Quiz No.107

gvla | 9/04/2014 11:11:00 π.μ. | 104 σχόλια


To νέο μας Quiz και πάλι...Απαντήσεις μέχρι την Κυριακή το βράδυ στα σχόλια του Blog αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το αεροπλάνο της φωτογραφίας μας...

Category:

104 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Ε καλα το εχω,Μirage-15000.

  2. Ανώνυμος says:

    Mirage 4000 !

    Skepsh

  3. Ανώνυμος says:

    Oι σωστες απαντησεις τυπικα θα ειναι αυτες που φερουν και το προθεμα super μπροστα.oπως λεμε Super Etendard.

  4. Ανώνυμος says:

    Mirage 4000
    KGP

  5. Manolis says:

    Πως και δεν το'καψε ακομη κανΕΝΑΣ :)

  6. Ανώνυμος says:

    μάλλον ευκολάκι,


    mirage 4000

  7. Ανώνυμος says:

    Mανωλη το ψαχνω ακομη,μια φορα αυτος ο Γρυπας(επανω στο κιτρινο βελος)μαλλον Σουηδια μυριζει.

  8. Manolis says:

    Mας δουλευεις τωρα οτι δεν το εχεις βρει ακομη ...

  9. Mirage 4000 (μοιράζει τέσσερις χιλιάδες )

    http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/5/4/1556456.jpg

  10. Sonic says:

    Dassault Mirage 4000. Το μοναδικό πρωτότυπο.

  11. Ανώνυμος says:

    Για να βοηθήσω λίγο...... Δεν είναι σουηδικό.
    Γιάννης

  12. Ανώνυμος says:

    Μπορει να ειναι Δρακος αντι για Γρυπας,οποτε παιζει να ειναι τιποτα Κινεζικο,Ταιβανεζικο ακομη και Ιαπωνικο,αυτοι εχουν τετοια σηματα.

  13. Mε τα χρώματα των πρωτοτύπων της Dassault μοιάζει... θα πω το Mirage 4000 γιατί μόνο στο πρωτότυπο έμεινε :)

  14. AXEΡΩΝ says:

    Eἶναι σαφὼς Γρύπας,ἀλλά μένει να ἰχνηλατηθεί σε ποιόν πολιτισμό παραπέμπει ἡ συγκεκριμένη τεχνοτροπία...μπορεί βέβαια να ὑπάρχουν και θρησκευτικές προεκτάσεις...

  15. yes! http://www.airliners.net/photo/France---Air/Dassault-Mirage-4000/1556456/L/&sid=00a117e86f73d537dd8499ffcf01b549
    :)

  16. Ανώνυμος says:

    Mirage ειναι...

  17. Ανώνυμος says:

    Να βοηθήσω ακόμη λίγο. Όταν πρωτο-εμφανίστηκε είχε προκαλέσει εντύπωση ότι μπορούσε να μεταφέρει 14 πυραύλους αέρος-αέρος.
    Γιάννης

  18. Ανώνυμος says:

    Dassault Mirage 4000 ή Super Mirage 4000 ανεπισημα, του 1979 κατ. 1, στο Le Bourget και αυτο ειναι τωρα
    τωρα για το δρακο τον είχε ξαναβαλει η Ντασο στο Μ.ΙΙΙ V vstol
    http://www.hitechweb.genezis.eu/vtol0a.files/MirageIII-V.jpg

    http://www.airliners.net/photo/0744355/L/
    Χρηστος

  19. Ανώνυμος says:

    Dassault Mirage 4000

  20. Ανώνυμος says:

    Ρωσικο!!!!!!!!!! με 14 πυραυλους μονο εκει παει το μυαλο μου,αλλα δεν μοιαζει με σουκοι;

  21. Ανώνυμος says:

    Mirage 2000 ή Mirage 4000

  22. Ανώνυμος says:

    Mirage 4000 νομίζω
    Παναγιωτης

  23. Ανώνυμος says:

    MIRAGE 4000 ΣΙΓΟΥΡΑ

  24. Talon says:

    Dassault (Super) Mirage 4000.

  25. John says:

    Dassault Mirage 4000 ή Super Mirage 4000

  26. Ανώνυμος says:

    Dassault Mirage 4000

  27. kostis says:

    ειναι απο την χωρα του αιφελ και ξαδερφος ενος πολυ ωραιου μαχητικου της Π.Α.

  28. Ανώνυμος says:

    Δηλαδη Μirage!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-με 14 πυραυλους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!αυτο και αν ειναι κατραπακια.

  29. Ανώνυμος says:

    για ντακοτα το κοβω

  30. Το μόνο quiz με 10 ανοιχτές απαντήσεις και άλλες 30 στην αναμονή :)

  31. Ανώνυμος says:

    Μηπως ειναι το ACX το πρωτοτυπο δηλαδη του Rafale;αυτο ηταν βαμμενο ετσι,αλλα ειχε λιγο διαφορετικες αεροεισαγωγες.

  32. Manolis says:

    Τσιμουχα, εκκλησια κλεβεις ή τα παιρνεις απο τον Aviation ?

  33. kostis says:

    @jhon βοηθω. Αν οχι ξαδερφος τοτε μαλλον ο μεγαλυτερος αδερφος που γεννηθηκε και πεθανε προωρα........

  34. Ανώνυμος says:

    Μανωλη,χτυπα αλυπητα,μια φορα και εγω βρεθηκα σε αγνοια και το εκμεταλευεσαι,αλλα που θα παει,θα γυρισει ο τροχος και θα σας την φερει(για να μην πω την αλλη λεξη) ο Τσιμουχας.

    kladiane,απο οσο ξερω προωρα πεθαναν τα G8,F2,BALZAC,αλλα αυτα συνηθως ηταν βαμμενα ασημενια και οχι ασπρο-κοκκινο;

  35. Manolis says:

    Ειναι τεραστια του τσιμουχα η πλεκτανη. Παω πασο.

  36. Ανώνυμος says:

    Τι να πει κανείς για τους ,,Ραφαλάκηδες,, που θέλουν αγορά 100 Ραφάλ εδώ και τώρα και το αποκαλούν Ραφάλε και Ραφαέλε. Ούτε καν δεν ξέρουν πως ονομάζεται το α/φος, ούτε να γράψουν ελληνικά, αλλά θέλουν 100 εδώ και τώρα. Που να είχαμε πετρέλαια όπως η Σαουδική Αραβία.... Θα ήθελαν όλοι να γίνει άμεσα αγορά από 100 Rafale και PAK FA, από 10 FREMM και U-214, από 1000 Μ-1 και ΒΜΡ-3 κ.α.
    Γιάννης

  37. Ανώνυμος says:

    To Ραφαλ με την Ραφαελα τι σχεση εχουν;

    https://www.youtube.com/watch?v=caq_dkNuGFg

  38. Ανώνυμος says:

    Το είχε παρουσιάσει και η "Αεροπορική Επιθεώρηση" της Π.Α. τέλη δεκαετίας του '70. Δεν δίνω αριθμό τεύχους!
    KGP

  39. Ανώνυμος says:

