Fiat G.91R/4 (ομοια με τα G.91R/3, αλλα οπλισμενα με 4 πολυβολα 12.7 mm (0.5 in) Colt-Browning αντι 2 πυροβολων. Δυο αεροσκαφη (4 κατα τη Wikipedia) βαφτηκαν στα ελληνικα χρωματα και πεταξαν - αξιολογηθηκαν στις αρχες του '60 απο ελληνες χειριστες (ο ενας ηταν ο Καρταλαμάκης , νομιζω). Δεν θυμαμαι αν αυτα πεταξαν και στην Ελλαδα , νομιζω πως ναι. Ειχε αρχικα συμφωνηθει ο εφοδιασμος της ΕΒΑ μεσω ΝΑΤΟ, ανατραπηκε ο σχεδιασμος, τελικα παραδοθηκαν F-5A/B. Eυτυχως.
FIAT G-91 ένα αεροπλανο μύθος για την Ελλαδα, ηρθε ή δεν ηρθε ποτε στην χωρα μας (μιλαω για ενα και οχι για πολλα)?? Παντως εχει πεταξει Ελληνας με αυτο και εχει εκπαδευτει, Λενε οτι οτι δεν τα πηραμε ή δεν μας αφησαν να τα παρουμε για τα τα F-5 μετα απο πιεση των Αμερικανων, οπως και να εχει πιστευω οτι καλως δεν τα πηραμε και πηραμε τα F-5. Y.Γ Απαντησα σε ενδιαμεσο κουίζ γιατι δεν ηξερα το κυριο :( ... http://forum.worldofwarplanes.com/index.php?/topic/8264-fiat-g91/ Χρήστος
Nαι, το G-91 R/4 10098 c/n 098 προσγειώθηκε στην 110 Π.Μ. (Λαρισα) στις 7.9.1961. http://library.techlink.gr/ptisi/article.asp?mag=2&issue=149&article=3814 Το οτι πηραμε F-5 τελικα, δεν ειχε να κανει με τις αναμφισβητητα ανωτερες τεχνικες προδιαγραφες του , αλλα με το ποιος τα πληρωσε , δηλ. "αι ΗΠΑ". Η προμηθεια αυτη εχει σχεση και με τα F-104, τα οποια προοριζοταν να εξοπλισουν 5 μοιρες της ΕΒΑ (και οχι μονο τις 2 αρχικες) ηδη μεσα στη δεκαετια του '60. Επειδη ομως ηταν πολυ ακριβα λογω ηλεκτρονικων, οι υπολοιπες 3 μοιρες αποφασιστηκε να εξοπλισθουν με φθηνοτερα (απλουστερα-ανευ ρανταρ) μαχητικα, G-91 αρχικα, F-5 οριστικα .
Fiat G-91 με ελληνικά εθνόσημα κατά την πτήση αξιολόγησης από ελληνικά πληρώματα (στην Ελλάδα) στα μέσα της δεκαετίας του 60. Η τελική επιλογή ήταν το F-5 το οποίο επιλέχθηκε την τελευταία στιγμή έναντι του ιταλικού αεροπλάνου.
Ποσο δυσκολο ειναι να παρουν με ανταλλαγη το 098 ή το 109 - αν υπαρχει - ή καποιο αλλο πρωην Ιταλικο G-91 για το ΜΠΑ και να το βαψουν με τα χρωματα που φορουσε τοτε ?
Το Μ.Π.Α για να εμπλουτίσει την συλλογή των α/φων του ήθελε να αποκτήσει ένα G-91. Επίσης ήθελε από ένα Mig-21, Mig-23, F-5, (Mig-17) F-6.(Mig-19) Γιάννης
G.91 Θα μπορούσε να αγοράσει από μάντρα στα περίχωρα της Ρώμης στον G.R.A. σε αυτές τις συντεταγμένες 41°58'26.95" B 12°32'48.96" E στο Google Earth...
XX
G-91 με Ελληνικα εθνοσημα κατα τις δοκιμες του.
Fiat G.91R/4 (ομοια με τα G.91R/3, αλλα οπλισμενα με 4 πολυβολα 12.7 mm (0.5 in) Colt-Browning αντι 2 πυροβολων. Δυο αεροσκαφη (4 κατα τη Wikipedia) βαφτηκαν στα ελληνικα χρωματα και πεταξαν - αξιολογηθηκαν στις αρχες του '60 απο ελληνες χειριστες (ο ενας ηταν ο Καρταλαμάκης , νομιζω). Δεν θυμαμαι αν αυτα πεταξαν και στην Ελλαδα , νομιζω πως ναι. Ειχε αρχικα συμφωνηθει ο εφοδιασμος της ΕΒΑ μεσω ΝΑΤΟ, ανατραπηκε ο σχεδιασμος, τελικα παραδοθηκαν F-5A/B. Eυτυχως.
