348 ΜΤΑ, 1985
Αποσπάσματα από την τελετη απόσυρσης των RF-84F
29 Μαρτίου 1991, Ημέρα αποχαιρετισμού των RF-84F, ένα Αφος "Θυμάται"
Από το αρχείο του κ. Αντώνη Μανουσάκη
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την υλοποίηση διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ για την προμήθεια κρίσιμων ανταλλακτικών για τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache και τα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 Chinook που επιχειρούν οι μονάδες της 1ης Ταξιαρχίας Στρατού (1 ΤΑΞΑΣ) του Ελληνικού Στρατού.
H αξία της συγκεκριμένης διακρατικής σύμβασης ανέρχεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ και η υλοποίηση της θα ανακουφίσει άμεσα τον στόλο των δύο προαναφερθέντων οπλικών συστημάτων που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από το άτυπο εμπάργκο που έχει επιβάλλει η οικονομική κρίση.
Οι πόροι για τη χρηματοδότηση του διακρατικού προγράμματος εξευρέθηκαν από αδιάθετα υπόλοιπα παλαιότερων διακρατικών συμφωνιών με τις ΗΠΑ που παρέμειναν "λιμνάζοντα" στους σχετικούς λογαριασμούς. Η διάθεση των πόρων δεν επιβάρυνε τον τρέχοντα προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ, αλλά αξιοποιήθηκαν πόροι που είχαν διατεθεί στο παρελθόν.
Σε άτυπη ενημέρωση «εφ’ όλης της ύλης» προέβη ο
Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, στην πρώτη συνάντηση
γνωριμίας με τους διαπιστευμένους συντάκτες του ΥΠΕΘΑ. Αναφερόμενος
στους σχεδιασμούς και τις διεργασίες που γίνονται σε θέματα εξοπλισμών
για το ΠΝ, ο Α/ΓΕΝ υπήρξε προσεκτικός στις διατυπώσεις του, πλην όμως
σαφής...
Αναφορικώς με τα ΑΦΝΣ, ο Α/ΓΕΝ ανέφερε ότι τα τελευταία έτη έχουν εξετασθεί
αρκετές λύσεις, όπως η αξιοποίηση αεροσκαφών ATR-72 που αποσύρθηκαν από
την Ολυμπιακή Αεροπορία, η επαναφορά σε πλόιμη κατάσταση 2 Ρ-3Β κατόπιν
υποβολής σε περιορισμένο πρόγραμμα εργασιών (έχουν ληφθεί 2 προτάσεις
από ξένες εταιρείες με κόστος περί τα 3-3,5 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος)
για περίοδο 2 ετών περίπου, η παραλαβή 4 Ρ-3C από τις ΗΠΑ και η υποβολή
τους σε πρόγραμμα αναβαθμίσεως (με υψηλό κόστος όμως, της τάξεως των 250
εκατ. ευρώ) και προσφάτως η περίπτωση ενοικιάσεως αεροσκαφών Atlantique
2 από την Γαλλία. Ο Α/ΓΕΝ ανέφερε ότι τα αεροπλάνα αυτά μπορούν να
αξιοποιηθούν άμεσα και να υποστηριχθούν άνετα για τα επόμενα 10-12 έτη,
ενώ η μέθοδος της ενοικιάσεως δείχνει να είναι η προσφορότερη.
Ενδεικτικώς, έχει εξετασθεί ακόμη και η άμεση άφιξή τους στην Ελλάδα και
η έναρξη επιχειρήσεων με γαλλικά πληρώματα και τεχνικό προσωπικό, τα
οποία θα εκπαιδεύσουν επί τόπου ελληνικό προσωπικό.
(C) AVDD |
Η Ελλάδα θα αποτελέσει τον τελευταίο σταθμό της περιοδείας της Ολλανδικής ομάδας επιδείξεων με F-16, ο Σμηναγός Stefan "Stitch" Hutten θα πραγματοποιήσει πτητική επίδειξη στο Τατόι στο πλαίσιο της Athens Flying Week.
Πηγή
Από Χαλκιδική και πάλι το νέο quiz. Ελπίζω ότι είναι πιο εύκολο από τα προηγούμενα μιας και είχαμε λίγες συμμετοχές....Απαντήσεις μέχρι την Δευτέρα πρωί στο Blog..
Από τη Δευτέρα, 4 έως την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013, η 331 Μοίρα, συμμετείχε στη 2η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme, στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία. Για το σκοπό αυτό, μεταστάθμευσαν τέσσερα αεροσκάφη Mirage 2000-5.
Στην αποστολή συμμετείχαν ως εκπαιδευόμενοι δυο Ιπτάμενοι και ένας Υπαξιωματικός Πληροφοριών από την 331Μ και ένας Ελεγκτής Αεράμυνας από την 380 Μοίρα Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ.ΑΣΕΠΕ), καθώς και δυο Ιπτάμενοι ως "External Fighters". Συμμετείχαν, επίσης, αεροσκάφη και εκπαιδευόμενοι ως εξής: 10 F-16 από τις ΗΠΑ, Ολλανδία και Βέλγιο, 6 γαλλικά Mirage 2000N/D και C, 2 Ιταλικά EF-2000 (Eurofighter), 4 Tornado (GR-4, PA-200) από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και 2 Ιταλικά ΑΜΧ. Επίσης, για την υποστήριξη των αποστολών συμμετείχαν 4 Mig-29 από Πολωνία, 2 Alphajet από Γαλλία, ελικόπτερα, αεροσκάφη Ηλεκτρονικού Πολέμου και AWACS.
Ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισµό προκήρυξε η Υπηρεσία Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας για την εκποίηση 9 ελικοπτέρων, 11 εφεδρικών κινητήρων καθώς και του αποθέµατος των ανταλλακτικών τους, με τιμή εκκίνησης τα 1.370.000 €. Συγκεκριμένα θα εκποιηθούν 7 ελικόπτερα Bell 47 ( 4 Bell 47G-5 και 3 Bell 47G-3B2 ), 2 OH-13H Sioux , 6 κινητήρες TV0-435-G1A, 3 κινητήρες V0-435B1A και 2 κινητήρες 0-435-23C.
Με πληροφορίες από το εξαιρετικό πόνημα του Θεμιστοκλή Βρανά, "Πολεμώντας Τη Λήθη" |
Τα ελικόπτερα πραγματοποίησαν τις τελευταίες τους πτήσεις το Νοέμβριο του 2005 και έκτοτε φυλάσσονται σε υπόστεγο της 359 ΜΑΕΔΥ.
Όποιος επιθυμεί να συμμετάσχει στο blog μπορεί να στείλει e-mail στο aviationliveblog@facebook.com για να του εκχωρηθούν δικαιώματα συντάκτη. Χρειαζόμαστε "χέρια" ...
Su-27UBK της Κινεζικης αεροπορίας ( PLAAF ) συνετρίβη σήμερα το απόγευμα στην επαρχία Shandong στην ανατολική Κίνα, οι δύο χειριστές δεν επέζησαν.
Πηγή
Πρόσφατα Σχόλια