Οριστικό Τέλος Για Τα Αφγανικά C-27Α
Η σύμβαση υποστήριξης των Αφγανικών C-27A δεν θα ανανεωθεί μετά από απόφαση Αμερικάνων αξιωματούχων. Η απόφαση ήλθε μετά από τις πολλές αποτυχημένες προσπάθειες της Alenia να διατηρήσει αριθμό μέσων - που προβλέπεται από τη σύμβαση - σε πτητική κατάσταση.
Το 2008 οι ΗΠΑ υπέγραψαν συμβόλαιο ύψους 314 εκατ.$ για την απόκτηση 20 μεταχειρισμένων G.222 (C-27A), τα οποία πέρασαν στη "νέα" Αφγανική αεροπορία. Στη σύντομη υπηρεσία τους με τα Αφγανικά εθνόσημα ο στόλος καθηλώθηκε δύο φορές (12/11 και 03/12 λόγω προβλημάτων λειτουργικότητας και αξιοπλοΐας) ενώ παραδόθηκαν 16 από τα 20 αεροσκάφη με τα υπόλοιπα 4 να παραμένουν στην Ιταλία.
Συνολικά για τα C-27A έχουν δαπανηθεί 600 εκάτ. $ (C) ISAF |
Στελέχη της Alenia δεν αρνούνται τα προβλήματα παρόλα αυτά τονίζουν πως σήμερα πετούν 10-12 αεροσκάφη (αριθμός διπλάσιος από την απαίτηση της αεροπορίας) ενώ τονίζουν πως η εταιρία δαπάνησε 20 εκατ. $ από τους πόρους της, για ανταλλακτικά, υπηρεσίες συντήρησης και μετάφρασης των manual.
Τις επόμενες εβδομάδες η "εκπαιδευτική αποστολή" του ΝΑΤΟ (που περιλαμβάνει και Έλληνες εκπαιδευτές) και η αεροπορία θα αναστείλουν τις πτήσεις των C-27A. Η τύχη των αεροσκαφών, του υλικού υποστήριξης τους και των ανταλλακτικών δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.
Πηγή
Category: αφγανιστάν, c-27
Για να μην τα μπερδεύουμε G222 ήταν και κάποιας ηλικίας από την Ιταλική Αεροπορία που τα είχε αποσύρει κάποια χρόνια πριν. Τώρα το C27A πως προέκυψε...μάλλον για promotion του νέου...C-27 Sopartan.
Ο κωδικος C-27Α ειναι κωδικος ΗΠΑ/ΝΑΤΟ του αρχικου Ιταλικου G222. Οι Αμερικανοι ειχαν αγορασει μερικα . Επειτα οι Ιταλοι βαλανε το πιλοτηριο και τους κινητηρες του C-130J σε συνεργασια με τη Λοκχιντ και εγεννετο C-27J Spartan. Παντως επειδη οι Αμερικανοι δεν ειχαν προβληματα πληρωμων, εαν σε αυτη την ειδηση συνυπολογισουμε και την -οποια- ευθυνη εχουν οι Ιταλοι με την υποστηριξη των Ελληνικων C-27J Spartan, κατι δεν παει καλα με τους Ιταλους.
Manolis