Adeus Mirage

aviationlive | 11/15/2013 04:30:00 μ.μ. | 20 σχόλια


Τα F-2000 στη Cruzex VI, ένα μήνα πριν αποσυρθούν και παραδώσουν τη θέση τους στα ικανότερα F-5EM...

 










Category: ,

20 σχόλια

  1. AXEΡΩΝ says:

    Ἄν και λάτρης του F-5,δέν μπορῶ να μήν κάνω την ἐρώτηση:τί τέλος πάντων εἶναι αὐτό που κάνει το F-5ΕΜ ἱκανότερο του -2000;
    Οἱ πτητικές ἐπιδόσεις;(αστείο πράγμα).
    Μήπως το ραντάρ;
    Μήπως τα ὅπλα;

  2. Manolis says:

    Mα τα πολυ ακριβοτερα ανταλλακτικα , οπλα και η γενικοτερη υποστηριξη των Γαλλων φυσικα. Αυτα ακριβως που κρατουν τους Γαλλους σε χαμηλες πωλησεις μαχητικων και την ΠΑ σε ανομοιογενη στολο Μ2000...

  3. Στο τελευταίο τεύχος του επίσημου περιοδικού της Βραζιλιάνικης ΠΑ (Aerovisao 238) αναφέρεται πως τα εκσυγχρονισμένα F-5ΕM λόγω των νέων ηλεκτρονικών υπερτερούν σε ικανότητα BVR, έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης datalink, ενώ για μάχη WVR οι χειριστές έχουν στη διάθεση τους κάσκα "τυπου" Dash. Υστερούν σε ακτίνα δράσης και ταχύτητα, ειδικά το τελευταίο απασχολεί την FAB μιας και τα F-5EM είναι τα μοναδικα υπερηχιτικά αεροσκάφη στο οπλοστάσιο της.

    Στo ζήτημα της υποστήριξης που γράφει ο Μανώλης, F-5EM, A-1 και Super Tucano έχουν - σε άγνωστο βαθμό - κοινά ηλεκτρονικά.


    http://translate.google.gr/translate?sl=pt&tl=en&js=n&prev=_t&hl=el&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.defesabr.com%2FFab%2Ffab_f5br.htm

  4. Ανώνυμος says:

    αν είναι ποτέ δυνατό ένα αεροσκάφος 2ης γενιάς F-5 του 60,70, με ότι εκσυχρονισμό καιι να έχει αυτό , να είναι καλύτερο επιχειρισιακά από ένα αεροσκάφος 3ης γενιάς M-2000 του 1980,και δελταπτέρυγο κιόλας απογόνου των θρυλικων Μιραζ F-1 και Μιράζ 3 που από μόνα τους είναι καλύτερα του F-5 ...ακούγεται τελείως αστείο..ο σκελετός των F-5 , έχει ακόμα ζωή αναρωτιέμαι ή θα σπάσει στην πρώτη αερομαχία..?Ειλικρινά η όλη είδηση μου ακούγεται σαν πρωταπριλιάτικο αστείο..!

  5. Η σχεδίαση είναι "του 60" από τότε όμως η εναέρια μάχη εξελίχθηκε με την ταυτόχρονη εξέλιξη των ηλεκτρονικών και των όπλων. Το F-5EM μπορεί να επιχειρεί σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον, έχει ικανότητα μάχης BVR, στη κλειστή εμπλοκή - αν δεν μπορέσει να την αποφύγει - θα εκμεταλευτεί το σύστημα σκόπευσης επι κάσκας DASH και τον πύραυλο Python 3..Τα ηλεκτρονικά του είναι 4ης γενιάς και αυτά είναι που το καθιστούν ικανότερο.