    Επειδή δεν μπορώ να δω το βιντεάκι, σε περίπτωση που είναι η Ραφαέλα Καρά προφανώς δεν έχουν καμμία σχέση. Πάντως κάτι επί ευκαιρίας για τα γαλλικά μαχητικά. Πέρα από την κατασκευάστρια χώρα Γαλλία, η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαική χώρα που αγόρασε Μ-2000. Αυτό είναι να προκαλεί εντύπωση. Δεν τα ήθελε ούτε η Ελβετία που έχει πάντα λεφτά και που είχε αγοράσει 100 Mirage-3. Μετά από αυτά δεν ξανα-αγόρασε γαλλικά μαχητικά. Όπως το ίδιο έκαναν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ Βέλγιο) και ανά τον κόσμο. (π.χ Αυστραλία)
    Στην ,,αγορά του αιώνα,, αν είχε επιλεγεί ένας τύπος όπως επιθυμούσε η Π.Α με τα ίδια λεφτά θα είχαν αγοραστεί ακόμη 22-30 α/φη. 102 Μ-2000 ή 110 F-16.
    22-30 περισσότερα α/φη είναι Τεράστια υπόθεση για μία μικρή και φτωχή χώρα όπως η Ελλάδα. Επίσης αντί των 300 Magic-2 με τα ίδια λεφτά θα είχαν αγοραστεί 900 AIM-9L. Τελικά οι αντιαμερικανική πολιτική του Α. Παπανδρέου, οι αγκαλιές και τα φιλιά με τον Αραφάτ, τον Καντάφι, τον Ορτέγκα, κτλ, τα αντιαμερικανικά συναισθήματα του ελληνικού λαού κ.α πληρώθηκαν ακριβά, και η Π.Α ακόμη και σήμερα πληρώνει τα λάθη της αγοράς του αιώνα. Οι τούρκοι με την αγορά των 160 F-16 και την συμπαραγωγή τους έκαναν πολύ πιο σωστές κινήσεις από εμάς.
    Σαφέστατα δεν πρέπει ποτέ να επιλέξουμε το Rafale, και αν γίνεται στην πορεία οι 2 τύποι M-2000 θα πρέπει να αντικατασταθούν από ένα νέο τύπο μη γαλλικού μαχητικού. (F-35A. EF-2000) Μελλοντικά η Π.Α να αντικαταστήσει τα Φάντομ και τα Μ-2000EGM και -5 με έναν τύπο α/φους. Θα είναι καλό γιατί θα μειωθεί αισθητά η πολυτυπία. Η Π.Α -όπως και η ΤΗΚ- θέλουν να έχουν μόνο 2 τύπους μαχητικών α/φων. Είναι επιζήμιο να έχουμε πολλούς τύπους μαχητικών.
    Γιάννης
    Γιάννης

  40. Philip says:

    @Γιάννη
    Δεν συμφωνώ καθόλου μαζί σου! Εξαιρέντως το οικονομοτεχνικό μέρος, γιατί ούτως η άλλως όλα είναι πολιτικοοικονομικά και δεν παίρνουμε πάντα αυτό που θέλουμε (βλέπε NH90 αντί για UH60, τα κλασσικά υποβρύχια) όπου στα χαρτιά όλα είναι ρόδινα αλλά η σκληρή πραγματικότητα μας προσγειώνει.
    Κάποτε χάσαμε και την ευκαιρία των 3 Kidd που θα αναβάθμιζε κατακόρυφα το ΠΝ.
    Η χρήση των M2000 λειτουργεί αποτρεπτικά για τους Τούρκους ακόμα και απο την εποχή των υποδεέστερων F1.
    H ιστορία των mirage είναι λαμπρή και με εξαίρεση όπως είπα την συμφωνία που κάνανε (που ίσως να ήταν και καλύτερη αν είχαμε άλλους πολιτικούς) έδωσε τακτικό πλεονέκτημα.
    Δεν το βγάζω απο το μυαλό μου. Το έχω διαβάσει πολλές φορές από αξιωματικούς της ΠΑ στον ειδικό τύπο.
    Για να μην μακρυγορώ γιατί είμαστε και offtopic καλό είναι να συνεχίσουμε στον "Τοίχο"

  41. Κώστα γράψε χωρίς να προσβάλεις.

  42. kostis says:

    Λοιπον γιαννη,μου εχεις επιτεθει δεκαδες φορες και κρατησα την υπομονη μου με εσενα! Δεν εχεις πιο εμπεριστατωμενες γνωσεις σε σχεση με εμενα ,ειμαι στρατιωτικος και γνωριζω τα θεματα αμυνης....Η ελλαδα θα κατεχει οποια αεροσκαφη θεωρει οτι ανταποκρινονται στης αναγκες της,και η ηττοπαθεια σου σε σχεση με την ελλαδα δειχνει ποσο ανενημερωτος εισαι! Ουτε φτωχη χωρα ειμαστε ουτε μικρη και αδυναμη.Ειμαστε μια προηγμενη και ισχυρη χωρα,που μολις εξερχεται μιας κρισεως σε ενα κρισιμοτατο χωρο,και οι ενοπλες δυναμεις στηριζουν αυτην τη λογικη.Σε εχω αντικρουση παμπολλες φορες για αυτο το θεμα.

  43. kostis says:

    Στην αγορα του αιωνα η Π.Α. ειχε ζητησει αρχικα F/A 18.Η επιλογη και mirage σε συνεχεια των F1 ηταν λογικοτατη,και τα γαλλικα αεροσκαφη εχουν αποδειξη την κλαση τους αρκετες φορες π.χ. ινδια - πακισταν.

  44. Ανώνυμος says:

    Ειμαστε μια προηγμενη και ισχυρη χωρα!!!!!!!!!!!!!!!που μολις εξερχεται!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Κωστα εντελως φιλικα,θα ηθελα να μαθω σε ποιον τομεα ειμαστε προηγμενη σαν χωρα(δεν μιλαω για το αν εχουμε μια-δυο εταιρειες που να παραγουν κατι το αξιολογο-αλλα γενικα στον τομεα της τεχνολογιας,της διοικησης,της κοινωνικης προνοιας,της παιδειας,της υγειας,των μεταφορων,της αναπτυξης κλπ),οπως επισης και το ισχυρη,που το βασιζεις αυτο,δυστυχως η ισχυς μιας χωρας(σε ολα τα επιπεδα)περναει πρωτα απο την οικονομια,αν εχεις ισχυρη οικονομια,θα εχεις και υγεια και παιδεια και δημοσια εργα και ενοπλες δυναμεις και ενα σωρο αλλα.Για το αν βγαινουμε απο την κριση ασε να πιστευω αλλα πραγματα(το βλεπω καθημερινα στην δουλεια μου)Οσο για την επιλογη των mirage,οσο και αν κοστισε εδωσε ενα τακτικο πλεονεκτημα στην αεροπορια για χρονια,μιλανε για αντιαμερικανισμο,αλλα ξεχνανε οτι το 81 ηταν μολις 7 χρονια μετα την υποστηριζομενη απο την Αμερικη χουντα,7 χρονια μετα την εισβολη στην Κυπρο,και με το ξεσαλωμα της Τουρκιας στο αιγαιο.Ξεχνανε οτι την δεκαετια του 60 η χωρα ειχε υποστει ατυπο εμπαργο απο πλευρα της Αμερικης σε ανταλλακτικα που ζητουσε η αεροπορια για τα F-84 που αποτελουσαν και τον κορμο της δυναμης της.Για αυτο επιλεχθηκαν τα F-1 (για να εχουμε δυο πηγες τροφοδοσιας) και για τον ιδιο λογο επιλεχθηκαν και τα Μ2000,ναι κοστισαν ακριβα αλλα εδωσαν την δυνατοτητα στην αεροπορια οτι εστω και ενας μικρος αριθμος αεροσκαφων δεν θα εξαρταται απο τα αρχ.....ια του εκαστοτε κατοικου του λευκου οικου.

