Η άτρακτος του πρώτου C-27J που προορίζεται για την RAAF, έφτασε στις εγκαταστάσεις της Alenia στο Τορίνο για τη τελική φάση της συναρμολόγησης.
19 Μαρτίου 2011 σε εφαρμογή του ψηφίσματος υπ’ αριθμ. 1973 του ΣΑ/ΟΗΕ, η Γαλλία εκκινεί την επιχείρηση Harmattan. Rafale C και Mirage 2000D που απογειώθηκαν από την προκεχωρημένη α/β Solenzara έπληξαν δυνάμεις των καθεστωτικών (τέσσερα αυτοκινούμενα πυροβόλα) ενώ προσέγγιζαν την Βεγγάζη. Τέσσερις ημέρες αργότερα τα Γαλλικά μαχητικά θα πραγματοποιήσουν την πρώτη αποστολή υπο-στρατηγικής κρούσης.
Στο κατάστρωμα του Charles De Gaulles |
Με την έναρξη των επιχειρήσεων, οι 1/91, 3/3 και 12F ξεκίνησαν να προετοιμάζονται για μια ενδεχόμενη επιδρομή με τη χρήση βλημάτων Scalp, παράλληλα οι τρείς μοίρες βρίσκονταν σε συνεχή επικοινωνία μεταξύ τους. Στις 21 Μαρτίου θα φτάσουν οι "φάκελοι" των στόχων, δόθηκαν κατευθύνσεις και το προσωπικό ξεκίνησε να σχεδιάζει
την αποστολή, οι
μηχανικοί και οπλουργοί της 1/91 προετοίμασαν 2 αεροσκάφη και 1 εφεδρικό.
Νωρίτερα στη μοίρα είχαν φτάσει εικόνες υψηλής ευκρίνειας από το δορυφόρο παρατήρησης Helios, οι στόχοι αναγνωρίσθηκαν και οι τρισδιάστατες εικόνες τους, πέρασαν στη μνήμη των Scalp. Σε λιγότερο από 12 ώρες είχαν σχεδιασθεί και τα δύο σκέλη της αποστολής, η πτήση των Rafale με τις παράμετρους άφεσης, και το προφίλ πτήσης των Scalp, ο χρόνος άφιξης στους στόχους και η γωνία προβολής τους.
Νωρίτερα στη μοίρα είχαν φτάσει εικόνες υψηλής ευκρίνειας από το δορυφόρο παρατήρησης Helios, οι στόχοι αναγνωρίσθηκαν και οι τρισδιάστατες εικόνες τους, πέρασαν στη μνήμη των Scalp. Σε λιγότερο από 12 ώρες είχαν σχεδιασθεί και τα δύο σκέλη της αποστολής, η πτήση των Rafale με τις παράμετρους άφεσης, και το προφίλ πτήσης των Scalp, ο χρόνος άφιξης στους στόχους και η γωνία προβολής τους.
Τελευταίο briefing, τελευταίοι έλεγχοι...έλεγχος στο λογισμικό του αεροσκάφους και το δέκτη GPS του βλήματος. |
Τα ξημερώματα της 23ης Μαρτίου του 2011 δύο Rafale της 1/91 "Gascogne" απογειώθηκαν από την α/β Saint Dizier, 25 λεπτά αργότερα συναντήθηκαν με
ζευγάρι Mirage 2000D της 3/3 "Ardennes" που είχε απογειωθεί από την α/β Nancy. Τα αεροσκάφη κατευθύνονται προς τη Κορσική, εκεί δύο C-135FR της GRV 2/91 "Bretagne" θα ανεφοδιάσουν την τετράδα η οποία θα συνεχίσει με πορεία προς τις ακτές της Λιβύης. Τα 2 Rafale M της 12F που νωρίτερα είχαν
απονηωθεί, ανοιχτά της Σικελίας από το αεροπλανοφόρο Charles De Gaulles ενσωματώνονται στο πακέτο. Την διοίκηση της αποστολής έχουν τα Mirage 2000D της 3/3, λόγω της
εμπειρίας των πληρωμάτων αλλά και επειδή η 1/91 κατέστη επιχειρησιακή στο ρόλο της υπο-στρατηγικής κρούσης μόλις μερικές
ημέρες νωρίτερα.
