Ταϊλάνδη : Ρύζι Πουλερικά Και Καουτσούκ Για Gripen ;
Το ενδεχόμενο να προμηθευτεί επιπλέον Gripen, αποκάλυψε ο Αρχηγός της Βασιλικής Αεροπορίας της Ταϊλάνδης, Prajin Jantong. Η αεροπορία έχει προτείνει την απόκτηση 6 αεροσκαφών με ευνοϊκότερους όρους αγοράς ενώ σημείωσε πως η Σουηδία εξετάζεται το ενδεχόμενο η αποπληρωμή να γίνει με ρύζι, πουλερικά και καουτσούκ.
Η παράδοση των τελευταίων αεροσκαφών καθυστέρησε καθώς πάνω από την Ινδία, ένα Gripen χτυπήθηκε από κεραυνό. Στις φωτογραφίες τα 3 Gripen στο α/δ Μακεδονία όπου πραγματοποίησαν ενδιάμεση στάση (C) Thiti Wannamontha |
Πηγή
Και εμείς είχαμε πάρει από Πολωνία με πορτοκάλια....sluf
«από Πολωνία με πορτοκάλια»
Ἀπ΄ὅτι ἔχω διαβάσει,συνήθως ἀναφέρονται «καπνά» ὡς ἀντάλλαγμα για τα PZL.
PZL
Και εγώ πορτοκάλια θυμάμαι ότι δώσαμε για τα PZL....Φαίνεται ότι ήμασταν μπροστά για την εποχή σε πρωτοτυπία...
http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=11941
Με 6 α/φη δεν μπορεί να συσταθεί ούτε ακροβατικό σμήνος...... Οπότε θα αγοράσουν ακόμη 6, όχι για ακροβατικά.... Τυχεροί οι σουηδοί που πήραν την παραγγελία γιατί οι ταιλανδοί ήθελαν F-16 αλλά ατύχησαν.....
Γιάννης
Άραγε τα πορτοκάλια ή τα όποια άλλα αγροτικά προιόντα είναι τζάμπα ?? Και αυτά λεφτά κοστίζουν.... Θυμάμαι και εγώ για PZL. Και αν δεν κάνω λάθος μετά την αρχική αγορά των 30 α/φων έπαιζε μία ακόμη για 50.
Γιάννης
4Τ του Η. Νταλούμη
Το Μάρτιο του 1983 ένας ακόμη τύπος αεροπλάνου
ήλθε να εμπλουτίσει το δυναμικό της Μοίρας. Αυτό δεν ήταν άλλο από το PZL
Mielec M.18 Dromader. Τότε λοιπόν έφτασαν τα οχτώ πρώτα αεροπλάνα αυτού του
τύπου, που εντάχθηκαν αμέσως στην 359.Οι συζητήσεις που είχαν προηγηθεί αυτής της «αγοράς» ήταν πολλές, έντονες
και αρκετά ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο πολλές φορές σκέφτονται και
αποφασίζουν, στην Ελλάδα οι πολιτικοί. Ας πάμε λοιπόν μερικά χρόνια πίσω.
Ένα από τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει η τότε κυβέρνηση
(1981-1982) ήταν το ότι η Πολωνία χρωστούσε στη χώρα μας λόγω εμπορικών
συναλλαγών. Την εποχή εκείνη στην Πολωνία ένας στρατηγός που άκουγε στο
όνομα Γιαρουζέλσκι είχε αναλάβει τη διακυβέρνηση, κατεβάζοντας τα τανκ
στους δρόμους, επειδή υπήρχε έντονη κοινωνική αναταραχή. Η Πολωνία είχε
απομονωθεί διεθνώς και η οικονομική της κατάσταση είχε επιδεινωθεί τραγικά.
Τότε λοιπόν η Ελλάδα που βρισκόταν στο αποκορύφωμα των «σοσιαλιστικών» της
ρεμβασμών, έκανε μια συμφωνία με την Πολωνία για το διακανονισμό του
υπάρχοντος χρέους. Ένα μέρος της αποπληρωμής θα γινόταν με την παράδοση
στην Ελλάδα (τυπικά θα τα αγόραζε) 30 ψεκαστικών αεροπλάνων που κατασκεύαζε
η PZL, η αεροπορική βιομηχανία της Πολωνίας. Το κόμμα της «Νέας
Δημοκρατίας», ήταν η αξιωματική αντιπολίτευση, εναντιώθηκε σε αυτήν την
«αγορά» επικαλούμενη κυρίως πολιτικά και μάλλον θεωρητικά και λιγότερο
τεχνικά στοιχεία. Το εντυπωσιακό όμως της υπόθεσης δεν ήταν αυτό, στο
κάτω-κάτω όλες οι αντιπολιτεύσεις στην Ελλάδα λένε μονίμως και τις
περισσότερες φορές αναιτίως, «όχι». Ήταν η σπουδή της κυβέρνησης να
βαφτίσει τα αεροπλάνα αυτά πυροσβεστικά και να επιμένει ότι τα παίρνει για
να αυξήσει την πυροσβεστική ικανότητα της Αεροπορίας! Βεβαίως το Μ.18 έχει
ΚΑΙ πυροσβεστικές δυνατότητες όμως αυτές είναι σαφέστατα δευτερεύουσες αφού
η πρώτη και κύρια αποστολή του είναι ο αεροψεκασμός. Ως τέτοιο άλλωστε,
δηλαδή αεροπλάνο γεωργικών εφαρμογών, το πουλά η κατασκευάστριά του εταιρία
και ως τέτοιο κατατάσσεται διεθνώς. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι κανείς
δεν σκέφθηκε ή τουλάχιστον δεν επικαλέσθηκε την πολυτυπία που σήμερα πολλοί
εξορκίζουν. Για όσους ενδιαφέρονται και για κάποια οικονομικά στοιχεία να
πούμε ότι η τιμή καθενός αεροπλάνου είχε συμφωνηθεί στα $135,873 το καθένα.
Αν βαριέστε τώρα να κάνετε τον πολλαπλασιασμό, να σας πούμε ότι συνολικά
και τα 30 έκαναν $4,076,190. Η παράδοση των Μ.18 Dromader ολοκληρώθηκε στα
τέλη Ιανουαρίου του 1984.
http://library.techlink.gr/2t/article-main.asp?mag=3&issue=244&article=3979
Παίδες,ἐγώ τα PZL P-24 του΄40 ἑννοούσα (παληοσειρά,βλέπετε),ἐκείνα πληρώθηκαν με καπνά.
Aχέροντα, έγραψες! (τόσο πολύ που έβαλα και τόνους!)
Mανώλη,δέν εἶναι μόνο ὅτι ὅντως εἶμαι παληοσειρά,ἀλλά φρικιάζω με το ἄθλιο και ἐλεεινό παρόν τόσο,που δραπετεύω στο παρελθόν σάν κυνηγημένος.
Και ξέρεις,ὅταν πάρεις φόρα...