ΤΗΚ Ο Εκτελεστικός Βραχίονας Του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών
Σε καθημερινή σχεδόν βάση τα τουρκικά F-16 προβαίνουν σε παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας, εφαρμόζοντας επιχειρησιακή πολιτική χειρουργικής ακριβείας και τείνουν να αλλάξουν την Ελληνική ταυτότητα τουλάχιστον του μισού Αιγαίου,παραβιάζοντας κατάφωρα τη διεθνή νομιμότητα και τις διεθνείς σχέσεις.
Με την μη κατάθεση σχεδίων πτήσης,εφαρμόζεται η
Τουρκική πολιτική σύμφωνα με την οποία ο έλεγχος του μισού Αιγαίου για την εναέρια
κυκλοφορία και την έρευνα και διάσωση ανήκει στην Άγκυρα,σύμφωνα με το
νόμο 24611/12 Δεκεμβρίου 2001 που ψήφισε η Τουρκική εθνοσυνέλευση για
τον οποίο καμία Ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντιδράσει.Αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια ακριβώς
ημερομηνία (12/12/01) εκδόθηκε η απόφαση 2/73348/0049/23.23.01 με την
οποία η Ελληνική κυβέρνηση πωλούσε για 17 χρόνια,τα μελλοντικά έσοδα που
θα προέκυπταν από τα τέλη διαδρομής των πολιτικών αεροσκαφών στο FIR
Αθηνών.
Επιπρόσθετα μαχητικά της THK υλοποιούν
επιχειρησιακώς την Τουρκική πολιτική διχοτόμησης του Αιγαίου και
στον 25ο Μεσημβρινό ως περιοχή ελεγχόμενη από την
Άγκυρα.Παράλληλα με τις παραβιάσεις των Ελληνικών νήσων,επισφραγίζουν τη
πάγια πολιτική του Τουρκικού υπ.εξ.,σύμφωνα με την οποία ορισμένα νησιά
και βραχονησίδες δεν ανήκουν στην Ελληνική κυριαρχία,θέση που εμμέσως
πλην σαφώς ενστερνίζεται το ΝΑΤΟ.Η Αθήνα μέσα στη γενικότερη αδυναμία της,προσπαθεί με διάφορα τερτίπια αριθμητικής να υποβαθμίσει το θέμα.
Τα παραδείγματα αρκετά :
- 19 Σεπτεμβρίου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 4 Τουρκικά F-16 και ένα CN-235,χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης,παραβιάζοντας τον εναέριο χώρο αρκετών νήσων από τους Καλόγηρους και το Αγαθονήσι μέχρι το Φαρμακονήσι κ.α.Η πτήση τους κινήθηκε στα όρια του 25ου Μεσημβρινού,στη μέση του Αιγαίου.
- 18 Σεπτεμβρίου,4 Τουρκικά αεροσκάφη και ένα CN-235 διαμόρφωσης ηλεκτρονικού πολέμου προέβησαν σε 36 παραβιάσεις του ε.ε.χ. σε 9 Ελληνικά νησιά.Παρά ταύτα ΥΕΘΑ και ΥΠΕΞ καταχώρησαν μόνο 9 παραβιάσεις.
- 4,10 και 13 Σεπτεμβρίου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 20 Τουρκικά αεροσκάφη χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσης,προβαίνοντας σε 38 παραβιάσεις του ε.ε.χ. "μαρκάροντας" τον 25ο παράλληλο.Ωστόσο τα αρμόδια υπουργεία καταχώρησαν μόλις 7 παραβιάσεις.
- 7,27 και 28 Αυγούστου,εισήλθαν στο FIR Αθηνών 16 Τουρκικά αεροσκάφη τα οποία προέβησαν σε 52 παραβιάσεις όπου η Ελληνική πλευρά καταχώρησε μόνο τις 12.
Τα παραπάνω αναδεικνύουν ένα ακόμη μείζον θέμα που έχει σημαδέψει τις σχέσεις των δύο χωρών από το 1988.Οι δύο χώρες έχουν συνυπογράψει το μνημόνιο Παπούλια Γιλμάζ που ισχύει τους θερινούς μήνες,ενώ από το 2006 με τη συμφωνία Μπακογιάννη-Γκιούλ επεκτάθηκε για ένα ακόμη μήνα έχοντας ισχύ από τις 15 Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.Το μνημόνιο με το πέρασμα του χρόνου έχει καταστεί ετεροβαρές και η μοναδική διάταξη που θα μπορούσε να θεωρηθεί ευνοηκή για την Ελλάδα είναι "ο σεβασμός των κυριαρχικών δικαιωματων των δύο χωρών".Ωστόσο με τις Τουρκικές παραβιάσεις,παραβιάζεται ταυτόχρονα το μνημόνιο Παπούλια Γιλμάζ με το Ελληνικό υπ.εξ. να έχει πάψει να το αναφέρει έστω και τυπικώς.
Μέρος του άρθρου της Κύρας Αδάμ στον "Επενδυτή" 22-23/09/12 με τίτλο "Μνημόνιο αέρος για οικονομία καυσίμων".
Category: Ελλάδα, Παραβιάσεις, Τουρκία
0 σχόλια