  6. Ανώνυμος says:

    Καταρχήν,ότι πω,με όλο το σεβασμό και ελπίζω χωρίς καμιά παρεξήγηση,αποτελούν προσωπική μου άποψη.Εξακολουθώ να θεωρώ την είδηση αυτή αστεία,και την όλη υπόθεση γελοία..Ο λόγος που πρροχωρήσανε σε αυτήν τη κίνηση για μένα φένεται να είναι ότι απλώς δε μπορούσανε να κάνουν αλλιώς για λόγους οικονομικούς και γοήτρου.Το πρόγραμμα εκσυχρονισμού από την Elbit ξεκίνησε το 2001 !Υπολογίζανε τελικές παραδώσεις το 2009 ,ενώ στην πράξη, παραδώσεις ξεκινησανε τώρα, μετά από 13 χόνια...Τώρα, τί να συγκρίνεις F-5 με Mirage2000...Το F-5,αντίστοιχο του MIG-21, είναι ένα μαχητικό "τσέπης",που στο κάτω κάτω δε χωράνε αναβαθμίσεις και συστήματα να του βάλεις..Τώρα , έχει δυνατότητα BVR??Και που μπήκε ραντάρ?Το ρυγχος του έχει δυο πυροβόλα και είναι μικρός ο εναπομείνοντας χώρος για ραντάρ.Στην περίπτωση μας, βγάλανε το ένα πυροβόλο, και βάλανε το selex grifo ραντάρ και στα χαρτιά τώρα απέκτησε ραντάρ και BVR δυνατότητα..η εμβέλεια του όμως ξέρετε ποιά είναι?πρόκειται για ένα μικρό ραντάρ.Εδώ αεροσκάφη με μεγαλύτερα ραντάρ, όπως το F-16,στην πράξη ,δεν τους είναι αρκετά για BVR και χρησιμοπιούνται αεροσκάφη με μεγαλύτερα ραντάρ όπως το F-15,F-18.Και τί πύραυλο θα πάρει το F-5,AMRAAM?Δε έχει πιστοποιηθεί απ'όσο γνωρίζω .Στη συγκεκριμένη περίπτωση,βάλανε τον RAFAEL Derby.Τί πύραυλος έιναι αυτός ,αν ξέρει κανείς...Άντε και τον έχει, πόσους μπορεί να μεταφέρει?Σε σχέση με το Μιραζ, είνα μισό αεροσκάφος, μπορεί να μεταφέρει τα μισά.Μέχρι τώρα , αυτό που βλέπω είναι ότι ένα εκσυχρονισμένο F-5 ,θα δει το παλιό Μιραζ αργότερα, και θα έχει και τους μισούς πυραύλους.Και αν υπάρχει διασύνδεση με το Erye ,θα μπορούσε να έχει και το Μιραζ βοήθεια από ένα ιπτάμενο ραντάρ.Και προχωράμε τώρα στην κλειστή εμπλοκή .Το Μιραζ θεωρείται από πολλούς καλύτερο του F-16, οι δικοί μας πιλότοι ξέρουν αν ισχύει ή όχι.Και το F-16 είναι καλύτερο του F-5..το ότι έχει σκόπευση επί του κράνους του ο πιλότος και πάλι στα χαρτιά είναι όμορφα και ωραία , αλλά στην πράξη,αναρωτιέμαι..Και τα ρωσικά MIG-29 είχαν το IRST ,αλλά..Και τί άλλα ηλεκτρονικά έχει? ένα "γυάλινο" cockpit ,με 3 οθόνες,hud και HOTAS.Και αυτά ,άντε ότι είναι καλύτερα του μιραζ,μιας και υπάρχει και τόση διαφορά στα χρόνια των συστημάτων τους, έιναι ικανά να γεφυρώσουν το χάσμα των δυνατοτήτων τους??και ακόμα,ειλικρινά πιστεύω ότι ακόμα και το εσωτερικό ενώς παλιού μιραζ2000, δεν είναι για τα σκουπίδια και τη δουλειά του την κάνει ένας έμπειρος πιλότος.Με όλα αυτά , εγώ εξακολουθώ να είμαι της άποψης ότι το "καινούργιο" f-5 δε θα είναι καλύτερο ενός παλιού mirage2000, ενώ δε ενός -5 , ή γενικά εσυχρονισμένου μιραζ , καμιά σχέση,δεν υπάρχει λόγος να γίνει σύγκριση...Και αεροσκάφος δεν είναι μόνο οι πύραυλοι, το ραντάρ και τα ηλεκρονικά.Το ότι είναι άλλη γενιά, κρύβει από πίσω μύριες διαφορές ,που μπορεί να έιναιι τόσο απλές όσο η διαφορετικότητα των βιδών,αλλά,έχουν σημασία...και τώρα θα φανώ ειρωνικός ,αλλά δε μπορώ να μην πω ότι με αυτή τη λογική, ας ξεθάψουν και τα f-86,f-104, ας τους βάλουν ηλεκρονικά 4ης,5ης γενιάς, και να σταματήσουν την αγορά ή αναπτυξη νέων αεροσκαφών για μια δεκαετιά...Τα αεροσκάφη παλιότερα ,εποχή ψυχρού πολέμου,αναπτύσονταν και κατασκευάζονταν σε 10 χρόνια το πολύ.Τώρα, 10 χρόνια κάνουν μόνο για μια αναβάθμιση...Δεν υπάρχει πλέον ανταγωνισμός και τόση μεγάλη ανάγκη,οι εποχές αλλάξανε.Το ότι όμως ένα αεροσκάφος σχεδιάστηκε εξ αρχής για να αντικαταστήσει τα προηγούμενα του και ότι είναι επόμενη γενιά ως σύνολο,για μένα τα λέει όλα,και τέτοιες αναβαθμίσεις όπως του f-5,είναι καλές για τριτοκοσμικές χώρες αλλά όχι για μια σοβαρή αεροπορία.Η είδηση αυτή αποτελεί, γαι εμένα πάντα, το αστείο της χρονιάς..

