 πρωτες μοιρες Μ2000 που μπηκαν σε υπηρεσια.  Εψαξε η ΠΑ τι ρανταρ ηταν αυτό? Ειδαν ότι η αρχικη του ονομασια ηταν …CYRANO – 500 και αποτελουσε εξελιξη του παλαιας τεχνολογιας ρανταρ του F-1C? Aυτο είναι ενα ακομη καυτο  ζητημα που ισως ο φιλος KGP θα μπορουσε  να διευκρινησει .
Η –σωστη- επιδιωξη για στολο μαχητικων πολλαπλου ρολου , δεν ευοδώθηκε με το αρχικο Μ2000, ουτε όταν βελτιωθηκε το ρανταρ του στο επιπεδο RDΜ-3  αφου η ΠΑ πιεσε, σταματοντας  τις παραλαβες νεων αεροσκαφων μια και υστερουσε σε σχεση με τις αρχικες προδιαγραφες επιδοσεων που αναφεραμε παραπανω.  
Για να καταλαβουμε το δυσκολο εργο των ανθρωπων στην ΠΑ που διαμόρφωσαν το Μirage 2000EG , πρεπει να δουμε προς Ινδια μερια, οπου μαχητικα Μ2000 που αγοραστηκαν πολύ μετα από εμας, εφεραν -και φερουν ακομη εως οτου εκσυγχρονιστουν-  το… RDΜ (εκδοση  -7 ή -10 εάν δεν απατωμαι) !!!
Αυτό που εμεινε στην ΠΑ από αυτή τη διαδικασια, είναι η ορθη αντιληψη,  το συνολο των διατιθεμενων  ελληνικων μαχητικων, να μπορουν να εκπληρωσουν ΟΛΟΥΣ - ΕΞΙΣΟΥ- ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ενιοτε τους απαιτουμενους ρολους. Αυτό οδηγησε την ΠΑ να εχει από τα F-16C block 50D και μετα, έναν στολο μαχητικων πολλαπλου ρολου, μοναδικο για χρονια στην Ευρωπη και υποδεέστερο μονο από την USAF.
Δεν θα μπω στη διαδικασια συγκρισης μεταξυ  Μ2000 και F-16 της αγορας «του αιωνα». Εξαλλου , ουτε τα F-16  block-30  ηταν ολοκληρωμενα μαχητικα διπλου ρολου , παρότι διαφημιζοταν ως τετοια.  Θεωρω ότι ουτε καν το  F-18A/B ηταν ωριμο μαχητικο πολλαπλου ρολου , τετοιo εγινε μονο στην εκδοση C/D που ηταν πολύ αργοτερα διαθεσιμο .
Η δικη μου αποψη είναι ότι το μαχητικο που θα εκανε τη διαφορα  λεγεται F-15A/C , το χαρακτηριστικα επονομαζομενο "Αετός" .  F-15 Αegean Eagle  και όλα τα κοκκινα κατεργάρικα γερακια  στον παγκο τους , καλο ε; "

Επετειακό διάκοσμο απέκτησε το παραπάνω "Gabriel" στο πλαίσιο του διπλού εορτασμού των 25 χρόνων από την ένταξη της έκδοσης σε υπηρεσία αλλά και το μισό αιώνα "ζωής" της  Escadron Electronique EE54 "Dunkerque".

Kάθε είδους εθιμοτυπικά δώρα πρέπει να παίρνουν οι θρησκευτικοί ηγέτες όταν πραγματοποιούν επίσημες επισκέψεις, αλλά στη Sukhoi ξεπέρασαν τον ίδιο τους τον εαυτό καθώς έκαναν ένα πολύ ιδιαίτερο δώρο στον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο.

(C) Hesja

Ο πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος επισκέφθηκε την γραμμή παραγωγής της Sukhoi, στο Κομσομόλσκ, στη ρωσική ανατολή. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, η κατασκευάστρια εταιρία δώρισε στον πατριάρχη Μόσχας ένα μαχητικό αεροσκάφος Su-35.


Το quiz για την τρέχουσα εβδομάδα. Απαντήσεις στα σχόλια του Blog μέχρι την Κυριακή το βράδυ.

Το περασμένο Ιούλιο η ΝΕΡΙΤ βρέθηκε στην 112ΠΜ και κατέγραψε μέρος της δραστηριότητας της 355ΜΤΜ και του κλιμακίου της 383ΜΕΕΑ.

(C) Colin B (;)

Ένας διαγωνισμός φωτογραφίας με 900+ συμμετοχές... Η παραπάνω φωτογραφία μπορεί να μην ανάμεσα στις τρείς πρώτες, ήταν όμως μία από τις τρεις που ξεχώρισαν οι διοργανωτές του AIR TATTOO 14 και αποφάσισαν να μοιραστούν...
Στο πρόγραμμα της τελετής απόσυρσης των αεροσκαφών A-7E/TA-7C Corsair II, διαβάζουμε πως  στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για το "μεγάλο αντίο" θα πραγματοποιηθούν τα αποκαλυπτήρια επετειακά βαμμένου αεροσκάφους. Αναμένουμε...





