''Στενή Επαφη'' F-16 Της ΠΑ Με Παραπέντε

aviationlive | 6/24/2014 09:27:00 π.μ. | 5 σχόλια

Με έναν ελιγμό την τελευταία στιγμή, μια τετράδα μαχητικών F-16 της ΠΑ, απέφυγε να διεμβολίσει ομάδα πέντε Ούγγρων που πετούσαν στο ίδιο ύψος με αλεξίπτωτα πλαγιάς, αγνοώντας τους κανονισμούς ασφάλειας πτήσεων.

Fox Sqn


Το περιστατικό, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε τραγωδία με απρόβλεπτο αριθμό θυμάτων, εκτυλίχτηκε πριν από λίγες μέρες στον εναέριο χώρο 25 μίλια ΒορειοΔυτικά της Λάρισας, με ευθύνη των αιωροπτεριστών, οι οποίοι πλέον οφείλουν τη ζωή τους στην ψυχραιμία που επέδειξαν οι πιλότοι των μαχητικών.

Η περιοχή όπου συνέβη το περιστατικό είχε δεσμευτεί για άσκηση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, κάτι που όμως αγνοούσαν οι πέντε Ούγγροι «παραπεντάδες», οι οποίοι λειτούργησαν αυθαίρετα και επιχείρησαν πτήση χωρίς να φροντίσουν ως όφειλαν να πληροφορηθούν για τους κανονισμούς που ισχύουν στην περιοχή.

«Η τετράδα των F-16 πετούσε σε πραγματικό ύψος 2.000 ποδιών, όταν οι χειριστές είδαν ένα άτομο με αλεξίπτωτο πλαγιάς στα 2 ναυτικά μίλια μπροστά τους, στο ίδιο ύψος. Ο αρχηγός της τετράδας έκανε έναν ελιγμό αποφυγής και τελικά τα μαχητικά πέρασαν πάνω από τους αιωροπτεριστές σε απόσταση 500 ποδιών (περίπου 170 μέτρων) απ΄αυτούς», είπε στο «Έθνος» ανώτερη πηγή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Το ΓΕΑ είχε εκδώσει ΝΟΤΑΜ, με την οποία ενημέρωνε τις δύο αερολέσχες της Θεσσαλίας –Λάρισας και Πύλης Τρικάλων- ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην Τερματική Περιοχή του στρατιωτικού αεροδρομίου Λάρισας, με κέντρο το Πεδίο Βολής Κρανέας και περιοχή ακτίνας 30 ναυτικών μιλίων, θα υπάρχει έντονη πτητική δραστηριότητα στρατιωτικών αεροσκαφών, σε ακανόνιστες ώρες και ίχνη πτήσεων, στο πλαίσιο της αεροπορικής άσκησης «Καμπέρος 2014».
Οι δύο Αερολέσχες ενημέρωσαν τα μέλη τους και ανέβασαν στο διαδίκτυο εικόνα του χάρτη με τη μαρκαρισμένη περιοχή.

«Είναι μια συνήθης πρακτική. Η ΝΟΤΑΜ δεν σημαίνει απαγόρευση, αλλά πως πρέπει να πάρουμε έγκριση του διαχειριστή της εναέριας περιοχής για οποιαδήποτε πτητική δραστηριότητα, κάτι που κάνουμε πάντα», είπε στο «Έθνος» ο πρόεδρος της Αερολέσχης Πύλης, Ηλίας Ντούβλης, ο οποίος δεν έκρυψε τη δυσφορία του για τους «ανένταχτους» αεραθλητές που αγνοούν τους προβλεπόμενους κανόνες, εκθέτοντας τα οργανωμένα σωματεία και την αεροπορική κοινότητα.
Το ΓΕΑ επανήλθε μετά το περιστατικό και με νέα ανακοίνωση απηύθυνε συστάσεις σε αυστηρό ύφος για την πιστή εφαρμογή του ΦΕΚ που καθορίζει το πλαίσιο της πτητικής δραστηριότητας σε περιοχής που γειτνιάζουν σε αεροδρόμια.

