Το "συνδυασμό" F-16 Block 52+ Adv. με ατρακτίδιο στόχευσης ΑΝ/AAQ-14 κατέγραψε για πρώτη φορά ο φωτογραφικός φακός του ΣΦΠΑ "Ίκαρος" όταν βρέθηκε τη περασμένη εβδομάδα στη 116 ΠΜ. Δυστυχώς, για τα πλέον σύγχρονα F-16 της ΠΑ (state of the art F-16s όπως τα αποκαλεί o διεθνής τύπος) δεν αποκτήθηκαν ατρακτίδια στόχευσης και ναυτιλίας με αποτέλεσμα να πετούν με "δανεικά", για εκπαιδευτικούς σκοπούς...
Σήμερα η Πολεμική Aεροπορία διαθέτει 22 - 23 Lantirn κατανεμημένα στις 347 Μ και 340 Μ, 15 Litening II για τη 338 ΜΔΒ ενώ θεωρείται πως υπάρχει άγνωστος αριθμός Pave Spike.
(C) Marco Dijkshoorn
Στη "απέναντι όχθη" την Peace Onyx IV και το πρόγραμμα αναβάθμισης CCIP, συμπλήρωσεη προμήθεια30 ατρακτιδίων κατάδειξης Sniper και 30 ναυτιλίας Lantirn ER ενώ ήδη υπήρχαν στο οπλοστάσιο της THK 40 Lantirn. Tα εκσυγχρονισμένα F-4E 2020 Terminator στις πρόσφατες ασκήσεις TLP και Anatolian Eagleκαι οι τρείς μοίρεςπου επιχειρούν με 2020 Terminator (111 Filo, 132 Filo, 171 Filo) εμφανίστηκαν με Pave Spike, το οποίο θα αντικατασταθεί από το Aselpod.
Πλήρως επιχειρησιακό είναι το MEA "Πήγασος ΙΙ" της Πολεμικής Αεροπορίας, το αποτέλεσμα του ομολογουμένως μακρόχρονου ιστορικού δικαιώνει τα μέλη της ομάδας σχεδίασης και ανάπτυξης, αλλά και τις σχετικές επιλογές της ΠΑ.
Στην άσκηση Ηνίοχος 2008 η εικόνα του "Πήγασος ΙΙ" έφτασε στα κέντρα
επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ μέσω του δορυφόρου Hellas-Sat. Σε
ένα τυπικό σενάριο, αποστολή του Ελληνικού ΜΕΑ θα είναι ο εντοπισμός
κινούμενων στόχων με τη θερμική του κάμερα. Το στίγμα τους θα
διαβιβαστεί μέσω του Hellas-Sat στο κέντρο επιχειρήσεων και από εκεί τα
στοιχεία θα περάσουν στις JDAM ζεύγους F-16 που βρίσκεται σε CAP πάνω
από τη Λήμνο.
Ρεπορτάζ του Π. Πικραμένου για την εκπομπή με Αρετή και Τόλμη 25.10.09
Το πρώτο πλήρες σύστημα «Πήγασος Ι» παραδόθηκε στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Άκτιου Πρέβεζας το 2002, όπου τον Ιανουάριο του 2003 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ιδρύθηκε το Σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Τον Αύγουστο του 2005 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του πρώτου «Πήγασος Ι» σε «Πήγασος ΙΙ», ενώ τον Δεκέμβριο του 2008 το ΣΜΕΑ/Φ αναβαθμίσθηκε επίσης σε πολεμική Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΜΕΑ/Φ), με χαρακτηριστικό κλήσης «Αχέρων». Από το 2009 βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή 12 αεροσκαφών με εμπλοκή του ΓΕΕΘΑ, λόγω της διακλαδικής αξιοποίησης του συστήματος. Για το μέλλον του συστήματος, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" γράφει : Κατα τη μυθολογία ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο μετέφερε τους κεραυνούς
του Δία. Για την ΠΑ η χρήση του Πήγασου για τη ρίψη
βλημάτων είναι το επόμενο βήμα!
