''Ενδιάμεσο'' Quiz 22

aviationlive | 2/13/2014 12:10:00 μ.μ. | 18 σχόλια

DSC01648

Το ενδιάμεσο quiz της εβδομάδας έχει θέμα τις αυτομολήσεις χειριστών από και προς την Ελλάδα.


Category:

18 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Η πιο γνωστη ειναι αυτη

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image001_zpse77e70be.png

    ενω υπηρξαν και αλλες,(ιταλια),συν μερικες αεροπειρατιες με c-47.

  2. Ανώνυμος says:

    Για τις αυτομολησεις προς την Ελλαδα, εχουν αναφερθει αρκετα στο παρελθον,οποτε τα γεγονοτα ειναι γνωστα.

  3. gvla says:

    MIG-23 από Λιβύη τον Ιούλιο του 1992....Ήταν στην Ικάρων αν θυμάμαι καλά και μάλλον αυτομόλησε για κάποια όμορφα μάτια..
    http://articles.latimes.com/1992-07-09/news/mn-2355_1_mig-jet-fighter

  4. Manolis says:

    Η πιο καραμπινατη αυτομοληση - και συμβατη με τη φωτο- ειναι αυτη του Μανιαδάκη. Πιλοτος της ΕΒΑ, ο Κρητικός Μιχάλης Μανιαδάκης αρνιόταν μετά την 21η Απριλίου να ράψει στη στολή του το πουλί της χούντας. Την απόφασή του αυτή δεν την έκαμψαν ούτε οι φυλακίσεις ούτε οι συνεχείς μεταθέσεις σε όλη τη χώρα (Τανάγρα, Αραξος, Σούδα, Λάρισα). Λίγο πριν μετατεθεί στη Σχολή Πολέμου στο Τατόι και διαβλέποντας ότι του ετοίμαζαν νέες διώξεις αποφάσισε να διαφύγει στη ...Σοβιετική Ενωση με το αεροπλάνο του. "Προκειμένου να με κάψουν αυτοί, καλύτερα να κάψω μόνος μου τον εαυτό μου", μας εξηγεί ο ίδιος.
    Κατέστρωσε λεπτομερές σχέδιο πτήσης, υπολόγισε τη διαδρομή, τα καύσιμα που χρειαζόταν η Ντακότα του, και το βράδυ της 9ης Σεπτεμβρίου 1970 απογειώθηκε από τη Σούδα, πέρασε από το Ηράκλειο, και έφτασε με ελιγμούς στη Ρόδο, όπου ζήτησε να έρθει σε επαφή με το FIR της Τουρκίας. Το επιτελείο επιχείρησε να τον μεταπείσει, αλλά ήταν ήδη αργά.
    Πάνω από την Τουρκία πέταξε ανενόχλητος. Πολύ αργότερα πληροφορήθηκε από έλληνα αξιωματικό του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη ότι είχαν απογειωθεί 4 τουρκικά μαχητικά να τον αναχαιτίσουν, αλλά ο ίδιος δεν τα συνάντησε ποτέ. Μόλις μπήκε στο σοβιετικό εναέριο χώρο αναχαιτίστηκε από σοβιετικά μαχητικά, τα οποία τον οδήγησαν και προσγειώθηκε στη Σεβαστούπολη, όπου ζήτησε πολιτικό άσυλο. Βουτηρο στο ψωμι των Σοβιετικων δηλαδη. Εμεινε 6 χρόνια στην Τασκένδη δουλεύοντας σε οικοδομές. Αδεια επιστροφής στην Ελλάδα του δόθηκε μόλις δυο χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, το Νοέμβριο του 1976. Στις αρχές του 1977 πέρασε από δίκη με τις κατηγορίες της προδοσίας και της καταστρατήγησης βασικών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, αλλά αθωώθηκε, συνέχισε για λίγο διάστημα τις πτήσεις κυρίως σε ψεκασμούς και μετά επέστρεψε στο χωριό του , το Καλο Χωριο Λασηθίου. Ανεπιβεβαιωτες πληροφοριες αναφερουν οτι η εν λογω ντακοτα μας επιστραφηκε και ηταν το C-47B sn 49-2621.

