Ως η πλέον ενδιαφέρουσα θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η τελευταία εκπαιδευτική σειρά της άσκησης Anatolian Eagle. Στην "2013/2" πέρα από τη συμμετοχή 6 Block 60 των ΗΑΕ και 8 F-15 της Σαουδικής Αραβίας, πέταξε και ένα από τα πρωτότυπα MEA Anka, με την παρουσία του να συνδέεται πιθανότητα με την προσπάθεια της εμπορικής του προώθησης σε κράτη της Μέσης Ανατολής. 

 19.06.13 : το 73-1026 με "AΙΜ-9", ACMI για την απενημέρωση, Pave Spike και SOM. Την φωτογραφία μας παραχώρησε ο (C) Melvin Jansen
Αυτό όμως που προκάλεσε μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν η συμμετοχή αεροσκάφους F-4 2020 με αναρτημένο SOM καθώς μόλις το περασμένο Σεπτέμβριο έγινε γνωστό ότι ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές του Τουρκικού βλήματος πλεύσης και σύντομα θα ξεκινούσε η μαζική παραγωγή.

(C) Kev Daws
Παραμένει άγνωστο αν η 171 Filo "Korsan", της οποίας το αεροσκάφος φέρει το SOM, εκπαιδεύεται επι του όπλου, αν έχει προχωρήσει στην αποδοχή και αξιοποίηση βλημάτων ή αν το φορτίο αναρτήθηκε για το "θεαθήναι". H συμμετοχή καταγράφεται και αναμένουμε τα άρθρα του διεθνή ειδικού τύπου.

Το Ικόνιο... (C) LTBA
Το μόνο σίγουρο, οι γείτονες ήθελαν να προβάλλουν και τα δύο "όπλα". Δεν είναι τυχαίο ότι διοργανώθηκε "spotters trip" στο Ικόνιο από γνωστό Ολλανδικό ταξιδιωτικό γραφείο και η άσκηση διεξήχθη με τους φακούς δεκάδων spotter, να γράφουν...

 για το αρχείο :

RSAF Eagles (C) Lieuwe Hofstra
UAE Desert Falcon (C) Lieuwe Hofstra
F-5/2000, μικρός αριθμός παραμένει σε χρήση για την συντήρηση πτητικής ικανότητας χειριστών. Ορισμένα αεροσκάφη του τύπου θα παραδοθούν στα τουρκικά άστρα ( συνεχίζουν να πετούν με Freedom Fighter μέχρι την έλευση του Hurkus ) και θα περάσουν από το χρωστήριο.

(C) L.M.B.
(C) Hans Rolink - Cavoc Aviation
Το 77-0314 ανήκε στη δύναμη της 173 Filo "Safak". Στη φωτογραφία, το RF-4 με αναρτημένο ατρακτίδιο LorOp της Elbit.

  • Ο επικεφαλής της MiT Hakan Fidan και ο A/ΓΕΑ της THK Mehmet Erten μηνύθηκαν από τον δικηγόρο Mehmet Katar κατόπιν εντολής που έλαβε από τους οικείους των χειριστών. Ο Fidan απάντησε με μήνυση κατά του δικηγόρου  υποστηρίζοντας ότι ενεργεί στο πλαίσιο ψυχολογικής επιχείρησης κατά της υπηρεσίας του. 
  • Οι οικογένειες των πεσόντων εξακολουθούν να μην έχουν επίσημη ενημέρωση για το συμβάν και ζητούν το ιατροδικαστικό πόρισμα ( i deserve to know how my son died ) και πειστικές απαντήσεις για την αποστολή του "SAFAK 46". 
  • Η έρευνα που ξεκίνησε η εισαγγελία της Μάλατειας σταμάτησε και η υπόθεση παραδόθηκε στη στρατιωτική δικαιοσύνη λόγο αναρμοδιότητας του εισαγγελέα.