  45. Ανώνυμος says:

    Η Π.Α δεν ήθελε το M-2000 γιατί είχε κακή προηγούμενη εμπειρία από το Mirage F-1. Από εκεί και πέρα ότι υποστηρίζει ο κάθε γαλλόφιλος και ο κάθε ένας που του αρέσουν τα γαλλικά μαχητικά είναι εντελώς περιττό. Δεν είναι πιο πάνω από ολόκληρη Αεροπορία.
    Η Ελλάδα είναι μικρή και φτωχή χώρα. Μόνο κάποιοι ψυχοπαθείς με μεγαλομανία πιστεύουν το αντίθετο. (και ότι Κώστε έχεις γράψει πως διαλαξιακή υπερδύναμη μεσαίου μεγέθους) Δεν είμαστε ούτε Η.Π.Α, Ιαπωνία, Γαλλία, Γερμανία, Η.Α.Ε, Κατάρ, Κουβέιτ, Ελβετία κτλ. Με τα δανεικά και τις επιδοτήσεις των εταίρων μας την βγάζουμε εδώ και 10ετίες.
    Είναι αποτρεπτικά τα 44 Μ-2000 για τους τούρκους και δεν είναι τα 157 F-16 ?? Οι τούρκοι επειδή είναι πολύ πιο έξυπνοι και πρακτικοί από εμάς αν έχει παρατηρήσει ποτέ κανείς (αν έχει μυαλό) ΔΕΝ αγόρασαν ποτέ γαλλικά Μιράζ.
    Επίσης πολλές χώρες που ενώ είχαν αγοράσει τα αρχικά Μιραζ (-3) μετά δεν ξανα-αγόρασαν γαλλικά μαχητικά. (π.χ Αυστραλία, Βέλγιο, Κουβέιτ, Ισπανία, Ελβετία, Χιλή, Πακιστάν)
    Στην αγορά του αιώνα η Π.Α ήθελε μόνο το F/A-18. Δεν άλλαξε μετά καθόλου γνώμη , ήταν κάθετα αρνητική να αγοραστούν Μιράζ και να σπάσει η αγορά σε δύο τύπους.
    Για το πόσο ανενημέρωτος είμαι πάντως σε συζητήσεις με ταξίαρχους και υποπτέραρχους της Π.Α μου έχουν πει ότι τα ξέρω πολύ καλά. Τώρα αν άλλοι στρατιωτικοί με μια-δυό ,,σαρδέλες,, (που δεν ήταν ποτέ στην Π.Α) έχουν άλλη γνώμη οφείλουν να πάνε να κοιταχτούν. Υπάρχει το 401 ΓΝΑ, το 251 ΓΣΝ, το ΝΙΜΙΤΣ.
    Γιάννης

  46. Το quiz 107 θα το θυμόμαστε για πάντα...

  47. Ανώνυμος says:

    Mα γιατι το λες αυτο,μια φορα και εγω που μιλησα με τους Klingon(με ενα διαγαλαξιακο υποπτεραρχο συγκεκριμενα)μου ειπε οτι τα ξερω πολυ καλα και μπορω ανετα να αναλαβω την διακυβερνηση αστροπλοιου.

  48. kostis says:

    jhon kai giannhs αντε να κοιταχτειτε εσεις στο 401 γιατι δεν τα ξερετε καλα....

  49. AXEΡΩΝ says:

    JMT (Jedi Master Tsimuha),ὁ πλέον ὑψηλόβαθμος Κλίνγκον που γνώρισα,ἦταν ὁ ταξίαρχος Κέρλα,(δέν διευκρινίστηκε ἄν ἦταν διαγαλαξιακός).
    Του ὁμολόγησα ὅτι ἔχω κάποια κενά στην κατάρτιση,ὁπότε αὐτός με προέτρεψε να ἀπαευθυνθὠ σε σένα για βοήθεια.

  50. Ανώνυμος says:

    Θελω να κοιταχτω μα δεν μπορω
    πρεπει να βρω εναν γιατρο
    αλλα σημερα το 424 ειναι κλειστο
    ω τι κακο,ω τι κακο
    πως θα ζησω χωρις να κοιταχτω
    πες μου kladiane που κοιταζεσαι εσυ
    ωστε να ρθω και εγω.

  51. Philip says:

    Τελικά επικρατεί οπαδισμός και για τα αεροσκάφη...
    Γρήγορα ανάβουν τα αίματα... Τουλάχιστον aviation έχει "γνώστες" και "υψηλόβαθμα στελέχη" για αναγνώστες σου. :P

    btw οι ισραηλινοί όχι μόνο είχαν επιτυχίες με τα γαλλικά μαχητικά αλλά θα επέμεναν σε αυτά αν δεν είχαν εμπάργκο και άλλες πολιτικές ιντριγκες όπως και τα FMS της αμερικής.

  52. Philip says:

    Πρέπει κάποιοι να αρχίσουν να σκέφτονται σαν Έλληνες και όχι σαν Γραικοί...

  53. Ανώνυμος says:

    Την σωστή απάντηση γιατί δεν την εγκρίνετε??? Ή πρέπει να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα πρώτα? Είναι απλή απορία, επειδή δεν έχω δει σε προηγούμενα κουίζ τι γίνεται. Mirage 4000 δικινητήριο και μεγαλύτερο ξαδελφάκι του 2000.

  54. Ανώνυμος says:

    ΄........συμπληρώνω και εγώ..... να μην αγοράζαμε ούτε Φ-16, ούτε Μ-2000. Ο γάλλος παππούς(BLOCH) μας παρακαλούσε για το Μ-4000....Observer

    YΣ. Μου άρεσε πολύ που ο Θεμιστοκλής έκαψε το Περσικό τάνκερ της Αρτεμισίας(άσχετο).

  55. Ανώνυμος says:

    Επειδή ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου, ήταν στην επιτροπή "αγοράς του αιώνα" -κι ας μην ήταν ... Πτέραρχος- μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η Π.Α. αφενός δεν ήθελε γαλλικά α/φη μετά τα "βασανιστήρια" που είχε υποστεί από τους Γάλλους για τα F-1, αφετέρου ζητούσε έναν μόνο τύπο (για ομοιοτυπία κυρίως) κι αυτός δεν ήταν το F-16. Ήταν το F-18. Μάλιστα, το διατιθέν κονδύλι, έφθανε για περισσότερα από 110 F-18. Η απόφαση ήταν πολιτική. Διαβάζοντας ξανά χειρόγραφα δοκίμια της εισήγησης (ένα μεγάλο τμήμα τους βρίσκονται ακόμα στο πατρικό μου), παρατηρώ ότι στηρίχτηκε κυρίως στο να εξηγήσει γιατί δεν θα μπορούσαμε να έχουμε ποσοτική υπεροχή και γι'αυτό μονόδρομος ήταν η ποιοτική υπεροχή. Άλλα κύρια σημεία ήταν η οικονομία κλίμακος λόγω του ενός τύπου και επίσης αφιέρωσε μεγάλο τμήμα στο γεγονός ότι ένα δικινητήριο α/φος θα προσέφερε πολύ μεγάλη ασφάλεια στους χειριστές. Θα μπορούσα να γράφω ώρες...
    KGP

  56. Ανώνυμος says:

    Για να τελειώνουμε...... Γαλλάκια οι χειρότεροι έμποροι(Πεζώ να παραγγείλεις δεν θα σου πουν την τελική τιμή).Τα Αμερικανά βγάζουν ωραία στη συντηρηση α/φη και γενικά στρατιωτικό εξοπλισμό, αλλά θα δώσουν μόνο αυτό που θέλουν όταν θέλουν...και όπως θέλουν.Γερμαναράδες σου πουλάν φύκια για μεταξωτές κορδέλλες(βλ.γκόλφ,γιουρούκι-fighter κλπ,κλπ).Βρετανοί με τη βρετανική τεχνολογία τους,δηλαδή η jag χαλάει κάθε 10 χλμ και θέλει τεχνικό από το devonshire....Για Τσεχία το βλέπω το πράμα.....observeR

    ΥΣ GVLA DEN MOY ANHRTHSES TO PROIGOUMENO POST!!!!WHY?????

  57. Ανώνυμος says:

    Γαμωτο, το εχασα για 11000 νουμερα.

