Το 2009 το περιοδικό AFM φιλοξένησε μια σπάνια μαρτυρία χειριστή. Ο Σμήναρχος ε.α. Γεωργιάδης Παναγιώτης με κείμενο του, περιέγραφε στους αναγνώστες του περιοδικού μια ''καθημερινή'' ημέρα στο ΒΑ Αιγαίο... αντιμετωπίζοντας τα - τότε - υπερσύγχρονα F-16 Block 30 & Block 40 της ΤΗΚ με τα υποδεέστερα F-5A & ΝF-5Α της 343 ΜΑΗ ''Αστέρι'' .Τα όπλα τους, τα μάτια τους, το ένστικτο τους και οι τακτικές που είχαν αναπτύξει.
Σε ένα από τα δυνατότερα κείμενα που έχουν γραφεί, ο συγγραφέας μας ''μεταφέρει'' τις συνθήκες και τις προκλήσεις που αντιμετώπιζε στον αέρα ο ιπτάμενος της εποχής. Περισσότερα στις σελίδες που ακολουθούν :
Σε ένα από τα δυνατότερα κείμενα που έχουν γραφεί, ο συγγραφέας μας ''μεταφέρει'' τις συνθήκες και τις προκλήσεις που αντιμετώπιζε στον αέρα ο ιπτάμενος της εποχής. Περισσότερα στις σελίδες που ακολουθούν :
Αδιάψευστος μάρτυρας για το αποτέλεσμα της αερομαχίας, το φωτοπολυβόλο... |
Aπό την μακρινή Ιαπωνία, Phantom της 501 Hikotai... η μοίρα ως κύριο ρόλο έχει την αναγνώριση, διαθέτει στο οπλοστάσιο της, τις κλασσικές φωτομηχανές - εκ των οποίων ορισμένες έχουν μετατραπεί σε ψηφιακές - ατρακτίδια LOROP, ASTAC και TAC (ατρακτίδιο για την εξωτερική μεταφορά των καμερων KS-135A και KS-95B).
Επιχειρεί με 12 RF-4EJ και με 17 πρώην F-4EJ ΚΑΙ τα οποία ξεχωρίζουν από την έλλειψη του διαμερίσματος φωτομηχανών.
Περισσότερη ''501'' θα βρείτε εδώ.
Ένα ακόμη πρωτότυπο φωτογράφησαν Κινέζοι "spotter" στο κέντρο δοκιμών Yanliang της Xi'an. To #783 πιθανότατα πρόκειται για το τρίτο αεροσκάφος δοκιμών που κατασκευάζεται μετά τα 2001 και 2002.
Δυο αεροσκάφη έχασε σε διάστημα 10 ημερών η ΑΜΙ (Aeronautica Militare Italiana) ευτυχώς όμως χωρίς να υπάρξουν ανθρώπινες απώλειες.
22 Ιουλίου μεταγωγικό αεροσκάφος C-130J πραγματοποίησε βαριά
προσγείωση στην α/β Shindand και βγήκε από το διάδρομο προσγείωσης.
(C) emad.mde.es |
(C) emad.mde.es |
(C) emad.mde.es |
1 Αυγούστου, αεροσκάφος ΑΜΧ συνετρίβη σε ορεινή περιοχή στην επαρχία Isernia. Ο χειριστής έκανε επιτυχή χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την α/β Pratica di Mare.
Επιτέλους... Μόλις ανακοινώθηκε από την διοργανωτή του AFW '14 η συμμετοχή της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "ΖΕΥΣ".
Κρητικά Κέρκυρας, 30 Ιουλίου 2014 και αυτό το καλοκαίρι οι "μηχανές" και οι άνθρωποι της 359 ΜΑΕΔΥ δίνουν το δικό τους αγώνα. (C) Δημήτρης Βλάσσης |
Το αεροπλάνο της ΠΑ με γιατρό και διασώστη του ΕΚΑΒ «σηκώθηκε» από την Ελευσίνα για να παραλάβει τέσσερις ασθενείς από τη Σαντορίνη. Τους μετέφερε στη Ρόδο, που διαθέτει μεγάλο νοσοκομείο. Από το νησί των Ιπποτών παρέλαβε τρία νεογνά τα οποία μεταφέρθηκαν στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπου το νοσοκομείο διαθέτει μονάδα νεογνών. Εκεί, το ίδιο αεροσκάφος, πήρε έναν ασθενή που έπρεπε να διακομισθεί στην Αθήνα. Στον γυρισμό, όμως, έκανε μία «στάση» στη Μύκονο όπου παρέλαβε τραυματία από τροχαίο, ο οποίος επίσης έπρεπε να μεταφερθεί στην Αθήνα.
