από το κανάλι του CCCPSlava1

Πoιό είναι το αεροπλάνο που βλέπουμε; Απαντήσεις μόνο στο Blog.


(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

(C)U.S. Air Force photo/Master Sgt. Jeremy T. Lock

Για τη πρόσφατη πτήση των δύο μαχητικών μπορείτε να διαβάσετε εδώ.



Τη πρώτη πτήση του πραγματοποίησε το πολλαπλών ρόλων Su-30SM .Το μαχητικό  απογειώθηκε από  τις εγκαταστάσεις της Irkutsk για μια δίωρη πτήση δοκιμών όπου σύμφωνα με την ανακοίνωση της Sukhoi όλα κύλησαν ομαλά. 



Πηγή
 Eνεργοποίηση του συνόλου του Συστήματος Αεράμυνας της χώρας διατάχθηκε σήμερα (21/09) στις 10:30 από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μ. Κωσταράκο.Σκοπός της προγραμματισμένης εκπαιδευτικής άσκησης,η περαιτέρω βελτίωση των χρόνων αντίδρασης του συστήματος αεράμυνας της χώρας, χωρίς μετακινήσεις μέσων. 



 Στην άσκηση συμμετέχουν το σύνολο των Σταθμών Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ), κέντρων επιχειρήσεων, αντιαεροπορικών συστημάτων και όπλων των τριών Κλάδων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. 

Πηγή 






Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε των μοντέλων μπορείτε να δείτε εδώ.
 Προγραμματισμένες βολές Aim-9L πραγματοποίησαν F-16AM της Flyvevåbnet σε δεσμευμένη περιοχή στη Βόρεια Θάλασσα,με σκοπό τη "συντήρηση" των πληρωμάτων σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα (βολή κάθε τρία χρόνια).

(C)Flyvevåbnet

 Για την εξομοίωση του στόχου οι Δανοί εφάρμοσαν την ίδια διαδικασία που "είδαμε" στο Φιλοκτητη.Μεταγωγικό αεροσκάφος C-130J πραγματοποιούσε άφεση φωτιστικής βόμβας της οικογένειας LUU-X και αμέσως εξερχόταν από τη δεσμευμένη περιοχή για να ξεκινήσουν οι βολές.




 Χάριν οικονομίας χρόνου τα δύο F-16AM εκτελούν ταυτόχρονη βολή κατά ενός στόχου.
Από την επίσημη σελίδα της αεροπορικής βάσης Eglin διαβάζουμε για την πρώτη ιστορική πτήση των δύο μαχητικών 5ης γενιάς που έλαβε χώρα στις 19 Σεπτεβρίου 2012.Οι εκπρόσωποι τύπου μάλλον δεν είχαν πληροφορηθεί ότι από τις 29 Απριλίου 2011 είχε "διαρρεύσει" στο Υoutube βίντεο - πνευματικών δικαιωμάτων L.M. - με την ένδειξη "Pending Public release"  όπου τα F-35 και F-22 πετούν μαζί,πλησίον του ορούς Whitney στη Καλιφόρνια.

Pending Public Release



H σχετική "καρτέλα" σε βίντεο που έχει αποδευσμευτεί προς δημοσιοποίηση


Παράλληλα δημοσιεύθηκαν φωτογραφίες από την L.M. με έντονο συμβολισμό :

Tο θρυλικό Spitfire στο πλάι του F-35...(C)

Το F-35 "παρατηρεί" το διαστημικό λεωφορείο(C)LM


 Η επιθετική "καμπάνια" σε συνδυασμό με τη χρονική στιγμή βάζει σε σκέψεις,καθώς η πραγματική είδηση των ημερών δεν είναι αν το F-35 "γράφει" στο φακό,αλλά οι δηλώσεις του Υποπτεράρχου Christopher Bogdan , του αναπληρωτή του JPO (εποπτικού όργανου του προγράμματος) σύμφωνα με τον οποίο :

  • "Αλλος χρόνος και χρήμα για το πρόγραμμα δεν υπάρχουν."
  • "Οι σχέσεις μεταξύ L.M. , JPO και των εμπλεκομένων μερών βρίσκονται στο ναδίρ."



Φωτογραφίες από τη πρόσφατη πτήση,σε υψηλή ανάλυση,μπορείτε να δείτε εδώ.






 Δυστυχώς η ΠΑ δεν θα λάβει μέρος στην αεροπορική επίδειξη NATO Days στην Οστράβα της Τσεχίας όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί.Σημερινή ανακοίνωση των διοργανωτών μας ενημερώνει πως η συμμετοχή της ΠΑ με Mirage 2000-5 της 331 ΜΠΚ ακυρώθηκε.


