Στις 11 Ιανουαρίου ενεργοποιήθηκε η σύμβαση ανάμεσα στον νατοϊκό οργανισμό NAMSA και την εταιρεία AEROSERVICES. Tο αργότερο σε 30 ημέρες τα πέντε ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ. θα έχουν καταστεί αξιόπλοα. Περισσότερος χρόνος θα απαιτηθεί για τα εναέρια μέσα της Πυροσβεστικής, καθότι παραμένουν καθηλωμένα από τον Οκτώβριο του 2009!
Στην περίπτωση της Πυροσβεστικής οι πέντε από τους συνολικά 10 κινητήρες των ελικοπτέρων παραμένουν εδώ και μήνες στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Turbomeca, στη Γαλλία. Επίσης, η εταιρεία Greek Air, στην οποία είχε απευθείας ανατεθεί η αποθήκευση των ελικοπτέρων για διάστημα τεσσάρων μηνών, αρνείται σήμερα να τα επιστρέψει, διεκδικώντας την καταβολή «οφειλομένων».
Το ετήσιο κόστος της σύμβασης που υπεγράφη στις 5 Ιανουαρίου ανέρχεται στα 2,7 εκατ. ευρώ και αφορά την τεχνική υποστήριξη και των δέκα ελικοπτέρων των δύο σωμάτων. Στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη χαρακτηρίζουν τη σύμβαση «συμφέρουσα», καθώς για την ΕΛ.ΑΣ. το κόστος συντήρησης μειώνεται από 900.000 ευρώ (όπως προέκυπτε από προηγούμενη σύμβαση) σε 810.000 ευρώ, και αντίστοιχα για την Πυροσβεστική από 2,2 εκατ. ευρώ σε 1,1 εκατ. ευρώ ετησίως.
Κατά της απόφασης του ελληνικού Δημοσίου να προχωρήσει μέσω NATO στη διενέργεια διαγωνισμού έχει καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή η εταιρεία ICSS A.E. Πρόκειται για την εταιρεία που βρέθηκε στο επίκεντρο εισαγγελικής έρευνας για παρατυπίες σε διαγωνισμούς και συμβάσεις με την Πυροσβεστική. Κατά πληροφορίες, η ICSS A.E συμμετείχε αλλά αποκλείστηκε από το νατοϊκό διαγωνισμό, καθώς δεν πληρούσε τους αναγκαίους (τεχνικούς) όρους. Ενδιαφέρον να συμμετάσχει στη διαδικασία εκδήλωσε μια ακόμα εταιρεία με έδρα το εξωτερικό, η οποία όμως τελικά δεν κατέθεσε πρόταση.
Πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη επισημαίνουν ότι «για την απόφαση ανάθεσης του διαγωνισμού στη ΝAMSA ζητήθηκε η γνώμη του νομικού συμβουλίου του κράτους» και αποδίδουν την πρωτοβουλία της εταιρείας ICSS A.E σε «προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων». Mάλιστα, προ ημερών ήταν προγραμματισμένη σύσκεψη της ηγεσίας του υπουργείου, προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο να ανατεθεί στο NATO και η διενέργεια διαγωνισμού για τη μίσθωση ελικοπτέρων την ερχόμενη αντιπυρική περίοδο.
Σύντομα η Eurocopter θα παραδώσει στην Αλβανία το πρώτο AS532AL Cougar.To ''FA-630'' βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Marignane στα τέλη του 2011 και ξεκίνησε τις πτητικές δοκιμές.
CΗ-53D των Αμερικάνων Πεζοναυτών συνετρίβη τη Πέμπτη στο Αφγανιστάν, έξι επιβαίνοντες ανασύρθηκαν νεκροί από τα συντρίμμια, τα αίτια του δυστυχήματος ερευνώνται.
2 βίντεο από τα P-3 της 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας όταν αυτά πετούσαν.
(C)Dassault
Το πρώτο Ευρωπαϊκό Μη Επανδρωμένο Μαχητικό Αεροσκάφος UCAV nEUROn παρουσιάστηκε χθες σε μία επίσημη τελετή στη στρατιωτική βάση ISTRES της Γαλλίας. Το UCAV αναπτύχθηκε από εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και Ελλάδας με τη συμμετοχή των εταιρειών SAAB, ALENIA, EADS-CASA, RUAG και ΕΑΒ και της DASSAULT AVIATION σε ηγετικό ρόλο.