Η α/β MAS Ørland στη Νορβηγία άνοιξε σήμερα τις πύλες της για τους spotter! Δυστυχώς η Ελληνική αποστολή δεν προβλήθηκε από την "ΝΑΤΟ tigers" και τους ιστότοπους που διαχειρίζεται, πιθανότατα επειδη κανένα αεροσκάφος της 335Μ δεν "φορούσε" ειδικό διάκοσμο.

















(C) "MAC"

Hellenic AF F-16C 001 at Ørland (ENOL), 21. june 2013
(C) Kjell A


IMG_3967
(C) Fleeting Images

IMG_3958
(C) Fleeting Images

IMG_3956
(C) Fleeting Images

(C) Katabik

(C) Hans Robben

IMG_3749
(C) Fleeting Images




Μια πρώτη γεύση από τα δοκιμαστικά που έγιναν την Παρασκευή το απόγευμα στην Καβάλα στα πλαίσια του Air-Sea Show 2013 με το F-16 Demo Team της ΠΑ και το Αpache της Αεροπορίας Στρατού να κλέβουν την παράσταση!

Drflight



Για τους φίλους της Ρωσικής αεροναυπηγικής...Το περιοδικό μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.


Στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης μεταφέρθηκε Πολωνός ναυτικός που τραυματίστηκε, το πρωί της Δευτέρας 17 Ιουνίου, στο κεφάλι. Την αεροδιακομιδή πραγματοποίησε ελικόπτερο Super Puma. 






Καθημερινή ενημέρωση από το Paris Air show 2013 από το Flight International.  


Και φωτογραφίες  Εδώ από το επίσημο site....



Τη δραστηριότητα του νεοσύστατου σχολείου τακτικών μεταφορών "EATT" στην Ισπανία, κάλυψε ο Karl Drage για λογαριασμό του Global Aviation Resource. Περισσότερες από 150 φωτογραφίες, μπορείτε να δείτε εδώ.
Από τα Ιωάννινα και πάλι το Quiz μας. Για όσους αναγνωρίζουν το αεροπλάνο της φωτογραφίας, απαντήστε μέχρι Δευτέρα πρωί στο Blog.....

Άγνωστες λεπτομέρειες για το θάνατο του Γιούρι Γκαγκάριν αποκάλυψε στο τηλεοπτικό δίκτυο RT ο συνάδελφός του Αλεξέι Λεόνοφ. Πέρασαν σαράντα πέντε και πλέον χρόνια από την 27η Μαρτίου του 1968, όταν ο πρώτος άνθρωπος που βρέθηκε στο Διάστημα σκοτώθηκε μαζί με τον συγκυβερνήτη του, όταν το Mig-15 στο οποίο επέβαιναν, συνετρίβη λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Μόσχα. Σύμφωνα με τον Λεόνοφ, ο οποίος ήταν μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που κλήθηκαν να διαλευκάνουν τα αίτια της συντριβής, ένα Su-15 κατά παράβαση των κανονισμών πέρασε πολύ κοντά από το αεροσκάφος του Ρώσου κοσμοναύτη, με αποτέλεσμα να προκαλέσει περιδίνηση στο Mig. 



"Κωδικός 645, αποστολή εξετελέσθη, αρχίζουμε τη διαδικασία προσγείωσης". Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Γκαγκάριν, 55 δευτερόλεπτα πριν ακουστούν δύο εκρήξεις. Ακόμα και στην επίσημη αναφορά γράφτηκε ότι οι εκρήξεις ήταν με διαφορά 15-20 δευτερολέπτων η μια από την άλλη, η αλήθεια όμως είναι ότι ο χρόνος ήταν πολύ λιγότερος. Πιο πιθανή εξήγηση είναι ότι η πρώτη έκρηξη ακούστηκε όταν το Su-15 έσπασε το φράγμα του ήχου και η δεύτερη προκλήθηκε όταν το Mig-15 προσέκρουσε με ταχύτητα 750 χιλιομέτρων στο έδαφος.