Πηγή 
 Ανυπέρβλητο θεωρείται τελικά το πρόβλημα βάρους του ASELFLIR-300T κατασκευής Aselsan στο υπό ανάπτυξη μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV), μέσου ύψους πτήσης μακράς ακτίνας δράσης (ΜΑLE) ΑΝΚΑ της Τουρκικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (TAI). Σύμφωνα με δημοσίευμα της Zaman, το συνολικό βάρος του αισθητήρα FLIR κυμαίνεται μεταξύ 100 και 120kg με αποτέλεσμα το μη επανδρωμένο αεροσκάφος να επιτυγχάνει μέγιστη οροφή πτήσης 20.000 ποδών αντί επιχειρησιακής απαίτησης για οροφή 30.000 ποδών.

 Aselflir-300 (C)Aselsan

 Στελέχη της ΤΑΙ που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του ΑΝΚΑ εκτιμούν πως η έναρξη της μαζικής παραγωγής θα καθυστερήσει κατά δύο έτη εαν οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις επιμείνουν στην απαίτηση για επιχειρησιακή οροφή 30.000 ποδών. Υπενθυμίζεται πως η ανάπτυξη του ΑΝΚΑ ξεκίνησε το 2005 αποκλειστικά από Τούρκους μηχανικούς ενώ η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2011. Η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας (SSİK) της Τουρκίας αποφάσισε στις 5 Ιανουαρίου 2012 την προμήθεια 10 UAV ANKA για τις ανάγκες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και στις 19 Ιουλίου 2012, η ΤΑΙ εξουσιοδοτήθηκε να προχωρήσει στην ανάπτυξη βαρύτερης έκδοσης με ικανότητα εκτόξευσης βλημάτων Cirit κατασκευής Roketsan.




Όπως έγινε γνωστό από την Αμερικανίδα υπ.εξ. , εγκρίθηκε η πώληση 8 Ah-64D στην Ινδονησία χωρίς να διευκρινιστεί το ακριβές κόστος και η αρμόδια επιτροπή του κογκρέσου (DSCA) ενημερώθηκε.

 Είχε προηγηθεί πριν ένα χρόνο η παραχώρηση 24 F-16 τα οποία πέρασαν από εκσυγχρονισμού συνολικού κόστους 750 εκάτ.$.
  
 Παρά την αστάθεια χώρα οι ΗΠΑ επενδύουν στην Ινδονησία επιδιώκοντας να κερδίσουν ένα ακόμη σύμμαχο στη περιοχή.


Πηγή

Αιφνίδια άσκηση στο Ανατολικό Αιγαίο βρίσκεται σε εξέλιξη τις απογευματινές ώρες της Πέμπτης κατόπιν εντολής του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ αντιστρατήγου Μ. Κωσταράκου. 
 
Με το πέρας της άσκησης,ο αρχηγός έγραψε στο λογαριασμό που διατηρεί στο twitter  "Πολύ πετυχημένη η χθεσινή νυκτερινή άσκηση ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ στο ΝΑ Αιγαίο. Συγχαρητήρια σε όλους όσους μετείχαν. Ήταν ένα ακόμα βήμα μπροστά."

Φωτό από παλαιότερη άσκηση (C)Geetha

Στο πλαίσιο της άσκησης «Πυρπολητής» και βάση του σεναρίου, ενεργοποιήθηκε τμήμα της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης. Περιοχή της άσκησης είναι νησί του Ανατολικού Αιγαίου και ο σκοπός είναι ο εντοπισμός και η εξουδετέρωση εχθρικών τμημάτων πάνω στο νησί, καθώς και η κατάληψη και εξουδετέρωση εχθρικού πλοίου στην περιοχή, με τις διαθέσιμες δυνάμεις. Η άσκηση διαξάγεται λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της Άγκυρας ότι θα πραγματοποιήσει ωκεανογραφικές έρευνες σε περιοχές της ελληνικής υφαλοκρηπίδας μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου. 
 
 
Όλοι οι συναγερμοί που έχει δώσει ο Α/ΓΕΕΘΑ :
 
20/09 : Το Rafale με σειριακό αριθμό "M27" απονηώθηκε από το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulles και πυροδότησε πύραυλο αέρος επιφανείας AM39 Block 2 Mod2 ο οποίος έπληξε το στόχο με απόλυτη επιτυχία.Η βολή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της επιχειρησιακής αξιολόγησης του Exocet.