Στην τελετή παρουσίασης του UCAV χθες συμμετείχαν οι επίσημες Γαλλικές αρχές, υψηλοί αξιωματούχοι των χωρών μελών της κοινοπραξίας που αναπτύσσει το αεροσκάφος και των αντίστοιχων εταιρειών που συμμετέχουν σε αυτήν. Την ΕΑΒ εκπροσώπησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Τάσος Φιλιππάκος, ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικού κ. Ν. Βασιλόπουλος και η κα Ζαϊρα Μαριόλη-Ρήγα, Διευθύντρια Δ/νσης Έρευνας, Σχεδίασης & Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εκπροσώπησε ο Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ κος Δημήτρης Γεωργιόπουλος.
Το UCAV έχει μοναδικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά όπως να πετά με υψηλές ταχύτητες, λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος, με απόλυτα stealth χαρακτηριστικά. Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές -όπως καταστολή αεράμυνας- χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας χειριστή ενώ το κόστος του είναι κλάσμα του κόστους των σύγχρονων μαχητικών.
Στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της ΕΑΒ στην Κοινοπραξία, υψηλής τεχνολογικής αξίας τμήματα του αεροσκάφους σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν από Έλληνες Μηχανικούς της ΕΑΒ στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Σχηματάρι Βοιωτίας.
Συγκεκριμένα, η ΕΑΒ ανέλαβε τη σχεδίαση και κατασκευή:
- του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
- του οπισθίου μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage)
- του πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).
Επιχειρησιακά, το νέο μαχητικό αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί να πραγματοποιεί επιχειρήσεις Αέρος Εδάφους με εμπλοκή σε πλήρως ηλεκτρονικά δια-δικτυωμένο πληροφοριακό περιβάλλον:
-Επιχειρήσεις με πλήρη γεωμετρική και υπέρυθρη απόκρυψη
-Προσβολή στόχων επιφανείας με τη χρήση βομβών τοποθετημένων εσωτερικά της δομής με πολύ κλειστές απαιτήσεις από πλευράς διαθέσιμου χρόνου προσβολής του στόχου.
Tην Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011 η 341Μ γιόρτασε τις 50000 ώρες πτήσης της και ο Σύλλογος Φίλων Πολεμικής Αεροπορίας «ΙΚΑΡΟΣ» παραβρέθηκε στην σεμνή αυτή γιορτή της Μοίρας. Ώρες που γα να είναι επιτυχημένες και παραγωγικά ασφαλείς μόχθησε το σύνολο του ιπταμένου και τεχνικού προσωπικού που υπηρετεί στην Μοίρα.
Τη πρώτη νυχτερινή πτήση πραγματοποίησε το F-35 ,το μαχητικό πέταξε από τις 5:05 ώς τις 6:22 κάνοντας νυχτερινές προσεγγίσεις ενώ αξιολογήθηκε και ο ''φωτισμός'' του πιλοτηρίου όπου ο δοκιμαστής πιλότος το χαρακτήρισε σαν το καλύτερο που έχει δεί.
Συνεδρίασε προχθές 17 Ιανουαρίου η Ειδική Διαρκής Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων, με θέματα ημερήσιας διάταξης την εκλογή Προεδρείου και την ενημέρωση από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτριο Αβραμόπουλο, για θέματα του υπουργείου.
Μεταξύ των θεμάτων για τα οποία ενημερώθηκε η Επιτροπή περιλαμβάνονταν εκείνα της αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 50 και 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και της προμήθειας πυρομαχικών αρμάτων διαμετρήματος 120mm για τον Ελληνικό Στρατό. Αναφέρθηκαν εκτιμήσεις κόστους του ΥΠΕΘΑ, αλλά φυσικά η Επιτροπή ούτε αποφάσισε οτιδήποτε, ούτε ενέκρινε ή απέρριψε, μιας και αντικείμενο της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση και μόνον.
