Mειωμένη Eπιχειρησιακή Iκανότητα Tου UAV ANKA Λόγω Υπέρβαρων Αισθητήρων
Ανυπέρβλητο θεωρείται τελικά το πρόβλημα βάρους του ASELFLIR-300T
κατασκευής Aselsan στο υπό ανάπτυξη μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV),
μέσου ύψους πτήσης μακράς ακτίνας δράσης (ΜΑLE) ΑΝΚΑ της Τουρκικής
Αεροπορικής Βιομηχανίας (TAI). Σύμφωνα με δημοσίευμα της Zaman,
το συνολικό βάρος του αισθητήρα FLIR κυμαίνεται μεταξύ 100 και 120kg με
αποτέλεσμα το μη επανδρωμένο αεροσκάφος να επιτυγχάνει μέγιστη οροφή
πτήσης 20.000 ποδών αντί επιχειρησιακής απαίτησης για οροφή 30.000
ποδών.
Aselflir-300 (C)Aselsan |
Στελέχη της ΤΑΙ που εμπλέκονται στην ανάπτυξη του ΑΝΚΑ εκτιμούν
πως η έναρξη της μαζικής παραγωγής θα καθυστερήσει κατά δύο έτη εαν οι
Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις επιμείνουν στην απαίτηση για επιχειρησιακή
οροφή 30.000 ποδών. Υπενθυμίζεται πως η ανάπτυξη του ΑΝΚΑ ξεκίνησε το
2005 αποκλειστικά από Τούρκους μηχανικούς ενώ η πρώτη πτήση
πραγματοποιήθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 2011. Η
Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας (SSİK) της Τουρκίας
αποφάσισε στις 5 Ιανουαρίου 2012 την προμήθεια 10 UAV ANKA για τις
ανάγκες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και στις 19 Ιουλίου 2012, η ΤΑΙ
εξουσιοδοτήθηκε να προχωρήσει στην ανάπτυξη βαρύτερης έκδοσης με
ικανότητα εκτόξευσης βλημάτων Cirit κατασκευής Roketsan.
Φυσικα και ειναι υπερβαρο το ASELFLIR , αφου το φτιαξανε για καραβια πρωτα ...
(το φτιαξανε παρ'αυτα)
Manolis
Πράγματι έχει διπλάσιο βάρος από το star saphire hd (Predator XP) και σχεδον τριπλάσιο βάρος από το mosp 3000 (Heron).