Η συγκεκριμένη συνδυαστική αεροδιακομιδή που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή κατέρριψε το φετινό ρεκόρ. Με μία "αποστολή" εξυπηρετήθηκαν εννέα ασθενείς! Σε άλλη επίσης πρόσφατη περίπτωση το αεροπλάνο παρέλαβε τρεις ασθενείς από τη Σαντορίνη, τους οποίους διεκόμισε στο Ηράκλειο, μετέβη στην Κω για να παραλάβει άλλους δύο ασθενείς και εν συνεχεία επέστρεψε στην Ελευσίνα. Αυτή τη φορά οι ασθενείς στην ίδια αποστολή ήταν πέντε.
Οι συνδυαστικές αεροδιακομιδές δεν αποτελούν την εξαίρεση στο Αιγαίο, ειδικά τους θερινούς τουριστικούς μήνες. Το μόνο που αλλάζει είναι ο αριθμός των περιστατικών. Από τις αρχές του Ιουλίου έως και την 29 Ιουλίου το Τμήμα Αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ είχε δεχθεί 283 κλήσεις για διακομιδές ασθενών. Τα 151 περιστατικά εξυπηρετήθηκαν με εναέρια μέσα και τα 87 με πλωτά. Σε 45 περιπτώσεις οι κλήσεις ήταν άκυρες. Τον προηγούμενο μήνα οι κλήσεις που έλαβε το ΕΚΑΒ για διακομιδές είτε με εναέρια είτε με πλωτά μέσα ήταν 253. Τριάντα πέντε ακυρώθηκαν, για 106 περιπτώσεις σηκώθηκε αεροπλάνο ή ελικόπτερο και για 112 ασθενείς χρησιμοποιήθηκαν πλοιάρια.
Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΑ από την Παρασκευή 8 έως και το Σάββατο 23 Αυγούστου 2014, θα πραγματοποιηθεί στην 115 Πτέρυγα Μάχης, συνεκπαίδευση Μοιρών της Πολεμικής Αεροπoρίας με την 480th Fighter Squadron, που υπάγεται στην USAFE (United States Air Forces in Europe) και εδρεύει στη Γερμανία και ειδικότερα στην α/β Spangdahlem.
Σκοπός είναι η εξάσκηση του προσωπικού στην εκτέλεση σύνθετων αεροπορικών επιχειρήσεων και συγκεκριμένα θα εκτελεσθούν αποστολές Αέρος - Αέρος, Αέρος - Εδάφους, COMAO, βολές Αέρος - Εδάφους σε τακτικό Πεδίο Βολής με αδρανή όπλα και αποστολές εναέριου ανεφοδιασμού. Η ΠΑ πρόκειται να συμμετάσχει με το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της και η 480th FS με δεκαοκτώ αεροσκάφη F-16CM και κλιμάκιο τριακοσίων ατόμων.
(C) USAFE |
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεκπαίδευση που θα πραγματοποιήσει η ΠΑ με Μοίρα Αεροσκαφών της USAFE για το 2014. Δεν χωρά αμφιβολία ότι πρόκειται για μια επιτυχία που μαρτυρά την ικανότητα των στελεχών της ΠΑ στην
διοργάνωση ασκήσεων/συνεκπαιδεύσεων με συμμαχικές δυνάμεις και όχι μόνο. Ενδεικτικά η Ελλάδα προσφέρει στον αεροπόρο το κατάλληλο "περιβάλλοντα χώρο μάχης" (θάλασσα - εδαφικές εξάρσεις) για την εκπαίδευση του, καιρικές συνθήκες και πεδία βολής. Θετικά επίσης προσμετρώνται οι ΝΑΤΟικές εγκαταστάσεις. Αξίζει να γίνει αναφορά στο ΝΑMFΙ (ΝΑΤΟ Military Firing Installation) όπου το περασμένο Φεβρουάριο με τη φιλοξενία στελεχών της 494FS η USAFE εξοικονομήσε περίπου 800.000 $.