Αυτή η συνήθης κοινοβουλευτική δραστηριότητα παραποιήθηκε σε δήθεν «αιφνιδιαστική απόφαση» της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ για αναβάθμιση των F-16 της ΠΑ, από τους συνήθεις υπόπτους, με προφανείς σκοπιμότητες… Όπως δήλωσε στην «ΕΑ&Τ» εκπρόσωπος του ΓΕΑ σχετικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, «…είναι ακόμη μακρύς ο δρόμος…»
To Τουρκικό επιτελείο κάνει λόγο για ασκήσεις σε διεθνή εναέριο χώρο και παρενόχληση των μαχητικών του.
Την Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 10:30, σε διθέσιο αεροσκάφος, F-16D Blk 52+ της 110ΠΜ/337Μ, κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης αποπροσγειώσεων (touch and go) στην 110ΠΜ/Αεροπορική Βάση Λάρισας, προκλήθηκε αναδίπλωση των σκελών του συστήματος προσγείωσης, με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του αεροσκάφους εντός διαδρόμου του αεροδρομίου και την πρόκληση μικρών υλικών ζημιών στα σκέλη και στις εξωτερικές δεξαμενές.
Ο κυβερνήτης και ο εκπαιδευόμενος, Ιπτάμενοι μεγάλης εμπειρίας, που επέβαιναν στο αεροσκάφος, μετά την ακινητοποίησή του, εκτέλεσαν τις προβλεπόμενες ενέργειες χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα.
Η αρμόδια επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού.
Από τo group της σελίδας paffalcons.com στο Facebook,o Masood Hussain Chhachhar πάνω από το Αιγαίο επιβαίνων σε Τουρκικό T-37
Σύμφωνα με τα τελυταία δημοσιεύματα για το πρόσφατο ατύχημα έξω από τη Φώκαια,το T-37 βρισκόταν σε εκπαιδευτική πτήση.Στο Τουρκικό εκπαιδευτικό,πετούσε σαν εκπαιδευτής ο Πακιστανός Masood Hussain Chhachhar και στη θέση του εκπαιδευόμενου ο 23 ετών Lt. Serkan Sağır. Ο Πακιστανός αξιωματικός βρισκόταν στη Τουρκία στο πλαίσιο διμερούς προγράμματος στρατιωτικών ανταλλαγών (squadron exchange).Τα παραπάνω επιβαιβεώνει και η Πολεμική αεροπορία του Πακιστάν με ανακοίνωση της.
Απ'ότι φαίνεται η συνεργασία των δύο αεροποριών δεν περιορίζεται στη συμμετοχή στην Anatolian Eagle.
Σύμφωνα με το παρακάτω σύνδεσμο ο Masood Hussain βρισκόταν ήδη δύο χρόνια στη Τουρκία στο πλαίσιο ανταλλαγής πιλότων και επρόκειτο να κάτσει ένα ακόμη χρόνο΄.
Η Ρωσσική UTair καθήλωσε όλα τα Mil Mi-26T της,μετά ατύχημα στιςι 20 Δεκεμβρίου που προκάλεσε το θάνατο μέλους του πληρώματος και το τραυματισμό δύο ακόμη.
Το ατύχημα προκλήθηκε όταν το Mi-26 έκανε βαρυα προσγείωση στη περιοχή Khanty-Mansiysk στη Σιβηρία,η εταιρία που αποτελεί τον μεγαλύτερο χρήστη Mi-26 ερευνά τα αίτια του ατυχήματος.
To 3o Su-35S Flanker-E ξεκίνησε μια σειρά πτητικών δοκιμών,το μαχητικό απογειώθηκε από την α/β στο Komsomolsk-on-Amur για μια δύωρη πτήση όπου ελέγχθηκαν τα συστήματα πρόωσης και ελέγχου.Με το πέρας των δοκιμών το Su-35 θα παραδοθεί στο υποργείο άμυνας.
Το Su-35 είναι μαχητικό 4++ γενιάς εναέριας υπεροχής με κινητήρες 117S κατευθυνόμενης ώσης και ορισμένα υποσυστήματα που φέρει αναπτύχθηκαν για το PAK-FA.
Το Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης Αμυντικής Βιομηχανίας , TÜBİTAK εδώ και έξι χρόνια εξελίσει τον πύραυλο SOM ο οποίος σήμερα έχει βεληνεκές 180 χλμ.
