Δύο Χρόνια Εναέριας Αντιπαράθεσης : Heyl Ha'Avir Εναντίων Türk Hava Kuvvetleri

aviationlive | 10/13/2012 06:02:00 μ.μ. | 4 σχόλια


 Χρονική καταγραφή "συμβάντων" , που έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας , μεταξύ Heyl Ha'Avir και Türk Hava Kuvvetleri πλειονότητα των πληροφοριών προέρχεται από Τουρκικές πηγές ( που περιλαμβάνουν δημοσιεύματα και "διαρροές" σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες όπως  Youtube , Dailymotion , Twitter ) και τον Κυπριακό τύπο.

 09 Ιουλίου 2011 : Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Dailymotion ( Μάιος 2012 ) , UAV Heron εντοπίσθηκε να πετά πλησίον του λόφου Kurtnasır , στη Τούρκο-Συριακή μεθόριο και να καταγράφει θέσεις της Τουρκικής αεράμυνας.Το στόχο "κλείδωσαν" Hawk και KMS Zipkin χωρίς να προχωρήσουν σε κατάρριψη.
Ο χώρος όπου ήταν ανεπτυγμένη η πυροβολαρχία.

KMS Zipkin παρακολουθεί το Ισραηλινό Heron καθώς αυτό ίπταται πλησίον της πυροβολαρχίας.
 13 Σεπτεμβρίου 2011 : Η Τουρκική εφημερίδα Star Gazete αναφέρει πως η Aselsan τροποποίησε το IFF ( σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους ) των F-16 , ώστε τα αεροσκάφη της Heyl Ha'Avir να κατηγοριοποιηθούν σαν εχθρικά.Η εφημερίδα σημειώνει πως η σχετική τροποποίηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν κατευθύνσεων που δόθηκαν απευθείας από το γραφείο του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

 29 Σεπτεμβρίου 2011 : Η εφημερίδα Vatan σε δημοσίευμα της κάνει λόγο για παρενόχληση του Piri Reis από ιπτάμενα μέσα της Ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας.Στις 23 του μήνα το σεισμογραφικό απέπλευσε για την Ανατολική Μεσόγειο συνοδευόμενο από σκάφη του TDN για να πραγματοποιήσει σειρά ερευνών ( στην ουσία για να πραγματοποιήσει επίδειξη σημαίας στη περιοχή) .

 Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα , ζεύγος F-15 πλησίασε στα 15 μίλια από τις ακτές της Μερσίνας ενώ τις νυχτερινές ώρες της 29ης Σεπτεμβρίου , πέταξε σε χαμηλό ύψος στη περιοχή και παρενόχλησε το Piri Reis.Τα αεροσκάφη αγνόησαν τις επανειλημμένες οχλήσεις στον ασύρματο από τους Τουρκοκυρπίους.Τη στιγμή που δόθηκε scramble σε δύο F-16 τα F-15 αποχωρούσαν από τη περιοχή.Επίσης αναφέρετε πως ελικόπτερο πραγματοποίησε αιώρηση πάνω από το ωκεανογραφικό όταν αυτό έφτασε στο οικόπεδο 12 "Αφροδίτη".

  Τα περιστατικά διαψεύσθηκαν άμεσα από το Τουρκικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων με ανακοίνωση του.

14 Νοεμβρίου 2011 : Εμφανίζονται δημοσιεύματα στο Τουρκικό τύπο που θέλουν Τούρκο ψαρά στη Μέγαρσο να έχει "πιάσει" στα δίχτυα του , θραύσματα που προέρχονται από μη επανδρωμένο αεροσκάφος Heron.Το ακριβές σημείο που βρέθηκαν τα τμήματα του UAV παραμένει άγνωστο , ενώ ανεφέρετε πως τα ευρήματα στάλθηκαν στην Άγκυρα για περαιτέρω διερεύνηση.

 Οι υποψίες στρέφονται ξανά στους Ισραηλινούς καθώς είναι οι μόνοι πλην των Τούρκων στην περιοχή που επιχειρούν με Heron.Τα Τουρκικά "μέσα" συνδέουν τα συντρίμμια του UAV με την Heyl Ha'Avir και κάνουν λόγο για συνεργασία Ισραηλινών και Κούρδων αυτονομιστών.Ειδικά "βλέπουν" εμπλοκή των Ισραηλινών ( παροχή πληροφοριών ) , στην επίθεση που πραγματοποίησε το PKK στο ναύσταθμο της Αλεξανδρέττας , με αποτέλεσμα το θάνατο επτά Τούρκων ένστολων και το τραυματισμό άλλων δέκα.