Δυστυχώς όμως, δεν γίνεται να αγνοηθεί η κατά 10 ήμέρες αργοπορημένη ανακοίνωση της ΠΑ που έδωσε τον χώρο στους γνωστούς κύκλους ώστε για άλλη μια φορά να αναπτύξουν ευφάνταστα σενάρια περί ΝΑΤΟικής βάσης εξόρμησης για την επιτήρηση του Ρωσικού στόλου και στοχοποίησης της Κρήτης...
Το εβδομαδιαίο Quiz.... Αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το αεροσκάφος της φωτογραφίας απαντήστε μέχρι την Κυριακή το βράδυ στα σχόλια του Blog... |
Σύσσωμος ο Τουρκικός τύπος (hurriyet, gazetvatan, posta) αναπαράγει τις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Χαμάς. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Χαμάς το F-16I χτυπήθηκε από MANPAD αλλά τελικά κατάφερε να προσγειωθεί στο Ισραήλ... τις φωτογραφίες έδωσε στη Χαμάς έναντι αμοιβής τεχνικός της ΗΗΑ (Heyl Ha'Avir). Στη πραγματικότητα όμως ...
20 Ιουλίου 2006 α/β Ramon, η 119 Tayeset "Hatalef" έχασε ένα F-16I Sufa όταν κατά την διάρκεια της απογείωσης "έσκασε" ένα ελαστικό. Το αεροσκάφος που έφερε ανηρτημένο οπλισμό θα έπληττε στόχους στο Λίβανο, το πλήρωμα ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες έκανε επιτυχή χρήση των εκτινασόμενων καθίσματων και διασώθηκε.
Η επιτροπή διερεύνησης για τα αίτια του περιστατικού "έδειξε" τα ελαστικά τα οποία προέρχονταν από αεροσκάφος Barak και ήταν μη συμβατά με τα Sufa. |
Το "Sufa" καταστράφηκε απο πυρκαγιά που ξέσπασε και κρίθηκε Πέραν Οικονομικής Επισκευής αν και μερικά χρόνια αργότερα το πιλοτήριο του χρησιμοποιήθηκε για την εκπαίδευση του προσωπικού εδάφους στη διαδικασίες διάσωσης χειριστών.
(C) Reuters |
Ένα Shenyang F-6 της DPRKAF (Democratic People’s Republic of Korea Air Force) συνετρίβη εχθές πλησίον της α/β Taetan κατά τη διάρκεια άσκησης. Αν και τα αίτια της συντριβής παραμένουν άγνωστα, δημοσιεύματα θέλουν τα αεροσκάφη να βρίσκονται σε κάκιστη κατάσταση και αναφέρουν πως μετά το χθεσινό περισταστικό ο στόλος έχει καθηλωθεί.
Την εκκένωση της ελληνικής πρεσβείας στη Λιβύη, αποφάσισε η Αθήνα
εξαιτίας της ανεξέλεγκτης βίας που επικρατεί στη χώρα. Για το λόγο αυτό
δόθηκε εντολή στη φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ στην οποία επιβαίνει ομάδα
βατραχανθρώπων να αποπλεύσει άμεσα ώστε να φθάσει στη Λιβυή το πρωί της
Πέμπτης.
Επί της φρεγάταςεπιβαίνει ομάδα βατραχανθρώπων της
ΔΥΚ, καθώς και το οργανικό της
ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk της Διοικήσεως Ελικοπτέρων Ναυτικού
(ΔΕΝ).
Παραδόθηκε και το ένατο ελικόπτερο NH90, το οποίο προσγειώθηκε τις απογευματινές ώρες στο αεροδρόμιο των Μεγάρων. Πρόκειται σαφώς για μια ακόμα υπερπολύτιμη μονάδα που θα ενισχύσει επιχειρησιακά το έργο της Αεροπορίας Στρατού.