  7. Το πρώτο F-5M πέταξε το 2003-2004, τα αεροσκάφη που παραδόθηκαν το 2013 ήταν αυτά που αποκτήθηκαν από την Ιορδανία το 2009 με σκοπό να εκσυγχρονιστούν. Το 2006 τα αεροσκάφη συμμετείχαν για πρώτη φορά στη Cruzex. Δημοσιογράφοι του διεθνή ειδικού τύπου είχαν γράψει για τις εικονικές καταρρίψεις, τα «σκόρ», τις τακτικές που χρησιμοποίησαν οι Βραζιλιάνοι, μπορείς να βρεις σχετικά άρθρα. Πως προκύπτει το θέμα γοήτρου; Στο κόστος υποστήριξης και τις πρακτικές της dassault οφείλεται η απώλεια ακόμη ενός χρήστη, το Δεκέμβριο.




    Το Grifo για να εγκατασταθεί στα F-5 άλλαξαν το κώνο τους με άλλο μεγαλύτερων διαστάσεων, το αεροσκάφος έχει ραντάρ, δεν είναι στα χαρτιά. Από «αναφορές», η εμβέλεια εντοπισμού στόχου στις διαμορφώσεις αέρος είναι μικρότερη σε σχέση με εκείνη του RDI, έχει όμως περισσότερες δυνατότητες και διαμορφώσεις επιφανείας που το RDI δεν έχει.



    Οι 3 οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, το γυάλινο πιλοτήριο δίνουν στο χειριστή περισσότερη «πληροφορία» και τη δυνατότητα να αλληλεπιδρά αποτελεσματικότερα με τη «μηχανή». To F-5EM μπορεί να συμμετέχει σε δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις και να πραγματοποιεί αποστολή και λήψη δεδομένων από R-99, το Mirage 2000C της FAB δεν μπορεί γιατί δεν έχει σύστημα ζεύξης δεδομένων.



    Το F-5EM μπορεί να μεταφέρει τόσους πυραύλους αέρος αέρος όσους και το Mirage 2000C με τη διαφορά ότι ο Derby είναι active radar homing όπως ο Amraam, σε αντίθεση με τον ξεπερασμένο Super 530D που είναι semi-active radar homing όπως ο Sparrow.


    Οι πύραυλοι Python είναι δοκιμασμένοι στη μάχη με πάνω από 35 καταρρίψεις. Τα συστήματα σκόπευσης επι κάσκας είναι τόσο στα χαρτιά όσο ήταν πριν από 60 χρόνια οι πύραυλοι αέρος βραχέος βεληνεκούς (ευτυχώς δεν μείναμε στα πυροβόλα). Μια αεροπορία είτε ακολουθεί τις εξελίξεις είτε παραμένει στάσιμη με παρωχημένα συστήματα και τακτικές.