 3 Ιανουαρίου 2012 : Η εφημερίδα Taraf αποκάλυψε πως Ισραηλινό Heron πραγματοποίησε αναγνωριστική πτήση στην επαρχία Hatay.Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε περίπου τέσσερις ώρες πάνω από τη περιοχή Kırıkhan όπου μόλις πρόσφατα , είχε αναπτυχθεί η 14η ταξιαρχία κατευθυνομένων πυραύλων Hawk του Τουρκικού στρατού.Οι Τούρκοι υποστήριξαν πως το αεροσκάφος πετούσε σε χαμηλό ύψος και έγινε αντιληπτό από αξιωματικό της Ταξιαρχίας.


 Η θέση όπου είχε αναπτυχθεί η πυροβαλαρχία

 Δόθηκε "καθυστερημένα" scramble στο Diyarbakir και δύο F-16 έσπευσαν να αναχαιτίσουν το UAV,το οποίο ήδη είχε αποχωρήσει από τη περιοχή.

 Στις 9 Απριλίου διαρρέουν στο Youtube οι συνομιλίες των αξιωματικών που χειρίστηκαν το περιστατικό.Όπως προκύπτει ο πτέραρχος Veysi Ağar* ενημερώθηκε πλήρως για την κατάσταση , απαγόρευσε τη χρήση όπλων και διέταξε να σβήσει το ραντάρ της πυροβαλαρχίας που είχε στοχοποιήσει το μη επανδρωμένο αεροσκάφος.

* Στο Πτέραρχο Veysi Ağar , ο οποίος αποστρατεύθηκε το περασμένο Αύγουστο , χρεώθηκε η σφαγή 35 πολιτών στο Uludere.

 17 Ιανουαρίου 2012 : Η Zaman υποστηρίζει πως Ισραηλινά Heron εντοπίσθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες να πραγματοποιούν πτήσεις στις επαρχίες Hatay και Αδάνων.Σύμφωνα με το δημοσίευμα,τα UAV συλλέγουν πληροφορίες για τις εγκαταστάσεις των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στις προαναφερόμενες περιοχές τις οποίες ακολούθως προωθούν στο PKK , με σκοπό την ευελιξία στον σχεδιασμό των επιδρομών.

19 Ιανουαρίου 2012 : Διαρροή υλικού αποκαλύπτει πως τις νυχτερινές ώρες της 19ης Ιανουαρίου πάνω από την επαρχία Hatay,Ισραηλινά και Τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν σε αερομαχία , το θέμα αναπαράγεται από πλήθος Τουρκικών εφημερίδων και Ελληνικών και Κυπριακών portal.Το 2ο αρχηγείο αεροπορικών δυνάμεων στο Diyarbakir εντόπισε "άγνωστα" ίχνη στην επαχία Hatay , δόθηκε Scrable και στη περιοχή έσπευσε ζεύγος F-16.

 
Οι συνομιλίες μεταξύ Τούρκων χειριστών και ελεγκτών αεράμυνας.Spike = ένδειξη εγκλωβισμού στο RWR.Ο Αξ/κος που λέει δεν χτυπάμε είναι ο Πτέραρχος Veysi Agar και όχι Achmet Kazdal.
Η περιοχή όπου το  TCAS του KC-135 έδωσε στίγμα
 Στην εμπλοκή συμμετέχουν , ζεύγος F-15 της Heyl Ha'Avir ,  δύο F-16 Block 40 της 182 Filo "Atmaca" ενώ στη περιοχή πετά και ένα KC-135A της 101 Filo που απογειώθηκε για να ανεφοδιάσει τo ζεύγος με καύσιμα.

 Φεβρουάριος 2012 : Το Ισραήλ επιδιώκει τη μόνιμη εγκατάσταση αεροπορικού κλιμακίου στη Κύπρο στην αεροπορική βάση Ανδρέας Παπανδρέου (;)

 05 Μαρτίου 2012 : Η εφημερίδα Habertürk αναφέρει πως η ΤΗΚ αποφάσισε να προχωρήσει στην κρυπτογράφηση των επικοινωνιών της καθώς διαπιστώθηκε ότι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες υπέκλεπταν επί ένα χρόνο τις συνομιλίες μεταξύ χειριστών και των σταθμών ραντάρ.Συγκεκριμένα στο στόχαστρο των Ισραηλινών βρέθηκε η 3η AJU στο Ικόνιο όπου διεξάγεται το βασικό σκέλος της αεροπορικής εκπαίδευσης των χειριστών που μεταπηδούν στα F-16 αλλά και η άσκηση Anadolu Kartali.

14 Μαΐου 2012 : Oι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοινώνουν ότι αεροσκάφος της αεροπορίας του Ισραήλ το οποίο εκτελούσε πτήση στον εναέριο χώρο της Κύπρου , πέταξε πάνω από το ψευδοκράτος.Από τις 11:05 ως τις 12:49 πετούσε μεταξύ ελεύθερης Κύπρου και κατεχόμενων με συνολικό χρόνο υπέρπτησης πάνω από κατεχόμενο έδαφος οκτώ λεπτών.Στις 12:43 δόθηκε scramble και από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ , απογειώθηκαν 2 F-16.