@ Defencepoint |
Την παρούσα περίοδο το δέκατο κατά σειρά ελικόπτερο εκτελεί πτητικές δοκιμές στις εγκαταστάσεις του κατασκευαστή και με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό προβλέπεται να παραδοθεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, όπως και το ενδέκατο.
Το επόμενο σημαντικό ορόσημο του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων αναμένεται να επιτευχθεί τον Φεβρουάριο του 2015 όταν προβλέπεται να παραδοθεί στην Αεροπορία Στρατού το πρώτο ελληνικό NH-90 σε διαμόρφωση ειδικών αποστολών.
Σαφές μήνυμα προς την Αλβανική πλευρά θεωρείται η αιφνιδιαστική ενεργοποίηση με εντολή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου, στο πλαίσιο της άσκησης ''Πυρπολητής 5/14'', του τμήματος της Δυνάμεως Ταχείας Αντιδράσεως του Βορείου Τομέα, με ΑΝΣΚ στην ακριτική Σαγιάδα της Θεσπρωτίας.
Μία ημέρα μετά την επίσης αιφνιδιαστική ενεργοποίηση του συστήματος της Ελληνικής Αεραμύνης, δόθηκε αιφνιδιαστικά η εντολή από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ σε τμήμα της Β’ Μοίρας Καταδρομών να επιβιβαστεί σε ελικόπτερα UH-1H του 3ου ΤΕΑΣ και με τη συνοδεία ζεύγους επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache του 1ου ΤΕΕΠ, να σπεύσουν στη Σαγιάδα Θεσπρωτίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν «επεισόδιο».
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα οι ελληνοαλβανικές σχέσεις έχουν επιβαρυνθεί σημαντικότατα, αφού μετά την υπαναχώρηση της Αλβανίας και τη μη υπογραφή της συμφωνίας για τον καθορισμό της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), έχουμε πρόσφατα, και στο πλαίσιο σχεδιάσεως του αντίστοιχου αλβανικού «Καλλικράτη», η προσπάθεια αναδιανομής των ελληνοφώνων περιοχών της Νοτίου Αλβανίας (Βορείου Ηπείρου) με ένταξη σε αυτές και διπλανών αμιγώς αλβανοφώνων περιοχών για αλλοίωση του ελληνικού στοιχείου στις περιοχές αυτές κ.λπ., γεγονός που έχει προκαλέσει τις εντονότατες αντιδράσεις των Αθηνών, τόσο με διαβήματα προς τα Τίρανα, όσο και με κατ’ιδίαν επαφές του Έλληνος ΥΠΕΞ Ευάγγελου Βενιζέλου με τον Αλβανό ομόλογό του και άλλους Αλβανούς επισήμους.
Δίνουν καθημερινά τη μάχη απέναντι στον κίνδυνο της πυρκαγιάς. Τις «νεκρές» μέρες περιφρουρούν για να εντοπίσουν άμεσα κάποιο περιστατικό, να επέμβουν και να ειδοποιήσουν τις επίγειες δυνάμεις. Όμως το κύριο έργο τους είναι να ρίχνονται μέσα στις φλόγες και να σβήνουν τις πυρκαγιές. Ο λόγος για τους πιλότους των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Στην Ανδραβίδα εδρεύει το πυροσβεστικό κλιμάκιο με τα δύο Canadair CL-215 καθώς και ένα ελικόπτερο Eriksson, που σε κάθε περίπτωση επεμβαίνουν από αέρος για να περιορίσουν και να σβήσουν τις πυρκαγιές, όχι μόνο στην Ηλεία, αλλά όπου χρειαστεί στην Ελλάδα, αφού ανά πάσα στιγμή αν διαταχθούν ξεκινούν επιχείρηση όπου οι συνθήκες το απαιτούν.