Επόμενος στόχος για την Marine Nationale να κριθούν επιχειρησιακοί και οι δύο "στολίσκοι" (11F και 12F) σε ρόλο "antiship".Οι δύο Flotille "δουλεύουν" πάνω σε νέες τακτικές εκμεταλλευόμενες πλήρως το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας Spectra και το Link 16.

(C)Marine Nationale

To αεροσκάφος είχε την ικανότητα να βάλλει Exocet από το 2007 με την ένταξη της έκδοσης F3,παρόλα αυτά είναι η πρώτη φορά που πυροδοτείται ο συγκεκριμένος πύραυλος από Rafale της Ναυτικής Αεροπορίας. 

Πηγή 
Super Puma σε σχηματισμό με PZL πάνω από το ΒόρειοΑνατολικό Αιγαίο,κατά την επιστροφή στις μητρικές τους βάσεις στην Αττική. 359 ΜΑΕΔΥ , 384 ΜΕΔ και οι δύο στην υπηρεσία του πολίτη.(C)S.A.

Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει συμβεί στην Ελλάδα...Ενώ αυξάνεται η ένταση στις Σινο Ιαπωνικές σχέσεις για τα διαφιλονικούμενα νησιά Diaoyutai , στη Ταιβάν βρισκόταν σε εξέλιξη  αεροαποβατική άσκηση με την ονομασία Lian-Shin 101-2.

Γνωρίζοντας ότι η άσκηση καλύπτεται τηλεοπτικά αλλά και ότι υπάρχει έντονη παρουσία planespotter , προσωπικό της ROCAF και συγκεκριμένα της 401 μοίρας έγραψε πάνω σε Mk82 Snakeye "Τα Diaoyutai μας ανήκουν".

@tixua.net

Φωτογραφίες της Snakeye κατέκλυσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενω e-ταξίδεψαν μέχρι την Κίνα.Χαρακτηριστικό το σχόλιο σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης "στην επόμενη βόμβα να γράψετε ο Lee Teng-hui ανήκει στην Ιαπωνία" με αφορμή  δήλωση του πρώην πρόεδρου της Ταΐβάν κατά τον οποίο "τα νησιά ανήκουν στην Ιαπωνία".

Εκπρόσωπος τύπου υπουργείου άμυνας : Αν και τη λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων της Ταΐβάν διέπουν αυστηροί κανόνες που απαγορεύουν στους ένστολους να εκφράζουν τις πεποιθήσεις τους δημόσια , οι χειριστές και το προσωπικό εδάφους δεν θα τιμωρηθούν για τη πράξη τους.Τίποτα στο κόσμο δεν μπορεί να αλλάξει το γεγονός ότι τα νησιά Diaoyutai ανήκουν στη Ταΐβάν.

Χειριστής της 401 : Με αυτό το τρόπο στείλαμε το μήνυμα μας στη κοινωνία...@Liberty Times,Taiwan


Ανώνυμη πηγή της ROCAF : "Αναγνωρίζοντας την ωμή πραγματικότητα,ότι δηλαδή δεν είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε αυτό που μας ανήκει στη διεθνή αρένα,οι χειριστές επέλεξαν αυτό το τρόπο για να δείξουν τη πίστη τους στο έθνος.Ήδη η κοινωνία,μας κατηγορεί για την αδυναμία που επιδεικνύουμε στο ζήτημα των διαφιλονικούμενων νήσων Diaoyuta".


Πηγή

Μη επανδρωμένο όχημα Predator κατέπεσε (18/09) στο βόρειο Ιράκ,το UAV άνηκε στην USAF και στάθμευε στην αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ.Στο σημείο της συντριβής έφτασαν πρώτοι Κούρδοι αντάρτες οι οποίοι υποστηρίζουν πως το κατέρριψαν.

Το απάρτιο με  αριθμό UPA51175 που εμφανίζεται στο βίντεο,αποτελεί μέρος του σεβομηχανισμού των φρένων του Predator.
Τα τέσσερα MQ-1 Predator της USAF επιχειρούν από Τουρκικό έδαφος υπο καθεστώς διευκόλυνσης με κύρια αποστολή τη συλλογή πληροφοριών για την αντιμετώπιση των Κούρδων ανταρτών του PKK, διαβιβάζοντας εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.