  58. KGP η μαρτυρία σου είναι κρίμα να "χαθεί" μέσα σε ένα αεροπορικό quiz και 30 σχόλια. Αν θές σου δίνουμε βήμα.

  59. Ανώνυμος says:

    Πανω στα σχολια του ΚGP,απο οσο ξερω τα χρηματα μετα βιας εφθαναν για 120 μονοκινητηρια(αν επιλεγονταν το πιο φτηνο απο αυτα)και για max 80 δικινητηρια(μικρη διαφορα αναμεσα στο Tornado και στο F-18-με πιο ακριβο το πρωτο).Επομενως η αναφορα οτι το διατεθιμενο ποσο εφτανε για 110 F-18,μου προκαλει εντυπωση;Αν ειχαμε επιλεξει εναν τυπο(το F-16 μονο)αντι για 80 αεροπλανα που πηραμε θα περναμε το πολυ 100 F-16,σε καμια ομως περιπτωση τα 110 F-18.Σιγουρα θα ειχαμε οικονομια κλιμακος αν επιλεγαμε εναν τυπο(απο την αλλη ομως θα ειχαμε και πληρη εξαρτυση απο εναν και μονο προμηθευτη-και βεβαια χασιμο του τακτικου πλεονεκτηματος του αγνωστου οπλικου συστηματος που ειχε ο αντιπαλος για το Μ2000)-αλλα οικονομια κλιμακος με δικινητηριο(στον αριθμο των 110 αεροσκαφων )δεν συμβαδιζει(αν εφταναν τα λεφτα για μονο 80 F-18 ,τοτε θα μπορουσαμε να πουμε οτι το αυξημενο κοστος των δικινητηριων ισοφαριζεται απο τον μικροτερο τους αριθμο σε σχεση πχ με 120 F-16 μικροτερου κοστους χρησης.Το αν ενα δικινητηριο ειναι πιο ασφαλες απο ενα μονοκινητηριο σε περιοδο ειρηνης και πολεμου μονο η ΠΑ(και η καθε ΠΑ) το γνωριζει πραγματικα,θα ηταν ενδιαφερον αν γνωριζαμε πχ ποσα F-4 με προβλημα στον εναν κινητηρα καταφεραν να επιστρεψουν πισω και να προσγειωθουν με ασφαλεια,συνηθως μια πυρκαγια επεκτεινεται σε ολο το συγκροτημα-το επιθυμητο σε δικινητηρια ειναι να σβησει απλα η μια μηχανη χωρις αλλες παρενεργειες.

    ΥΓ ειδατε τι παθαινουμε βαζοντας δυσκολα κουιζ(τα θυμομαστε για παντα)για αυτο θερμη παρακληση απο το επομενο μονο ευκολα.

  60. Ανώνυμος says:

    Με τα λεφτά που δώσαμε αν επιλέγαμε έναν τύπο θα αγοράζαμε 84 F/A-18 ή 102 M-2000 ή 110 F-16.
    Οι γάλλοι δεν μας παρακαλούσαν για το Μ-4000, το οποίο δεν είχε καν παραγγείλει η γαλλική Π.Α. Αυτοί ήθελαν να το πουλήσουν στην Σ. Αραβία που δεν της πουλούσαν τότε οι Αμερικάνοι πρόσθετα F-15. Το Μ-4000 θα ήταν αντίστοιχο του F-15...... (δικινητήριο εναέριας υπεροχής)
    Γιάννης

  61. Ανώνυμος says:

    To λαθος απο την πλευρα μας ηταν οτι δεν πιεσαμε τους Γαλλους για το εξαιρετικο RDI,να δωσουν δηλαδη αδεια εξαγωγης για αυτο τα ρανταρ,αφου ετσι και αλλιως η ΠΑ θα χρησιμοποιουσε το mirage-2000 καθαρα σε ρολους αεραμυνας,η συγκριση με το RDM στις αποστολες αερος-αερος ειναι δραματικη.

  62. Ανώνυμος says:

    Αφού τα Mirage F-1 και M-2000 είναι τόσο καλά άραγε γιατί δεν τα αγόρασε και η τουρκική αεροπορία ?? Δεν ήθελε και αυτή να έχει τόσο καλά μαχητικά όσο εμείς ?? Είναι να απορεί κανείς.....

    Στην αγορά του αιώνα ο Παπανδρέου αυτό-εγκλωβίστηκε λόγο του παραμυθιού που πουλούσε στους αντιαμερικάνους ψηφοφόρους του. Από την στιγμή που πάει κάποιος ,,με τα νερά,, των ψηφοφόρων τους για να τους ικανοποιεί και είναι όλο αγκαλιές και φιλιά με Καντάφι, Αραφάτ, Ορτέγκα και όποιον άλλο εχθρό της Αμερικής και είναι όλο συνθήματα έξω από το ΝΑΤΟ, έξω οι βάσεις κτλ μετά δεν στέκει να πάει να αγοράσει 80-100 αμερικανικά αεροπλάνα. Οπότε αρχικά αγόρασε τα μισά γαλλικά αλλά ως έξυπνος πολιτικός (την νύφη όμως την πλήρωσε η Π.Α και ο κάθε φορολογούμενος...) για να κρατήσει της Ισορροπίες με τους Αμερικάνους αγόρασε τα άλλα μισά α/φη από αυτούς. Δεν τον ,,έπαιρνε,, να πάει να τα αγοράσει όλα Μιράζ. Θα τα έπαιρναν ,,χοντρά,, στο κρανίο οι Αμερικάνοι......
    Είναι προτιμότερο το δικινητήριο μαχητικό αν και ,,βαράει,, στην τσέπη. Σε ατυχήματα υπήρξαν π.χ Φάντομ που πήρε φωτιά ο ένας κινητήρας και μεταδόθηκε στον άλλο και το α/φος κατέπεσε αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις που το αεροπλάνο (F-18, F-15, F-14, Tornado) ενώ έχασε τον ένα κινητήρα από φωτιά ή βλάβη προσγειώθηκε κανονικά με τον άλλο....
    Έπρεπε να επιλεγεί -μόνο- το F/A-18 που θα αντιστάθμιζε την τουρκική αγορά των 160 F-16. Επίσης για την ιστορία, σε περίπου ενάμιση μήνα θα αποσυρθούν τα Α-7. Όταν κάποτε πήγε η επιτροπή της Π.Α να τα δει στην Αμερική στο αεροπλανοφόρο Κέννεντυ κάποιος στην επιτροπή που μετά ήταν δ/κτης στην 115 Π.Μ (Σούδα) όταν παραλάβαμε τα Α-7 μου έχει πει σε συζήτηση ότι περισσότερο του έκανε εντύπωση το Α-6 που το θεώρησε καλύτερο γιατί ήταν δικινητήριο, (!!!) διθέσιο, και είχε καλύτερα ηλεκτρονικά. Όμως οι Αμερικάνοι δεν το πουλούσαν....
    Γιάννης

  63. Ανώνυμος says:

    Δεν είπα οι Παπα-γάλλοι,είπα ο παππούς!!!!Γιάννη'μ
    observer

  64. Philip says:

    Oberver ατυχής η παρομοίωση με αυτοκινητοβιομηχανίες! Ξέχασες όμως να δώσεις παράδειγμα αυτοκινητοβιομηχανίας της Αμερικής που είναι από τις χειρότερες!!!

    Για τον KGP περίμενα μια δήλωση τέτοιας βαρύτητας τουλάχιστον να είναι επώνυμη γιατί, και ας μου επιτραπεί η έκφραση, από "ιστορίες" φίλων και συγγενών έχω ακούσει μυριάδες...