Ο Επισμηναγός Φώτης Γαβρίλης, διοικητής του πυροσβεστικού κλιμακίου της 117 ΠΜ, μίλησε για το έργο των Canadair στην Ηλεία και την ευρύτερη περιοχή, με την εμπειρία 14 ετών και τα μάτια του έχουν δει πολλά από ψηλά. «Οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες. Συνήθως επικρατούν σε μια πυρκαγιά, ισχυροί άνεμοι και ζέστη, ενώ μπορεί να πετάς για πολλές ώρες από το πρώτο φως της ημέρας, έως το τελευταίο. Η θάλασσα πολλές φορές μας δυσκολεύει στην προσέγγιση. Στα βουνά οι αναταράξεις των ανέμων μας δυσκολεύουν αρκετά. Προσπαθούμε να κάνουμε όσο καλύτερα γίνεται τη δουλειά μας, να προστατέψουμε το περιβάλλον και τις περιουσίες». Αναφερόμενος στην ύπαρξη του κλιμακίου σε μια περιοχή όπως η Ηλεία, τη χαρακτήρισε βασική. «Η ταχύτητα στην αντίδραση για την κατάσβεση είναι σημαντική. Ο συνδυασμός των επίγειων δυνάμεων και των εναέριων μέσων είναι σημαντική και ο χρόνος επίσης για την κατάσβεση σημαντικός.
Υπάρχουν στιγμές που προσπαθείς να αποφύγεις τις ακραίες καταστάσεις και άλλες που δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα. Προσπαθούμε όμως να κάνουμε πάντα με ασφάλεια το έργο μας» σχολίασε.
Ο Επισμηναγός Οδυσσέας Χιώτης στάθηκε περισσότερα σε τεχνικά θέματα για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη. «Έχουμε αναλάβει αρκετά σημαντικό έργο. Ανήκω στην 355 Μοίρα Μεταφορών που ανήκουν και τα πυροσβεστικά αεροσκάφη εδώ και 16 χρόνια. Η υπηρεσία μας ανέθεσε το έργο της διοίκησης του κλιμακίου, για να προστατέψουμε το νομό, την περιφέρεια και όπου αλλού μας καλέσει η υπηρεσία». Αναφερόμενος σε τεχνικά στοιχεία των αεροσκαφών είπε πως «τα CL-215, είναι καναδικής κατασκευής, ο στόλος περιλαμβάνει 13 ίδιου τύπου αεροσκάφη. Υπάρχουν και τα CL–415 που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και δυστυχώς δεν έχουμε εδώ τέτοια αεροσκάφη να μας βοηθήσουν περισσότερο στο έργο μας. Μεταφέρουμε έξι τόνους νερού, ενώ το αεροσκάφος διαθέτει σύστημα ανάμειξης επιβραδυντικού αφρού για την φωτιά. Η εμβέλεια των αεροσκαφών είναι μεγάλη, μπορούμε να φύγουμε από εδώ και να βρεθούμε στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Έξι χειριστές βρίσκονται καθημερινά σε ετοιμότητα και 15 τεχνικοί υποστηρίζουν το έργο των αεροσκαφών. Ξεκινάμε με το πρώτο φως της ημέρας περίπου στις 5,30 το πρωί έως το τελευταίο φως περίπου στις 9,20».
Ρωσικό MIG-29 συνετρίβη κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης στην περιοχή Αστραχάν.
Ο πιλότος δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει. Έρευνα διεξάγεται για τα αίτια της πτώσης.
Το ακροβατικό σμήνος Patrouille Suisse - που φέτος συμπληρώνει μισό αιώνα από την ίδρυση του - μέσα από το φακό του κινηματογραφιστή Yannick Barthe
The Patrouille Suisse celebrating its 50th anniversary from Yannick Barthe on Vimeo.
Τα τελευταία νέα του Ευρωμαχητικο και ανταποκρίσεις απο τις συμμετοχές των Typhoon στις ασκήσεις Red Flag και Anatolian Eagle (βλέπε Spotters Day στο Ικόνιο) μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.
Το διπλό τεύχος της Αεροπορικής Επιθεώρησης μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. |
Σχέδιο για εγκατάσταση μονάδας μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Καστέλι Χανίων, φέρεται να προωθούν οι ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος, διεξάγονται μυστικές διαπραγματεύσεις και ασκούνται πιέσεις στην ελληνική κυβέρνηση για την δημιουργία μονάδας μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Το αμερικανικό αίτημα αφορούσε αρχικά στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας, αλλά τελικά φαίνετα όι το ενδιαφέρον στρέφετα στην Κρήτη και την αεροπορική βάση στο Καστέλι Χανίων.
