Χρήση Εναέριων Μέσων Των Ε.Δ. Και Οι Υποχρεώσεις Των Φορέων

aviationlive | 1/30/2013 06:29:00 μ.μ. | 6 σχόλια

Μέρος άρθρου του Α. Κούτρα για τον Ελεύθερο Τύπο, 30.01.13

Χωρίς να έχει εξασφαλισθεί η δαπάνη, πλέον δεν απογειώνεται κανένα μέσο των ε.δ., εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, όπου το ΕΚΣΕΔ έχει στη διάθεση του, πτητικά και πλωτά μέσα για να ανταποκρίνεται άμεσα στο έργο του ενώ σε περιπτώσεις που κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές υπάρχει "ιδιαίτερη ευαισθησία". Όσον αφορά τις "κλήσεις" για την κινητοποίηση μέσων για αποστολές που αφορούν ξένα πλοία ή αλλοδαπούς τα έξοδα καλύπτονται από σχετικές διακρατικές συμφωνίες.

Ο νόμος που προβλέπει αυτή τη διαδικασία άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια διότι υπάρχει μια τεράστια οικονομική οφειλή προς την ΠΑ ενώ με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (του Υπουργείου Οικονομικών) οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υπεύθυνες για τις δαπάνες τους τις οποίες πρέπει να δικαιολογούν (ακόμη και αυτές των αεροδιακομιδών ή των αποστολών έρευνας και διάσωσης). λ.χ. Για αποστολές (πλην Αιγαίου) υπέρ τρίτων αν το κόστος χρήσης του μέσου δεν καλυφθεί από το φορέα που υπέβαλε το αίτημα τότε υπάρχει εμπλοκή του Eλεγκτικού Συμβουλίου και το κόστος χρεώνεται στη ΠΑ. Παράλληλα με υπουργική απόφαση αυξήθηκε το κόστος χρήσης των εναέριων και πλωτών μέσων των ε.δ εξαιτίας τις αντίστοιχης αύξησης του κόστους των καυσίμων, ενδεικτικά το κόστος ανά ώρα πτήσης υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 3500 ευρώ.

Μια ματιά στις πρόσφατες αποστολές της 384 ΜΕΔ


Ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση για τη μη διάθεση μέσων αν δεν έχει νωρίτερα καλυφθεί η δαπάνη ήταν το ΕΚΑΒ το οποίο οφείλει στη ΠΑ 58 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρω οφείλονται από άλλους δημόσιους φορείς) από αεροδιακομιδές, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα -σύμφωνα με πληροφορίες- ο κλάδος να αντιμετωπίσει πρόβλημα καυσίμων. 

Με δεδομένα τα παραπάνω ο φορέας που θα υποβάλει αίτημα χρήσης μέσου των ε.δ. θα πρέπει ταυτόχρονα να προσδιορίζει το κωδικό απ' όπου θα καλυφθεί η δαπάνη. Πλεόν με το ΕΚΑΒ λόγω τον τακτικών αεροδιακομιδών δεν έχει ανακύψει πρόβλημα επι της διαδικασίας λ.χ. με έξοδα που επιβαρύνουν το ΕΚΑΒ, Embraer της ΠΑ παρέλαβε από τη Λάρισα ασθενή και εν συνεχεία πέταξε με προορισμό τη Ρώμη ώστε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο πνεύμονα.(εφ. Μακεδονία 30.01). Για την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφέρειες της χώρας διατίθενται κονδύλια από τη πολιτική προστασία...