Με πορεία προς το στόχο τα τρία ζευγάρια πετούν σε ύψος 12.000 ποδών, βρίσκονται σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους και τηρούν σιγή ασυρμάτου. Χειριστές και ΧΟΣ έχουν την ελάχιστη δυνατή φωνητική επικοινωνία, ελέγχουν ξανά όπλα και πορεία ενώ μεταξύ τους τα αεροσκάφη, ανταλλάσσουν πληροφορίες μέσω Link 16. Έξω ήταν όλα ήρεμα, κανένα εχθρικό ραντάρ δεν "φώτισε" το πακέτο παρόλα αυτά, ο σχηματισμός πέταξε σε περιβάλλον έντονων ηλεκτρονικών εκπομπών καθώς όλα τα μέσα της συμμαχία σάρωναν το θέατρο επιχειρήσεων.
Rafale M της Marine Nationale με Scalp στο κοιλιακό φορέα, λίγο πριν απονηωθεί από το CDG |
Τυπική διαμόρφωση υπο-στρατηγικής κρούσης αεροσκάφους Mirage 2000D |
Σε κάποιο σημείο της διαδρομής προέκυψε πρόβλημα με τον υπολογιστή ενός εκ των δύο Μirage 2000D, πλέον ήταν αδύνατο για το αεροσκάφος να πραγματοποιήσει βολή, έτσι το Mirage απλά συνόδευσε την αποστολή (;). Η προτεραιότητα των στόχων άλλαξε εν πτήση και ένα Rafale B ανέλαβε να πλήξει τον στόχο του Mirage (στο έδαφος, είχαν περαστεί στη μνήμη των Scalp περισσότεροι από ένας στόχοι).
Μερικά λεπτά αργότερα, όλα ήταν έτοιμα για την βολή, ελέγχθηκαν για τελευταία φορά, το σήμα του GPS και τα στοιχεία του αδρανειακού συστήματος ναυτιλίας, του φορέα και του όπλου. Το Rafale πέρασε το πρώτο προκαθορισμένο σημείο άφεσης, ο κινητήρας του Scalp ενεργοποιήθηκε... υπήρξε ένα ελαφρό τράνταγμα και το FBW αντιστάθμισε την ασυμμετρία του φορτίου, ένα λεπτό αργότερα το αεροσκάφος πέρασε από το δεύτερο προκαθορισμένο σημείο άφεσης. Η αποστολή των Rafale B δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμη καθώς με την βολή των Scalp, τα αεροσκάφη μετέπεσαν σε ρόλο εναέρια υπεροχής παρέχοντας προστασία στα υπόλοιπα αεροσκάφη.
Μέσα σε 10 λεπτά εξαπολύθηκαν και οι 7 Scalp και τα αεροσκάφη αναχώρησαν από ζώνη μάχης με κατεύθυνση προς τα C-135F. 30 λεπτά αργότερα και ταξιδεύοντας με mach 0.8 οι Scalp έφτασαν στην Al-Jufra. Τα σημεία άφεσης και το προφίλ της πτήσης των βλημάτων είχαν επιλεγεί ώστε να εμπεριέχεται το στοιχείο του αιφνιδιασμού και του κορεσμού.
Η αποστολή για το ζευγάρι της 12 Flotille διήρκεσε περίπου 60 λεπτά, ενώ για τα "Gasogne" και "Ardennes" πάνω από 5 ώρες. Το αποτέλεσμα της επιδρομής θα γίνει γνωστό μια ημέρα αργότερα όταν στα επιτελικά γραφεία θα φτάσουν οι εικόνες του Helios... και οι 7 Scalp είχαν βρεί στόχο.
H α/β Al Jufra, από πάνω προς τα κάτω : εγκατάσταση ραντάρ, αποθήκες πυρομαχικών ενισχυμένα υπόστεγα |
Με το πέρας της πρώτης επιδρομής οι μοίρες βρίσκονταν σε κατάσταση αναμονής σε περίπτωση που χρειαζόταν να επαναλάβουν μια αποστολή. Τέσσερις μέρες αργότερα, στις 27 Μαρτίου δύο Rafale Β-EC της 1/91 και δύο Rafale M απογειώθηκαν. Για την αποστολή επελέγησαν διαφορετικά πληρώματα, για την απόκτηση εμπειρίας. Ο στόχος της 27ης Μαρτίου δεν έχει γίνει γνωστός (εκείνη την ημέρα οι Γαλλικές δυνάμεις χτυπήσαν κέντρο διοίκησης, Βόρεια της Τρίπολης), κατά το σχεδιασμό της αποστολής υπήρξε ιδιαίτερη μνεία ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι παράπλευρες απώλειες, αυτό επετεύχθη με τη κατάλληλη γωνία προσβολής και το χρονισμό στους πυροσωλήνες για τον έλεγχο της πυροδότησης της κεφαλής μάχης BROACH.
