Πολωνία : Πέταξε Το Πρώτο Εκσυγχρονισμένο Mig-29

aviationlive | 3/19/2013 07:59:00 μ.μ. | 11 σχόλια

15 Μαρτίου, το πρώτο εκσυγχρονισμένο Mig-29 της Πολωνικής αεροπορίας πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση. Όλα τα Mig-29 της Πολωνικής αεροπορίας θα περάσουν από πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που θα τους επιτρέψει να πετούν για ακόμη 20 χρόνια (βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία 20 χρόνια).

MiG-29 56 z podobizną ppłk pil. Mariana Pisarka
Πρόσφατα τρία Mig-29 απέκτησαν νέο "διάκοσμο", πλέον το κάθετο σταθερό τους κοσμούν πορτραίτα Πολωνών χειριστών που διακρίθηκαν στη μάχη της Βρετανίας...

Το πρόγραμμα επικεντρώνει στην αντικατάσταση των ηλεκτρονικών του αεροσκάφους, ειδικότερα τα αναλογικά όργανα στο πιλοτήριο θα δώσουν τη θέση τους σε ψηφιακά, θα υπάρξει προσθήκη οθόνης πολλαπλών λειτουργιών (MFD) για την προβολή ψηφιακού χάρτη. Παράλληλα το αεροσκάφος θα αποκτήσει νέο υπολογιστή αποστολής και αρτηρία δεδομένων που θα επιτρέψει μια μελλοντική επέκταση, τέλος θα αντικατασταθεί το σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας με νέο δακτυλίων laser.

Πηγή

Category: , ,

11 σχόλια

  1. Philip says:

    Και να μια χώρα που έχει και (δυτικά) αεροσκάφη τύπου F-16 και (ανατολικά) αεροσκάφη τύπου MiG-29.
    Και θυμήθηκα ότι κάποιοι έλεγαν πως δεν μπορούσαμε εμείς να πάρουμε τα Su-27/30/35!
    Σίγουρα θα υπήρχαν αρκετά θέματα που θα έπρεπε να λύσουμε αλλά το δαιμόνιο του Έλληνα έχει αποδείξει πολλές φορές την αξία του ;-)

  2. Ανώνυμος says:

    @Philip
    Αυτοί ήταν κάποτε με τους ρώσους και τώρα είναι με τους αμερικάνους. Σταδιακά αντικαθιστούν τα ρωσικά α/φη τους με δυτικά. (F-16, C-295, C-130, SH-2) Υπάρχει και μία πρόσφατη είδηση πως θέλουν να αγοράσουν 200 -δυτικά- ελικόπτερα για να αντικαταστήσουν όλα τα ρωσικά τους. (Mi-2, Mi-8, Mi-24)
    Eμείς μπορούμε να αγοράσουμε ρωσικά μαχητικά μόνο αν φύγουμε από το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.
    Η Π.Α στο παρελθόν έχει κάνει 2 μελέτες σχετικά με την αγορά ρωσικών μαχητικών. Δεν συμφέρει η αγορά τους, είναι ασύμβατα με τα ΝΑΤΟικά πρότυπα, θα απαιτηθούν μεγάλες δαπάνες για την δημιουργία νέων υποδομών για αυτά και την αγορά του οπλισμού τους, κ.α.
    Για την Πολωνία πέρα από την αγορά των 48 F-16 αν είχε λεφτά θα αγόραζε ακόμη 48 για να αντικαταστήσει και τα υπόλοιπα ρωσικά μαχητικά της, και επίσης από καιρό έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά F-35.
    Γιάννης

  3. Philip says:

    Μα η παρούσα είδηση αναφέρει πως όχι μόνο δεν αντικαθιστούν τα mig αλλά τα αναβαθμίζουν κιόλας! Αν μην τι άλλο αυτό κάτι σημαίνει. Για Δυτικά συστήματα που θέλουν να "σπρώξουν" στους Πολωνούς έχουν γραφτεί πολλά και για τα υποψήφια συστήματα και για τους πολιτικούς - στρατιωτικούς λόγους. Βλέποντας όμως πως κινούνται θα έλεγα πως κάνουν διπλή χρήση συστημάτων (και Ρωσικά και Αμερικανικά).