 6 Ιουλίου 2012 : Η Vatan αναφέρει πως δόθηκε Scramble σε ζεύγος Τουρκικών F-16 για να "αντιμετωπίσουν" μια πιθανή παραβίαση από Ισραηλινού F-15 που πλησίαζε στον Τουρκικό εναέριο χώρο.Τελικά το αεροσκάφος αποχώρησε χωρίς να εισέλθει στον Τ.Ε.Χ. ενώ σημειώνετε πως λόγο της κατάρριψης του RF-4E/TM από τη Συριακή αεράμυνας το προηγούμενο μήνα ,  είχαν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής.Σύμφωνα με το SigmaLive  βρισκόταν σε εξέλιξη άσκηση της Heyl Ha'Avir στο FIR Λευκωσίας στα πλαίσια της συνεργασία Κύπρου Ισραήλ.


 23 Φεβρουαρίου 2010 : Επίσης προϊόν διαρροής,ζεύγος F-5 που πραγματοποιεί νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση στο Ικόνιο,αντιλαμβάνεται τη παρουσία δύο αεροσκαφων.Σύμφωνα με Τουρκικές πηγές ξεκίνησε έρευνα για το συμβάν αλλά οι ανώτατοι αξιωματικοί Korcan Pulatsü και Nezih Damcı "συγκάλυψαν" την υπόθεση.



Οι "Ελληνικές" συνομιλίες προέρχονται από ελικόπτερο Gazelle  της 450 μοίρας (callsign Σκορπιός 5) της Εθνικής Φρουράς , καλεί το "Κάστρο" (4ο ΚΕΠ-Τρόοδος) και δίνει την αρχική αναφορά και τις προθέσεις του.

 Πέρα από το "μηχανισμό"* που τροφοδοτεί με υλικό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , οι Τούρκοι έθεσαν στην υπηρεσία τους και την έβδομη τέχνη με την χρηματοδότοτηση-παραγωγή της ταινίας Anadolu Kartallari από την THK.

 Η ταινία ξεκινά με scramble , ζευγάρι F-16 Block 40 της 132 Filo που μετασταθμεύει στην αεροπορική βάση του Dalaman καλείται να αναχαιτίσει δύο ίχνη,όχι στο Αιγαίο αλλά στο κόλπο Αττάλειας.Το πλάνο με τον ελεγκτή που κατευθύνει το ζεύγος διαρκεί δύο δευτερόλεπτα ενώ μόλις μερικά δέκατα , διαρκεί το πλάνο με τον διευρυμένο χάρτη που αποκαλύπτει τη περιοχή που διαδραματίζετε η σκηνή.

Screenshot από τη ταινία Anadolu Kartallari


* Είναι ο ίδιος μηχανισμός που δημιούργησε και διέρρευσε το βίντεο με το Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσάρα στις 28 Φεβρουαρίου του 2008 και εξήρε το κυβερνήτη Yanki Bagcioglu και πλήρωμα της TCG Gocova.O ίδιος "μηχανισμός" επανήλθε λίγους μήνες αργότερα , στις 28 Ιουλίου για να "κάψει" τον Bagcioglu,όταν διέρρευσαν προσωπικές του συνομιλίες στις οποίες ο ίδιος φέρεται να έκανε λόγο για τις Ελληνικές του ρίζες.



Υπάρχει αρκετό υλικό που πρέπει να μεταφραστεί όποιος φίλος ομιλεί την Τουρκική,παρακαλώ να μου στείλει mail.


Ντοκιμαντέρ του τηλεοπτικού δίκτυου Al Jazeera για τις σχέσεις των δύο χωρών  σε γεωπολιτικο επίπεδο.

 

Category: , , , ,

4 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Τα Ελληνικα προέρχονται από Κύπριιους. Πιθανόν στην συχνότητα κινδύνου (121,5 MHZ ή 243,0 Mhz) που την ακροώνται υποχρεωτικά όλοι όσοι ίπτανται. Ο εκπαιδευόμενος προφανώς δεν έχει ρυθμίσει το Volume για να ξεχωρίζει τις εκπομπές.Το πτητικό μέσο της εθνικής φρουράς (πιθανόν Ε/Π από Πάφο) καλεί το "Κάστρο" (4ο ΚΕΠ-Τρόοδος) και δίνει την αρχική αναφορά και τις προθέσεις του.

  2. Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.

  3. Ανώνυμος says:

    Και για ποιον λογο να μιλανε απο την συχνότητα κινδύνου;
    Ίσως πάντα παρακολουθούν τι λένε τα ελληνικά αεροσκαφοι οι απέναντι

  4. Ανώνυμε 9:40 είχες δίκιο πρόκειται για Gazelle της Εθνικής Φρουράς με callsign Σκορπιός 5.