Εντός του χρόνου θα ακολουθήσουν οι δοκιμές για επίτευξη βεληνεκούς 500 χλμ. και στο μέλον θα αυξηθεί το βεληνεκές του πυραύλου στα 2.500 χλμ.
Άρθρο της MilaviaPress στο περιοδικό Air Forces Monthly 06/2008.Mπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Ένα έγγραφο για τον ιστορικό του μέλλοντος : )
Το επίσημο περιοδικό της Γαλλικής αεροπορίας (armée de l'air),μπορείτε να το διαβάσετε από εδώ.
Η SELEX Galileo ανακοίνωσε στις 12 Ιανουαρίου υπέγραψε συμφωνία για να παράσχει εκπαίδευση Ηλεκτρονικού Πολέμου (EW) σε τεχνικούς και ιπταμένους του Ελληνικού Στρατού, οι οποίοι υπηρετούν στη βάση της Αεροπορίας Στρατού στα Μέγαρα. Μετά το ενδελεχές, εξάμηνο πρόγραμμα εκπαίδευσης η SELEX Galileo θα παράσχει προσωπικό για την υποστήριξη των πληρωμάτων του ΕΣ στη βάση των Μεγάρων.
Σε τηλεοπτική εκπομπή ο πρόεδρος της Dassault, Serge Dassault δήλωσε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί η πρώτη εξαγωγική επιτυχία του Rafale χωρίς να κατονομάζει τη χώρα.Οι Γάλλοι ελπίζουν να εξάγωγουν το Rafale στην Ινδία τα H.A.E. και τη Βραζιλία.
Μαχητικό αεροσκάφος της τουρκικής αεροπορίας κατέπεσε στις 17:00 στα ανοιχτά της περιοχής Arslanburnu της επαρχίας Foça που υπάγεται στην İzmir. Ο έπαρχος της Foça, Αdem Αslan είπε πως τα συνεργεία έρευνας και διάσωσης σπεύδουν στην περιοχή του δυστυχήματος.Είναι το 5ο ατύχημα με αεροσκάφος του τύπου σε 4 χρόνια.
Οι πρώτες μη διασταυρωμένες πληροφορίες μιλούν για αγνοούμενο αξιωματικό και Πακιστανό εκπαιδευόμενο.
Ελλείψεις παρουσιάστηκαν σε μέσα εναέριου ανεφοδιασμού με το 80% των εναέριων ανεφοδιασμών να πραγματοποιείτε από αεροσκάφη της USAF,εκτός από την Γαλλία και τη Βρετανία η υπόλοιπη Ευρώπη παρατάσσει μόλις 24 εναέρια τάνκερ.Η έναρξη των επιχειρήσεων βρήκε την Armee de L'Air με 14 KC-135 Stratotanker τα οποία παρουσίασαν χαμηλή διαθεσιμότητα και τη Μ.Βρετανία με τα γηρασμένα 12 VC-10 και τα 4 Tristar τα οποία προβλέπεται να αποσυρθούν πριν την έλευση των Α330 MRTT.
Ακόμη έλλειψη μέσων παρουσιάσθηκε σε αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας ενώ η απουσία εξειδικευμένου σε αποστολές CSAR μέσου δημιουργούσε ζητήματα για αποστολές διάσωσης στην ενδοχώρα της Λιβύης.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η RAF και η ADLA με στόλο 250-350 μαχητικών μπορούσαν να διαθέσουν μόλις 25.Σίγουρα παίζει ρόλο και η συμμετοχή τους στις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν αλλά ο αριθμός δεν δικαιολογείται.
Τα προγράμματα εκσυγχρονισμού και οι αναβάθμισεις μέσης ζωής που ''έτρεχαν'' στην Ευρώπη τη προηγούμενη δεκαετία απέδωσαν καρπούς καθώς σχεδόν όλα τα μαχητικά που συμμετείχαν μπορούσαν να φέρουν ατρακτίδια στόχευσης/ISTAR (Inteligence,Surveilance,Target Acquisicion,Recce) και σε συνδυασμό με τα όπλα που πιστοποιήθηκαν,μπορούσαν να φέρουν σε πέρας πολύπλοκες αποστολές αυξάνοντας την ευελιξία στο σχεδιασμό.