Πριν από λίγες ώρες προσγειώθηκε η τετράδα των αεροσκαφών της 332ΜΠΚ στο Albacete της Ισπανίας. Τα Mirage EGM με SN 213, 226, 239, 218 πρόκειται να συμμετάσχουν στη 5η εκπαιδευτική σειρά του TLP για το 2014.

Τις πρώτες φωτογραφίες & πληροφορίες μας στέλνει ο Tono Fernandez.


#218
#213

#226

#239

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια μοντελιστικού ενδιαφέροντος και όχι μόνο... η αναγραφή της εκπαιδευτικής σειράς στις κοιλιακές δεξαμενές των δίλιτρων.


Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στο λογαριασμό που διατηρεί στο Flickr o Ισπανός spotter Tono Fernandez.


Το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 00:20, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας  απογειώθηκε από τη Ρόδο, με σκοπό τη μεταφορά έξι λαθρομεταναστών (4 άνδρες, 1 γυναίκα και 1 παιδί), οι οποίοι είχαν νωρίτερα περισυλλεγεί από τα φορτηγά πλοία "CPO Japan", σημαίας Μεγάλης Βρετανίας και "CMA CGM Verdi", σημαίας Λιβερίας.
Το ελικόπτερο έφτασε στην περιοχή, 100 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Κρήτης, στα όρια με το FIR Μάλτας, στις 04:30 και η επιχείρηση διάσωσης ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις 05:37. Το ελικόπτερο μετέφερε με ασφάλεια τους λαθρομετανάστες στην 115 Πτέρυγα Μάχης, στις 06:31.
Σε  συμφωνία με την ινδική εταιρεία *Τata Advanced Systems Ltd (TASL) προχώρησε η  Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία  με την υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή μέρους των Συστημάτων Εναέριου Ανεφοδιασμού Μαχητικών Αεροσκαφών.

Η σύμβαση είναι ιδιαίτερης σημασίας για την ΕΑΒ καθώς είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία συνάπτει συμφωνία με μία ινδική εταιρεία, γεγονός που σηματοδοτεί το άνοιγμά της σε μία νέα αγορά τέτοιου μεγέθους. Η κατασκευή των Συστημάτων Εναέριου Ανεφοδιασμού Μαχητικών Αεροσκαφών θα υλοποιηθεί στο Εργοστάσιο Αεροκατασκευών της ΕΑΒ.
*Η Tata Advanced Systems Ltd είναι η εταιρεία-βραχίονας του Ομίλου ΤΑΤΑ, η οποία δραστηριοποιείται στον αεροναυπηγικό και αμυντικό κλάδο. Ο διεθνής Όμιλος Tata περιλαμβάνει περισσότερες από 100 εταιρείες σε επτά επιχειρηματικούς κλάδους και απασχολεί 425.000 εργαζόμενους σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της ομάδας επιδείξεων ''ΖΕΥΣ'' στην αεροπορική επίδειξη που πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο στο πλαίσιο του ετήσιου εορτασμού "Open Days". Το #505 και το εφεδρικό #523 έφτασαν στην α/β Kleine Brogel την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου στις 16:02 από την α/β Aviano... τρεις ώρες αργότερα το #505 θα απογειωθεί για την δοκιμαστική για να ακολουθήσει την Κυριακή η μία και μοναδική πτητική επίδειξη (η προγραμματισμένη για το Σάββατο επίδειξη ματαιώθηκε λόγω καιρού).

(C) HAF


Δυστυχώς το airshow δεν μεταδόθηκε ζωντανά, οπότε προς το παρόν θα αρκεστούμε στις φωτογραφίες - και τις πληροφορίες - που μας στέλνει ο Edwin Huskens

12.09.14, 19:29 το 505 επιστρέφει από τη δοκιμαστική (περισσότερες φωτογραφίες υπάρχουν εδώ, εδώ και εδώ)

Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου, το #505 με τον εξαιρετικό διάκοσμο απογειώνεται



Νοέμβριος 1993, ο Αργύρης Ντινόπουλος επισκέπτεται την 112 Πτέρυγα Μάχης και την 355 ΜΤΜ για να συνομιλήσει με τους πρωταγωνιστές της αεροπυρόσβεσης... Νωρίτερα, το ίδιο έτος είχε καταπέσει στη Ροδινή Αχαΐας πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215 με αποτέλεσμα ο Σμηναγός Στέλιος Κελετσέκης και ο Ανθυποσμηναγός Κώστας Παλαμιώτης να χάσουν τη ζωή τους.

Στην 115 ΠΜ βρέθηκε ο Tom Gibbons για λογαριασμό του περιοδικού Global Aviation Magazine. Ορισμένες από τις φωτογραφίες που συνόδευσαν το άρθρο του (Chania Air Base, Crete, Greece) ανέβηκαν στον ιστότοπο Airfighters.com.