    Το παράδειγμα με τα F-104 τα F-84 και η παύση ανάπτυξης νέων μαχητικών είναι ατυχές, πρόκειται για ενδιάμεση λύση μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός FX. Από το να συνεχίσουν να διατηρούν σε υπηρεσία ένα τύπο με παρωχημένα ηλεκτρονικά με μοναδικό ρόλο την αεράμυνα όπου έχει ξεπεραστεί , o εκσυγχρονισμός των F-5 και η παράλληλη απόσυρση των Mirage ήταν η βέλτιστη λύση. Ο χαρακτηρισμός τριτοκοσμικός δεν αρμόζει σε μια αεροπορία που έχει συμμετάσχει στη Red Flag και διοργάνωνει ασκήσεις όπως η AGATA και η Cruzex.

  8. Ανώνυμος says:

    Προφανώς έχετε ιδιαίτερη συμπάθεια ως προς το ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος F-5...και δεν υπάρχει λόγος να επιμείνω όταν υπάρχει υποκειμενικότητα και προκατάληψη ,ούτε να ασχοληθώ άλλο με ένα μικρό ,παλιό, εκπαιδευτικό αεροσκάφος..επί την ευκαιρία,η Βραζιλία,στην πράξη, είναι τριτοκοσμική χώρα, και από τις πρώτες σε εγκληματικότητα και διαφθορά σε όλον τον κόσμο...και ειλικρινά ,δεν με απασχολεί άλλο τι κάνει μια τέτοια χώρα...

  9. Πιο τετράγωνη απάντηση δεν μπορούσα να δώσω, αντ'αυτού συμπέρανες οτι συμπαθώ το F-5... Καλώς.

  10. Manolis says:

    H απαντηση του aviationlive ειναι επαρκης. Επαυξανω , αφου η Βραζιλια δεν εχει δυνατοτητα για καλυτερο (''κανονικο") μαχητικο, κραταει οτι εχει. Αφου δεν εχει και σοβαρες απειλες. Και δεν παει και για... αεροπλανοφορο. Που θα πανε τα παοσυρομενα μιραζ?

  11. Ανώνυμος says:

    Το M-2000 έχει πολύ καλύτερες πτητικές επιδόσεις αλλά το ραντάρ κτλ ηλεκτρονικά του, οι Super-530D του είναι τεχνολογίας του '80. Στο F-5 του έβαλαν νέο ραντάρ κτλ ηλεκτρονικά, πυραύλους Derby, σκοπευτικό επί κάσκας, κτλ.
    Στην προκειμένη παρά την ηλικία του το F-5 είναι καλύτερο.

    Λήγει το συμβόλαιο ενοικίασης των Μ-2000 και προφανώς δεν συμφέρει να ανανεωθεί γιατί τα α/φη δεν είναι εκσυγχρονισμένα και οι γάλλοι -ως συνήθως- θα ζητάνε δυσανάλογα ποσά για αυτά που προσφέρουν.

    Η Βραζιλία δεν αντιμετωπίζει απειλές. Μπορεί άνετα να κάνει την δουλειά της με εκσυγχρονισμένα F-5 και AMX.
    Αν θέλει να αποκτήσει ένα νέο μαχητικό σε 120 μονάδες και να το κατασκευάσει εγχώρια η μόνη λογική λύση είναι το σουηδικό JAS-39. Αν θέλει κάτι καλύτερο σε μικρότερο αριθμό θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ 36 F-18E/F ή Rafale.

    Tριτοκοσμική, διεφθαρμένη, με μεγάλη εγκληματικότητα χώρα είναι και η Ελλάδα. Η ,,ευρωπαική,, ,,χώρα,, του 2013 δεν έχει ακόμη αυτοκινητόδρομους της προκοπής (π.χ Κορίνθου-Πατρών) και μέχρι πρόσφατα δεν ήξερε πόσους δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους έχει. Ο έλληνας είτε κοιμάτε το βράδυ στο κρεββάτι του είτε βγαίνει το πρωί να πάει να γεννήσει την γυναίκα του κάποιοι τον σφάζουν για πλάκα για να τον ληστέψουν. και άλλα πολλά που θέλω πάνω από 5-6 σελίδες Α4 για να τα γράψω. Λίγο-πολύ τα βλέπουμε ΟΛΟΙ.......
    Η Βραζιλία έχει πολύ καλύτερες προοπτικές από εμάς.
    Γιάννης