Εντύπωση έχει προκαλέσει η ικανότητα των Eυρωμαχητικών να πετούν σε πολύπλοκες αποστολές και να χτυπούν στόχους χωρίς τη βοήθεια ground controllers και παρατηρητών να καταδεικνύουν τους στόχους όπως συμβαίνει στις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν και το Ιράκ.
Ένα ακόμη αξιομνημόνευτο σημείο της εκστρατείας ήταν η ταχύτητα με την οποία οι Άγγλοι και οι Γάλλοι σχεδίαζαν και διεξήγαγαν στρατηγικά πλήγματα μακράς αποστάσεως όπου έπαιρναν το πράσινο φως από τη πολιτική ηγεσία τη τελευταία στιγμή υποδεικνύοντας έτσι την άριστη εσωτερική δομή και τα μέσα υποστήριξης τους.
Και οι δύο χώρες πραγματοποίησαν επιδρομές ελικοπτέρων ''εφορμόντας'' από τη θάλασσα.Οι Βρετανοί επιχειρούσαν με 5 Ah-64 Apache και οι Γάλλοι με 10 EC-665 Tiger αν και τα αποτελέσματα προς το παρών αξιολογούνται,στο μέλλον θα δούμε και άλλες τέτοιες ενέργειες.
Στο ''κομμάτι'' ISTAR (Inteligence,Surveilance,Target Acquisicion,Recce) έγιναν άμεσα αντιληπτές οι Ευρωπαϊκές δυνατότητες,το pod του Gripen κατέπληξε με την ποιότητα εικόνας και την αποκρισμότητα του,επίσης το Areos NG της Thales σε χρήση με το Rafale απέδωσε αρκετά καλά ενώ σχεδιάζουν να βελτιώσουν το Damokles για να αποκτήσει καλύτερη δυνατότητα αναγνώρισης στόχων μικρού μέγεθους .Τα Βρετανικά Tornado πετούσαν με το Raptor της Raytheon.
Κύριο όπλο κρούσης των Γάλλων ήταν η βόμβα της Sagem AASM (Armement Air-Sol Modulaire) με συνολικά 225 αφέσεις,H διπλή καθοδήγηση του όπλου GPS-Laser σε συνδιασμό με την απόδοση του,τους άφησε ικανοποιημένους.Σε μια περίπτωση SA-3 χτυπήθηκε από AASM από απόσταση μεγαλύτερη των 25ν.μ.Παρόλα αυτά φάνηκε η έλλειψη όπλου κατηγορίας SDB,όπου στο μέλλον δεν αποκλείεται να εξελίξουν βόμβα μικρής διαμέτρου.
Τα Βρετανικά Tornado Gr.4 έριξαν πάνω από 700 βόμβες Paveway IV 500lb laser/gps επίσης η ευρεία χρήση του Brimstone οδήγησε την Βρετανία σε επείγουσα παραγγελία από την MBDA ενώ στο όπλο προστέθηκε καθοδήγηση laser.Οι μικρότερες αεροπορικές δυνάμεις είδαν τα αποθέματα τους σε κατευθυνόμενα όπλα να μειώνεται τάχιστα οδηγώντας εν μέσω επιχειρήσεων να προχωρήσουν σε παραγγελία JDAM.
Flygvapnet : Με την ένταξη της Σουηδίας στις επιχειρήσεις τα Gripen απογειώθηκαν χωρίς να γνωρίζουν το τελικό προορισμό τους ,τον έμαθαν στην Ουγγαρια όπου σταμάτησαν για ανεφοδιασμό.Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετώπισαν ήταν με τα καύσιμα,τα Gripen επιχειρούσαν από τη βάση του USN στη Σικελία όπου χρησιμοποιούνταν το καύσιμο JP-5 στο οποίο δεν ήταν πιστοποιημένα.Μέχρι να παραληφθεί ποσότητα JP-8,τα Gripen απογειώνονταν και ανεφοδιάζονταν στον αέρα από C-130 της Σουηδικής π.α.