Tο επίσημο περιοδικό της Lockheed Martin Code One, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Μετά από έξι χρόνια έκλεισε οριστικά η υπόθεση των Mig-29 της Αλγερίας, δύο ανώτατα διοικητικά στελέχη της Mig, ο Sergei Tsivilev και ο Oleg
Fadeyev κρίθηκαν ένοχοι με την κατηγορία της απάτης.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο οι δύο διοικητικοί, είχαν υπογράψει συμβόλαια με υποκατασκευαστές για τη προμήθεια μεταχειρισμένων και παλιών απαρτίων, κατασκευής 1982-1996 που στη συνέχεια με πλαστά πιστοποιητικά παρουσίαζαν σαν καινούρια. Τα απάρτια χρησιμοποιήθηκαν για τη κατασκευή των Mig της Αλγερίας τα οποία η χώρα αρνήθηκε να παραλάβει.
Η Αλγερία το 2006 είχε έλθει σε συμφωνία με τη Rososboronexport για την προμήθεια 28 Mig-29SMT και 6 Mig-29UB.
Το Μάιο του 2007 οι Αλγερινοί πάγωσαν τις πληρωμές, αρνήθηκαν να
παραλάβουν άλλα αεροσκάφη και απαίτησαν την αντικατάσταση 15 Mig-29. Τα αεροσκάφη εντέλει αγοράσθηκαν από τη Ρώσικη αεροπορία.
Ποινή φυλάκισης
και χρηματικό πρόστιμο επιβλήθηκε το περασμένο Μάιο και σε τρείς
επιχειρηματίες οι οποίοι πέρα από την εμπλοκή τουςστην υπόθεση των Mig της Αλγερίας,είχαν συμμετοχή και στη παροχήανταλλακτικών "κατώτερων των προδιαγραφών" στη Πολωνική αεροπορία.
Το επίσημο περιοδικό της Eurocopter, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Αναστάτωση έχουν προκαλέσει οι αποκαλύψεις του τηλεοπτικού δικτύου CTV σύμφωνα με τις οποίες o Καναδάς σχεδιάζει να αποχωρήσει από το πρόγραμμα ενώ ταυτόχρονα εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση των CF-18. Το δίκτυο επικαλούμενο ανώνυμες πηγές υποστηρίζει πως τις προσεχείς εβδομάδες η κυβέρνηση θα δώσει στη δημοσιότητα μελέτη ανεξάρτητου φορέα για το συνολικό κόστος αγοράς και κύκλου ζωής (20 έτη) το οποίο έχει ξεπεραστεί κατά 20 δίς.$.Το CTV επίσης αποκάλυψε πως σύντομα θα ανακοινωθεί διαγωνισμός για την αντικατάσταση των CF-18 χωρίς την απαίτηση το αεροσκάφος να είναισχεδίασης stealth.
"Φήμες" επικείμενης αποχώρησης του Καναδά από το πρόγραμμα είχαν κυκλοφορήσει και το Μάρτιο του 2011 (C)LM
Η κυβέρνηση δια του εκπροσώπου της επιβεβαίωσε ότι ανέθεσε σε ανεξάρτητο φορέα τη διενέργεια οικονομοτεχνικής μελέτης αλλά αρνήθηκε τα περι αποχώρησης από το πρόγραμμα.
04.12 : Εκπαιδευτικό HAWK της RSAF συνετρίβη, ο χειριστής-μέλος του ακροβατικού σμήνους Saudi Hawks έκανε επιτυχή χρήση του εκτινασσόμενου καθήσματος. Πηγή
04.12 : J-7 της PLAAF κατέπεσε σε κατοικημένη περιοχή τραυματίζοντας 4 πολίτες.Πηγή
05.12 : C-47 της SAAF κατέπεσε σε ορινή περιοχή της Νοτίου Αφρικής, νεκροί είναι οι 11 επιβαίνοντες.Πηγή
Το CH-47F επικράτησε επι του Mi-26T2 στο διαγωνισμό προμήθειας 15 βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων της Ινδίας. Την επιτυχία της Boeing επιβεβαίωσε ο Ινδός υπουργός άμυνας με ομιλία του στο κοινοβούλιο της χώρας.
Σημαντικό ρόλο στην απόφαση έπαιξε το κόστος κύκλου ζωής και η λογιστική
υποστήριξη του μέσου μετά την αγορά. Το τελευταίο αποτελεί
σαφές μήνυμα προς τους Ρώσους, για τους οποίους έχουν εγερθεί πολλά
ζητήματα τα τελευταία χρόνια σε διάφορα εξοπλιστικά προγράμματα.
Η Ινδία θα αποκτήσει συνολικά 15 ελικόπτερα του τύπου σε μια
προμήθεια που καταλήγει ξανά σε αμερικανικά χέρια, ήδη οι Ινδοί στηρίζουν σε μεγάλο ποσοστό του μεταφορικού τους στόλου σε αμερικανικά εναέρια
μέσα (C-5 Galaxy, C-130J).