Το σχέδιο φέρεται να εντάσσεται στην στρατηγική των ΗΠ για την αντιμετώπιση της ισλαμικής τρομοκρατίας και των κινδύνων λόγω της αστάθειας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Από έλλειψη ανταλλακτικών καθηλώθηκε στο έδαφος ο μισός στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών που διαθέτει η χώρα μας, καθώς η κατασκευάστρια εταιρία επέβαλε στην Ελλάδα εμπάργκο, όταν απαιτήθηκε η υλοποίηση των υποχρεώσεων της.
Στο πλαίσιο της αγοράς δέκα πυροσβεστικών αεροσκαφών το 1999, η Bombardier δεσμεύθηκε για την υλοποίηση ΑΩ ύψους 25 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως έμεναν στα χαρτιά. Όταν ζητήθηκε επιτακτικά από τη χώρα μας η υλοποίησή τους, τότε υπήρξε άρνηση. Η κατασκευάστρια "ανακάλυψε" πως η αγορά των CL-415 δεν μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως στρατιωτική και άρα δεν υπόκειται η σύμβαση των Canadair στη σχετική νομοθεσία περί υποχρεωτικών αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Βέβαια χρόνια πριν η καναδική εταιρία είχε συμφωνήσει να παρέχει ΑΩ και να δώσει ακόμα και εγγυητική επιστολή για την υλοποίησή τους (ίσως να υπήρχαν την περίοδο της αγοράς κάποιες άλλες προφορικές διαβεβαιώσεις για το πως θα εξελιχθεί η εν λόγω συμφωνία).
Η χώρα μας από το 2004 και μετά πίεζε στο να υλοποιηθούν τα αντισταθμιστικά και το 2008 η καναδική Bombardier πήγε το Ελληνικό Δημόσιο σε Διεθνές Δικαστήριο όπου και κατάφερε να κερδίσει την υπόθεση. Καταλυτικό ρόλο, φαίνεται πως έπαιξε μία επιστολή του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών κ. Δ. Γεωργιόπουλου. Η επιστολή, με ημερομηνία 1 Ιουνίου του 2010 επιβεβαιώνει τα επιχειρήματα της Bombardier ότι δηλαδή "τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν είναι αμυντικό υλικό" που χρησιμοποιήθηκε από την καναδική εταιρία στο Διεθνές Δικαστήριο.
Ωστόσο η προμήθεια των CL-415 έγινε με απόφαση του ΚΥΣΕΑ και χαρακτηρίσθηκε από τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας (Άκη Τσοχατζόπουλο) ως ειδικό εξοπλιστικό πρόγραμμα. Ο Γεωργιόπουλος τοποθετήθηκε σε αυτή την καίρια θέση το 2010 από τον τότε υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο. Μπροστά στις περίεργες αυτές εξελίξεις ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος έδωσε εντολή στις 17 Ιουλίου του 2013 να καταπέσει η εγγυητική επιστολή της Bombardier ύψους 13.868.354 ευρώ, προκειμένου να στείλει το μήνυμα ότι δεν μπορεί να εμπαίζεται η Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως η προμηθεύτρια εταιρία όταν σφράγισε την πώληση των CL-415 στη χώρα μας συμφωνούσε για την παροχή αντισταθμιστικών Ωφελημάτων χωρίς αντιρρήσεις.
Με την παραπάνω εξέλιξη η Bombardier διέκοψε την ροή ανταλλακτικών προς την Ελλάδα και με διάφορους πρωτόγνωρους μηχανισμούς απέτρεψε στο να προμηθευτούμε ανταλλακτικά από άλλες χώρες που χρησιμοποιούν τους ίδιους τύπους πυροσβεστικών αεροσκαφών. Ειδικότερα η εταιρία εφαρμόζει ένα σύστημα όπου οι χώρες που επιθυμούν να προμηθευτούν ανταλλακτικά πρέπει να αναφέρουν τον σειριακό αριθμό του αεροσκάφους. Σύμφωνα με το μητρώο συντήρησης του κάθε αεροσκάφους η κατασκευάστρια εταιρία γνωρίζει τι ανταλλακτικό χρειάζεται και πότε. π.χ. δεν υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσει η Ιταλία ανταλλακτικά και να τα προωθήσει στη χώρα μας.