Αξίζει να σημειωθεί πως το συμβάν έγινε γνωστό μια μέρα αργότερα και αφού ο ιστότοπος firatnews έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από τα συντρίμια του UAV.
Αεροπορική άσκηση Ελλάδας Ισραήλ θα πραγματοποιείθεί το τρίτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου με κέντρο την αεροπορική βάση της Λάρισας. Για την άσκηση θα έλθουν στην Ελλάδα μαχητικά αεροσκάφη F-16, πιθανότατα από αεροπορική βάση στην έρημο Νεγκέβ.




Η άσκηση  αποτελεί ουσιαστικά την «ανταπόδοση» της περσινής μεταστάθμευσης Ελληνικών F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας , στην Νεγκέβ, όπου και συνεκπαιδεύτηκαν με ισραηλινούς στα πλαίσια της άσκησης Burning Bush

  • Στις αρχές του μηνός και ενώ ο Υπ.Αμ. Πάνος Παναγιωτόπουλος πραγματοποιούσε επίσκεψη στο Ισραήλ στη  Κρήτη πραγματοποιήθηκε κοινή ελληνοισραϊλινή άσκηση.Στην άσκηση συμμετείχαν Ελληνικά Αpache και Huey και ισραηλινά Black Hawk και Αpache τα οποία εκπαιδεύτηκαν σε κυρίως αποστολές κρούσηςΕνα από τα σενάρια που εκτελέστηκαν ήταν CSAR με συμμετοχή της 31 ΜΕΕ της Πολεμικής Αεροπορίας με Super Puma.

  • Ασκηση έγινε  τον περασμένο Ιούνιο στη Θεσσαλία, με μαχητικά αεροσκάφη και επιθετικά ελικοπτέρα, στο πλαίσιο της άσκηση «Morning Wind» («Πρωινός Ανεμος») που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010 στην Πελοπόννησο και το Ιόνιο Πέλαγος. 
  •  Προηγήθηκαν οι μεγάλης κλίμακας , «Μίνωας» το 2010 και «Ενδοξος Σπαρτιάτης» το 2008.Στην τελευταία αυτή συμμετείχαν άνω των 100 μαχητικών αεροσκαφών με κύματα και όταν αποκαλύφτηκε είχε χαρακτηρισθεί ως πρόβα  για επικείμενο χτυπημα στο Ιραν.

Τη σταδιακή απόσυρση των μαχητικών A-7E/TA-7C Corsair II αποφάσισε το ΓΕΑ Ήδη σε πρώτη φάση, αποφασίστηκε η απόσυρση ενός διθέσιου εκπαιδευτικού αεροσκάφους TA-7C Corsair II και ενός μαχητικού τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II

Oι λόγοι που ελήφθησαν υπόψη για την  σκοπιμότητα σταδιακής απόσυρσης των αεροσκαφών A/TA-7E/C είναι η παλαιότητα τους, η μειωμένη τους επιχειρησιακή ικανότητα και επιβιωσιμότητα στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον και οι υψηλές απαιτήσεις συντήρησης.

patch @airforce.gr


Για πολλά χρόνια το συγκεκριμένο ζήτημα βρίσκεται στο προσκήνιο, η απόσυρση και η αναπλήρωση των αεροσκαφών A/TA-7E/C έχει προβλεφθεί στην ισχύουσα «Μελλοντική Δομή Δυνάμεων των Ενόπλων Δυνάμεων 2005-2020». Έχει, επίσης συμπεριληφθεί στις προτάσεις του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας στην υπό αναθεώρηση «Μελλοντική Δομή Δυνάμεων 2012-2025 της Π.Α.».

Το ΓΕΑ, «κατέληξε στην απόφαση για την αναπλήρωση του συγκεκριμένου αριθμού και τύπου αεροσκαφών, αφού επανεξέτασε τον ρόλο και την επιχειρησιακή χρησιμοποίηση του συνόλου των μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ, καθώς και την ένταξη των νέων οπλικών συστημάτων και όπλων, «έτσι ώστε να διασφαλίζεται με αυστηρά επιχειρησιακά κριτήρια η μαχητική ικανότητα της ΠΑ και η ασφάλεια της χώρας». Στο συγκεκριμένο αιτιολογικό η «μαγική» λέξη είναι η «αναπλήρωση». 

Εναλλακτικές πηγές για τη με χαμηλό κόστος προμήθεια μαχητικών, τα οποία όμως να βρίσκονται σε υπηρεσία με την Π.Α. ώστε να αποφευχθούν τα κόστη της εισαγωγής ενός νέου τύπου, είναι μεν περιορισμένες αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν. Η υλοποίηση όμως μίας τέτοιας «ενδιάμεσης» λύσης εξαρτάται πρωτίστως από οικονομικούς αλλά και πολιτικούς παράγοντες. 

