Η Ελβετική Εφημερίδα Le Matin Καίει Το Gripen

aviationlive | 5/18/2012 05:26:00 μ.μ. | 0 σχόλια

 Τριγμούς προκάλεσε άρθρο της Γαλλόφωνης Ελβετικής εφημερίδας Le Matin που αφορούσε την αξιολόγηση του Gripen και δημοσιεύθηκε τη περασμένη Κυριακή.Ήδη έχει διαταχθεί και διεξάγεται έρευνα για να βρεθούν οι υπεύθυνοι των διαρροών.

Συγκεκριμένα η εφημερίδα αναφέρει στις13 Αυγούστου 2008 σε πτήση αξιολόγησης άγνωστο ίχνος πετά βόρεια των Άλπεων.Στην αεροπορική βάση στη Zion διθέσιο Gripen με τον Ελβετό δοκιμαστή πιλότο Peter Merz και στη πίσω θέση χειριστή της Saab απογειώνετε στις 15:32.Ο Γρύπας κατευθύνεται προς το άγνωστο αεροσκάφος σταθερά με 1.42 mach και στη μέση της απόστασης ανάβει προειδοποιητικό led και στο HUD εμφανίζετε ''Bing Fuel''.
 


  Το Gripen μετά βίας ήλθε σε επαφή με το F-18 που εξομοίωνε το εχθρικό αεροσκάφος χωρίς να καταφέρει να το αναχαιτίσει και αναγκάστηκε να προσγειωθεί στην αεροπορική βάση Emmen.Στο έδαφος ο αρχηγός της Ελβετικής π.α. Markus Gygax μαθαίνει το αποτέλεσμα εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια του.Σε τέσσερα από τα 26 σενάρια αξιολόγησης ο Γρύπας προσγειώθηκε με το δείκτη καυσίμου να βρίσκεται χαμηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο ασφαλείας.

    Ο υπουργός άμυνας δήλωσε πως η χώρα του δεν θα προμηθευτεί το C/D που αξιολογήθηκε αλλά την βελτιωμένη έκδοση του Gripen,το E/F το οποίο έχει ισχυρότερο κινητήρα κατά 33%,νέα avionic,μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο οπλικού φορτίου και 46% περισσότερο εσωτερικό καύσιμο.Οι Ελβετοί έχουν ζητήσει βελτιώσεις και μετατροπές σε 98 σημεία, παρ'όλαυτά σύμφωνα με αναφορές της αεροπορίας που είδαν το φως της δημοσιότητας,ακόμη και αν γίνουν οι επιθυμητές αλλαγές το αεροσκάφος δεν θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της Armasuisse.

@


 2-4 Μαΐου 2012  κλιμάκιο χειριστών της Ελβετικής π.α. μετέβη στη Σουηδία στις εγκαταστάσεις της SAAB στο Linköping για να πετάξουν με το Gripen E/F.

 Δελτίο τύπου της Saab : Τα σενάρια των πτήσεων αφορούσαν  αποστολές αέρος αέρος και το αεροσκάφος ανάλογα με τις απαιτήσεις της αποστολές έφερε συνδυασμό από Iris-T,Amraam και Meteor.Ένα από τα σενάρια περιελάμβανε QRA (Quick Reaction Alert) ξεκίνησε με scramble για την αναχαίτιση στόχου που πετούσε σε μεγάλο ύψος με υπερηχητική ταχύτητα.Εκεί δοκιμάστηκε ο κινητήρας του Gripen σε όλο το φάκελο πτήσης του και σύμφωνα με δηλώσεις των Ελβετών έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα.



 Εφημερίδα Le Matin : Στις δοκιμαστικές πτήσεις στο Linköping οι Ελβετοί θέλησαν να δοκιμάσουν στη πράξη την εμβέλεια του E/F και τα βελτιωμένα αποθέματα καυσίμου αλλά συνάντησαν την άρνηση από τους  ανθρώπους της Saab.Επίσης ο νεός Γρύπας,δεν κατάφερε να πετάξει με ταχύτητα μεγαλύτερη των 1.34 mach καθώς οι αεραγωγοί δεν έχουν επανασχεδιασθεί επίσης ο δοκιμαστής πιλότος της Armasuisse Bernhard Berset εντόπισε και άλλους περιορισμούς στο αεροσκάφος ενώ οι Amraam και Iris-Τ δεν έχουν πλήρως πιστοποιηθεί.

 Καταλήγοντας η εφημερίδα αναφέρει πως η αποστολή στο Linköping σκοπό είχε να χρησιμοποιηθεί από τα media παρά για τη πραγματοποίηση δοκιμαστικών πτήσεων,χαρακτηριστικά αναφέρει πως η τέταρτη πτήση θυσιάστηκε για να τραβηχτούν φωτογραφίες καθώς το αποτέλεσμα από τις προηγούμενες δεν ικανοποιούσε.
 



Πηγή





Category: ,

0 σχόλια