  12. Ανώνυμος says:

    το ρανταρ του "ισχυρίζονται" ότι έχει μέγιστη θεωρητική εμβέλεια 60χμ..τα πραγματικά χμ ,πόσα να είναι ???το έχεις δει σε φοτο πόσο μικρό είναι? ο Derby έχει δοκιμαστεί σε μάχη? και πόσους πυραύλους έχεις δει εσύ να μπορεί φέρει ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ,και όχι στα χαρτιά,ένα f-5??μηπως 2??και μηπως οι βραζιλιανοι κανανε μαγικα τωρα και μπορει να φερει περισσοτερους??και θα εχει τωρα και μεσου και μικρου βεληνικους πυραυλους,τι να πρωτοδιαλεξει ο πιλοτος να χρησιμοποιησει,η καλυτερη του..και το οτι το αεροσκαφος ειναι 50 χρονων, αντε 40?μπορεις να φορτωσεις πληρως ενα αεροσκαφος μετα απο τοσα χρονια και να μη φοβασαι οτι δε θα πεσουν οι πτερυγες ??και αυτο που λεω δεν ειναι αστειο,σε ολα τα μαχητικα, μετα απο μερικα χρονια, αρχιζουν και μειωνουν προληπτικα το μεγιστο φορτιο για να μην καταπονησουν περισσοτερο τον ηδη καταπονειμενο σκελετο..η δομικη αντοχη ενος αεροσκαφους εχει ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ,δεν ειναι αυτοκινητο..εκτος αν τα χρησιμοποιουνε σε ευθειες ομαλες πτησεις σαν να ειναι επιβατικα.τα υπολοιπα συστηματα του,αν θα δουλευουν ομαλα,λεμε αν...και εμας τα f-4 τα πηραν να τα εκσυχρονισουν οι Γερμανοι με αιωνες εμπειριας στην πολεμικη βιομηχανια, χρησιμοποιωντας δοκιμασμενα συστηματα, και τους βγηκαν τοσα προβληματα, κανανε ποσα χρονια να τα εξαλειψουν και εμεις δεν τα δεχομασταν ως τοτε.το ξερετε, το θυμαστε αυτο?εμας τουλαχιστον ειχαν τα κοτσια να βγουν και να το παραδεχτουν.απο το Ισραηλ παλι, που ολα ειναι διαβαθμισμενα οσο σε καμια αλλη χωρα, αληθινα στοιχεια εγω δεν περιμενω να ακουσω, οι δε εταιριες οταν θελουν να πουλησουν κατι, ακομα και στην πολεμικη βιομηχανια, τα παρουσιαζουν ολα καλυτερα και τελεια,και οσο για την τοσο διεφθαρμενη Βραζιλια , χειροτερα..το συστημα σκοπευσης επι κρανους, ειναι καινουργιο, έχει δοκιμαστει?το ξερετε οτι σε μια αερομαχια,οταν τραβας G,δε μπορεις να κουνησεις το κεφαλι σου.και εν το μεταξυ το μιραζ κανει παρτυ γυρω απο το f-5, ειναι 3 φορες πιο ευελεκτικο,στριβει με 30 μοιρες το δευρολεπτο.