Το 1990 η Ν&Κ δημιούργησε για λογαριασμό του Αntenna μία σειρά ντοκιμαντέρ για την Π.Α. με τίτλο "Το ελληνικό πιλοτήριο". Για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχε εγχειρηθεί κάτι παρόμοιο. Ήταν μια εντυπωσιακή και δύσκολη παραγωγή όπου οι οπερατέρ της εταιρείας πραγματοποίησαν πτήσεις με μαχητικά F-16, Corsair αλλά και ελικόπτερα , γνωρίζοντας από κοντά τις δραστηριότητες της ΠΑ όχι μόνο εν καιρό πολέμου αλλά και στην καθημερινή της συμβολή στον πολίτη, δηλ. στις αερομεταφορές ασθενών, στις πυροσβέσεις κτλ. 




(C) USMC



Το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο Flight Global.




Σχολιάζοντας την κατάσταση των ενόπλων δυνάμεων της Τουρκίας, ειδικά του Ναυτικού και της Αεροπορίας, ο Πτέραρχος Erdoğan Karakuş ε.α. δήλωσε "Η Τουρκία μπορεί να ζήσει ένα νέο Ναβαρίνο".



@ khaber

Ο συμπαθής Πτέραρχος, συνηθίζει να προκαλεί θόρυβο όταν "μιλά", πριν περίπου τρία χρόνια περιέγραψε σε τηλεοπτική εκπομπή την εμπειρία που είχε το 1983, όταν σχηματισμός οκτώ Τουρκικών αεροσκαφών συνάντησε ΑΤΙΑ...










Την ιστορία με τα F-1 και το προβολέα τη ξέρεις πτέραρχε;
Ο σφιχτός προϋπολογισμός και η μη εξεύρεση λύσης από το κογκρέσο για το χρέος των ΗΠΑ, θα οδηγήσει την USAF σε περικοπές. Από τις 1 Απριλίου και έπειτα οι  Thunderbirds - πιθανότατα - δεν θα πραγματοποιήσουν άλλη επίδειξή ενώ θα ακυρωθούν ορισμένες εκπαιδευτικές σειρές της άσκησης Red Flag. Βαρύ θα είναι το πλήγμα και στην επιχειρησιακή εκπαίδευση των χειριστών καθώς έχει μπεί όριο στις ώρες πτήσης.


Ανησυχία για τις περικοπές εκφράζουν και οι πολιτικές αρχές της Nevada. Οι "αποστολές" που συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές σειρές αφήνουν χρήμα, ενώ αργότερα επιστρέφουν με τις οικογένειές τους... παράλληλα, κάθε χρόνο, πάνω από 200 εκατ. $ δίνονται σε εταιρίες για τη παροχή υπηρεσιών.(Συμβαίνουν και αλλού)

Πηγή

Χθες το απόγευμα στις 16:45 κατα τη διάρκεια της καταιγίδας, ένας μικρός ανεμοστροβιλος διαμέτρου περίπου 15 μέτρων εμφανίστηκε στην αρχή του διαδρόμου 03 ξεριζώνοντας ένα δέντρο και επιταχυνόμενος έφτασε βόρεια στο χώρο των Αερολεσχών. Με ένταση ανέμου που ξεπερνούσε τα 90 Kts σήκωσε στον αέρα δυο Cessna κόβοντας τα σχοινιά συγκράτησής τους. Τα αεροσκάφη κατέληξαν 70 μέτρα βορειότερα, ένα εκ των οποίων πανω στο κτήριο της Αερολέσχης Δεκελειας! 

  
 Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Άμυνας, αρμόδιοι επιτελείς της ΠΑ, είχαν συνάντηση με εκπροσώπους της RUAG. Αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν η παρουσίαση των δυνατοτήτων της εταιρείας για την "υποστήριξη" πυραύλων, ενώ εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για την προμήθεια AIM-9P4, που πρόκειται να εκποιηθούν.