H απόφαση της απόσυρσης τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή συνδέεται με τις πιέσεις για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και την απέλπιδα προσπάθεια να αποφευχθούν οι μειώσεις (ή τουλάχιστον οι σημαντικές) στο ειδικό μισθολόγιο του στρατιωτικού προσωπικού. 

patch@airforce.gr


Η οροφή του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών, που σύμφωνα με την ισχύουσα «Μελλοντική Δομή Δυνάμεων των Ενόπλων Δυνάμεων 2005-2020» ανέρχεται σε 301 μαχητικά θα επηρεαστεί σημαντικά καθώς θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 41 αεροσκάφη (26 A-7E και 15 TA-7C, απο τα 62 που είχαν παραληφθεί από τα αποθέματα των ΗΠΑ το 1993, που επιχειρούν με την 336 Μοίρα Βομβαρδισμού «Όλυμπος» της 116ης Πτέρυγας Μάχης στον Άραξο).


 Από πλήγμα πυραύλου εδάφους - αέρος κατέπεσε το Τουρκικό RF-4E/TM σύμφωνα με  το πρακτορείο Ανατολή  που επικαλείται το πόρισμα εμπειρογνωμόνων των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.

 Συγκεκριμένα οι Τούρκοι απέκλεισαν το ενδεχόμενο το Phantom να χτυπήθηκε από πυρά Α/Α πυροβόλου καθώς δεν βρέθηκαν σημεία διάτρησης.Αντιθέτως από τη συλλογή δεδομένων φαίνεται πως οι χειριστές είχαν πλήρη επίγνωση της κατάστασης και της απειλής καθώς το σύστημα αυτοπροστασίας του αεροσκάφους , είχε δώσει ένδειξη καταύγασης.

 Επιπλέον στα συντρίμμια που ανασύρθηκαν από το βυθό βρέθηκαν ίχνη : χλωριούχου κάλλιου,συστατικού που χρησιμοποιείται στη κεφαλή πυραύλων και στο σύστημα πρόωσης τους ακόμη βρέθηκαν RDX (Hexogen), HNX (Octogen), TNT (2,4,6-Trinitrotoluene) and PETN (Pentaerythritol Tetranitrate).

 Κλείνοντας η έκθεση  αναφέρει πως πύραυλος δεν έπληξε απευθείας το RF-4E/TM αλλά πυροδοτήθηκε σε απόσταση από το πίσω αριστερό μέρος του και ενώ πετούσε σε ύψος 7400 ποδών σε πορεία 211.To ωστικό κύμα προκάλεσε απώλεια ελέγχου,το αεροσκάφος έβαλε κλίση αριστερά και συνετρίβη στη θάλασσα.




Το μοιραίο 77-0314

Η Hurriet στη Τουρκική έκδοση της επικαλούμενη στρατιωτικές πηγές αναφέρει πως από τα στοιχεία που έχουν προκύψει η Τουρκία διατηρεί το δικαίωμα να απαιτήσει αποζημίωση για το θάνατο των χειριστών και την απώλεια του αεροσκάφους.Τα γνωστά δηλαδή...

Πηγη




Τα παραπάνω είναι οι Τουρκικοί ισχυρισμοί... Τα γεγονότα που ακολούθησαν της κατάρριψης μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.



Tα Jaguar σε συνδυασμό με τα Mirage 2000 αποτελούν τη δύναμη πυρηνικής κρούσης της χώρας(C)India Today

 120 Jaguar πρόκειται να περάσουν από τις εγκαταστάσεις της HAL στα πλαίσια εκτενούς προγράμματος εκσυγχρονισμού το όποιο αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2017.

Tο πιλοτήριο θα αποκτήσει διάταξη HOTAS,ευρυγώνιο hud ενώ τα αναλογικά όργανα θα αντικατασταθούν από οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (ΜFD).

 Τα αεροσκάφη θα αποκτήσουν σύστημα αυτόματου πιλότου , μειώνοντας έτσι το φόρτο και τη κόπωση του χειριστή στις πτήσεις μακράς ακτίνας.Ήδη έχουν αποκτηθεί 55 συστήματα ενώ προχωρά η διαδικασία προμήθειας άλλων  95.