Σύμφωνα με το πόρισμα της επίσημης έρευνας, η συντριβή του Γκαγκάριν οφειλόταν στην προσπάθειά του να αποφύγει ένα "ξένο αντικείμενο", όπως ένα σμήνος πτηνών, ή ένα αερόστατο. Ο Λεόνοφ χαρακτήρισε "ελάχιστα πειστική" την επίσημη αιτιολογία και συμπλήρωσε ότι μπορεί να γινόταν πιστευτή από κάποιον που δε γνωρίζει πολλά για τα πολεμικά αεροσκάφη, όχι όμως και στον κύκλο των χειριστών και των κοσμοναυτών.

Ο Λεόνοφ θεωρεί ότι, παρά τις θεωρίες που είδαν το φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα χρόνια, από… κυνήγι ελαφιών, μέχρι τη μέθη του Γκαγκάριν και από απώλεια των αισθήσεων λόγω υποξίας, μέχρι σαμποτάζ από την ηγεσία της Σοβιετικής Ένωσης επειδή ο Γκαγκάριν επισκίαζε σε δημοφιλία τα στελέχη του κομμουνιστικού καθεστώτος, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο πεζή. Το μόνο που δεν αποκάλυψε είναι το όνομα του πιλότου του Sukhoi: "Σήμερα είναι 80 ετών και είναι ακόμα ζωντανός, αν και η υγεία του έχει επιδεινωθεί τελευταία. Μετά από τόσα χρόνια, δε νομίζω ότι χρησιμεύει σε κάτι να πούμε το όνομά του".

Από το blog του Pierre Kosmidi
Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες των Ελληνικών F-16 από την συμμετοχή τους στο Nato Tiger Meet 2013  

F16  A
Δυστυχώς κανένα από τα αεροσκάφη δεν φέρει "ειδικό" διάκοσμο (C) Kaj Kalle Arnljot Haarberg

F 16 4083
Περισσότερες φωτογραφίες θα πλημμυρίσουν το διαδίκτυο μετά την spotters day (C) Kaj Kalle Arnljot Haarberg










To Boeing 747-8, το μακρύτερο επιβατικό αεροπλάνο του κόσμου, υποδέχθηκε την Τρίτη το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" της Αθήνας. H γερμανική Lufthansa επέλεξε την Αθήνα για την παρουσίαση του εντυπωσιακού αυτού αεροσκάφους, καθώς θεωρεί την Ελλάδα μια σημαντική ευρωπαϊκή αγορά, και δηλώνει την πρόθεσή της να ενισχύσει περαιτέρω τους ισχυρούς ελληνο-γερμανικούς δεσμούς δήλωσε στέλεχος της εταιρείας σε ειδική τελετή. 

Μεγάλης κλίμακας αεροπορική άσκηση πραγματοποιεί απόψε εντός του FIR Λευκωσίας η αεροπορία του Ισραήλ η οποία θα κάνει αισθητή την παρουσία της στους αιθέρες της Ανατολικής Μεσογείου για περίπου δυο ώρες. Στο πλαίσιο της άσκησης θα πετάξουν εντός του FIR και πάνω από τα οικόπεδα 4, 5, 6, 7, 10, 11 και 12 της κυπριακής ΑΟΖ  40 μαχητικά της ( F-16Ι Sufa και F-15Ι Ra’am ) καθώς και 5 G550 "Eitam" και "Savit" για σκοπούς "συντονισμού".

(C) politis




 Η "εμπλοκή" της Λευκωσίας στην άσκηση αναβαθμίζεται καθώς ελικόπτερα της HHA βρίσκονται από εχθές στην αεροπορική βάση "Ανδρέας Παπανδρέου" ενώ αεροσκάφη θα πραγματοποιήσουν touch n' go. Στο κέντρο ελέγχου πτήσεων Λευκωσίας θα βρίσκονται δύο Ισραηλινοί αξιωματικοι οι οποίοι θα παρακολουθούν την εξέλιξη της άσκησης.