και κατι ακουσα για τις κασκες των eurofighter, μηπως οτι τυφλωνονταν οι χειριστες τους που τις χρησιμποιουσαν?ας χρησιμοποιηθει πρωτα αρκετα χρονια , και βλεπουμε και για αυτο.Στο Βιετναμ, οι Αμερικανοι που ειχαν εγκαταλειψει το πυροβολο, οταν ειδαν αστοχιες των πυραυλων τους, το ξανα φερανε .το ποσοστο επιτυχιας των πυραυλων, δεν ηταν παντα και το καλυτερο.αν μεταφερεις πολλους,μπορει να λειτουργησουν καποιοι, ή και πιο σπανια ολοι.το F-5 ομως 2 μεταφερει στην ΠΡΑΞΗ.ειναι μισο μαχητικο απο το μιραζ,εκτος παλι ,αν γινουν μαγικα,ας του βαλουμε τοτε και 10 να κουβαλαει ... μονο που και σε αυτην την περιπτωση, στον πολεμο του κολπου,f-15,αναγκαστηκανε να εμπλακουν σε εμπλοκη με πυροβολα , οταν ειδαν ολους τους πυραυλους τους να μη λειιτουργουν ή να αστοχουν.και ενα αεροσκαφος για να αποφυγει εναν πυραυλο, μπορει να ριξει και φωτοβολιδες ή ηλεκρονικα αντιμετρα, μπορει να εφαρμοσει ελιγμους,ή ακομα και να διαφυγει μακρια με μεγιστη ταχυτητα.To F-5 ειναι ουσιαστικα υποηχητικο,,το μιραζ, 2 mach...απο την αλλη, η κατασταση των μιραζ που αγοραστηκαν, μαλλον δεν ειναι και η καλυτερη, ειναι απο τα πρωτα της Γαλλιας.το να εκσυχρονισεις ομως ενα παλιοτερο αεροσκαφος για να το φερεις στα μετρα ενος αλλου που διωχνεις,δεν ειναι λογικο, γιατι το παλιοτερο αεροσκαφος εχει ενα σωρο περισσοτερα προβληματα και λιγοτερες δυνατοτητες.Το συνετοτερο , εφοσον τα μιραζ αυτα δεν ειναι για πεταμα και ελλατωματικα , θα ηταν να τα κρατησουν και να τα αναβαθμισουν για αν αποκτησουν ενα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ αεροσκαφος σχεδον 4ης γενιας.απο την αλλη,η αεροπορια τους μαλλον ποτε δε θα εμπλακει σε μαχη,Οποτε δεν τους νοαιζει και τοσο.Και μπορει καποιοι να τα τσεπωσαν σε αυτη τη διεφθαρμενη χωρα για να παρει η Embraer μια ακομα δουλεια.το προγραμμα ομως αυτο ειναι απο το 2001 , τα μιραζ αγοραστηκαν το 2006 περιπου?ειδαν οτι ειχαν προβληματα και θελαν εκσυχρονισμο,δεν πιεζονται οσο αλλες αεροποριες με αλλους αντιπαλους, πηραν και μερικοι τις μιζες τους , και ειπαν να τα διωξουν και να παρουν μερικα ακομα εκσυχρονισμενα f-5 στη θεση τους??