 Η Raytheon ανέπτυξε ένα "κουτί" το MCU (Munitions Control Unit) το οποίο σε συνεργασία με το νέο σύστημα ναυτιλίας DARIN III , θα επιτρέψει στο Jaguar να κάνει χρήση έξυπνων όπλων όπως JSOW , Maverick , Paveway και Aim-9X με ελάχιστη μετατροπή στις καλωδιώσεις και το λογισμικό του αεροσκάφους.

Επίσης θα φορέθει το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας IDAS που ανάπτυξε η DRDO από κοινού με την Cassidian και περιλαμβάνει συρόμενο ψευδοστόχο.

Τέλος αναμένεται να "τρέξει" διαγωνισμός για την αντικατάσταση του Adour-811 της Rolls Royce από ισχυρότερο κινητήρα.Το 2010 σχετικός διαγωνισμός για τη προμήθεια 250 κινητήρων,μεταξύ της R.R. που προσέφερε μια νέα έκδοση του Adour MK-821 και της Honeywell με τον F124IN τερματίστηκε χωρίς την ανάδειξη μειοδότη καθώς η Rolls Royce αποσύρθηκε.

Tα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού θα καταστήσει ικανά τα Jaguar να επιχειρούν μέχρι το 2030.

Πηγή



Στο Βερολίνο με τις ανταποκρίσεις του FlightGlobal.

Υποστήριξη : Στο σύστημα υπόστηριξης και συντήρησης του F-35 προέκυψαν ζητήματα ασφαλείας με αποτέλεσμα να βρίσκεται εκτός  χρονοδιαγράμματος. Η έκδοση 1.03, βρίσκεται σε φάση δοκιμών οι οποίες θα ολοκληρωθούν το προσεχή Νοέμβριο.Αν το ALIS (autonomic logistics information system) δεν κριθεί λειτουργικό και πιστοποιηθεί το F-35, δεν πετά.

Λογισμικό : Παρόλο που έχει σημειωθεί πρόοδος και αρκετά σφάλματα στις δέκα εκατομμύρια γραμμές κώδικα του αεροσκάφους έχουν διορθωθεί, η εγκατάσταση και η λειτουργικότητα του λογισμικού Block 3 παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο στο πρόγραμμα.

Κάσκα : Η Κάσκα δεν αναμένεται να είναι λειτουργική πριν το 2015,για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα έχει διατεθεί αποκλειστικά για το σκοπό αυτό,F-35.

Το πρόβλημα με το "κοντό" γάντζο ανάσχεση οδεύει προς λύση.


Πηγή
(C)LM

Στα τέλη του προσεχούς Μαίου ή αρχές Ιουνίου του 2013 στο Πεδίο Βολής Κρήτης, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη εδώ και χρόνια πρώτη βολή του ρωσικής κατασκευής συστήματος κατευθυνομένων βλημάτων (Κ/Β) επιφανείας – αέρος μεγάλου βεληνεκούς S-300PMU-1 της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με κορυφαία πηγή του ΓΕΑ.

(C)Geetha
Η συμφωνία προκειμένου να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες για την πραγματοποίηση της – λεγόμενης – «βολής αποδοχής του συστήματος» έχει υπογραφεί μεταξύ της Ελληνικής και της Ρωσικής πλευράς τον Ιούλιο που μας πέρασε και ήδη τώρα «τρέχει κανονικά», όπως ελέχθη χαρακτηριστικά. Το γεγονός αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και αναβαθμίζει κάθετα τις υπάρχουσες επιχειρησιακές δυνατότητες της ΠΑ και της Ελλάδος κατ’επέκταση, στον επιχειρησιακό, ψυχολογικό, ακόμα και πολιτικό/διπλωματικό τομέα, με την προϋπόθεση βέβαια να πραγματοποιηθεί τελικά.

Πηγή 

 Σε μια παράλληλη εξέλιξη, υπογράφηκαν από την ρωσική κρατική εταιρεία Rosoboronexport οι συμβάσεις υποστήριξης και επισκευής των αντιαεροπορικών συστημάτων S-300PMU-1 της Πολεμικής Αεροπορίας ενώ παράλληλα καθορίστηκαν από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και το Πεδίο Βολής Κρήτης οι διαδικασίες εκπαίδευσης και ασφάλειας για την εκτέλεσης βολής αποδοχής στα μέσα του 2013, βάση και του τελικού χρονοδιαγράμματος παράδοσης των απαραίτητων υλικών και υπηρεσιών από τη ρωσική πλευρά.