Πηγή


Τα στρατιωτικά γυμνάσια Κύπρου και Ισραήλ εντάσσονται στο πλαίσιο της συμφωνίας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και δεν έχουν οποιαδήποτε σχέση με την κυπριακή ΑΟΖ, δήλωσε ο Κύπριος υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης. Πρόκειται, είπε, για ασκήσεις έρευνας και διάσωσης και πρόσθεσε ότι παρόμοια γυμνάσια διεξάγονται και με άλλες χώρες.

Σε δηλώσεις στο ΡΙΚ ο κ. Κασουλίδης ανέφερε ότι η κυπριακή κυβέρνηση εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα και σενάρια και έχει μελετήσει τρόπους αντίδρασης σε ενδεχόμενη τουρκική πρόκληση στην ΑΟΖ της Κύπρου.

Πηγή















Δυναμική θα είναι η παρουσία των ενόπλων δυνάμεων στη 3η επίδειξη ''Kavala Airsea Show 2013'', η ΠΑ θα συμμετάσχει με τις ομάδες επιδείξεων ZEYΣ και Δαίδαλος ( ανακοινώθηκε και επίσημα ), ο ΣΞ με AH-64 και το ΠΝ με AB-212.










Για όσους δεν χόρτασαν με το πρώτο βίντεο...



Τη Δευτέρα 10 και την Τρίτη 11 Ιουνίου 2013, αντιπροσωπεία Αξιωματικών της αεροπορίας του Κατάρ, επισκέφθηκε την 114 ΠΜ ενώ στις 13 Ιουνίου ακολούθησε συνάντηση με τον Α/ΓΕΑ Ευάγγελο ΤουρνάΣκοπός της επίσκεψης, ήταν η συζήτηση επιμέρους αντικειμένων επί θεμάτων συνεκπαίδευσης ιπτάμενου και τεχνικού προσωπικού, στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο αεροπορικών δυνάμεων.

(C) HAF

Τα δύο μαχητικά βρέθηκαν αντιμέτωπα το 2009 στα ΗΑΕ, στο πλαίσιο της άσκησης ATLC. Τα αεροσκάφη πραγματοποίησαν 6 εμπλοκές WVR, 1 εναντίων 1. Οι Γάλλοι δια στόματος του μοιράρχου της EC 1/7 Fabrice Grandclaudon δεν διεκδίκησαν κάποια εικονική κατάρριψη ενώ υποστήριξαν πως το ένα και μοναδικό kill των 6 εμπλοκών το κατάφερε το Raptor.

Snapshots από το OSF του Rafale τροφοδότησαν συζητήσεις για το "πραγματικό" αποτέλεσμα της DACT

Ακολουθεί το ενδιαφέρον βίντεο που διέρρευσαν οι Γάλλοι μόλις πριν από λίγο...


Ο Νίκος Σιαλμάς αναχαιτίζοντας τουρκικά μαχητικά κατέπεσε με το F1 του νότια του Άη Στράτη στις 18 Ιουνίου του 1992, βάζοντας το όνομά του στις χρυσές σελίδες των Ελλήνων ηρώων που έφυγαν μαχόμενοι εν καιρό ειρήνης . Πραγματικός Ίκαρος , έπεσε έχοντας πάντα πάνω από όλα την πατρίδα και το καθήκον. Kανείς δεν τον ξέχασε. Το μοίροσημο του, έγινε "μνημείο" για να το βλέπουν από ψηλά τα αδέλφια του που καθημερινά μάχονται πάνω από το Αιγαίο...





Από την πρόσφατη επίδειξη στην α/β Volkel για τα 100 χρόνια της Ολλανδικής αεροπορίας.