    Όσον αφορά για τα δικά μας συστήματα φτάνει να θυμηθούμε τα συστήματα S300 και TOR-M1 που εντάχθηκαν σε υπηρεσία με τις ΕΔ.
    Δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα η προσαρμογή σε νέα συστήματα πόσο μάλλον σε ρωσικά που δεν ακολουθούν πάγιες τακτικές συντήρησης και κωδικοποίησης αλλά σε βάθος χρόνου θα αξιοποιούνταν μια χαρά. Άλλωστε παρόμοια θέματα (ίσως σε μικρότερο βαθμό) είχαμε και με την αγορά του αιώνα με συστήματα και ειδικότερα με οπλικά συστήματα (πύραυλοι κλπ) που δεν ήταν συμβατοί μεταξύ τους. Φαντάζομαι τότε οι "υπέυθυνοι" θα την θεωρούσαν λογική επιλογή (άσχετα αν προέρχονταν απο 2 χώρες συμβατές με το ΝΑΤΟ).
    Φυσικά μιλάω για το παρελθόν (εκεί στο μακρινο 1998 που μας είχαν επισκεφτεί οι Ρώσοι) και όχι για το σήμερα.
    Θα μου πείτε, σήμερα, ούτε μερικά ΝΑΤΟικά υποβρήχια δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε θα πάρουμε και Ρωσικά μαχητικά; χαοτικές επιλογές έ; :-)

  4. gvla says:

    http://www.defencenet.gr/defence/item/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-mig-29
    Another post

  5. Από τα σχόλια :

    Another problem is the unreliability of the AA-10 (R-27) missiles. It takes a whole day to equip an entire squadron with 2 x R-27 per plane, because they always fail the test and the russian test computer uses punch-card output for error localization, no kidding! Don't think AMRAAM or Meteor can be fitted to a digitized MiG-29?

  6. Ανώνυμος says:

    Philip,
    Eαν το γκουγκλαρεις λιγο και δεις οτι εκσυχρονιζουν (οπως το κανουν...)πχ. καμμια 25αρια Μιγκ στην αξια 1 (ενός!) νεου F-16 , θα καταλαβεις γιατι δεν τα πετανε στα σκουπιδια (ακομη) . Για παρομοιους λογους, η ΠΑ εχει ακομη Α-7...
    Manolis

  7. Ανώνυμος says:

    Mε το παραπανω μου σχολιο , ηθελα απλα να πω οτι αν αντεχαν οικονομικα να παρουν αλλη μια-δυο μοιρες F-16C, με μεγαλη χαρα θα πεταγαν τα MiG-29 στον καλαθο. Και αν προσεξες ΟΥΤΕ ΚΑΝ σκεψη για αγορα Su-27/30/35 , παροτι ηταν χρηστες ρωσικων Α/Φ και εχουν ακομη εν ενεργεια ρωσικο οπλισμο...
    Manolis

  8. Ανώνυμος says:

    Σε κανονικο εκσυγχρονισμο αλλαζει το ρανταρ του μαχητικου α/φους. Για 32 Μιγκ-29 αν αλλαζαν ρανταρ θα βλεπαμε θα ειχε καποιο κοστος ο εκσυγχρονισμος....
    Οι πολωνοι τους νεους διαγωνισμους για ελικοπτερα και εκπαιδευτικα τζετ δεν εχουν συμπεριλαβει ρωσικους τυπους.
    Στα μαχητικα τους εχουν σκοπο να αποσυρουν τα Σουκοι-22, αν ειχαν λεφτα εχουν πει πως θα αγοραζαν ακομη 48 Φ-16. Ομως απο την στιγμη που δεν εχουν δεν μπορουν να αποσυρουν τα Μιγκ-29 και μετα ολοκληρη Πολωνια να εχει μολις 48 μαχητικα α/φη.
    Στον στρατο και στο ναυτικο τους επισης αντικαθιστουν τα ρωσικα συστηματα τους με δυτικα. Θελουν να αγορασουν ακομη 128 αρματα Λεοπαρντ-2Α4 για να αντικαταστησουν ρωσικα αρματα, ολα τα ρωσικα ε/π θα αντικατασταθουν απο πολωνικα και δυτικα, κ.α.
    Γιαννης

  9. Philip says:

    Τους έβαλαν κανονικά και αυτούς στο "τριπάκι" :P

  10. Ανώνυμος says:

    @Philip
    Oι πολωνοί δεν θέλουν να έχουν καμμία σχέση με τους ρώσους. Οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να ξανα-αγοράσουν ρωσικά μαχητικά και άλλα οπλικά συστήματα.
    Γιάννης

  11. για τον εκσυγχρονισμό των Μig-29
    http://www.rtl.put.poznan.pl/sites/files/WZLnr2Bydgoszcz.pdf