27.03.11 : Επιστρέφοντας στο CDG τη προσοχή των χειριστών τράβηξαν λάμψεις προερχόμενες από τους Scalp που είχαν εξαπολύσει νωρίτερα |
Στις 10 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί η τρίτη και τελευταία επιδρομή, αυτή τη φορά τα αεροσκάφη θα επιχειρήσουν σε μεγαλύτερο βάθος. Οι στόχοι "αξίας" που χτυπήθηκαν εκείνη την ημέρα στην ενδοχώρα :
Αυτή τη φορά συμμετείχαν 2 Βρετανικά Tornado GR4 και 2 Ιταλικά Tornado IDS. Τα Γαλλικά Rafale της 1/7 Provence τα οποία προηγούνταν κατα 20-30 λεπτά των συμμάχων, αφού πραγματοποίησαν τις αφέσεις παρείχαν κάλυψη στα Tornado για εξαπολύσουν με ασφάλεια τους Storm Shadow. Η αποστολή διήρκεσε οκτώ ώρες και τα αεροσκάφη πραγματοποίησαν τρείς εναέριους ανεφοδιασμούς, δύο προς το στόχο και έναν κατά την επιστροφή.
Waddan : Αποθήκη πυρομαχικών. |
Το Air & Cosmos δίνει σαν πιθανό στόχο τo αεροδρόμιο Waw Al Kabir. |
Στην επιχείρηση Harmmatan οι Γάλλοι χρησιμοποίησαν 15 Scalp (7+4+4) στις τρεις προαναφερόμενες επιδρομές. Ανάλογες αποστολές πραγματοποίησαν οι Ιταλοί με 20 - 30 αφέσεις Storm Shadow, οι Βρετανοί με 80 Storm Shadow - Tomahawk (δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία) και τα ΗΑΕ με το συνδυασμό Mirage 2000-9/Black Shaheen (άγνωστος αριθμός).
Φωτογραφία αρχείου.19 Μαρτίου τα Tornado GR4 της RAF έπληξαν με Storm Shadow στόχους στα περίχωρα της Τρίπολης |
Με το πέρας της Unified Protector πέρα από τις αρνητικές διαπιστώσεις για τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στη "συμμαχία" η ικανότητα των Άγγλων και των Γάλλων με την οποία
σχεδίαζαν και διεξήγαγαν πλήγματα μακράς αποστάσεως κατά στρατηγικών και τακτικών στόχων, όπου
έπαιρναν το πράσινο φως από τη πολιτική ηγεσία τη τελευταία στιγμή,
υποδεικνύοντας έτσι την άριστη εσωτερική δομή και τα μέσα υποστήριξης
τους.
Air & Cosmos 2305
DTI 2011/12
09.2009 : Φιλικές ανησυχίες, όταν η 331 ΜΠΚ κηρύχθηκε επιχειρησιακή με τα νέα βλήματα (C) Hurriyet |
Πωλητήριο βάζει η Βελγική αεροπορία στρατού σε τέσσερα Α-109HO, στο πλαίσιο περικοπών. Τα ελικόπτερα, δεν έχουν πιστοποίηση για τη πραγματοποίηση πολιτικών πτήσεων, δεν βρίσκονται σε πτητική κατάσταση, και πωλούνται "as is, where they are located, without warranty of any kind".
(C) Gonçalo Figueiredo |
Τα A-109 χρησιμοποιούνταν για αποστολές αναγνώρισης και μεταφορών, είχαν αποκτηθεί πριν περίπου 20 χρόνια και συνδέθηκαν με σκάνδαλο δωροδοκίας και τη δολοφονία του Βέλγου πολιτικού Andre Cools.
Πηγή
Ελικόπτερο της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ, που πραγματοποιούσε πτήση ανγνώρισης στην επαρχία Τζόνγκλεϊ του Νοτίου Σουδάν, κατερρίφθη από το στρατό του Νοτίου Σουδάν με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος. Το Mi-8 ανήκε στην εταιρεία Nizhnevartovskavia και πραγματοποιούσε αποστολές βάσει συμβολαίου με τον ΟΗΕ.