    Κατά τ'αλλα με κάλυψε για μια ακόμα φορά ο αγαπητός κ. Τσιμούχας και θα πρέπει να ανησυχεί ο επίσης αγαπητός κ. Μανώλης γιατί του παίρνει τα σκήπτρα :)

  65. Ανώνυμος says:

    Θα συμφωνησω με τον KGB σχετικα με την αγορα του αιωνα, ξεχναμε οτι η αγορα ή η δηλωση προτιμησης ενος αεροσκαφους δεν ειναι μονο η ¨εμφανιση" παιζουν και αλλα στοιχεια ρολο.... οταν αποφασιζαν αυτοι που επρεπε (αυτοι που θα τα χρησημοποιησουν και οχι αυτοι που θα τα "αγορασουν ή αγοραστουν) δεν κοιτουσαν εαν παιρνει 10 ή 12 πυραυλους... αδιαφορο εντελως οι πανω απο 4 (βλεπε F-1), ουτε εαν ειναι ομορφο και αεροδυναμικο (βλεπε Α-7. μεσα του '70 ποιοι αλλοι ειχαν τετοιο ΦΟΝΙΚΟΤΑΤΟ αεροσκαφος), το οτι οι Γαλλοι ειναι ασυνεπεις και μπελαλιδικοι ειναι γνωστο απο τα αυτοκινητα που μιλησε καποιος εως την υποστηριξη σε χρονικη διαρκεια (γραμμη παραγωγης κοινως) σε ανταλλακτηκα (βλεπε ρανταρ F-1) και Μ.2000 και -5. Αν ειναι καποιος σχετικος με το αντικειμενο θα σας πει και για το λογιστικο συστημα (ανταλλακτικα) ακομα και για την βιβλιογραφια αλλα και το βαθος συντηρησης των εξαρτηματων για το κοστος δεν το κανω καν θεμα. Και ας παμε στο θεμα αεροσκαφων USAF vs USNAVY απο που να αρχισω απο την ομοιομορφια σε παρελκομενα, κοινα "ανταλλακτικα" μικρα μεν αλλα κοινα, παρα πολυ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΗ συντηρηση ακομα και σε 2κινητηρια αεροσκαφη, κυκλος συντηρησης (λογο αεροπλανοφορου και αυτο) μεγαλυτερη επιβιωσημοτητα... ακομα και το συστημα εγκαταληψης ειναι διαφορετικο και πιο κοντινο σε αυτο η αναγκη η Ελλαδα με την θαλλασα που εχει (πληροφοριακα ο θαλαμος διακυβερνησης και το συστημα εκτιναξης ειναι σχεδιασμενος να "τραβαει" μεσα απο την θαλλασα, βυθισμενος) και αλλα πολλα, στα οποια εαν συνεχισω να γραφω κανεις δεν θα μπορεσει να διαβασει... αλλα αμα υπαρχει ερωτηση μπορω υποθετω να την απαντησω. με λιγα λογια εαν αποφασιζαν αλλοι τα Φ-18 θα ηταν εδω... τουλαχιστον ετσι πιστευω και χαρηκα που ειδα το σχολιο του KGB που ενισχυσε την "φιλοσοφια" μου και τα πιστευω μου
    Χρηστος

  66. Ανώνυμος says:

    "γιατί του παίρνει τα σκήπτρα"

    Philip,δεν καταλαβαινω που αναφερεσαι,μια φορα εδω μεσα ειμαστε για το βιτσιο(και την πλακα μας) μας και οχι για στεμματα.Ο φιλτατος Μανωλης ειναι εξαιρετικος στο γραψιμο και στις παρουσιασεις που κανει εδω αλλα και σε αλλα μπλογκ.Τα μονα σκηπτρα που υποπτευομαι οτι μπορω να του παρω(αν βρεθω σε καλη μερα)θα ειναι αυτα της καταναλωσης φαγητου και πιοτου.

  67. Philip says:

    Γιατί μπερδεύουν κάποιοι το F-18 που ήταν στον διαγωνισμό της Αγοράς του Αιώνα με το μετέπειτα F/A-18? Νόμιζα πως έχουν τεράστιες διαφορές.
    Τα F/A-18 του Καναδά και της Ισπανίας τα έχετε υπόψιν?
    Και για να λέμε του στραβού το δίκιο ο πιλότος αποφασίζει ή ενδελεχής έρευνα.
    Εγώ ακόμα και σήμερα δεν έχω διαβάσει για ουσιαστική έρευνα (πχ όπως αναφέρει πιο πάνω ο KGP) όσον αφορά κόστος χρήσης κλπ και θα σας δώσω παραδείγματα
    Apache, PzH2000, C-27J κλπ
    Καμία φορά όμως οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές και ίσως πρέπει να σκεφτούμε υπο διαφορετικό πρίσμα κάποιες αποφάσεις.
    Ηταν πολιτική η απόφαση της επιλογής 2 αεροσκαφών, δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό αλλά το αποτέλεσμα ήταν θετικό για την ΠΑ.
    Αφενός γιατί έχει ένα (ακριβό?) Μ2000 άγνωστο στον εχθρό και απο την άλλη το νούμερα 1 εξελιγμένο μαχητικό F-16 όπου τα πρώτα block με τα τελευταία δεν έχουν καμία σχέση όπως και οι δυνατότητες τους.
    Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τον F-18 αν και δεν μου αρέσει να μιλάω υποθετικά! Είναι φανερό πάντως απο το μήνυμα του Χρήστου πως επικρατεί ένα πάθος για το "άγνωστο" F-18 και μια σύγχυση όσον αφορά το κόστος χρήσης και αξιοποίησης ενός μαχητικού.

  68. Ανώνυμος says:

    @Philip έχεις δίκιο ως προς τις ιστορίες φίλων και συγγενών. Δυστυχώς δεν μπορώ να αναφερθώ επωνύμως για δύό λόγους. Και γιατί θα εξέθετα πέραν του μακαρίτη πατέρα μου και ανθρώπους, που λογικά θα έπρεπε να αναφέρω. Δεν νομίζω ότι κανείς από αυτούς θα ήθελαν κάτι τέτοιο. Άλλωστε αν ήθελαν, θα μπορούσαν οι ίδιοι να έχουν δημοσιεύσει οτιδήποτε σχετικό, όπως έκαναν άλλοι απόστρατοι και για άλλα εξίσου σοβαρά θέματα.Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο ίδιος δεν έχω σχέση με την Π.Α. παρά μόνο ως ... "υιός αξ/κου". Γι' αυτόν τον λόγο, και δεν θα ξανα-αναφερθώ στο ίδιο ή σε παρόμοια θέματα, γιατί η "βαρύτητα" των όσων αναφέρω, θα είναι ενός "ωτακουστή" ή "λαθραναγνώστη"! Αν και μεσήλιξ, ενθουσιάστηκα με το θέμα σαν 15χρονος, αλλά το σχόλιό σου ευτυχώς με ξαναπροσγείωσε.
    KGP