Ωστόσο οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν να υπάρχει μία πρόοδος στις συνομιλίες με την Bombardier για την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης. Γεγονός που άνοιξε μία οπή στην παροχή ανταλλακτικών ώστε να μπορέσουμε να "σηκώσουμε" τα 11 από τα 21 αεροσκάφη που διαθέτουμε.
Στο βυθό του εξωτικού νησιού Πουκέτ της Ταιλάνδης, που βρίσκεται στο αρχιπέλαγος Andaman του Ινδικού Ωκεανού, δημιουργήθηκε πριν απο λίγα χρόνια ενας απο τους πιό μεγάλους τεχνητούς υφάλους στον κόσμο.
Σκοπός της δημιουργίας του υφάλου ήταν η μερική αποκατάσταση του βυθού, που είχε καταστραφεί απο το σεισμικό τσουναμι του 2006 και βέβαια η προσέλκυση τουριστών που αρέσκονται στις καταδύσεις - και φυσικά πληρώνουν γι'αυτό. Θα μου πείτε, τι σχέση μπορει να έχει με την αεροπορία η είδηση αυτη; Ή απάντηση είναι οτι τα τεχνητά υλικά που ποντίστικαν στο βυθό γι'αυτό το σκοπό, ήταν ...παλαιά πολεμικά αεροσκάφη! Και τι αεροσκάφη! 4 Douglas C-47 Skytrain, Ντακότες δηλαδη και 6 ελικοπτερα Sikorsky S-58T , βετεράνοι των πολέμων Κορέας και ΒιετΝαμ!
Τα αεροσκάφη αφού δωρήθηκαν απο το Υπουργείο Άμυνας της χώρας, απογυμνώθηκαν από οτιδήποτε θα μόλυνε τη θάλασσα ή θα ήταν επικίνδυνο για τους ...νέους κατοίκους και επισκέπτες τους.
Το Νοέμβρη του 2008, μετά από σχετική Βουδιστική τελετή, βυθίστηκαν σε βαθος 15-20 μέτρων κατω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τοποθετήθηκαν σχετικά κοντά και με τέτοιο τρόπο προς διευκόλυσνη των ο τουριστών-δύτών για να τα επισκεφθούν όλα, μέσα στο περιορισμένο διάστημα που επαρκεί το οξυγόνο στις μπουκάλες τους.
Οι νεοι αλουμινένιοι "ύφαλοι" σκεπάστηκαν απο την τοπική χλωρίδα και πανίδα της θάλασσας και αποκατασταθηκε μερικώς ο βυθός. Γρήγορα, αν και κινδυνεύαν να παρασυρθούν απο δίχτυα και αγκυρες, έγιναν ένα must - visit για τους επισκέπτες του όμορφου και φιλόξενου νησιού, το οποίο είναι η βαριά βιομηχανία τουρισμού της φτωχής αυτής χώρας.
Ανάλογες προσπάθεις που έγιναν στη χωρα μας, σύμφωνα με πληροφορίες, προσέκρουσαν στην μη διάθεση απο την ΠΑ μεταφορικών αεροσκαφών C-47 , διοτι ετσι όπως παμε θα τα κάνουν πάλι πτήσιμα μεχρι να πεταξουν όλα τα Spartan , ενω τα -παρόμοια- ελικόπτερα Sikorsky UH-19B/D Chickasaw έχουν προσφερθει δωρεάν εδώ και χρόνια στο Ιρακ (!) αλλά οι Ιρακινοί απαξίωσαν -φυσικά- να απαντήσουν (δεν ειναι πλάκα)...
Manolis
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους :
Την πρώτη του πτήση πραγματοποίησε στις 26 Ιουλίου το 4ο πρωτότυπο J-20.Το αεροσκάφος είχε καταγραφεί τις προηγούμενες ημέρες να πραγματοποιει σειρά δοκιμών στο έδαφος.
Πρόσφατα Σχόλια