Η Συντήρηση Των Super Puma Στο Μικροσκόπιο…
Η φημολογία και σχετικά δημοσιεύματα αναφορικά με την επιχειρησιακή
κατάσταση των ελικοπτέρων Super Puma, οδήγησαν κύκλους της Πολεμικής
Αεροπορίας στην αποδέσμευση ενδιαφερόντων πληροφοριών για το θέμα.Ακολουθεί η παράθεσή τους:
Τα AS-332 Super Puma υπόκεινται σε προγραμματισμένες
περιοδικές επιθεωρήσεις επιπέδου μονάδος ανά 500 ώρες πτήσεως ή διετία
και επιπέδου εργοστασίου ανά 12 έτη. Οι εργασίες 500 ωρών επιθεώρησης
εκτελούνται από τεχνικό προσωπικό της ΠΑ (ΚΕΑ & 112 ΠΜ), ενώ στο
παρελθόν έχουν ανατεθεί λόγω συσσώρευσης απαιτήσεων και σε εγχώρια
επισκευαστικά κέντρα (εταιρείες Aeroservice & Olympic).
@HAF.gr |
Η ΕΑΒ δεν διαθέτει σήμερα ικανότητα – εξουσιοδότηση εκτέλεσης
συντήρησης στον υπόψη τύπο Ε/Π, ενώ τα γνωστά προβλήματα στελέχωσης που
αντιμετωπίζει δεν αναμένεται να καταστεί δυνατό να αναλάβει σύντομα,
παράλληλα με το ήδη εκτελούμενο για το υπόψη έργο.
Για την επιλογή εργοστασιακού φορέα εκτέλεσης της 12ετούς επιθεώρησης
και λόγω έλλειψης εμπειρίας, η ΠΑ προσέφυγε στις υπηρεσίες της NSPA
πρώην NAMSA. Έτσι εγκρίθηκε από τον κ. ΥΕΘΑ, κατόπιν ενημέρωσης της
Επιτροπής Εξοπλισμών και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων, η
αναγκαιότητα – σκοπιμότητα εκτέλεσης 12ετούς επιθεώρησης για τέσσερα ελικόπτερα και δύο επιπλέον ως προαίρεση (option), για τέσσερα
έτη 2011-2014, εντός συνολικού ποσού 10.500.000 €.
Το πρώτο ελικόπτερο συμπλήρωσε για εργοστασιακή συντήρηση το έτος
2011 και βρίσκεται από τις αρχές του Σεπτεμβρίου 2011 στις εγκαταστάσεις
της εταιρείας Eurocopter Espana στην Ισπανία για εκτέλεση δωδεκαετούς
επιθεώρησης, μετά την κατακύρωση της εκτέλεσης μέσω NSPA.
Το προαναφερθέν ελικόπτερο, προβλεπόταν να παραδοθεί εντός έξι μηνών και έναντι ποσού 1.259.768,66 € (κόστος βασικής επιθεώρησης και
επιπρόσθετων εργασιών). Το ελικόπτερο βρίσκεται από 1-8-2012 σε
κατάσταση Work Stop, εν αναμονή έγκρισης από την ΠΑ των επιπρόσθετων
εργασιών, των οποίων το κόστος έχει ξεπεράσει το αρχικά εγκριθέν ποσό. Η
Π.Α. ελέγχει τα ευρήματα που αποκαλύπτει η εταιρεία και τις
απαιτούμενες πρόσθετες εργασίες, τόσο ως προς την αναγκαιότητα εκτέλεσης
τους, όσο και ως προς την τεχνική τους επάρκεια.
Όσον αφορά το επιπρόσθετο κόστος αποκατάστασης ενός εκάστου των
ευρημάτων, αλλά και της εν γένει επιθεώρησης, Επιτροπή της Π.Α. σε
συνεργασία με την NSPA θα το διαπραγματευθεί με την ανάδοχη εταιρεία,
προκειμένου να είναι εντός του προβλεπομένου από τη σύμβαση ποσού.Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί, ότι το εύρος και η
φύση των επιπρόσθετων εργασιών που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια μιας
προγραμματισμένης επιθεώρησης, εξαρτάται κυρίως από το περιβάλλον και
τον τρόπο επιχειρησιακές εκμετάλλευσης του μέσου.
Τα ελικόπτερα της Π.Α., επιχειρούν σε αποστολές έρευνας – διάσωσης και αεροδιακομιδών,πάνω από θαλάσσιο περιβάλλον και σταθμεύουν σε αεροδρόμια νησιών, είναι λογικό να εμφανίσουν αυξημένα
ευρήματα, τα οποία η Π.Α., αλλά και ως ένα σημείο οι εργοστασιακοί
φορείς συντήρησης, δεν μπορούν να προσδιορίσουν και να τιμολογήσουν εκ
των προτέρων. Όταν συμπληρωθεί ένα επαρκές δείγμα επιθεωρήσεων δύο έως
τρία ελικόπτερα), θα καταστεί δυνατόν να προσδιοριστεί με περισσότερη
ακρίβεια το εκτιμώμενο κόστος 12ετούς επιθεώρησης κάθε ελικοπτέρου του
στόλου της Π.Α.
Defence Point
Δηλαδή με την τελευταία παράγραφο ''Τα ελικόπτερα της Π.Α., επιχειρούν σε αποστολές έρευνας – διάσωσης και αεροδιακομιδών,πάνω από θαλάσσιο περιβάλλον και σταθμεύουν σε αεροδρόμια νησιών, είναι λογικό να εμφανίσουν αυξημένα ευρήματα'' τι εννοούν;
Είναι διαβρώσεις από το θαλασσινό νερό;