  69. Bρίσκω ἐξαιρετική την πρόταση του GVLA να δώσει βήμα στον KGP (και ὅχι KGB) για να ἀναπτύξει το θέμα της ἐπιλογῆς τύπου της «ἀγορᾶς του αἰώνα».
    Σε ὅτι με ἀφορᾶ,ἐδὼ και 20 χρόνια ἔχω μείνει με τις ἀπορίες μου,καθώς κάποιοι χειριστές F-16 θα προτιμοῦσαν το F-18,ἄλλοι δήλωσαν ἀπολύτως ἱκανοποιημένοι ἀπό το F-16,τονίζοντας και το οἰκονομικό του πλεονέκτημα,που ἐπέτρεπε μαζικώτερες ἀγορές του τύπου.
    Ἀπό χειριστές Μ-2000 δέν ἔχω γνώμες,διότι δέν ἔτυχε να γνωρίσω κάποιον,ἀλλά οἱ ἐλάχιστοι 16άρηδες με τους ὁποίους συμπτωματικά συνήθως μου δόθηκε ἡ εὐκαιρία να μιλήσω, μου ἔχουν μεταφέρει τις συνήθεις πρόκες που ἀναταλλάσονται μεταξύ τους.
    Μεταξύ 8 και 10 Νοεμβρίου του 1984,(ἐορτή της Π.Α),ἦταν ἤδη γνωστή ἡ ἐπιλογή του Μ-2000,και ἀναμενόταν ἡ ἐπιλογή μεταξύ F-16/F-18.
    Mάλιστα,ἄν ἐπιλεγόταν το φθηνώτερο F-16,θα ἀγοραζόταν 3 μοίρες,με 60 α/φ,ἄν προκρινόταν το F-18,δύο μοίρες με 40 α/φ.
    Ἡ ἐπιλογή ἔγινε τελικά στις 12 του μήνα.
    Τελικά βέβαια,με τις γνωστές μεθοδεύσεις,ἡ τρίτη μοίρα F-16 ἔγινε προαίρεση,και μετά ἀνάμνηση.
    Σε ἐκείνο το ἑορταστικό τριήμερο,εἴχα την τύχη να πετύχω στο Σέδες ἕναν χειριστή της 343 που παρουσίαζε το F-5 στο κοινό (Ὑποσμηναγός Κ.) στον ὁποίο πρέπει να προκάλεσα ἡμικρανίες,τον εἴχα πάρει μονότερμα τον ἄνθρωπο.
    Μεταξύ ὅλων των ἄλλων λίαν ἑνδιαφερόντων,μου εἴπε και ὅτι «Ἡ Π.Α ἔχει πεί ἐδὼ και πέντε χρόνια ποιά εἶναι ἡ προτίμηση της,ἀλλά δέν ἔχουμε οὔτε τα λεφτά,οὔτε τα ἀνδρικά για να την ὑλοποιήσουμε»
    Πιο συγκεκριμένα,ὁ ἀρχικός χρησμός ἦταν «ἀμερικανικό και δικινητήριο»,και ὅταν το πράγμα ἔφτασε στην shortlist,το F-18...

  70. Ανώνυμος says:

    Τα επιχειρηματα για τα δικινητηρια/μονοκινητηρια και το "αγνωστο" οπλο, κατ'εμε ειναι τελειως κενα.
    Ποσα μοντερνα μονοκινητηρια αεροσκαφη, αληθεια, εχουμε χασει απο κρατηση κινητηρα; Γιατι εγω θυμαμαι κυριως στουκες με βουνα, μεταξυ τους, με ηλεκτροφορα καλωδια κλπ κλπ. Προσοχη, σε καμια περιπτωση δεν ειναι νυξη για τις ικανοτητες των χειριστων, απλα μια παρατηρηση. Και μιλαμε παντα για την πλειοψηφια των ατυχηματων. Πιστευω λοιπον, το πλεονεκτημα ενος δικινητηριου εναντι ενος μονοκινητηριου, υπαρχει μεν, αλλα θα χρησιμοποιηθει σε ελαχιστες περιπτωσεις στη ζωη των αεροσκαφων. Λογω μοντερνας τεχνολογιας εαν θελετε, λογω εξαιρετικης συντηρησης εαν θελετε, ακομα και λογω τυχης εαν θελετε.

    Οσο για το "αγνωστο οπλο", ποσοι πραγματικα πιστευετε οτι μετα απο τοσα χρονια κοινων ασκησεων, συναντησεων στο Αιγαιο, κατασκοπιας, ιντερνετ, φιλιες σχεσεις μεταξυ αλλων κρατων και ενος σωρο αλλων λογων, το Μιραζ παραμενει ενα κρυφο οπλο; Πιστευω οτι οσοι ενδιαφερονται, εχουν μαθει αυτα που χρειαζονται να μαθουν και ακομη παραπανω. Και αυτο ισχυει για οποιοδηποτε οπλο εχουμε στη φαρετρα μας που καποιος αλλος ισως να μη το εχει...

  71. Ανώνυμος says:

    Pilipp(φιλιππινεζικα το γράφω)τράβα οδήγησε κανά αμερικανικό αυτοκίνητο.Για Hummer,jeep,Cadillac,Ford δεν έχεις ξανακούσει απ'ότι φαίνεται.Όταν συνέκρινα την πεζώ στις πωλήσεις εννούσα πωλήσεις!!!!!Έλεος πια με το να μην καταλαβαίνετε τι λέει ο άλλος.Σαφώς οι Γάλλοι έχουν πολύ καλή τεχνολογία σε ότι φτιάχνουν,εξού το Ραφάλ πιο ολοκληρωμένο από το πανευρωπαϊκό γιουρούκι-φαϊτερ, είναι όμως κακοί έμποροι......Μάθε να διαβάζεις καλύτερα,ώστε να καταλαβαίνεις τι λλλλλέει ο συνομιλητής.Τον υιο του τεθνηκώτος αξιωματικού τον έκανες και πήδηξε.Σού αναφέρει ότι έχει ακόμα τις αξιολογήσεις στα χέρια του, και συ λές ...να μην πω τι λές!!!!Μάλιστα ότι ανέφερε ο άνθρωπος δεν ήταν παράλογο, και όσοι ζούσαν εκείνη την εποχή(δηλ.δεν ήταν στην περπατούρα σαν μερικούς- μερικούς)άκουσαν παρόμοιες ιστορίες.observer

  72. gvla says:

    Χαίρομαι που το συγκεκριμένο Quiz με το Super Mirage 4000 προκάλεσε τέτοια μεγάλη συμμετοχή, σχόλια και αντιπαραθέσεις...Αν και δεν κατάφερε να μπει σε γραμμή παραγωγής παρόλο που έδειξαν ενδιαφέρον το Ιράν και η Σαουδική Αραβία πριν ακόμα πετάξει. Το επόμενο Quiz μας και πάλι την Πέμπτη...

  73. Ανώνυμος says:

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps2bb391a6.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps03f384fa.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsdc8fcaf0.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps77aacbf0.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps40470e77.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsfe27a4ad.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps13cd760e.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps8bb822e8.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps4fa6411b.gif

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps9f834a55.gif

    Ιδιαιτερα πρεπει να σταθουμε στην μεγαλυ χωρητικοτητα καυσιμου που ειχε,τριπλασια απο αυτην του Μ2000.
    Α και το τερας φυσικα ειναι η χιμαιρα και οχι Γρυπας-Δρακος.

    http://albindenis.free.fr/Site_escadrille/escadrille065.htm

  74. Philip says:

    @KGP λυπάμαι πραγματικά που νιώθεις έτσι αλλά θα έλεγα πως τα βιβλία με έδωσαν (κάποιες) γνώσεις αλλά ο κόσμος του ίντερνετ και της παρέας με έκαναν, όχι καχύποπτο αλλά προσεκτικό. Ότι ήταν να αποδεσμευτεί από το συγκεκριμένο γεγονός νομίζω έχει αποδεσμευτεί. Από εκεί και πέρα οι απόψεις αλλά και οι συζητήσεις έχουν μεν αξία αλλά από την στιγμή που όλοι ξέρουμε το πόρισμα της ΠΑ παραμένουν φιλοσοφικού περιεχομένου. Ελπίζω να μην σε στεναχώρησα. Στην διάθεση σου για οτιδήποτε.

    @Tsimuha αναφερόμουνα απλά στα ποστ σου και ύφος, όπου άτυπα θα έλεγα ρίχνω περισσότερο λάδι στην φωτιά της "αντιπαράθεσης" σας με τον Manolis. Παρά το χιούμορ σας θεωρώ καίριες τις απόψεις σας.