Αναφορικά με το πρόσφατο συμβάν στο Πάπιγκο και τα "δημοσιεύματα", η ΠΑ έλαβε το αίτημα στις 9:47 και στις 10:27 το ελικόπτερο βρισκόταν στον αέρα (χρόνος που απαιτούνταν για τη προετοιμασία του μέσου)... και πραγματοποίησε δύο αποστολές συνολικής διάρκειας 7,3 ωρών

Category:

6 σχόλια

  1. Philip says:

    Ναι αλλά όταν αγοράζαμε τα μέσα για συγκεκριμένους ρόλους δεν είχαμε σκοπό να τα δώσουμε στην ΠΑ? Η ΠΑ είναι ο φορέας που τα χρησιμοποιεί μια και προφανώς δεν έχουμε κάποιον αλλο που να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Αλλά όσον αφορά την χρήση τους, ειδικά για τα Super Puma, απο ότι θυμάμαι, αγοράστηκαν για το Κράτος (για αεροδιακομιδές, έρευνα και διάσωση κλπ) και όχι για την ΠΑ.
    Δηλαδή, για να καταλάβω, το "έξυπνο Κράτος" που αγόρασε πχ τα ελικόπτερα αντί για να τα "χρεώνει" στο Κράτος, τα "χρεώνει" στην ΠΑ επειδή αυτή τα "πετάει"...;;;

  2. Ανώνυμος says:

    Tα ελικοπτερα Α109 του ΕΚΑΒ αγοραστηκαν απο το ΕΚΑΒ και μονο για το ΕΚΑΒ. Στην ΠΑ πηγαν τα εναπομειναντα, αφου επεσε το 3ο... Φορεις για πτητικη εκμεταλευση υπαρχουν και αλλοι στην Ελλαδα ή μπορουν να φτιαχθουν. Αρκει οι διευθυνοντες να μην τα κανουν στα βρακια τους , με το πρωτο τηλεφωνημα καποιου βλαχοδημαρχου που θελει να δει ελικοπτερο στο χωριο του. Τα πρωτα 4 Πουμα αγοραστηκαν με κονδυλια ΕΟΚ (για ερευνα-διασωση) για το Λιμενικο και τα πεταει η ΠΑ . Τα επομενα -υποτιθεται- ειναι CSAR (ερευνα-διασωση σε πεδιο μαχης) και ανηκουν εξολοκληρου στην ΠΑ. Το κρατος υποχρεουται δια νομου να πληρωνει τα εξοδα για αεροδιακομιδές στην ΠΑ. Απλως δεν το κανει , οπως και σε χιλιαδες αλλους που χρωστα, διοτι αν δεν το ξερετε, εχουμε χρεωκοπησει.
    Manolis

  3. Philip says:

    Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω Μανώλη είναι πως μπορούν και μπλέκουν τα μπούτια τους δημόσιες υπηρεσίες! Φαντάσου, να εμπλέκονταν καμία ιδιωτική. Χρωστάει δηλαδή το Κράτος (ΕΚΑΒ) στο ίδιο Κράτος (ΠΑ) λεφτά!! Αντε βγάλε άκρη.
    Και κάτι ακόμα. Αφού το ΕΚΑΒ έχει τα Α109 γιατί χρωστάει τόσα στην ΠΑ; Δεν φτάνουν τα δικά τους Ε/Π; Μια ζωή τα μπερδεύουμε μόνοι μας τα πράγματα ενώ θα μπορούσαν να ήταν ξεκάθαρα.

  4. Ανώνυμος says:

    Οχι βεβαια, δεν φτανουν! 6 ειχαν αγοραστει αρχικα και ο σχεδιασμος ειχε και αεροπλανα που ποτε δεν αγοραστηκαν. Τωρα μενουν μονο 3 , πετα 1 και σε λιγο ολα θα ειναι καθηλωμενα απο ελλειψη ανταλλακτικων. Μην σου φανει παραξενο εαν συνεχισουμε ετσι, του χρονου να πετανε μονο Χιουι απο ελικοπτερα...
    Manolis

  5. Philip says:

    Αθάνατα Χιούι, καλά αυτά πως πετάνε ακόμα; :P

  6. gvla says:

    Από όσο θυμάμαι 2 Piaggio P-180 βάφτηκαν με τα χρώματα του ΕΚΑΒ αλλά όταν κατάλαβαν (διαπίστωσαν) ότι δεν χωρούσαν τα φορεία ακύρωσαν (η δεν τα παρέλαβαν) την παραγγελία.