To ''Υποβρύχιο'' Σμήνος

aviationlive | 7/27/2014 08:48:00 π.μ. | 16 σχόλια

Στο βυθό του εξωτικού νησιού Πουκέτ της Ταιλάνδης, που βρίσκεται στο αρχιπέλαγος Andaman του Ινδικού Ωκεανού, δημιουργήθηκε πριν απο λίγα χρόνια ενας απο τους πιό μεγάλους τεχνητούς υφάλους στον κόσμο. 

(C) EPA

Σκοπός της δημιουργίας του υφάλου ήταν η μερική αποκατάσταση του βυθού, που είχε καταστραφεί απο το σεισμικό τσουναμι του 2006 και βέβαια η προσέλκυση τουριστών που αρέσκονται στις καταδύσεις - και φυσικά πληρώνουν γι'αυτό. Θα μου πείτε, τι σχέση μπορει να έχει με την αεροπορία η είδηση αυτη; Ή απάντηση είναι οτι τα τεχνητά υλικά που ποντίστικαν στο βυθό γι'αυτό το σκοπό, ήταν ...παλαιά πολεμικά αεροσκάφη! Και τι αεροσκάφη! 4 Douglas C-47 Skytrain, Ντακότες δηλαδη και 6 ελικοπτερα Sikorsky S-58T , βετεράνοι των πολέμων Κορέας και ΒιετΝαμ! 

Τα αεροσκάφη αφού δωρήθηκαν απο το Υπουργείο Άμυνας της χώρας, απογυμνώθηκαν από οτιδήποτε θα μόλυνε τη θάλασσα ή θα ήταν επικίνδυνο για τους ...νέους κατοίκους και επισκέπτες τους. 





Το Νοέμβρη του 2008,  μετά από σχετική Βουδιστική τελετή, βυθίστηκαν σε βαθος 15-20 μέτρων κατω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τοποθετήθηκαν σχετικά κοντά και με τέτοιο τρόπο προς διευκόλυσνη των ο τουριστών-δύτών για να τα επισκεφθούν όλα, μέσα στο περιορισμένο διάστημα που επαρκεί το οξυγόνο στις μπουκάλες τους.

Οι νεοι αλουμινένιοι "ύφαλοι" σκεπάστηκαν απο την τοπική χλωρίδα και πανίδα της θάλασσας και  αποκατασταθηκε μερικώς ο βυθός. Γρήγορα, αν και κινδυνεύαν να παρασυρθούν απο δίχτυα και αγκυρες,  έγιναν ένα must - visit για τους επισκέπτες του όμορφου και φιλόξενου νησιού, το οποίο είναι η βαριά βιομηχανία τουρισμού της φτωχής αυτής χώρας. 

Ανάλογες προσπάθεις που έγιναν στη χωρα μας, σύμφωνα με πληροφορίες, προσέκρουσαν στην μη διάθεση απο την ΠΑ μεταφορικών  αεροσκαφών C-47 , διοτι ετσι όπως παμε θα τα κάνουν πάλι πτήσιμα μεχρι να πεταξουν όλα τα Spartan , ενω τα -παρόμοια- ελικόπτερα Sikorsky UH-19B/D Chickasaw έχουν προσφερθει δωρεάν εδώ και χρόνια στο Ιρακ (!) αλλά οι Ιρακινοί απαξίωσαν -φυσικά- να απαντήσουν (δεν ειναι πλάκα)...

Manolis

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους :

Category: , ,

16 σχόλια

  1. AXEΡΩΝ says:

    Nτακότες ὡς τεχνητοί ὕφαλοι,χμμ...ἄν εἶναι για να διευκολύνονται οἱ ἐπισκέψεις δυτῶν,ἴσως ἔχει νόημα.
    Το καταλληλότερο ὑλικό για τεχνητό ὕφαλο πάντως,εἶναι ἄλλο
    https://www.youtube.com/watch?v=I8z-yeMHw5w
    Ἄν και τα Μ-48/Μ-60 προσφέρονται περισσότερο,λόγω εὐρυχωρίας,ρωτήστε και τα ψάρια στην Φλόριντα,χέ,χέ.
    http://fishingdestinguide.com/sitebuilder/images/IMG_1650_Army_Tank_James_-600x450.jpg

  2. Manolis says:

    Σωστός ο Αχεροντας και υπαρχει λόγος τελικα που βυθιζουν αρματα για να φτιαξουν τεχνητους υφαλους και οχι αεροσκαφη . Με την ευκαιρια, ξερει κανεις που ακριβως εχουμε στη Ελλαδα εναν τετοιο "τεθωρακισμενο" ύφαλο?