Σύμφωνα με έμπειρους χειριστές πολεμικών αεροσκαφών, στην περιοχή όπου καταγράφηκε το περιστατικό τα F-16 πετούν με μειωμένη ταχύτητα (400-500 χλμ/ώρα) καθώς βρίσκονται σε διαδικασία προσέγγισης προς το αεροδρόμιο. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στους χειριστές να δουν τους αεραθλητές και να πραγματοποιήσουν τον ελιγμό αποφυγής αποτρέποντας την τραγωδία.
Οι Ούγγροι «παραπεντάδες» εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν από την αστυνομία, η οποία ενημερώθηκε για το συμβάν από τους επιτελείς της αεροπορίας, και κινήθηκε σε βάρος τους η νόμιμη διαδικασία. Σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίστηκαν σοκαρισμένοι, δηλώνοντας πως αγνοούσαν ακόμα και την ύπαρξη αεροδρομίου στην περιοχή.

Category: ,

5 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Ενα παρομοιο(χωρις κινδυνο επαφης βεβαια)εγινε και στην Καβαλα,καθως το F-16 μπηκε στον χωρο της επιδειξης προτου φυγουν ολα τα αλλα αεροπλανα(προφανως χωρις ευθυνη του χειριστη),δοθηκε εντολη για αμεση εγκαταλειψη του χωρου απο το F-16 και ετσι ειχαμε ενα θεαματικο μπρεικ.

  2. Το σχόλιο του DrFlight όπου συμπληρώνει ότι οι Ούγγροι γνώριζαν για την NOTAM αλλά επέλεξαν να πετάξουν αγνοώντας την



    Γνωστό θέμα πλέον στους περισσότερους από εμας, παίζει σήμερα όμως παντού, σε όλες σχεδόν τις ειδησεογραφικές σελίδες καθώς και στα πιο εξειδικευμένα αμυντικα site. Εκείνο που δεν λέει η είδηση είναι ότι οι αναφερόμενοι αλλοδαποί πιλότοι είχαν ενημερωθεί για το ΝΟΤΑΜ απαγόρευσης πτήσεων που είναι σε ισχύ στη Θεσσαλία λόγω της άσκησης και επέλεξαν να πετάξουν και να το αγνοήσουν. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι άλλα πολύ χειρότερα. Για χειριστές και αεροσκάφη, για παραπεντίστες, και για όλο τον Αεραθλητικό χώρο την επόμενη μέρα. Πρέπει να τηρούμε τους κανονισμούς παιδιά. 10 Ναυτικά Μίλια από Αεροδρόμια. Όχι σε απαγορευμένες περιοχές για όσο διαρκεί η απαγόρευση. Μιλάμε στο τηλέφωνο με τους Πύργους των γειτονικών αεροδρομίων ώστε να μας έχουν υπ' όψιν τους. Η Π.Α. οφείλει και πρέπει να κάνει τη δουλειά της και είναι ίσως ο μόνος κρατικός οργανισμός που την κάνει σωστά. Οι ανένταχτοι και οι ''ωχ αδερφέ'' θα στερήσουν την χαρά της πτήσης από όλους μας.

  3. Manolis says:


    Σωστος ο DrFlight , λογω "αρμοδιοτητας" το εχει πιασει το θεμα πολλες φορες. Θα το επεκτεινω λεγοντας οτι οι διαφοροι "ανένταχτοι" , "ψεκασμενοι" και οι ''ωχ αδερφέ'' , στερoυν πραγματα απο όλους μας σε πολλα θεματα της καθημερινοτητας.

  4. Γι αυτό οι κοινότητες για να προστατέψουν ότι έχουν "χτίσει" θα πρέπει να απομονώνουν τις παραπάνω κατηγορίες τους "αλεξιπτωτιστές", τους "πιθήκους" και τους ωχαδελφιστές.

  5. Manolis says:

    Oχι ρε παιδια και τους (πραγματικους) αλεξιπτωτιστες! :)