Mirage F-1 CG με 4 Aim-9P4. Αρχείο 342 ΜΠΚ
Όπως έγινε γνωστό, ένα αεροσκάφος AEW&C καταστράφηκε ολοσχερώς κατα την επιδρομή ένοπλων στην αεροπορική βάση Kamra το περασμένο Αύγουστο.

(C) AP

Η κατάσταση των υπολοίπων αεροσκαφών παραμένει άγνωστη, αν και υπήρχαν ανεπιβεβαίωτες φήμες που έκαναν λόγο για μικρότερης έκτασης ζημιές. Η PAF είχε παραλάβει 5 Saab 2000 και 4 Erieye.

Πηγή 
Στην ιδιοκτησία της αραβικής Arabsat (διαχειρίζεται έξι δορυφόρους και είναι ο πάροχος δορυφορικών υπηρεσιών στη Μέση Ανατολή και την Αφρική) πέρασε ο Hellas Sat ύστερα από σχετική συμφωνία με τον ΟΤΕ για την πώλησή του έναντι 208 εκατομμυρίων ευρώ.
@ΚΧ
Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), παραμένει στο νέο μετοχικό σχήμα της εταιρείας διατηρώντας τα δικαιώματα προτίμησης που της αναλογούν σύμφωνα με το καταστατικό της Hellas Sat.

Πηγή 


Τελευταία μέρα της εκπαιδευτικής σειράς.


AMI Tornado (C) Tono Fernandez

RAF Tornado (C) Tono Fernandez

AMI Tornado (C) Tono Fernandez

BAC F-16 (C) Tono Fernandez

USAFE F-15 (C) Tono Fernandez

HAF F-16 Block 50 (C) Tono Fernandez

Περσεύς (C) Tono Fernandez

HH-3F (C) Tono Fernandez

"Magic" (C) Tono Fernandez

347 (C) Tono Fernandez

RAF Tornado (C) Tono Fernandez
Περισσότερο φωτογραφικό υλικό θα βρείτε εδώ.


Από την εκπομπή με "Αρετή & Τόλμη"

Την εκποίηση επτά παλαιών αεροσκαφών διαφόρων τύπων μέσω ανοικτού επαναληπτικού διαγωνισμού ανακοίνωσε το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αφορά την εκποίηση επτά άχρηστων αεροσκαφών, F-102, YS11, Albatros, Noratlas, T-33A, RF-84F και Dornier με αρχική τιμή εκκίνησης τις 119.096,56 ευρώ.
 
Πηγή

Μια υπο-σημείωση στην Ελευσίνα υπάρχουν 4 Noratlas δύο από τα οποίο αποτελούν μέρος της σύγχρονης ιστορίας μας. Ας ελπίσουμε ότι τα Νίκη 5 και Νίκη 10 δεν πωλούνται σαν παλιοσίδερα...

NORD N2501D NORATLAS 52128

To 52-128 βρίσκεται στο μουσείο της Πτέρυγας,το ενδεχόμενο πώλησης του είναι σχεδόν απίθανο.

NORD N2501D NORATLAS 52188

Το 52-188

NORD 2501D NORATLAS 53234

Νίκη 5 / 53-234


NORD 2501D NORATLAS 53-222

Νίκη 10 / Το βανδαλισμένο 53-222


(C) Φωτογραφιών Savvas Garozis
Από τα βροχερά Ιωάννινα σήμερα το quiz μας. Απαντήσεις μέχρι την Δευτέρα στο Blog.

H 8η σειρά φωτογραφιών που μας στέλνει ο T.Fernandez από το Αλμπαθέτε της Ισπανίας. Τελευταίες μέρες της εκπαιδευτικής σειράς, τα πληρώματα ασκήθηκαν σε αποστολές CSAR.

"Περσέας" (C) Tono Fernandez

AMI HH-3F (C) Tono Fernandez

To "079" (C) Tono Fernandez

(C) Tono Fernandez

(C) Tono Fernandez

E-3 (C) Tono Fernandez

SH-3D (C) Tono Fernandez

E-3 (C) Tono Fernandez
Περισσότερο φωτογραφικό υλικό θα βρείτε εδώ.
Την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2013, πραγματοποιήθηκε στην 112 ΠΜ, επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων της Μονάδας, για τους εξήντα τρεις πεσόντες του αεροπορικού δυστυχήματος αεροσκάφους C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, στο όρος Όθρυς της Θεσσαλίας το 1991.

