Τον Σεπτέμβριο Η Παράδοση Του Πρώτου Τουρκικού Α400Μ
Το αεροσκάφος στρατηγικών μεταφορών Α400Μ με
Σειριακό Αριθμό Κατασκευαστή (MSN) 009, το πρώτο από 10 υπό
παραγγελία, θα παραδοθεί στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ) τον
Σεπτέμβριο του 2013, αλλά οι 4 ελικοστρόβιλοι κινητήρες Τ400-D6 θα
πρέπει να αντικατασταθούν το 2015, όπως και στα δύο προηγούμενα
αεροσκάφη MSN007 και MSN008, τα πρώτα που θα παραδοθούν σε αγοραστή,
στη Γαλλία.
Το πλέον πρόσφατο από τα αλλεπάλληλα
προβλήματα ανάπτυξης ήταν ο εντοπισμός μεταλλικών ρινισμάτων στο
λιπαντικό σύστημα ενός από τους τέσσερις κινητήρες του πρωτότυπου
MSN006, εξαναγκάζοντας την Airbus Military να αναστείλει τις δοκιμές
λειτουργίας και αξιοπιστίας στις 160 από 300 προγραμματισμένες ώρες
πτήσης. Η μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ανισορροπία της πτερωτής (fan)
–ή συμπιεστής χαμηλής πίεσης– συνέβαλε σε μηχανικά προβλήματα,
περιλαμβάνοντας ζημιές στο συγκρότημα μείωσης στροφών. Έτσι απαιτήθηκε η
ανάπτυξη ειδικού λογισμικού για στενότερη παρακολούθηση των επιπέδων
δονήσεων. Η πλέον πρόσφατη έκδοση του λογισμικού αυτού παραδόθηκε στα
τέλη του 2012, αλλά στα τρία πρώτα αεροσκάφη χρηστών θα απαιτηθεί
αντικατάσταση των κινητήρων, κυρίως εξαιτίας των συγκροτημάτων μείωσης
στροφών.
(C) Airbus Military |
Οι παραδόσεις Α400Μ αναμένεται να αρχίσουν
στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου με το MSN007, το οποίο αναμένεται
να πραγματοποιήσει την παρθενική πτήση του την πρώτη εβδομάδα του
Μαρτίου. Τα αεροσκάφη θα διαθέτουν εξαρχής ικανότητα μεταφοράς φορτίου
32 τόνων. Στα τέλη του 2013 τα παραδοθέντα Α400Μ θα υποβληθούν σε
αναδρομική αναβάθμιση στο Πρότυπο Επιχειρησιακής Ικανότητας 1 (SOC1),
παρέχοντας αρχικές ικανότητες ρίψης φορτίων με αλεξίπτωτα και
αυτοπροστασίας. Θα ακολουθήσουν τα SOC1.5 και SOC2 στα τέλη των 2014 και
2015 αντίστοιχα, ενώ το τελικό στάδιο θα είναι το SOC3, επιτρέποντας
πτήσεις χαμηλού υψόμετρου. Οι αναβαθμίσεις μέχρι και SOC1.5 κατά πάσα
πιθανότητα θα απαιτούν την επιστροφή των αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις
της Airbus Military στο Σαν Πάμπλο της Σεβίλης, καθώς περιλαμβάνουν
παρεμβάσεις στο υλικό. Οι επόμενες αναβαθμίσεις θα αναφέρονται στο
λογισμικό και θα πραγματοποιούνται στην κύρια επιχειρησιακή βάση του
Α400Μ σε κάθε χώρα.
Η τελική συναρμολόγηση του πρώτου τουρκικού
αεροσκάφους άρχισε στα μέσα Μαΐου 2012, με τη σύνδεση των πτερύγων και
του κεντρικού κιβωτίου πτερύγων. Η σύνδεση του ρύγχους και της
ατράκτου άρχισε στα τέλη Ιουνίου. Τα Οριζόντια Ουραία Πτερύγια (HTP)
και το Κάθετο Ουραίο Πτερύγιο (VTP) έφθασαν στη Γραμμή Τελικής
Συναρμολόγησης (FAL) του Σαν Πάμπλο στις 11 Ιουλίου 2012,
ολοκληρώνοντας την παράδοση των κύριων τμημάτων του MSN009.
Τα MSN010 και MSN011 θα παραδοθούν επίσης
στη Γαλλία. Το MSN010 θα παραδοθεί επίσης εντός του έτους, ενώ το 2014
θα ακολουθήσουν 10. Η Βρετανία και η Γερμανία θα παραλάβουν τα πρώτα
αεροσκάφη τους το Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2014, η Μαλαισία τον
Ιανουάριο του 2015 και η Ισπανία τον Ιανουάριο του 2016. Με δεδομένες
τις υπερβάσεις κόστους, η σύμβαση παραγωγής 174 Α400Μ δεν θα αποφέρει
κέρδη στην Airbus Military, η οποία όμως ελπίζει να ανεβάσει τις
πωλήσεις στα 400 αεροσκάφη.
Πηγή
Πηγή
0 σχόλια