FIAT G-91 ένα αεροπλανο μύθος για την Ελλαδα, ηρθε ή δεν ηρθε ποτε στην χωρα μας (μιλαω για ενα και οχι για πολλα)?? Παντως εχει πεταξει Ελληνας με αυτο και εχει εκπαδευτει, Λενε οτι οτι δεν τα πηραμε ή δεν μας αφησαν να τα παρουμε για τα τα F-5 μετα απο πιεση των Αμερικανων, οπως και να εχει πιστευω οτι καλως δεν τα πηραμε και πηραμε τα F-5.
Y.Γ Απαντησα σε ενδιαμεσο κουίζ γιατι δεν ηξερα το κυριο :( ...
http://forum.worldofwarplanes.com/index.php?/topic/8264-fiat-g91/
Χρήστος
Nαι, το G-91 R/4 10098 c/n 098 προσγειώθηκε στην 110 Π.Μ. (Λαρισα) στις 7.9.1961.
http://library.techlink.gr/ptisi/article.asp?mag=2&issue=149&article=3814
Το οτι πηραμε F-5 τελικα, δεν ειχε να κανει με τις αναμφισβητητα ανωτερες τεχνικες προδιαγραφες του , αλλα με το ποιος τα πληρωσε , δηλ. "αι ΗΠΑ". Η προμηθεια αυτη εχει σχεση και με τα F-104, τα οποια προοριζοταν να εξοπλισουν 5 μοιρες της ΕΒΑ (και οχι μονο τις 2 αρχικες) ηδη μεσα στη δεκαετια του '60. Επειδη ομως ηταν πολυ ακριβα λογω ηλεκτρονικων, οι υπολοιπες 3 μοιρες αποφασιστηκε να εξοπλισθουν με φθηνοτερα (απλουστερα-ανευ ρανταρ) μαχητικα, G-91 αρχικα, F-5 οριστικα .
Fiat G-91 με ελληνικά εθνόσημα κατά την πτήση αξιολόγησης από ελληνικά πληρώματα (στην Ελλάδα) στα μέσα της δεκαετίας του 60. Η τελική επιλογή ήταν το F-5 το οποίο επιλέχθηκε την τελευταία στιγμή έναντι του ιταλικού αεροπλάνου.
G.91R/4...
Με προλαβάτε! Ήθελα να το βάλω κι εγώ ως quiz στο haf!!!
Το δεύτερό με Ελληνικά χρώματα το έχω βρει στο Flight Internation του 1968 με αριθμό 098...
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1962/1962%20-%201186.html?search=Fiat%20G-91%20Greek%20colors
Το δεύτερό με Ελληνικά χρώματα το έχω βρει στο Flight Internation του 1968 με αριθμό 098...
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1962/1962%20-%201186.html?search=Fiat%20G-91%20Greek%20colors
...και ειναι -κατα τα γραφομενα- αυτο που εφθασε στην Ελλαδα! Μπραβο Gvla!
Ποσο δυσκολο ειναι να παρουν με ανταλλαγη το 098 ή το 109 - αν υπαρχει - ή καποιο αλλο πρωην Ιταλικο G-91 για το ΜΠΑ και να το βαψουν με τα χρωματα που φορουσε τοτε ?
Το Μ.Π.Α για να εμπλουτίσει την συλλογή των α/φων του ήθελε να αποκτήσει ένα G-91. Επίσης ήθελε από ένα Mig-21, Mig-23, F-5, (Mig-17) F-6.(Mig-19)
Γιάννης
G.91 Θα μπορούσε να αγοράσει από μάντρα στα περίχωρα της Ρώμης στον G.R.A. σε αυτές τις συντεταγμένες 41°58'26.95" B 12°32'48.96" E στο Google Earth...
Eλα ντε... Ουτε καν αγορα χρειαζεται να κανει η ΠΑ, σκετη ανταλλαγη με δικο μας αεροπλανο. Και εχουμε πολλα και σπανια!
http://www1.airliners.net/photo/Italy---Air/Fiat-G-91Y/0633139/&sid=9b6140f38cab10eb8c278e6277d3a85c
Bentivoglio industrial equipments, G.R.A. Bufalotta, Rome
Έχω δει και G222 σε αυτή την μάντρα...