Ακόμη προβλήματα εμφανίστηκαν στο τομέα των επικοινωνιών,στα Gripen πήρε πάνω από τρείς εβδομάδες για να δοθούν τα κλειδιά κρυπτογράφησης του ΝΑΤΟ.Ασφάλεια επικοινωνιών σύμφωνα με τα ΝΑΤΟικά πρότυπα δεν υπήρχε όπως επίσης η δυνατότητα διασύνδεσης air-ground με Link 16.Παρόλα αυτά τα 8 Gripen της πρώτης ''παρτίδας'' και τα 5 της δεύτερης πήραν μέρος σε 650 αποστολές συμπληρώνοντας 2.000 ώρες πτήσης και τραβώντας 150.000 αναγνωριστικές φωτογραφίες.Η Σουηδική π.α. τη τελευταία φορά που συμμετείχε σε αεροπορικές επιχειρήσεις ήταν πριν 50 χρόνια στην Αφρική.
RDAF : Η Βασιλική Αεροπορία της Δανίας με εμπειρία από τις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν ''ενσωματώθηκε'' αρκετά γρήγορα .Συμμετείχε με 6 f-16AM και πήρε μέρος σε 600 αποστολές πραγματοποιώντας 930 αφέσεις βομβών BLU-109,LJDAM και PAVEWAY (17% των συνολικών όπλων που ρίφθησαν ) .Με την BLU-109 χτυπούσαν κέντρα διοικήσης και υψηλής αξίας στόχους,σε κάποια χρονική στιγμή της εκστρατείας η RDAF ηταν η μόναδικη αεροπορία που είχε στο οπλοστάσιο της,την BLU-109.Σε μια αποστολή μια BLU-109 καθοδηγήθηκε σε τρύπα που είχε ανοίξει πρωτύτερα άλλο μαχητικό για να καταστρέψει υπόγειες εγκαταστάσεις.
Οι Δανοί από την συμμετοχή τους στην Unified Protector ''βλέπουν'' θετικά τον Aim-9Χ και τις SDB ,προτεραιότητα τους όμως είναι η αύξηση των ικανοτήτων αναγνώρισης.Τα ατρακτίδια Lantirn -τα οποία αν και παραδόθηκαν το 2006 δεν είναι τελευταία ς γενιάς- προβλέπεται να αντικατασταθούν ή να αναβαθμιστούν.
Η PZL υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 90 εκατ. Ευρώ με το Πολωνικό υπουργείο άμυνας για την προμήθεια 5 ελικοπτέρων W-3WA Sokół και την αναβάθμιση 14 ακόμη.
Τα πέντε νέα ε/π θα είναι διαμόρφωσης μεταφοράς VIP και οι παραδόσεις τους θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013.Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν τη μετατροπή 4 W-3 Sokół σε επιθετικά ελικόπτερα W-3PL Głuszec,αναβάθμιση 8 Mi-2 και την εγκατάσταση FADEC (Full Authority Digital Engine Control) σε 2 W-3VIP.
12 μαχητικά F-16 και προσωπικό 240 ατόμων της αεροπορική βάση Shaw των ΗΠΑ ενεργοποίησαν την 55η Expeditionary Fighter Squadron και θα μετασταθμεύσουν για τρεις μήνες στο αεροδρόμιο Kunsan της Νοτίου Κορέας.Ήδη στη βάση Kunsan βρίσκεται η 421η Expeditionary Fighter Squadron με 12 F-16 και δύναμη 200 ατόμων.
(C)USAF,SrA Kenny Holston
Η μετακίνηση της 55ης αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της εναέριας ισχύς της Ν.Κορέας και εντάσσεται στο πλαίσιο της αμυντικής συνεργασίας των δύο χωρών.
Επετειακό F-18F της VFA-122 "Flying Eagles" για τα 100 χρόνια της ναυτικής αεροπορίας.
Γαλλικό Mirage 2000D συκρούσθηκε στον αέρα με Σαουδαραβικό F-15C Eagle κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης.To πλήρωμα και των δύο αεροσκαφών χρησιμοποίησε το εκτινασόμενο κάθισμα και είναι καλά στην υγεία του.
Οι Γάλλοι στο πλαίσιο της ασκησης Green Shield εχουν μετασταθμέυσει με Mirage 2000D στη Σαουδική Αραβία.
Πρόσφατα Σχόλια