    @Ανώνυμος Δεν είναι κανένα μυστικό όπλο αλλά το "ελεύθερο" σύστημα ελέγχου πτήσης, οι MICA (όσους έχουμε) και ειδικά οι exocet μπορεί να είναι γνωστοί αλλά σπανίως έχουν αντιπαρατεθεί με τους Τούρκους και (ΙΣΩΣ) να κάνουν την διαφορά.
    Στις πρόσφατες ΝΑΤΟικές ασκήσεις που συμμετείχαν οι Γάλλοι δεν εξακριβώθηκαν πλήρως οι δυνατότητες πολλών συστημάτων τους. Και κακά τα ψέματα, ένα σύστημα που δεν μπορείς να το μάθεις, συντηρήσεις, αγοράσεις, χρησιμοποιεί σεις δεν το γνωρίζεις απόλυτα.
    Για να αναφέρω ένα παράδειγμα, σκεφτείτε τι έχετε διαβάσει για τις Ferrari και για τα Mitsubishi Evo και σκεφτείτε πως μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε σε μια πίστα ή κόντρα. Μετά σκεφτείτε πόσα περισσότερα θα γνωρίζατε αν τα κατασκευάζατε κιόλας.
    Σαφώς και είναι περίεργο το παράδειγμα που έβαλα αλλά ειλικρινά πόσα μπορούν να δείξουν τα specs ενος συστήματος;
    Και εν τέλει νομίζετε πως μαθαίνουμε τα πάντα στις "ασκήσεις". Γιατί εγώ τελευταία φορά που συμμετείχα σε άσκηση ουδεμία σχέση είχε με τα "πραγματικά πυρά"...

  75. Ανώνυμος says:

    @Philip
    Τα F/A-18A/B που αγόρασε 138 μονάδες ο Καναδάς και 72 η Ισπανία ήταν ακριβώς το ίδιο μοντέλο που ήταν υποψήφιο και για την Π.Α. Αν εννοείς το F-18L αυτό δεν ήταν στα 4 υποψήφια α/φη της αγοράς του αιώνα. Η Π.Α δεν ήθελε (και η ελληνική κυβέρνηση δεν θα αγόραζε) αεροπλάνο που ήταν στα χαρτιά. (paper plane)

    @Χρήστος
    Γιατί το φονικότατο με κεφαλαία ?? Και άραγε πόσο πιο φονικότατο ήταν συγκριτικά με το Φάντομ που και αυτό μπορεί να ρίξει βροχή βομβών και φέρει 8 πυραύλους αέρος-αέρος έναντι 2 του Α-7 ??
    Ένα πράγμα λίγοι το έχουν καταλάβει. Ότι για 40 χρόνια έχουμε ένα αεροπλάνο που δεν μπορεί να συνεισφέρει στις αναχαιτίσεις στο Αιγαίο, που όλα αυτά τα χρόνια αριθμού πάρα πολλές χιλιάδες. Αφού το Α-7 είναι τόσο φονικότατο άραγε πως δεν έκοψε σε άλλες χώρες να το αγοράσουν ?? Π.χ στους ισραηλινούς, ιρανούς, νοτιοκορεάτες, γερμανούς κ.α. Αλλά αυτοί έπραξαν το αυτονόητο. Αγόρασαν μαχητικά αεροσκάφη Πολλαπλού ρόλου. (Φάντομ)
    Γιάννης

  76. Ανώνυμος says:

    Καλημερα, τελικα ολες οι αποψεις ειχαν εξαιρετικη ομορφια, μονο σε ενα θα διαφωνισω σε οτι αφορα εμενα και ειναι ο ενθουσιασμος σχετικα με το Φ-18, να πω 1-2 πραγματακια, δεν εχω πεταξει αεροπλανο ουτε σε F.S αλλα καποια πραγματα τα ξερω απο πρωτο χερι το δικο μου χερι, και γιάυτο οπως εχω πει σε αλλα ποστ ειμαι λατρης των Α.Φ του USNAVY σε οτι αφορα την Ελλαδα και οχι μονο (για χωρες με παρομιες αναγκες)
    Χρηστος

  77. Ανώνυμος says:

    Αντε κουραγιο,αλλα 9 σχολια(8 με το παρων)και κατοσταριζουμε.

  78. Philip says:

    @Γιάννη, νομίζω το είχαμε βάλει και σε κουίζ το F-18 ενώ πρόσφατα το είχε αφιέρωμα και στην Πτήση. Δεν το γνωρίζω καλά το θέμα για αυτό και έκανα τις ερωτήσεις.
    Πιστεύω όμως ότι είναι άδικο να κάνουμε συγκρίσεις με το ποιος και τί αγόρασε γιατί για παράδειγμα, Ισραήλ, Νότια Κορέα, Ιαπωνία βασίζουν την εναέρια υπεροχή τους στα F-15. Mε το σκεπτικό σου γιατί δεν τα πήραμε και εμείς.
    Η Βρετανία πήρε και Typhoon και F35, γιατί δεν κάναμε το ίδιο και εμείς; Δεν είναι έτσι τα πράγματα και το ξέρεις. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι πέρα απο τις ανάγκες, πχ ΑΩ, συμμαχίες κλπ

  79. Ανώνυμος says:

    @Philip
    H Π.Α ήθελε- και θα έπρεπε να είχε- το F-15 αλλά τα λεφτά δεν επαρκούσαν για 40 α/φη και οι Αμερικάνοι δεν μας τα έδιναν με τα ηλεκτρονικά και όπλα που θέλαμε.
    Που το ξέρεις αν σε 15 χρόνια από σήμερα δεν θα έχουμε και εμείς F-35 (αναμφίβολα θα το αγοράσουμε) και EF-2000 που θα μας τα ,,φορτώσουν,, οι γερμανοί ??
    Γιάννης

  80. Philip says:

    @Γιάννης Είναι ένα σενάριο που το διαβάζω τον τελευταίο καιρό ειδικά για τα Typhoon T1 που θέλουν να ξεφορτωθούν.
    Απο την άλλη και μέχρι να εντάξουμε το F35 μπορούμε να ελπίζουμε έστω στον εκσυγχρονισμό επιπέδου F16V.
    Και εδώ φαίνεται ότι τα πράγματα, όσον αφορά τουλάχιστον τις αγορές πολεμικού υλικού, είναι χειρότερα απο το '80 μια και οι Τούρκοι ήδη έχουν σε τροχιά υλοποίησης συμπαραγωγή F35.

  81. gvla says:

    Από όσο θυμάμαι το F-18 ήταν η επιλογή της ΠΑ όπως και το F-15 στις αγορές του Αιώνα ..Αλλά πάντα κάποιος πολιτικός αποφάσιζε με "άλλα" κριτήρια.....όπως λέχθηκε τελευταία ...

  82. Ανώνυμος says:

    Nα θυμισω οτι επιλογη της ΠΑ αποτελουσε και το Gladiator, αλλα πολιτικο χερι επελεξε τα PZL.

  83. Manolis says:

    Πολυ πισω το πηγες, παντως διαχρονικα οι Πολωνοι λατρευουν τα ελληνικα προιοντα , μπορω να το επιβεβαιωσω και προσωπικα.
    Ο Ηλιας Νταλουμης διδει την εξηγηση, σε μια παλια Πτηση :
    "... ο Μεταξάς δεν ήταν άτομο που μπορούσε κανείς να «τραβά από τη μύτη». Θα πρέπει δηλαδή να υπήρξε κάποιος άλλος παράγοντας που θα έκλινε τη ζυγαριά υπέρ των PZL P.24. Και δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ για να τον βρούμε. Η τιμή και ο τρόπος πληρωμής των αεροπλάνων, σε συνδυασμό με την κακή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, ήταν ένας αποφασιστικός παράγοντας. Επιβεβαίωση αυτής της άποψης δίνει ο Κελαϊδής κατηγορηματικά: «...εκ των αγορασθέντων εκ Πολωνίας καταδιωκτικών
    αεροπλάνων τύπου PZL με ανταλλαγήν καπνών,...» . Δε γνωρίζουμε
    ποια ήταν η τιμή που ζητούσε η Gloster για το Gladiator. Γνωρίζουμε όμως
    ότι οι Βρετανοί ζητούσαν η πληρωμή να γίνει σε μετρητά και όχι με ανταλλαγή
    προϊόντων. Στο σημείο αυτό ήταν ανυποχώρητοι. Είχαν απόλυτη ανάγκη χρημάτων
    για να «προλάβουν» το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Γερμανίας."

