Το "Munitions Control Unit" ή "MCU"(C)Raytheon
 Το MCU της Raytheon ή αλλιώς Munitions Control Unit, δίνει τη δυνατότητα σε αεροσκάφη/ελικόπτερα, που έχουν υπερβεί το όριο μέσης ζωής και η "συμβατική" αναβάθμιση κρίνεται ασύμφορη ή αδύνατη, να φέρουν σύγχρονα όπλα κρούσης.

 Σε αντίθεση με τα ολοκληρωμένα πακέτα αναβάθμισης (ραντάρ-υπολογιστής-λογισμικό) το MCU έχει ελάχιστο κόστος κτήσης. Eίναι "plug-and-play", για την εγκατάσταση του δεν απαιτούνται μετατροπές στο λογισμικό πτήσης και φορτίων, ενώ ελάχιστες είναι οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στις καλωδιώσεις του αεροσκάφους.

 Ένα MCU μπορεί να ελέγξει ταυτόχρονα μέχρι έξι σταθμούς ανάρτησης όπλων, τέσσερις αέρος-εδάφους και δύο αέρος-αέρος, στους οποίους το αεροσκάφος δύναται να φέρει AGM-154 JSOW, LGB Paveway IV, Enchanced Paveway II, AGM-65 Maverick και Aim-9M Sidewinder ενώ κατά απαίτηση του χρήστη μπορoύν να πιστοποιηθούν και άλλα όπλα. 
 Το κουτί λειτουργεί σαν διεπαφή μεταξύ των φορτίων και του αεροσκάφους. Στην είσοδο του λαμβάνει διακριτό,αναλογικό ή σήμα αρτηρίας MIL-STD-1553, το οποίο η raytheon "μετέφρασε" και αντιστοίχισε σε εντολές που διαβιβάζονται μέσω του MCU στα όπλα.


Weapon status , πληροφορίες gps και ναυτιλίας , δεδομένα για το στόχο κλπ. είναι μερικές από τις "πληροφορίες" που στέλνει το MCU στο χειριστή μέσω της MFD (C)Raytheon
 Ο χειριστής λαμβάνει στην MFD τις απαραίτητες πληροφορίες από τα όπλα και μπορεί να αλληλεπιδράσει σε αυτά μέσω της διαμόρφωσης HOTAS είτε μέσω των MFD.

 Πρώτος "πελάτης" του συστήματος η Ινδική πολεμική αεροπορία, που θα εγκαταστήσει το Munitions Control Unit σε 126 Jaguar στα πλαίσια εκτεταμένου εκσυγχρονισμού του στόλου.Σύμφωνα με ανακοίνωση της Raytheon το 2009 ξεκίνησαν οι εργασίες πιστοποίησης του σε αεροσκάφος F-16. 


 Οι ένοπλες δυνάμεις της Σουηδίας αποδέσμευσαν για πρώτη φορά μετά τη λήξη του ψυχρού πόλεμου, σειρά φωτογραφιών που έχουν τραβηχθεί από χειριστές κατά τη διάρκεια scramble.Οι  φωτογραφίες αποτυπώνουν αεροσκάφη που προσεγγίζουν ή πετούν κοντά στο εναέριο χώρο της Σουηδίας χωρίς να τον έχουν παραβιάσει.


Ρωσικό An-26

C-17 της USAF

F-4F ICE της Luftwaffe

Ρωσικό IL-76

Ρωσικό Su-24

Ρωσικό Tu-22

C-160 της Adla

Da.20 της RNoAF

A-10 της USAFE



(C) forsvarsmakten

Πηγή


Ενεργοποιήθηκαν δύο σύνδεσμοι που περιέχουν συγκεντρωμένα media & άρθρα που έχουν κατά καιρούς ανέβει στο blog.

(C) THK
Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διακλαδικής άσκησης Έρευνας και Διάσωσης Μάχης (Combat Search and Rescue: CSAR) Işık-2012/2, την οποία παρακολούθησαν παρατηρητές από την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία, την Ρουμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Βραζιλία. 

(C) THK
 Η άσκηση διεξήχθη στην 3η Κύρια Βάση Αεριωθούμενων (AJÜ) στο Ικόνιο με την συμμετοχή συνολικά 9 αεροσκαφών και 5 ελικοπτέρων. Σκοπός της άσκησης ήταν η εφαρμογή και η βελτίωση των διαδικασιών ανάκτησης προσωπικού απο εχθρικό έδαφος και η επίδειξη των σχετικών τουρκικών δυνατοτήτων στους ξένους παρατηρητές για πιθανή συνεργασία στον συγκεκριμένο τομέα. 