Πηγή 

Η ανεπάρκεια νόμων και κανονισμών που διέπουν το πλαίσιο λειτουργίας της  DAPΑ (αντίστοιχη της ΓΔΑΕΕ) ήρθε στο φώς με την ανάθεση στη BAE του προγράμματος εκσυγχρονισμού των KF-16. Στο στόχαστρο δημοσιευμάτων έχει μπεί ταξίαρχος που μέχρι πρόσφατα είχε θέση στη DAPA και ο αδελφός του  απόστρατος Υποναύαρχος  ο οποίος τελούσε χρέη σύμβουλου για λογαριασμό της BAE .

(C)USAF

ΒΑΕ και DAPA αρνoύνται πως η συγγενική σχέση των δύο έπαιξε ρόλο στην απόφαση,παρόλαυτά φήμες κάνουν λόγο πως ο ταξίαρχος Cho Bo-keun είχε τη δυνατότητα να "επιρεάσει" την τελική απόφαση,καθώς μέχρι τον Απρίλιο του 2012 ήταν υπεύθυνος για τα προγράμματα που αφορούν την αεροπορία.

Πηγή
Από 10 έως 14 Σεπτεμβρίου 2012, δύο σπουδαστές της Γαλλικής Αεροπορικής Ακαδημίας, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Ακαδημιών - European Air Force Academies (EUAFA), συμμετείχαν στο Σχολείο Θαλάσσιας Επιβίωσης (ΣΕΘΕ) στην 120 ΠΕΑ, στην Καλαμάτα.

(C)HAF

 Η εκπαίδευση περιελάμβανε θεωρητική κατάρτιση στην επιβίωση ανθρώπου στη θάλασσα, πρακτική χρήση σωστικών μέσων και διάσωση από ελικόπτερο ΑΒ-212.

Πηγή 


 Tο πρόβλημα με το domain και την Google ξεπεράστηκε και το blog είναι προσβάσιμο από το σύνδεσμο www.aviationlive.org .



Οι περισσότερες ιστοσυνδέσεις κάτω από το τίτλο του blog είναι λειτουργικές.Σύντομα θα ενεργοποιηθούν τα link "Βιβλιοθήκη" , "H ΠΑ Στη TV"και "Σύνδεσμοι".

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Janes Defence Weekly το οποίο επικαλείται ανώτατους Τούρκους αξιωματούχους,η χώρα εξετάζει δύο εκδόσεις του F-35,την CTOL (Conventional Take Off) και τη *CV(Carrier Variant) χωρίς όμως να έχει οριστικοποιηθεί τίποτε.Σαν βασικό επιχείρημα προβάλετε η αυξημένη ακτίνα δράσης της CV έναντι της CTOL.

H τελική απόφαση αναμένεται να ληφθεί τον επόμενο Δεκέμβριο οπότε και θα συνεδριάσει η γενική γραμματεία αμυντικών βιομηχανιών (SSM) υπο τον Τούρκο πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν.

Επίσης αποκαλύπτεται πως μετά το USN η Τουρκία αποτελεί το δεύτερο επιβεβαιωμένο χρήστη της έκδοσης CV καθώς η πρώτη παραγγελία της Τουρκίας για δύο F-35 τον περασμένο Ιανουάριο αφορούσε 1 F-35"C" και 1 F-35"Α" και όχι δύο αεροσκάφη "Α" όπως είχε γίνει ευρύτερα γνωστό.

(C)LM
*Η έκδοση CV έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που της επιτρέπουν να επιχειρεί από αεροπλανοφόρο : η άτρακτος , ο γάντζος ανάσχεσης και σύστημα προσγείωσης έχουν ενισχυθεί για αντοχή στις από-προσνηώσεις , η πτερυγική επιφάνεια είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τις εκδόσεις CTOL και STOVL πρός όφελος της ελάχιστης ταχύτητας προσέγγισης ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται ο όγκος του μεταφερόμενου καυσίμου.Στα αρνητικά δεν φέρει εσωτερικό πυροβόλο GAU-22/A 25mm είναι λιγότερο ευέλικτο και κοστίζει περισσότερο σε σχέση με το "Α".

Πηγή : JDW vol. l49 Issue 37

Από την εκπομπή με αρετή και τόλμη





 Την παραμονή αεροπορικής επίδειξης στην α/β Leuchars ο Βρετανός Ταξίαρχος Stuart Atha και ο Γάλλος Α/ΓΕΑ Πτέραρχος Guillaume Gelée, πέταξαν με Rafale B και Typhoon Τ3 αντίστοιχα.  

