045 Το Πρώτο ''Εκσυγχρονισμένο'' F-16
Το "045" θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το πρώτο εκσυγχρονισμένο F-16, είναι το πρώτο Block 50 του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia II, που παραδόθηκε το 1997. Σε πρώτη φάση χρησιμοποιήθηκε σαν "testbed" για την πιστοποίηση όπλων και για τις δοκιμές του συστήματος αυτοπροστασίας Aspis Ι.
22/10/2003 : Το "045" με AGM-84. Όλα τα Ελληνικά Block 52+ και Adv. μπορούν να φέρουν το συγκεκριμένο όπλο. Κατά τον "ειδικό τύπο" ο Harpoon είναι πιστοποιημένος και στα Block 50 ( πιθανότατα δεν ισχύει ) (C) Brian Lockett |
Με την 416 Flight Test Squadron συνέχισε τις δοκιμές για τα συστήματα των αεροσκάφών του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia III. Αν και δεν υπάρχουν απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες είναι σχεδόν σίγουρο πως το αεροσκάφος αρχικά μετετράπη σε Block 52+ φορώντας τα ηλεκτρονικά των PX III, όπως τον υπολογιστή αποστολής MMC 5000, το ραντάρ AGP-68V(9) και το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II, διατηρώντας όμως τον αρχικό κινητήρα της General Electric.
Εν συνεχεία ήλθε στο πρότυπο των Adv. - ή αντίστοιχο των Block 50+ με υπολογιστή αποστολής MMC 7000 - του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia IV. Στο παρακάτω βίντεο, τo ''045'' κατά τη διάρκεια δοκιμών με LJDAM και Enchanced Paveway.
10/2007 : Διακρίνεται κάτω από τον αεραγωγό η κεραία του Link 16, σύστημα που συναντάται μόνο στα Adv. (C) Jetwash images |
To 2005 με την προμήθεια 30 επιπλέον F-16 ( PX IV ), το αεροσκάφος θα προσγειωθεί για δεύτερη φορά στις ΗΠΑ και θα φωτογραφηθεί το 2006 από τον Keith Robinson. Κατ' άλλες πηγές το "045" δεν εγκατέλειψε ποτέ από την αεροπορική βάση Edwards, στην οποία βρίσκεται επί 16 συναπτά έτη.
Ανανέωση
Το δρόμο της επιστροφής πήρε το "045", το αεροσκάφος φωτογραφήθηκε από τον Joao Toste στις νήσους Αζόρες κατά την επιστροφή του στην Ελλάδα.
To "045" με τέσσερα Block 52+ της πολεμικής αεροπορίας της Αιγύπτου (C) João Toste |
Σήμερα το αεροσκάφος πιθανότατα φέρει τα ηλεκτρονικά των 52M καθώς σε φωτογραφίες Πορτογάλων spotter διακρίνεται η κεραία του Link 16 που διατηρήθηκε και o κινητήρας του παραμένει ο GE F-110 ( έκδοση αντίστοιχη των Block 50+ Adv. ή 50Μ )
Κάθε βοήθεια για να συμπληρώσουμε - διορθώσουμε την ανάρτηση ευπρόσδεκτη.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ
Αviationlive δεν το κατάλαβα το άρθρο σου.Θέλεις να μας πεις ότι υπήρξαν viper που πηγαινο-έρχονταν στις ΗΠΑ?Observer
Μια καταγραφή της ιστορίας του αεροσκάφους γίνεται, έχεις ένα Viper που "εκσυγχρονίσθηκε" 2 φορές και σήμερα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο δυνατότητων με τα Advanced απλά δεν παίρνει CFT. Όταν επιστρέψει στην Ελλάδα, θα έχει τον ίδιο κινητήρα με τα Block 50 ( GE ) αλλά θα φορά ηλεκτρονικά 52+. Θα είναι το "μοναδικό" σε υπηρεσία ( αν ποτέ μπεί ) εκτός και αν τα αδελφάκια του, έλθουν και αυτά στο ίδιο επίπεδο.
To Block 50D τότε έχει CFTs; 0:11
ή βασικά έτσι φαίνεται από την αποκόλληση οριακού στρώματος.
http://www.youtube.com/watch?v=zp5CYfHMXHM
στο 9:55 ... φαίνεται παρόμοιο
Επειδη βλεπω οτι επιμενεις παροτι το α/φος ειναι "καθαρο" αεροδυναμικα στο στιγμιοτυπο , δεν προκειται για αποκόλληση οριακού στρώματος , αλλα για δινες αερα που δημιουργουν τα LERX του Viper, με κατευθυνση την πτερυγα. Ειπαμε, ΔΕΝ παιρνουν τα μπλοκ 30/40/50 CFTs, θελει πολλες -εσωτερικες- δομικες μετατροπες για να γινει αυτο.
Μanolis
Αν μπει ποτέ σε υπηρεσία σε ποια μοίρα μπορεί να ενταχθεί;
Δεδομένου ότι με τα μεν έχει άλλα ηλεκτρονικά κ με τα δε, άλλο κινητήρα.
lupolupo
λύκελύκε πάντα υποθετικά μιλώντας, 335M λόγω διαθέσιμων χειριστών στα ηλεκτρονικά και των υποδομών υποστηρίξουν το αεροσκάφος.
Κανενα νεο για το 045 ?
Eπιχηρησιακο στον Αραξο:
http://sfpa-ikaros.gr/the-f-16-block50-sn-1045/
Η κεραία που το κείμενο γράφει ως κεραία του Link 16,είναι lower VHF κεραία(κάτω από τον αεραγωγό).Καμία σχέση με κεραία Link 16.