  5. gvla says:

    Mig-23 to 1981 πάλι από Λιβύη. (Αυτός ήταν στην Ικάρων από ότι βρήκα και όχι του 1992).

  6. Ανώνυμος says:

    επιπλέον τα 2 της Λιβύης. είναι η πτήση με το C-47 προς ΕΣΣΔ, για την δευτερη περιπτωση που λεει στο wiki δεν ξερω εαν ειναι Ιπταμενος (σε καποια ξενα sites τον αναφερουν σαν Ιπταμενο) το οποιο wiki ομως αναφέρει μονο την μια περιπτωση εκ Λιβυης
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Cold_War_pilot_defections
    Χ.

  7. kostis says:

    Βλεποντας το C-47 θα ειθελα να ρωτισω αν ειχαμε ελληνικη συμετοχη στην αερογεφηρα του Βερολινου.

  8. Ανώνυμος says:

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps2064f899.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsb1b790b7.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps2ffac71b.gif

  9. Ανώνυμος says:

    Μια ακομη αυτομοληση απο Βουλγαρια(1948)

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsfbb68496.gif

  10. Αύριο θα τα συμμαζέψω.Το τελευταίο που έβαλες δεν το έχω είχα ξανα δεί.

  11. Ανώνυμος says:

    πω πω το ειχα ξεχασει το βουλγαρικο, τελικα ηταν αυτομοληση; ειχα ακουσει το βλαβη και οτι μπηκε και το εριξαν. Αλλο ενα σκηνικο δεν ξερω εαν μπορει να μπει στην αυτομοληση και μαλλον δεν μπαινει (ειναι μια κατηγορια απο μονο του) ειναι με τον Ικαρο που πήγε Αλβανια και ολη η ιστορια εγινε στην συνεχεια γνωστην με την δικη των Αεροπορων (ο συγκεκριμενος Ικαρος εκτελεστηκε απο τους Αλβανους με την κατηγορια του πρακτορα ή του διπλου πρακτορα δεν θυμαμαι καλα)
    Χρ.

  12. kostis says:

    θα απαντησει καποιος στο ερωτημα μου παιδια?

  13. Κώστα, θα σου απαντούσα όχι, αλλά έπεσα πάνω στο βιβλίο του Η.Καρταλαμάκη
    "Η Αεροπορία Στον Εμφύλιο"
    http://www.politeianet.gr/books/kartalamakis-d-ilias-idiotiki-i-aeroporia-ston-emfulio-ditomo-bibliodetimeni-ekdosi-216783 όπου υπάρχει κεφάλαιο για την αερογέφυρα. Δεν γνωρίζω αν υπήρξε οποιαδήποτε Ελληνικη συμμετοχή.

  14. Ανώνυμος says:

    @ kostas kladianos δεν νομιζω να πηρε μερος η Π.Α στην γεφυρα αυτή γιατι εκεινη την περιοδο δεν ηταν και σε "ησυχία" τα C-47 ή φωτογραφίες επαιρναν ή βομβες έδιναν... (το 1948 ήταν η αερογεφυρα) ίσως τωρα κανενα C-47 της γεφυρας να το εδωσαν μετα στην Ελλαδα
    Χ.

  15. Ανώνυμος says:

    Πότε θα κάνετε μια αναφορά-έρευνα για τα s/n των ελληνικών C-47 ?

  16. Είναι δύσκολο. Δυστηχώς δεν υπάρχει χρόνος για μεγάλα κείμενα.

  17. Manolis says:

    Για να μην μεινει τελειως ανικανοποιητος ο ανωνυμος φιλος , μερικα απο τα (περιπου 90!) s/n ελληνικών C-47:
    http://library.techlink.gr/ptisi/article.asp?mag=2&issue=143&article=3675

  18. Ο φίλος Χρήστος μου έστειλε τη παρακάτω λίστα :

    https://docs.google.com/document/d/1_xlsYpRzTITvM9xkCFKBdZd3ERfJXOt72tY23RILUOo/edit?usp=sharing