(C) HAF

Aυτή τη φορά ο Tono Fernandez μας στέλνει κάτι διαφορετικό...απο τη γραμμή πτήσεων.

(C) Tono Fernandez

(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez
(C) Tono Fernandez

Και μια φωτογραφία bonus, που μπορείτε να δείτε εδώ.
Από τις αρχές του χρόνου 110 Τούρκοι χειριστές, δήλωσαν παραίτηση, δηλαδή το 15% των ιπταμένων απομακρύνθηκαν. Επίσημα οι αξιωματικοί συμπλήρωσαν τα απαιτούμενα 10 χρόνια υποχρεωτικής υπηρεσίας και για οικονομικούς λόγους παραιτήθηκαν, ώστε να αναζητήσουν κάτι "καλύτερο" στις αερογραμμές.

2007 : Η ελίτ της THK ποζάρει για το φακό, λίγο πριν αναχωρήσει για τις ΗΠΑ (Red Flag)

Σήμερα : 2ος απο δεξιά, Murat Keles, δοκιμαστής-χειριστής της ΤΑΙ.
4ος από δεξιά,Ozsev Erkal σήμερα είναι ένας ευτυχής πιλότος,των Τουρκικών αερογραμμών
Κέντρο,Υποπτέραρχος Atila Ozler έγκλειστος (16 χρονάκια) για συμμετοχή στην επιχείρηση στη Balyoz.

Παρόλα αυτά μια σειρά γεγονότων και καταστάσεων καταρράκωσαν το ηθικό των υπηρετούντων στην "ένδοξη" Τουρκική αεροπορία. H κατάρριψη του Phantom από τη Συριακή αεράμυνα, η υπόθεση βαριοπούλα,  οι συνεχείς διώξεις αξιωματικών, τα συναδελφικά μαχαιρώματα, οι υποκλοπές τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, οι παρακολουθήσεις αξ/κων και των οικογενειών τους (λ.χ. ανάρτηση βίντεο και φωτογραφιών των προσωπικών τους στιγμών στο διαδίκτυο) δημιούργησαν αίσθημα ανασφάλειας προς τους χειριστές. Άγχος, εκνευρισμός και πίεση... με την πρόωρη συνταξιοδότηση οι χειριστές βρήκαν έναν γρήγορο και σιωπηλό τρόπο ώστε να απομακρυνθούν από το σώμα. 




O βουλευτής του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος (CHP) Umut Oran υπέβαλλε ερώτημα για το κατά πόσον αληθεύει ότι 110 χειριστές, παραιτήθηκαν από τις αρχές του έτους.

 Ένστολοι κρούουν τον κώδωνα του κίνδυνου, χαρακτηρίζοντας την Τουρκική αεροπορία ακέφαλο αετό, ήδη 17 ανώτατοι αξιωματικοί βρίσκονται έγκλειστοι λόγω συμμετοχής τους στη "Βαριοπούλα" (η Aysegul είναι ελεύθερη και σπάει Μιναρέδες). Παράλληλα εκφράζεται έντονη ανησυχία για την απώλεια αξιόλογου και εκπαιδευμένου έμψυχου υλικού, χαρακτηριστικά λέγεται πως σύντομα τα αεροσκάφη θα είναι περισσότερα από τους πιλότους.

Πηγές 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Σαν άλλος Mohammed Saeed το επιτελείο των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, λέει με ανακοίνωση του :

Ι) Δεν υπάρχει "κενό" στην διοίκηση
ΙΙ) Οι "απολύσεις" πραγματοποιούνται κάθε Ιανουάριο - Φεβρουάριο
III) Όσοι νομίζουν ότι θα βλάψουν τις Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις κατασκευάζοντας τέτοια ατζέντα κάνουν λάθος. Θα δοθούν σύντομα αναλυτικά στοιχεία.