(C) THK
 Η άσκηση οργανώθηκε από την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία σε συνεργασία με τον Τουρκικό Στρατό και τη Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων του Γενικού Επιτελείου. Αξιοσημείωτη η χρήση του συστήματος MILES (Multiple Integrated Laser Engagement System) από το προσωπικό για εξομοίωση και παρακολούθηση των βολών κατά τη διάρκεια της άσκησης.



(C) THK





Strategy Reports 
 Τρία Aerostar θα επιστρέψουν οι Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις στο κατασκευαστή τους και όχι Heron όπως αρχικά είχε γίνει γνωστό. Η αγγλόφωνη Hurriet γράφει πως το λάθος οφείλετε στο Τουρκικό τύπο και επικαλούμενη αξιωματούχο αναφέρει πως η σύμβαση που αφορά τα Aerostar θα ακυρωθεί.

@

 Τα 3 UAV είχαν αποκτηθεί το 2008 υπο καθεστώς leasing έναντι 10 εκατ. $ από την Ισραηλινή εταιρία Aeronautics σαν ενδιάμεση λύση για να αντιμετωπισθούν οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των Heron.Και αυτό το πρόγραμμα αντιμετώπισε προβλήματα, τα UAV είχαν ήδη επιστραφεί μια φορά καθώς ήταν τόσο θορυβώδη ώστε ο υπο παρακολούθηση στόχος να τα αντιλαμβάνεται.

Πηγή



 Εκπαιδευτικό αεροσκάφος F-5M της Ισπανικής αεροπορίας συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση του, μετά από βλάβη που παρουσίασε στον αριστερό κινητήρα. Οι χειριστές πραγματοποίησαν ανεπιτυχώς αναγκαστική προσγείωση, από τη πρόσκρουση ο εκπαιδευτής σκοτώθηκε, ο εκπαιδευόμενος που πρόλαβε και χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα τραυματίστηκε σοβαρά.

@

Scalp-EG και Mirage 2000-5 Mk2 @ ΕΑ & Τ

 Ανταλλαγή σορών πεσόντων κατά τον 8ετη πόλεμο μεταξύ Ιράν Ιράκ, πραγματοποιήθηκε μέσω διασυνοριακού φυλακίου. Οι Ιρακινές αρχές παρέλαβαν έξι σορούς και παρέδωσαν δεκαεπτά, επτά από τις οποίες άνηκαν σε χειριστές της Ιρανικής αεροπορίας.


 Δύο δεκαετίες μετά τη λήξη του πολέμου που στοίχισε τη ζωή σε 1.000.000 ανθρώπους, αγνοούνται οι σοροί 63 Ιρανοί χειριστές. Tα τελευταία χρόνια οι δύο χώρες βρίσκονται σε συνεργασία με τον ερυθρό σταυρό και πραγματοποιούν εκταφές και ταυτοποιήσεις.


Απο την άλλη πλευρά των συνόρων
 


Η προσπάθεια οχτώ Καναδών να πετάξουν με το CF-18.





 Η RAC MiG ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία σειρά δοκιμών με  το MiG-29K/KUB εν πλω σε συνδιασμό με το μελλοντικό αεροπλανοφόρο του Ινδικού ναυτικού INS Vikramaditya.Η ναυτική αεροπορία της Ινδίας επιχειρεί με 16 Mig-29K/UB.

Πηγή



 Αμυντικές συμβάσεις ύψους 20 δίς Ευρώ πρόκειται να υπογράψουν οι Καταριανοί, οι κυριότερες αφορούν τη προμήθεια μεταφορικών ελικοπτέρων, επιθετικών ελικοπτέρων και νέων μαχητικών αεροσκαφών.Οι Γάλλοι θεωρούν πως μπορούν να προωθήσουν στο Κατάρ με επιτυχία τα Rafale και NH90.

 Οι ανάγκες του Κατάρ μεταφράζονται σε 24-36 νέα μαχητικά αεροσκάφη.Μέχρι το τέλος του 2012 και μετά την αξιολογηση του Typhoon και του F-16 Block 52+, η επιλογή του νέου μαχητικού αεροσκάφους θα έχει ολοκληρωθεί, για να ξεκινήσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις. Στον αντίποδα πηγές από την Ντόχα θεωρούν πως το Κατάρ δεν βιάζεται για να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη του...