  84. Manolis says:

    Και εδω: http://www.interception.gr/app/webroot/contentupload/147articles_pdfs_4interception.pdf

  85. Ανώνυμος says:

    @ Γιαννη, πιστευεις οτι ενα αεροπλανο με 8 πυραυλους αερος αερος θα καταριψει ισαριθμα μαχητικα; ιδιως την δεκαετια του '70 και ποσα F-4 στο Βιετναμ κατεριψαν σε μια μαχη πανω απο 2 αντιπαλους; και τωρα στο Α-7 ειχε δυο ΑΙΜ-9 σε περιπτωση που καποιος τους εβλεπε κατα την αναχωρηση (βλεπε υψος πτησης και βαθος) αφου ενα ζευγαρι ειχε την δυνατοτητα να βγαλει ενα Α/Δ εκτος μαζι με τα αεροπλανα του (τοτε πχ οι Τουρκοι δεν ειχαν καν καταφυγεια στα Α/Δ και τα α/φους ηταν σε παραταξη στις πιστες των Α/Δ, απο το '80 και μετα το ΝΑΤΟ αρχισε την χρηματοδοτηση των καταφυγειων). Οι χρονοι εξυπηρητησεις ενος Α-7 με ενος F-4, F-104 ειναι τουλαχιστον 2-3 φορες μικρτεροι (κατι που το εχουν κρατησει ολα τα Α/Φ του Ναυτικου) και μια που μιλησαμε για F-4 η USAF τα εβαζε μπροστα με Μ-32 και το USNAVY με καψουλι. Τωρα γιατι δεν πηραν οι αλλες χωρες (εκτος Πορτογαλιας) τι απειλες ειχαν και γιατι ηθελαν τα αεροσκαφη που πηραν (οι Γαλλοι επερναν Γαλλικα με εξαιρεση το F-8) οι Ιταλοι G-91 της FIAT και F-104 της FIAT παλι, οι Γερμανοι αναθεμα και εαν ξεραν τι επερναν απο αεροπλανα (σκανδαλο που εφτασε στα δικαστηρια σχετικα με τα F-104 και μιζες με αποδειξεις...) οι Αγγλοι τον δικο τους Θεο (ευτυχως και ειβγαλαν και τα Χαριερ) και τους Τουρκους εκεινο το διαστημα (του '70) τους ειχανε μια καροτο μια μαστιγιο σιγα μην τους εδιναν Α-7 ή κατι αλλο αξιολογο (με την κυβερνηση που ειχε τοτε η Αμερικη) στο βιβλιο του ο Πιζανος ελεγε πως "πιεσε" και εδωσε η Αμερικη τα Φαντομ στην Ελλαδα.
    Χρηστος

  86. Ανώνυμος says:

    @Γιαννη συμφωνουμε στο σχολιο σου σχετικα με τα F-35 και για τα EF-2000 (αν και νομιζω τα τελευταια δεν θα μπορεσουν να μας τα φορτωσουν)
    Χρηστος

  87. Ανώνυμος says:

    Ερωτηση: Μια που το κουϊζ το τεντωσαμε, και υπαρχει απορια γιατι εμεις ειχαμε αγορασει καποια αεροπλανα ενω καποιες χωρες οχι (πχ Τουρκια) και τωρα η ερωτηση.
    Τι διαφορα ειχαν τα F-84F τα δικα μας (μερικα οχι ολα) σε συγκριση με Τουρκους, Γερμανους, Ολλανδους, Βελγους και Γαλλους ΟΧΙ ομως με καποια F-84F Ιταλικα...
    Χρηστος
    Υ.Γ Θα ηθελα να προσθεσω και τα F-104 μας αλλα δεν εχω εικονα για τα Τουρκικα

  88. Ανώνυμος says:

    Xρηστο με εφαγες το εκατοστο σχολιο,ηθελα να το βαλω εγω(πρεπει να ειχε καποιο βραβειο),για αυτο λοιπον την κοπαναω τωρα,παω στην δουλεια(τροπος του λεγειν)και συνεχιζω απο εκει.

  89. Ανώνυμος says:

    @Χρήστος
    Όπως και να έχει ένα α/φος με 8 πυραύλους αέρος-αέρος είναι πιο φονικό/επίφοβο από ένα που μεταφέρει μόλις 2. Και εγώ δεν πιστεύω πως ένα Φάντομ ή F-15 δεν θα καταρρίψει 8 α/φη σε μία έξοδο, ένα Μ-2000-5 ή ΕF-2000 ποτέ δεν θα καταρρίψει 6 α/φη σε μία έξοδο αλλά για να τα φτιάχνουν έτσι κάποιοι κάτι παραπάνω θα ξέρουν.
    Αφού το Α-7 είναι τόσο φονικότατο λογικά θα έπρεπε να το είχαν αγοράσει οι ισραηλινοί που είχαν πόλεμο κάθε τρεις και λίγο με μεγαλύτερους αριθμητικά εχθρούς. Ήταν πολύ καλύτερο α/φος από το Α-4 που είχαν μεν προμηθευτεί σε μεγάλο αριθμό, αλλά όπως και να το κάνει κανείς δεν ήταν πολλαπλού ρόλου όπως το Φάντομ το οποίο είχαν προμηθευτεί σε μεγάλο αριθμό. Επίσης και άλλες χώρες που είχαν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο αριθμητικά εχθρό θα ήταν -ίσως-ιδανικό να αγοράσουν το Α-7 αλλά δεν το έκαναν. Εξαίρεση το Πακιστάν που ήθελε να αγοράσει 110 Α-7 (είχε εχθρό την Ινδία !!) αλλά δεν προχώρησε η δουλειά. Οι πορτογάλοι κακώς πήραν Α-7 αλλά δεν υπήρχε κάτι άλλο διαθέσιμο σε μονοκινητήρια αμερικανικά μαχητικά. Επίσης κακώς που είχαν αποκτήσει πριν τα G-91. Μετά από μεγάλη καθυστέρηση μπήκαν σε σωστό δρόμο με την απόκτηση των μεταχειρισμένων F-16. Σε ότι αφορά τους ταιλανδούς αυτοί είναι κάπως ηλίθιοι και κακώς αγόρασαν αεροπλανοφόρο, τα πρώην ,,αρχαία,, ισπανικά AV-8A και τα Α-7 από τους Αμερικάνους. Όλα αυτά τα χρησιμοποίησαν ελάχιστα. Βασικά τους ήταν και άχρηστα.....
    Γιάννης

  90. Ανώνυμος says:

    Η Πτήση της εποχής έλεγε για 2 φορείς παραπάνω στο f-18l,σε σχέση με το navy f/a-18 για να θυμίσω τα σχετικά της αγοράς του Αιώνα. 'Όσο για τα gladiator o Manolis έδωσε την ακριβή εικόνα.Να θυμίσω ότι οι Αγγλοι πλην harrier είχαν τα lightning και φάντομ(του RN),τα jaguar & τα bucaneer.Πάντως φανταστείτε ένα σενάριο με Μ-4000,το οποίο να είχαμε συνέχεια σε γραμμή παραγωγής,εκσυγχρονισμένο με AESA και thrust vectoring σήμερα.Kαι κλείνοντας να πω ότι ο καθένας μπορεί να ονειρεύεται ότι θέλει, αλλά το δικό μου όνειρο δεν παίζεται.observer