A-7 One Last Call...Από Το Air International
Στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού Air International, διαβάζουμε το άρθρο του Κ.Παλουλιάν για τα τελευταία Corsair II όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται και οι λόγοι που οδήγησαν στην απόσυρση του τύπου.
Tο 2013 υπήρχαν σκέψεις ώστε η επιχειρησιακή εκμετάλλευση των αεροσκαφών να παραταθεί, με την απόσυρση τους να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή την τριετία 2015 - 2018. Παρόλα αυτά έπειτα από σχετική μελέτη που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2014, η ημερομηνία του "τέλους" οριστικοποιήθηκε για το Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Tο 2013 υπήρχαν σκέψεις ώστε η επιχειρησιακή εκμετάλλευση των αεροσκαφών να παραταθεί, με την απόσυρση τους να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή την τριετία 2015 - 2018. Παρόλα αυτά έπειτα από σχετική μελέτη που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2014, η ημερομηνία του "τέλους" οριστικοποιήθηκε για το Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, η ανώτατη ηγεσία της ΠΑ δεν επιθυμούσε να αποσύρει τα Βομβαρδιστικά, η έλλειψη όμως που παρουσίαζαν παγκοσμίως συγκεκριμένα απάρτια του εκτινασσόμενου καθίσματος αλλά και του κινητήρα Allison TF41 - μοναδικός χρήστης η ΠΑ - δεν άφηνε πολλές επιλογές, "κλειδώνοντας" έτσι την ημερομηνία απόσυρσης τους...
Escapac είχαν τα -Η. Για τα SJU-7/8 που φόραγαν τα -E δεν νομίζω να υπήρχε πρόβλημα απαρτίων.
Είναι η δεύτερη αναφορά σε έλλειψη απάρτιου του εκτινασσόμενου καθίσματος. Για το Escapac το συμπλήρωσα εγώ.
Αναρωτιέμαι, η ΕΑΒ δεν θα μπορούσαι να κατασκευάσει τα συγκεκριμένα απάρτια ?
Τώρα φαίνεται πόσο λανθασμένη ήταν η επιλογή εξυγχρονισμού των F-4E έναντι των Α-7. Στερνή μου γνώση να σ'είχα πρώτα
αγαπητε θαναση τα α7 οσο και να μου αρεσαν και εμενα ηταν ειδικου ρολου . το να τα αναβαθμιζαμε ηταν χασιμο χρηματων . οπως χασιμο χρηματων ηταν και η αναβαθμιση των φ4 . τα φ4 αναβαθμιστηκαν λογω οτι το ρανταρ τους κανει την διαφορα εναντι του ρανταρ των φ16 . απο εκει και περα τα χρηματα που δωσαμε τοτε ηταν και ενα δωρο προς γερμανια μερια και φυσικα για το κολημα των αξιωματικων της ΠΑ οπου σχεδον εχουν θεοποιησει το φ4 . Για μενα καλυτερα να αφηναμε να αποσυρθουν στην ωρα τους και στην θεση τους να ειχαμε αναβαθμισει 60 με 80 φ16 σε επιπεδο mlu .
Mια παραγραφος με νοημα απο το defence-point.gr:
"Κι όμως, τα Α-7 είχαν αναπτύξει τέτοιες τακτικές και μεθόδους δράσης, που όταν κάποια στιγμή ο ιστορικός του μέλλοντος τις ανακαλύψει και τις καταγράψει, θα εκπλαγούν ακόμα και οι κατασκευαστές τους, οι Αμερικανοί… Προς το παρόν, η συσσωρευμένη αυτή εμπειρία υπό τις δυσκολότερες συνθήκες, έχει ήδη μεταλαμπαδευτεί στις μοίρες μαχητικών κρούσης της Πολεμικής Αεροπορίας…"
Οι Κουρσάροι ήταν αναγκασμένοι λόγω του "ξεπερασμένου" του υλικού να αναπτύξουν τακτικές, ορισμένοι από αυτούς θα περνούσαν στην αιωνιότητα πραγματοποιώντας αποστολές στην ενδοχώρα...χωρίς επιστροφή. Σε αυτούς τους ανθρώπους υποκλινόμαστε...
Τα Corsair πήραν παράταση ζωής καθώς από το 2003 είχαν ανεπίσημα το ρόλο LIFT ειδικά για χειριστές που προορίζονταν σε F-16. Ελπϊζω στο μέλλον να μην δούμε να επαναλαμβάνεται το σενάριο με τα P-3 και να σκεφτόμαστε να τα αναβαθμίσουμε σε ρόλο LIFT.
@Ανώνυμο Συμφωνώ με αυτά που λες ότι ο εξυγχρονισμός των F-4 ήταν δώρο στους Γερμανούς. Για πολλά χρόνια όμως υπήρχαν κάποιοι που υποστήριζαν ότι πρέπει να εξυγχρονιστούν ώστε να λειτουργήσουν σαν bvr missile carrier και η ΠΑ ενέταξε και την κρούση ώστε να δικαιολογήσει το κόστος. Όμως το πρόγραμμα των Γερμανών σωστά δεν είχε ρόλο κρούσης αφού γι'αυτό είχαν τα Tornado IDS . Με αυτό το σκεπτικό μιλάω για το λάθος του μη εξυγχρονισμό των Α-7 αφού το 2000 η Northrop-Grumman είχε προτείνει πρόγραμμα αναβάθμισης τους
Θα συμφωνήσουμε όλοι,πιστεύω στο ότι ακόμα και σήμερα οι κουρσάροι είναι ιδανικό α/φος για close air support αποστολές με μεγάλη επιβιωσιμότητα ακόμα και στο σύγχρονο πεδίο μάχης....gloc