Στις 4 Δεκεμβρίου Eurofighter πραγματοποίησε βολή Meteor σε πεδίο βολής στη Βρετανία. Ο πυραυλοκινητήρας του βλήματος ενεργοποιήθηκε και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τον εξοπλισμό τηλεμετριάς, θα επιτρέψουν την επέκταση του φάκελου εξαπόλυσης.
Promo βίντεο του Ιταλικού ακροβατικού σμήνους Frecce Tricolori, τα πλάνα είναι από το διπλό DVD της Deagostini που κυκλοφόρησε τη προηγούμενη εβδομάδα.
03.12.12
Το ατρακτίδιο κατάδειξης Sniper θα φορέσουν τα Ιρακινά Block 52+, η σύμβαση αγγίζει τα $31.9εκάτ.$και αντιστοιχεί σε περίπου 8-10 ατρακτίδια.Τον Οκτώβριο του 2010 η κυβέρνηση του Ιράκ είχε υπογράψει τη προμήθεια 18 F-16, με προαίρεση για ακόμη 18 που ασκήθηκεένα χρόνο αργότερα.
Προβληματισμός επικρατεί στη Βρετανία αναφορικά με το μέλλον του στόλου των 66 Apache AH-64D. Τα ελικόπτερα πέτυχαν αρχική επιχειρησιακή ικανότητα το 2004,οκτώ χρόνια αργότερα απαιτείται να εκσυγχρονισθούν καθώς μέχρι το 2017 ο Αμερικάνικος στρατός θα σταματήσει να υποστήριζει τον τύπο.
Η προμήθεια νέων ελικοπτέρων δείχνει απαγορευτική λόγω του υψηλού
κόστους, οπότε και θα αναβαθμισθούν
ταυτόχρονα με τη μείωση του αριθμού τους από 66 σε 50 ώστε να προκύψει η απαραίτητη εξοικονόμηση
κονδυλίων για να προχωρήσει το πρόγραμμα.
Το δημοσίευμα του Flightglobalπου αποκάλυψε την είδηση,έρχεται σε αντίθεση με τις πρόσφατες δηλώσειςστελέχουςτης Boeingσύμφωνα με τις οποίες ταD θαυποστηρίζονται μέχρι το 2024.
Ο ραδιοφωνικός σταθμός των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων (IDF) μετέδωσε
σήμερα ότι άγνωστοι έκλεψαν αριθμό κινητήρων μαχητικών αεροσκαφών F-16
από αεροπορική βάση του κεντρικού Ισραήλ. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία
της έρευνας, η κλοπή σημειώθηκε
κατά τα φαινόμενα με τη συνέργεια στρατιωτών ή πολιτικών υπαλλήλων που
εργάζονταν στη βάση. Οι υποψίες στρέφονται και πάλι σε κλέφτες μετάλλων,
φαινόμενο που λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις διεθνώς τα τελευταία
χρόνια.
(C) IAF
Εκπρόσωπος των IDF αρνήθηκε να δώσει στον Τύπο το παραμικρό
στοιχείο σε σχέση με το συμβάν και περιορίστηκε να δηλώσει ότι, μόλις
ολοκληρωθεί η έρευνα του στρατού, θα διαβιβαστεί στον στρατιωτικό
εισαγγελέα. Πρόκειται για το δεύτερο παρόμοιο περιστατικό με θύμα την
Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία, όταν το 2011 είχαν κλαπεί απαρτια οκτώ κινητήρων αεροσκαφών F-15 από την αεροπορική βάση Τel Nof.
Μερικές από τις 300 φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο του Keith Wilson, Red Arrows In Camera.
Τα πληρώματα των Αυστραλιανών επιθετικών ε/π Tiger προχώρησαν σε λευκή απεργία. Tους χειριστές εξόργισε η απόφαση της διοίκησης, για τη μη αναστολή των πτήσεων μετά από περιστατικό εμφάνισης καπνού στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια πτήσης.
Το περιστατικό έγινε στις 4 Νοεμβρίου, το πλήρωμα άνοιξε τη θυρίδα και πραγματοποίησε ελιγμό πλαγιολίσθησης για να καθαρίσει το πιλοτήριο από το καπνό, έπειτα επέστρεψε με ασφάλεια στη βάση του. Πηγές ανέφεραν πως αιτία ήταν η ελαττωματική μονάδα κλιματισμού.