  13. Ανώνυμος says:

    Αναμφίβολα ο σύγχρονος Derby είναι καλύτερος του Super-530D της δεκαετίας του ΄80.
    Έχει διαφορά να μπει κανείς στην διαδικασία να εκσυγχρονίσει 30, 40, 50 F-5E από το να εκσυγχρονίσει 12 Μ-2000. Επίσης δεν αποκλείεται με τον εκσυγχρονισμό των F-5 οι βραζιλιάνοι να θέλουν να προσελκύσουν νοτιο-αμερικανικές χώρες στο να εκσυγχρονίσουν τα F-5E τους. Όπως και να έχει η βραζιλιάνικη αεροδιαστημική βιομηχανία έχει περισσότερους λόγους να ασχοληθεί με τον εκσυγχρονισμό ενός α/φους που υπηρετεί σε πολύ περισσότερες από 12 μονάδες....
    Γιάννης

  14. Ανώνυμος says:

    Άμα είναι να εκσυγχρονίσουν οι βραζιλιάνοι τα M-2000 σε επίπεδο -5 χίλιες φορές καλύτερα να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να αγοράσουν καινούργια F-16/52Μ.
    Γιάννης

  15. Ανώνυμος says:

    Ούτε δεκάρα στα γαλλάκια,πανάκριβοι στα ανταλλακτικά,στα όπλα, ραντάρ τυφλά και πάει λέγοντας για να μην ξεχνιόμαστε(κακοί έμποροι). Από την άλλη τα δικά μας f-5a τη γλίτωναν από τα τουρκικά viper σχεδόν πάντα,απλά ήταν αργά. Οι βραζιλιάνοι έχουν f-5E &M τα οποία είναι υπηχητικά.Me διασύνδεση στα Erieye ,τις κάσκες κλπ έχουν ένα τίμιο α/φος το οποίο και δομικά δεν πρέπει να έχει πρόβλημα, αν σκεφτούμε ότι οι Ελβετοί τώρα τα αποσύρουν χωρίς να έχουν και καμμιά Embraer backup.Νομίζω ότι είναι πολύ λογική η κίνηση των βραζιλιάνων.Ο Aνώνυμος έιναι πολύ άδικος όταν αναφέρεται σε εγκληματικότητες κλπ. όταν η Βραζιλία συνεισφέρει στο αεροπορικό γίγνεσθαι με πολύ επιτυχημένα α/φη.observer

  16. Ανώνυμος says:

    με παρομοια μυαλα,(αντι τις αποφασεις να εχουνε καθαρα στρατιωτικοι),οχι να εκσυχρονισουμε τα παλια,οχι να παρουμε 2 διαφορετικους τυπους,οχι να κραταμε σε υπηρεσια 7 διαφορετικα αεροπλανα ,χασαμε την υπεροπλοια στο Αιγαιο 20 χρονια τωρα, και οι Τουρκοι ερχονται μεχρι και την Αθηνα ..Το Mirage2000 αποδεικνυει την αξια του και τις κλασεις ανωτεροτητας του καθε μερα πανω απο τους Ελληνικους ουρανους...

  17. Στο υλικό της ΠΑ οφείλονται οι Τουρκικές προκλήσεις;

  18. Γνωρίζεις ποιον τύπο αεροσκαφους είχε επιλέξει η ΠΑ το 80;

  19. Με 7 διαφορετικούς τύπους διατηρείς την υπεροπλία;

  20. Ανώνυμος says:

    Από την στιγμή που η τουρκία είχε αγοράσει 160 F-16 εμείς έπρεπε να αγοράσουμε περισσότερα από 160 F-16 ή Μ-200 Ή να αγοράσουμε λιγότερα αλλά ικανότερα α/φη. Επειδή δεν γινόταν να αγοράσουμε περισσότερα από 160 α/φη η επιλογή της Π.Α ήταν ένα ικανότερο α/φος σε μικρότερο αριθμό. Η επιλογή ήταν η αγορά 120 F/A-18.
    Αυτό έπρεπε να αγοραστεί για να την βγούμε στους τούρκους.
    Η αγορά 2 τύπων σε 40 α/φη ήταν καταστροφή από κάθε άποψη. (οικονομικά, στρατιωτικά) Ικανοποιούσε μόνο τον Αντρέα Παπανδρέου που το έπαιζε αντιαμερικάνος αλλά αποφάσισε να κρατήσει τις ισορροπίες με αυτούς για να μην τα σπάσει τελείως μαζί τους και μετά είχε προβλήματα.....
    Έπρεπε να πάρουμε τα F-18.
    Με M-2000 και F-16 δεν είμαστε ανώτεροι των τούρκων. Αυτά είναι ηλίθια γαλλο-γαλλικά συναισθήματα. Θα φάμε τα μούτρα μας μία μέρα σε Θράκη και Αιγαίο και δεν θα μας σώσουν μόλις 25 Μ-200-5 και 19 απαξιωμένα παλαιά Μ-2000. Ούτε θα μας βοηθήσει με α/φη και πιλότους η όποια Γαλλία και το ξανθό γένος. Να σταματήσει η αγραμματοσύνη κάποιων και να ανοίξουν τα μάτια τους. Το μόνο καλό με τα Μ-2000 είναι ότι δεν τα έχει ο τούρκος (δεν τα γνωρίζει) και ότι κάποια από αυτά φέρουν τον πανάκριβο-υπερτιμολογημένο Σκαλπ που αντίστοιχο όπλο δεν θα μας πουλούσαν οι αμερικάνοι για τα F-16.
    Μελλοντικά θα πάμε σε αγορά του F-35. Κανονικά για να έχουμε υπεροχή πρέπει να αποκτηθεί ένα ικανότερο ,,στελθοειδή,, (L.O) δικινητήριο μαχητικό αλλά αυτό είναι ουσιαστικά αδύνατο για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους.
    Γιάννης