Η πτήση επέτρεψε στους δύο αξιωματικούς να κατανοήσουν καλύτερα τις δυνατότητες των αεροσκαφών και να προωθήσουν με αυτό το τρόπο τη Γαλλο Βρετανική προσέγγιση στο τομέα της άμυνας.


(C)RAF


(C)RAF





Πηγή
(C)The Telegraph

Έξι AV-8B που ανήκαν στη VMA-211 του σώματος των Αμερικανών πεζοναυτών ( USMC ) καταστράφηκαν και δυο υπέστησαν σημαντικές ζημιές (στη βάση στάθμευαν δέκα Harrier) κατά την επίθεση που εξαπέλυσαν ταλιμπάν τη νύχτα της Παρασκευής εναντίον της βάσης Μπαστιόν στο Αφγανιστάν.

Στη βάση Μπαστιόν που έγινε στόχος της επίθεσης υπηρετεί και ο Βρετανός πρίγκιπας Χάρυ.

Δεκαπέντε ένοπλοι υποδυόμενοι τους Αμερικανούς εισήλθαν στη βάση και άνοιξαν πυρ με αποτέλεσμα δυο Αμερικανοί πεζοναύτες πέσουν νεκροί και εννέα μέλη των δυνάμεων του συνασπισμού να τραυματισθούν.


Πηγή
Παρά τις ομοιότητες με το F-22 , το J-31 δεν είναι παρά η απάντηση στο F-35. Οι δύο RD-93 προτιμήθηκαν για να "πιάσει" τις επιθυμητές αποδόσεις καθώς η Κίνα,τεχνολογικά βρίσκεται πίσω στο συγκεκριμένο τομέα , εμφανής είναι επίσης η ικανότητα Κινέζων μηχανικών να "δανείζονται" και να ενσωματώνουν καινοτομίες άλλων σχεδιάσεων , όπως οι DSI κλπ.

Μελλοντικά δεν αποκλείεται να αναπτυχθεί έκδοση του J-31 ώστε να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα

Chengdu και Shenyang : Η Κίνα φαίνεται πως βρήκε τη χρυσή τομή με τα J-20 και J-31 τα οποία έχουν διακριτούς ρόλους και αναπτύχθηκαν για να δρουν συμπληρωματικά. To βαρύ J-20 θα δρα σε μεγάλες αποστάσεις ενώ το μικρότερο σε μέγεθος J-31 θα παραχθεί σε αριθμούς αναλαμβάνοντας αποστολές πολλαπλών ρόλων. Σε αντίθεση με το αμφιλεγόμενο F-35 και το F-22  του οποίου η ποσότητα μεταφερόμενου εσωτερικού καυσίμου θυσιάστηκε χάριν της υπερ-ευελιξίας.

Σε λιγότερο από μια δεκαετία η Κίνα πραγματοποίησε άλματα στην αεροναυπηγική τη στιγμή που οι Η.Π.Α. επένδυαν στο αμφιλεγόμενο JSF και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη...(C)LM

Stealth και AESA : Το Κινέζικο μαχητικό θα προσφέρει ό,τι και το F-35 με μικρότερο κόστος, κάνοντας έτσι προσιτή τη τεχνολογία stealth και το ραντάρ AESA σε κράτη που είτε λόγο χρηματοδότησης είτε άρνησης των ΗΠΑ δεν μπορούσαν να αποκτήσουν. Μια εξαγωγιμή έκδοση του Κινέζικου μαχητικού θα αντιμετωπίζει επί ίσοις όροις αεροσκάφη τέταρτης γενιάς,επί παραδείγματι το J-31 θα αποτελεί την ιδανική επιλογή για την αεροπορία του Πακιστάν για να αντιμετωπίσει το Ινδικό HAL FGFA.
.
To PAK FA από το οποίο θα προκύψει το  HAL FGFA

Διαφαινόμενη απειλή : Με τον ίδιο τρόπο που οι ΗΠΑ "εξοπλίζουν" τους γείτονες της Κίνας για να την "περιορίσουν",η Κίνα θα μπορούσε να εξάγει το J-31 είτε να το παραχωρήσει σε συμβολική τιμή σε κράτη της Νοτίου Αμερικής , Αφρικής και Μέσης Ανατολής προωθώντας τα γεωπολιτικά συμφέροντα της και παράλληλα διασπείροντας μια "απειλή" που όμοια της έχει να διαφανεί από την περίοδο του του ψυχρού πολέμου...


When it comes to China, saying goodbye supremacy and hello to parity is not an option…

Απόδοση μέρους άρθρου από το Aviationintel