Τα 22 Tiger κατασκεύασε η Eurocopter, η συναρμολόγηση τους έγινε στο Brisbane της Αυστραλίας.
Το 2012 υπήρξαν δύο ακόμη περιστατικά που αποδόθηκαν σε ελαττωματικό πυκνωτή,σε μία από τις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών. Από το 2007 στα Αυστραλιανά Tiger έχουν καταγραφεί 24 ανάλογες περιπτώσεις.
Η Σουηδία συμφώνησε με την Τσεχία να μειώσει την τιμή των 14 JAS-39 Gripen που νοικιάζει. Η Τσεχία είχε ευθέως απειλήσει ότι το 2014, ημερομηνία λήξης του τρέχοντος συμβολαίου, θα εξετάζε
εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που δεν μειωνόταν το κόστος ενοικίασης
των αεροσκαφών.
Φωτογραφίες Άγγλων spotter αποκάλυψαν τις πτήσεις δοκιμών του Typhoon με το Γαλλικό ατρακτίδιο κατάδειξης Damocles. Oι εργασίες πιστοποίησης γίνονται για λογαριασμό της RSAF, οι Σαουδάραβες επέλεξαν το Damocles καθώς ήδη βρίσκεται σε υπηρεσία με τα Tornado GR.4 ενώ το μοναδικό πιστοποιημένο ατρακτίδιο στο Typhoοn, το Litening II είναι παράγεται στο Ισραήλ.
04.12.12 : μετά από πτήση διάρκειας τριών ωρών, έφτασαν στην 116 Πτέρυγα Μάχης 6 αεροσκάφη της 31 BLoT, 4 μονοθέσια και 2 διθέσια F-16 Block 52+ με 12 χειριστές και τεχνικούς για την υποστήριξη της αποστολής.
Φωτογραφία αρχείου (C) Slawek Krajniewski (Hesja)
Η 31 BLoT φέτος έλαβε μέρος στη Red Flag Alaska 12-2 ενώ μόλις πριν τέσσερις ημέρες ολοκλήρωσε τη συμμετοχή της στην άσκησηTLP 12-6.
Σε αναγκαστική προσγείωση υποχρέωσε το Ιράν, MEA "Scan Eagle" του Αμερικανικού Ναυτικού, το οποίο πραγματοποιούσε πτήση στον εναέριο χώρο του, σύμφωνα με ιρανικά μέσα ενημέρωσης.
Είναι
η δεύτερη φορά που η Τεχεράνη ανακοινώνει ότι έθεσε υπό έλεγχο ένα μη
επανδρωμένο αεροσκάφος των ΗΠΑ. Τον Δεκέμβριο 2011, οι ιρανικές δυνάμεις "αιχμαλώτισαν" MEA Sentinel, που πραγματοποιούσε συλλογή πληροφοριών επάνω από το Ιράν.
Από τη δεκαετία του '50 το σημερινό Quiz. Απαντήσεις στο Blog μέχρι την Πέμπτη.
Σαν σήμερα 3 Δεκεμβρίου, τέσσερα Canadair της 383 ΜΕΕΑ, φτάνουν στο Ισραήλ για να συνδράμουν στη προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς που ξέσπασε στο όρος Carmel.
12.03.12 Lt Col Rami: we are trying to promote international cooperation with firefighting squadrons from Greece and Spain (C) IDF
2 Δεκεμβρίου 2010, 19:30 ζητήθηκε η συνδρομή της ΠΑ.01:10 το βράδυ απογειώθηκαν τα CL-415 από την 113ΠΜ και μετά από ανεφοδιασμό στην Ρόδο, το πρωί της Παρασκευής (03.12.10) καιώρα 08:25προσγειώθηκαν στην α/β Ramat David. 45 λεπτά αργότερα τα Canadairξεκινούν τις αποστολές κατάσβεσης.
Σε μόλις 13 ώρες, κλιμάκιο της 383 ΜΕΕΑ είχε μετασταθμεύσει στο Ισραήλ και τα Ελληνικά Canadair επιχειρούσαν.