Καταριανό Mirage 2000-5 στη Σούδα στα πλαίσια της συμμετοχής του στην επιχείρηση Harmattan
 Οι Γάλλοι θεωρούν ότι "προηγούνται" λόγω των επιδόσεων του αεροσκάφους σε σχέση με τα F-15 και F-18 κατά την αξιολόγηση τους στο ερημικό κλίμα (50°C) της χώρας και της δέσμευσης του Εμίρη να αντικαταστήσει τα -5 με Rafale.Σε περιπτωση απόκτησης του Rafale, η Γαλλική πλευρά έχει δεσμευτεί για να βρεί αγοραστή στα 12 Mirage 2000-5 όπως είχε συμβεί και με τα Mirage F-1 το 1994, που από το Κατάρ κατέληξαν στην Ισπανία (χαρακτηριστικά η La Tribune αναφέρει σαν δυνητικούς αγοραστές την Τυνησία και την Αίγυπτο).

Πρώην Καταριανά Mirage F-1 σε Ισπανικό έδαφος χρησιμοποιούνται σαν πηγή ανταλλακτικών (C) Target Aviation Photography


La Tribune μέσω Rafale news

Το ίδιο έργο ... με τα Η.Α.Ε.
 
 Η Ιαπωνία προγραμματίζει την έναρξη εργασιών για το νέο μαχητικό της χώρα το 2016 με άμεσο στόχο να μπεί σε παραγωγή το 2027. Η IHI (Ishikawajima-Harima Heavy Industries) πρόκειται να αναπτύξει κινητήρα επίδειξης τεχνολογίας των 33.000 lb (50% ισχυρότερο του F414 - F/A-18E/F) ενώ η MHI (Mitsubishi Heavy Industries) ήδη κατασκευάζει αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας, το ATD-X Shinshin .

@
 Οι Ιάπωνες δουλεύουν πάνω στην αυτοπροστασία του αεροσκάφους και επιθυμούν να εξελίξουν την υπάρχουσα τεχνολογία ώστε να παραμείνουν ανεξάρτητοι στο τομέα του ECM. Παράλληλα αναπτύσσουν τεχνολογία μείωσης αντανακλάσεων η/μ κυμάτων ραντάρ με σχεδίαση stealth και χρήση υλικών υλικών RAM.Τέλος το αεροσκάφος θα έχει τη δυνατότητα να φέρει όπλα σε εσωτερικές αποθήκες οπλισμού.

 Το μαχητικό θα κωδικοποιηθεί σαν F-3 και αναμένεται να αποκτηθούν 200.Προς το 2035 θα αντικαταστήσει το F-2 και τα αναβαθμισμένα F-15J ενώ νωρίτερα το F-35 θα αντικαταστήσει τα F-4EJ και μικρό αριθμό F-15J.

Πηγή
Ελευθερία Λάρισας
Ανανέωση



Briefing χειριστών της "Ελληνικής Φλόγας" Αρχείο Α.Φραγκοπανάγου
 Στα πλαίσια της συμπλήρωσης 60 χρόνων από την ένταξη σε υπηρεσία των πρώτων αεριωθουμένων στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία (1930-1973) / Ελληνική Αεροπορία (1973-1978 / Πολεμική Αεροπορία (1978-), το Μουσειο Ιστορίας ΠΑ εκδίδει την επετειακή έκδοση "Τα Ελληνικά Ακροβατικά Σμήνη, 1954 - 1968" του Υπτχου ε.α. Παναγιώτη-Βαρδή Παπαδάκη.

To e-book μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.






  Από τις πρωινές ώρες της 31 Οκτωβρίου εκτελείται η διακλαδική άσκηση «ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ 10» με ενεργοποίηση τμημάτων της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης κατόπιν εντολής του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου. 



  Το σενάριο της άσκησης προβλέπει τον εντοπισμό και την εξουδετέρωση εχθρικού πλοίου αγκιστρωμένου σε ακτή νησιού, την εκτέλεση επιχείρησης Έρευνας & Διάσωσης (SAR) στην θαλάσσια περιοχή και την αεροδιακομιδή με ελικόπτερο Super Puma τραυματία από πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Η άσκηση εκτελείται στην Ρόδο και τη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του νησιού. Στην άσκηση εμπλέκεται μία πυραυλάκατος του ΠΝ καθώς και τέσσερα αεροσκάφη F-16 και ένα ελικόπτερο Super Puma, το οποίο σταθμεύει μόνιμα στη Ρόδο. Σημειώνεται ότι σενάρια Έρευνας και Διάσωσης στην συγκεκριμένη περιοχή έχουν εκτελεσθεί στο παρελθόν στο πλαίσιο των ασκήσεων «ΙΩΝΑΣ».




DSC_8225 DSC_8170 DSC_8228 DSC_8110 DSC_8134
DSC_8106.nef.jpg.noiseware
DSC_8102.nef.noiseware
DSC_8101.nef.noiseware

DSC_8107.nef.noiseware

(C) monographix / Nikos Delhanidis

Από μέσα...(C)HAF

(C)HAF