(C) Sudan Envoy |
Συμβόλαιο ύψους 2.5 δίς £ κέρδισε η BAE από το Ομάν, για τη προμήθεια 12 Typhoon Tranche 3 και 8 εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hawk, επιβεβαιώνοντας έτσι τα σχετικά δημοσιεύματα των προηγούμενων ημερών. Οι εργασίες, θα ξεκινήσουν το 2014 και τα πρώτα αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν το 2017.
Με τη σύμβαση εξασφαλίζονται περίπου 6.000 θέσεις εργασίας στη Βρετανία |
Tο αεροσκάφος είχε βρεθεί πριν μια δεκαετία στη Νότιο Αφρική, με τη χορηγία ύψους 1 εκατ. Βρετανικών λιρών, του επιχειρηματία Martin Philips, το Spitfire ανακατασκευάστηκε και στις 18 Δεκεμβρίου πέταξε ξανά. Ανάλογη προσπάθεια γίνεται για να ξαναπετάξει και το Ελληνικό Spitfire το οποίο θα παραχωρηθεί σε κοινοφελές ίδρυμα του εφοπλιστή Πέτρου Λιβανού.
Πηγή
Σήμερα θα παραδοθεί στο Βέλγιο το πρώτο ΝΗ90 TTH σε τελετή στις εγκαταστάσεις της NHI, παρουσία του υπουργού άμυνας της χώρας Pieter De Crem.
Το Βέλγιο αναμένει οκτώ NH90, τέσσερα TTH (Tactical Troop Transport) και τέσσερα NFH (NATO Frigate Helicopter) οι παραδόσεις των οποίων αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2014.
Πηγή
Την δανειοδότηση των πελατών της για την προμήθεια των προϊόντων
της ρωσικής αμυντικής βιομηχανίας επιλέγει η ρωσική κυβέρνηση, με σκοπό
η οικονομική δυσπραγία να μην αποτελέσει εμπόδιο για την ολοκλήρωση των
συμφωνιών.
Όπως ανακοινώθηκε από την Rosoboronexport, η ρωσική τράπεζα
Vnesheconombank θα παραχωρήσει στην Ινδονησία επταετές δάνειο 399,5
εκατομμυρίων δολαρίων, ώστε η ασιατική χώρα να προμηθευτεί έξι
μαχητικά αεροσκάφη τύπου Sukhoi Su-30.
Πηγή
(c)Saab. |
Η Φιλανδία θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς του JAS Gripen, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Βουλής, σε συνέντευξη του στο φιλανδικό MTV3. Η σουηδική εναλλακτική λύση είναι κάτι που έχουμε στο μυαλό μας, είπε ο Εero Heinaluoma στο τηλεοπτικό σταθμό.Θέλουμε στενότερη στρατιωτική συνεργασία των Σκανδιναβικών χωρών και εάν οι χώρες αποφασίσουν ένα κοινό τύπο μαχητικού, αυτό θα σημάνει τεράστια εξοικονόμηση πόρων για την αγορά, την συντήρηση και χρήση του Gripen.
(C) Boeing |
Πηγή
Block 30 της 132 FW κατά τη μεταστάθμευση του στο Αφγανιστάν. Διακρίνεται ο καταδείκτης ΑΝ/ΑΑQ-14 και φορτίο βομβών JDAM (C) Greg Biondo |
(C) USAF / Tim Day |
Σύμφωνα με το Bloomberg, η BAE, εντός της εβδομάδας θα ανακοινώσει (21 Δεκεμβρίου κατ' ανώνυμες πηγές) την επίτευξη συμφωνίας για την πώληση 12 Typhoon στο Ομάν.
To συνολικό κόστος της προμήθειας θα αγγίξει το 1 δισ. euro και θα δώσει οικονομική ανάσα στη "κοινοπραξία", μετά από μια δεκαετία ακυρώσεων και αποκλεισμών (Ελβετία, Ελλάδα, Ιαπωνία, Ινδία).