Σήμερα το απόγευμα, στο αεροδρόμιο "Μητέρα Τερέζα" των Τιράνων προσγειώθηκε το πρώτο Cougar. Η Αλβανία παρέλαβε το AS532 με πέντε μήνες καθυστέρηση καθώς το περασμένο Ιούλιο το "FA-630" - το πρώτο Cougar που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής - χάθηκε σε ατύχημα στις Γαλλικές Άλπεις ενώ διενεργούσε δοκιμαστική πτήση πριν παραδοθεί στο τελικό χρήστη.
Η αεροπορία της Αλβανίας θα παραλάβει πέντε Cougar από την Eurocopter διαμόρφωσης, 1 μεταφοράς VIP, 1 με εξοπλισμό αποστολών SAR, 1 MEDEVAC και 2 μεταφοράς στρατευμάτων.
Μετά από 51 χρόνια στην υπηρεσία του ναυτικού των ΗΠΑ το USS Enterprise (CVN 65) αποσύρθηκε, έχοντας διανύσει 1,000,000,000 Ναυτικά μίλια. Το Enterprise ήταν το πρώτο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο που χρησιμοποιούσε ως μέσον πρόωσης, πυρηνική ενέργεια.
F-15 της Βασιλικής αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας κατέπεσε τη Κυριακή σε θαλάσσια περιοχή στο ''Κόλπο'', ο χειριστής Fahd bin Falih al-Masarir αγνοείται.
Πρόκειται για το τρίτο αεροσκάφος του τύπου που χάνει η Σ.Αραβία για το 2012, Τον Ιανουάριο Γαλλικό Mirage 2000D και F-15 της RSAF που συμμετείχαν στην άσκηση "Green Shield" συγκρούστηκαν στον αέρα, τον Απρίλιοχάθηκε άλλο ένα αεροσκάφοςκατα τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης.
Στις Καλύβες Αποκορώνου βρέθηκε σήμερα στις 12.30 το μεσημέρι η προτομή
του ήρωα σμηναγού Κώστα Ηλιάκη η οποία εκλάπη τα ξημερώματα του
Σαββάτου από αγνώστους. Η προτομή που βρέθηκε πεταμένη, από άνδρες της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Χανίων, δεν έχει υποστεί ιδιαίτερες φθορές.
(C)Το Βήμα
Το
άγαλμα κοσμούσε από τον Μάιο του 2007 ένα μικρό πάρκο στην περιοχή της
Χαλέπας με τα Χανιά ως ελάχιστος φόρος τιμής στον σμηναγό που είχε χάσει
τη ζωή του μετά από θερμό επεισόδιο στην
περιοχή της Καρπάθου.
Oι αστυνομικοί έφτασαν στα ίχνη του 18χρονου Έλληνα και τον συνέλαβαν.Ο ίδιος, φέρεται να είπε ότι έκλεψε την προτομή για να πουλήσει το μέταλλο και να πάρει χρήματα, γιατί τα χρειαζόταν...Ωστόσο, μετά την αποκάλυψη της κλοπής και τις έντονες έρευνες της Αστυνομίας, ήταν πολύ δύσκολο να βρει να την πουλήσει...
Από τη Δευτέρα, 03 έως και την Τρίτη, 04 Δεκεμβρίου 2012 και στο πλαίσιο του προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ 2012, θα διεξαχθεί κοινή εκπαιδευτική άσκηση στην περιοχή της Κρήτης, της Πελοποννήσου και του Κεντρικού και Νοτίου Αιγαίου, εντός FIR Αθηνών.
Στην άσκηση θα συμμετάσχει και αεροσκάφος ενάεριου ανεφοδιασμού.
H NOTAM Για Τις 04.12.12
Άγνωστοι
έκλεψαν τον προτομή του Κώστα Ηλιακή από το σημείο
που βρίσκονταν επί της οδού Ακρωτηρίου. Την απουσία της προτομής αντιλήφθηκε διερχόμενος πολίτης ο
οποίος και ενημέρωσε τις αρχές. Οι έρευνες της αστυνομίας εστιάζονται σε μάντρες με παλιοσίδερα, καθώς
το πιθανότερο είναι η ορειχάλκινη προτομή να εκλάπη για να πουληθεί το
μέταλλο, η αξία του οποίου υπολογίζεται στα 6 ευρώ το κιλό.
Τα αποκαλυπτήρια της προτομής, στην θέση "μπαλκόνι" επι της οδού
Ακρωτηρίου, απ'όπου υπάρχει μια πλήρης θέα της πόλης των Χανίων, είχαν
γίνει σε ειδική τελετή, στις 20 Μαΐου 2007.