  3. Ανώνυμος says:

    Μανωλη επειδη ασχολεισαι με τα εναλια,αν θυμαμαι καλα καποτε ειχε πεσει ενα ΑΒ212 απο το καταστρωμα ενος πλοιου στην θαλασσα,αυτο τι εγινε,εμεινε για τα ψαρια η ανελκυθηκε .

  4. AXEΡΩΝ says:

    Mανώλη κατά το νησί των Ἱπποτῶν πάει το μυαλό μου.
    Ἑνδιάμεσο (ἀφοὺ ἔχουμε πάθει πόρωση):τί τύπου ὑλικό ἀποτελεί τον ὕφαλο;

  5. Manolis says:

    To υλικο της Sturm Division Rodos!

  6. AXEΡΩΝ says:

    Kαι κυρίως,Pz IV Ausfürung (στα ἑλληνικά: παραλλαγή) G.
    Το κάψαμε ὅμως το ἑνδιάμεσο,ἤ ἔτσι μου φαίνεται;

  7. Ανώνυμος says:

    Yπηρχαν και υπογεια αρματα

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zps47bf97af.gif

    το θυμαμαι που το επαιζε σαν θεμα στις τοτε ειδησεις,(1977-αλλα οχι τι τυπος ηταν)

  8. Γιάννη είχες βάλει ένα quiz τις προάλλες -που δεν μπορώ να το βρώ- για τα ατρακτίδια του Corsair. Δεν μας λές τελικά τι ηταν;

  9. Ανώνυμος says:

    Tο πρωτο(με το φως πλευσης)ειναι το Doppler Radar,το δευτερο(που εχει μονο το επετειακο)ειναι ΕCM(προφανως δεν το εφεραν ολα τα Corsair)

    http://i1172.photobucket.com/albums/r572/AHZ6647/image002_zpsecf9d2ec.gif

  10. Ένα γρήγορο ψάξιμο σε cutaway δεν έφερε αποτελεσμα.

  11. Manolis says:

    Ενδιαφερον, δεν το ειχα δει το ενδιαμεσο! To επετειακο TA-7C 154477 (και πρωτο TA-7C που κατασκευαστηκε γενικως!) ηταν και αεροσκαφος δοκιμων οπως εχουμε ξαναπει.

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=345217

    Ισως αυτο εχει σχεση, το εχουν και αλλα TA-7C το 2ο κοιλιακο ατρακτιδιο ΕCM ?
    Κατι αλλο που δεν εχουν ολα τα TA-7C , ουτε τα ΤΑ-7Η, ειναι το αλεξιπροχωριο στη ριζα του καθετου σταθερου. Αυτο τοποθετηθηκε αρχικα διοτι τα διθεσια Κορσερ θα επιχειρουσαν ως εκπαιδευτικα κυριως απο αεροδρομια ξηρας , οποτε δεν θα τα επιανε το συρματοσχοινο αεροπλανοφορου. Στα διθεσια A-7D/K "ξηράς" της USAF , φορεθηκαν πιο δυνατα φρενα απο τα Α-7Ε του Ναυτικου, και εξαλειφθηκε η αναγκη για αναπτυξη αλεξιπροχωριου στην προσγειωση. Προφανως , αυτο εγινε και με τα Α-7Η της ΠΑ και μαλλον ειναι το μονο κοινο στοιχειο τους με τα Α-7 της USAF .

  12. AXEΡΩΝ says:

    Ἕλα το ἐπόμενο ἑνδιάμεσο:τί τύπου ἦταν τα θαμμένα ἄρματα;

  13. Ανώνυμος says:

    Αν εννοεις αυτα της Εδεσσας μεχρι Panzer III το πολυ,για παραπανω δεν νομιζω.

  14. AXEΡΩΝ says:

    JMT,μπορείς να κοιτάξεις για την εἴδηση στον «Ἑλληνικό Βορρά»,πρώτους μήνες του 1978;

  15. Ανώνυμος says:

    Aν μου πεις που θα τον βρω,ευχαριστως!

  16. AXEΡΩΝ says:

    JMT
    Ἄ,μπρέ Ἀρχειοφύλαξ,ἐκεί που βρίσκεις και τα ἄλλα,προφανῶς,
    Ἄν πάλι δέν περιλαμβάνεται ὁ «Ε.Β» στην βάση δεδομένων,σου λέω ὅτι ἦταν Τίγρεις,και μάλιστα δύο.
    Ὑπήρχε και φωτογραφία.
    Σύμφωνα με τον «Ε.Β» πάντα,τα ἄρματα ἦταν ἀποψιλωμένα ἀπό τα κινητήρια συγκροτήματα,ἅρα μᾶλλον θάφτηκαν ἀπό τους Γερμανούς,αφοὺ πρώτα καννιβαλίστηκαν.