Πηγή
Σε τουρκικά μέσα εμφανίσθηκε το πρόπλασμα του βλήματος της Roketsan για το σύστημα αεράμυνας περιορισμένου ύψους (AIHSF) της Aselsan, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Η γενική διαμόρφωση παρουσιάζει αναλογίες με εκείνη του ESSM. Οι πτέρυγες παρουσιάζουν μεγάλο μήκος και περιορισμένο εκπέτασμα, ενώ τα ουραία πτερύγια ελέγχου συνδέονται με ελάσματα Ελέγχου Διανύσματος Ώσης (TVC) στο ακροφύσιο του πυραυλοκινητήρα.
@Hellenic Defence |
Ο συνδυασμός αυτός είναι αναπόφευκτος καθώς το βλήμα προορίζεται για κατακόρυφη εκτόξευση, οπότε πρέπει να εκτελεί ελιγμό οριζοντίωσης προτού αναπτύξει ταχύτητα και επομένως αεροδυναμική πίεση στις επιφάνειες ελέγχου. Το βλήμα θα διαθέτει ερευνητή Υπέρυθρης Απεικόνισης (IIR). Θα επιτυγχάνει ελάχιστη δραστική ακτίνα 2km και μέγιστη 10-15km κατά διαφορετικές πηγές, ελάχιστο δραστικό ύψος 30m και μέγιστο 5.000m.
Υπενθυμίζεται πως στις 21 Ιουνίου 2011 η Aselsan ανακοίνωσε πως την προηγουμένη υπέγραψε με το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) δύο συμβάσεις σχεδίασης και ανάπτυξης συστημάτων βλημάτων αεράμυνας περιορισμένου και μέσου ύψους:
- Η σύμβαση για το Έργο Περιόδου Σχεδίασης και Ανάπτυξης (Περίοδος 1) του Συστήματος Βλημάτων Αεράμυνας Περιορισμένου Ύψους AIHSF είναι ύψους 278.371.118 τουρκικών λιρών –με την τότε συναλλαγματική ισοτιμία €114 εκατ.– και €193.059.102.
- Η σύμβαση για το Έργο Περιόδου Σχεδίασης και Ανάπτυξης (Περίοδος 1) του Συστήματος Βλημάτων Αεράμυνας Μέσου Ύψους ΟIHSF είναι ύψους 250.720.295 τουρκικών λιρών –με την τότε συναλλαγματική ισοτιμία €102,75 εκατ.– και €132.113.714.
Ανταποκρίσεις από την Τουρκία ανέφεραν πως κύριος υποκατασκευαστής στα δύο προγράμματα θα είναι η Roketsan και πως η Aselsan, ως κύριος ανάδοχος, θα αναλάβει την ανάπτυξη όλων των υποσυστημάτων ραντάρ, ελέγχου βολής, διοίκησης & ελέγχου και επικοινωνιών, καθώς και τους ερευνητές των βλημάτων και τις ζεύξεις δεδομένων.
Η πρόβλεψη συναλλαγματικού τμήματος στο τίμημα των δύο συμβάσεων σημαίνει πως τουλάχιστον στο στάδιο σχεδίασης και ανάπτυξης θα υπάρξει εισαγωγή υπηρεσιών και ενδεχομένως υλικών, προφανώς από κράτη της Ευρωζώνης. Η συνολική αξία των δύο προγραμμάτων υπερβαίνει ελαφρά τα €542 εκατ.
Η επίσημη ανακοίνωση της Aselsan δεν ανέφερε ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δύο προγραμμάτων, ούτε προοπτικές παραγωγής των συστημάτων. Είναι πάντως απόλυτα σαφές πως επρόκειτο για συμβάσεις σχεδίασης και ανάπτυξης, ενώ δεν αναφέρεται καθόλου η φάση παραγωγής.
Πηγή
Το υπουργείο άμυνας της Ρωσίας και η Irkut υπέγραψαν σύμβαση για την προμήθεια 30 αεροσκαφών Su-30SM, τα πρώτα αεροσκάφη θα παραδοθούν το 2016.
(C) Irkut |
Μόλις πρόσφατα ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων Su-30SM στην αεροπορία της Ρωσίας, από προγενέστερη σύμβαση προμήθειας 30 αεροσκαφών.
Πηγή
Το κυβερνητικό συμβούλιο εξουσιοδότησε τον υπουργό άμυνας Anyu Angelov να ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για τη προμήθεια μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών. Ο ίδιος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του περιοδικού "Клуб КРИЛЕ" επιβεβαίωσε ότι ξεκίνα κύκλος επαφών με χώρες-δυνητικούς προμηθευτές όπως η Γερμανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, το Ισραήλ, η Σουηδία και οι ΗΠΑ.
Η Βουλγαρία επιδιώκει την προμήθεια 8 μεταχειρισμένων αεροσκαφών, αναφορές στο τύπο ήθελαν το υπουργείο άμυνας να τείνει προς την αγορά των Πορτογαλικών F-16. Πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" ανέφερε πως είχε τεθεί το θέμα της εκπαίδευσης στελεχών της Βουλγάρικης αεροπορίας από Έλληνες αξιωματικούς ενώ για την συντήρηση του μελλοντικού αεροσκάφους θα προωθούνταν η λύση της ΕΑΒ.
Εκνευρισμό έχουν προκαλέσει στην ινδική Αεροπορία
τα προβλήματα λογιστικής υποστήριξης του στόλου των 65 εκπαιδευτικών
αεροσκαφών Hawk,
που έχουν οδηγήσει στην καθήλωση 16 αεροσκαφών (25% του στόλου).
Θεωρείται πως η ροή ανταλλακτικών θα εξομαλυνθεί σταδιακά μετά την
υπογραφή σχετικής σύμβασης, ύψους 59 εκατ. βρετανικών
λιρών τον Δεκέμβριο του 2011.
Πηγή
(C) L.M. |
Το Σουλτανάτο του Ομάν θα προμηθευτεί 27 AIM-120 C7 AMRAAM, 162 GBU-12 Paveway II, 32 CBU-105 WCMD και παρελκόμεναα βομβών Mk.82. Στη προμήθεια περιλαμβάνονται βλήματα των 20mm, συρόμενοι στόχοι AGTS-36, αερόφυλλα και θερμοβολίδες.Το εκτιμώμενο κόστος αγγίζει τα 117 εκάτ.$.
Πηγή
@DID |
Η Αίγυπτος θα δαπανήσει 3,2 δισ. δολάρια για την αγορά επιπλέον 24 F-16 C/D Block 50/52 μαζί μετά παρελκόμενα. Η πολεμική αεροπορία της Αιγύπτου είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος χρήστης F-16 έχοντας περίπου 195 από τα 220 που παρήγγειλε.
Το UCAS X-47B ολοκλήρωσε με επιτυχία τη πρώτη φάση δοκιμών επι του USS Harry Tryman. Σκοπός την ομάδας ήταν να αξιολογήσουν τη "συμβατότητα" του MEA με το αεροπλανοφόρο, από το κατάστρωμα έως τα συστημάτα επικοινωνιών.
(C) USN |
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν θα βοηθήσουν στη περαιτέρω εξέλιξη του προγράμματος και στο μελλοντικό σχεδιασμό Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών.
Πηγή
Η Ρωσία και η Λευκορωσία υπέγραψαν συμβόλαιο για την παράδοση από την
πρώτη στη δεύτερη, τεσσάρων αεροσκαφών προκεχωρημένης εκπαίδευσης –
ελαφρύ μαχητικό κρούσης. Τη συμφωνία υπέγραψε από ρωσικής πλευράς η
εταιρία Irkut, ενώ αντισυμβαλλόμενος ήταν το υπουργείο Άμυνας στη
Λευκορωσία.
Η
Ρωσία έχει επιλέξει το αεροσκάφος στο πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης των
πιλότων της Αεροπορίας της. Οι πρώτες παραδόσεις στη ρωσική κυβέρνηση
έχουν ξεκινήσει ήδη από το 2009.
H μοίρα επιδείξεων της FAB (Força Aérea Brasileira) Smoke Squadron παρουσίασε σήμερα (18.12) τον αντικαταστάτη των T-27 Tucano. Το σμήνος παρέλαβε δύο Α-29 το περασμένο Οκτώβριο, 12 επιπλέον ελικοφόρα θα ενταχθούν στη δύναμη του το 2013. Ο διάκοσμος των αεροσκαφών του σμήνους παραμένει στο ίδιο μοτίβο, με μόνη διαφορά τη σημαία της Βραζιλίας που θα φέρουν τα A-29 στο κάθετο σταθερό.
Μερικές από τις υπέροχες φωτογραφίες που αποδέσμευσε η FAB, το παρόν και το μέλλον του σμήνους...