Η Ιστορία Του Ρόζ Harrier

aviationlive | 12/15/2012 07:20:00 μ.μ. | 0 σχόλια

 Οκτώβριος 1976 : Η No.1 Sqn φτάνει στη Γαλλία φιλοξενούμενη της EC 3/2 "Alsace", στο πλαίσιο προγράμματος ανταλλαγής μοιρών. Η Βρετανική αποστολή αποτελούνταν από τέσσερα Harrier, δύο GR.1, ένα GR.3 και ένα διθέσιο Τ.2 το οποίο κατά την άφιξη του πραγματοποίησε βαριά προσγείωση με αποτέλεσμα να υποστεί ελαφρές ζημιές. Mέχρι να φτάσει το ανταλλακτικό από τη Βρετανία, το αεροσκάφος θα παρέμενε καθηλωμένο στο έδαφος.

 Οι μέρες περνούσαν και τα ανταλλακτικά για το T.2 ακόμη να φτάσουν, παράλληλα οι Βρετανοί πετούσαν κανονικά με τα  ΙΙΙΒ και IIIBE, γνωρίζοντας τα πτητικά χαρακτηριστικά του δελταπτέρυγου. Δυστυχώς για τους Γάλλους τα ανταλλακτικά έφτασαν μια μέρα πριν αναχωρήσει η αποστολή για τη Βρετανία. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες επιδιόρθωσης και να πραγματοποιηθεί η δοκιμαστική πτήση, είχε περάσει η μέρα... Οι Γάλλοι χειριστές είχαν απογοητευθεί που δεν πέταξαν στη πίσω θέση του Harrier.
Ο καιρός καθ όλη την εβδομάδα ήταν άσχημος. ;Eνα απόγευμα, ζευγάρι Harrier πραγματοποίησε επίδειξη των πτητικών ικανοτήτων του, το θέαμα των δύο Jump Jet αποζημίωσε.(C) Michel Gerard

 Τo τελευταίο βράδυ το προσωπικό της 3/2 "Alsace" διοργάνωσε επίσημη δεξίωση στη λέσχη αξιωματικών για να αποχαιρετήσει τους Βρετανούς συναδέλφους τους. Νωρίτερα τέσσερα Etendard IVM είχαν προσγειωθεί στη Dijon για να ανεφοδιαστούν, ένα από αυτά αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα και παρέμεινε στην αεροπορική βάση, μαζί του παρέμεινε και ο αρχηγός της πτήσης ενώ το άλλο ζευγάρι συνέχισε προς τη Βορεια Γαλλία. Κατά σύμπτωση το αεροσκαφος πετούσε Βρετανός από πρόγραμμα ανταλλαγής χειριστών του ναυτικού, ο οποίος στη Λέσχη αξιωματικών συνάντησε εκπαιδευτή του από την Νο.1 Sqn. Αυτό που ξεκίνησε σαν επίσημη δεξίωση κατέληξε σε "πάρτυ" με τον Βρετανό λιώμα να πίνει μπύρα χρησιμοποιώντας σαν ποτήρι τo άρβυλo του.

(C) Michel Gerard

 Τις προηγούμενες μέρες, στο πλαίσιο παράδοσης που θέλει το προσωπικό εδάφους να ζωγραφίζει πάνω στα αεροσκάφη, τεχνικός της Βρετανικής αποστολής "διακοσμήσε" το κάθετο σταθερό Mirage III, με φιγούρα Harrier που ερωτοτροπούσε με το μοιρόσημο της 1/2... Οι Γάλλοι θα ανταπέδιδαν και είχαν επιλέξει το θύμα τους, αυτό θα ήταν το διθέσιο Harrier. Υπο τη κάλυψη της δεξίωσης, οι τεχνικοί κατευθύνθηκαν στο υπόστεγο. Αρχικά σκόπευαν να καλύψουν μόνο τα διακριτικά, εν τέλει πέρασαν "ένα χέρι" όλο το Harrier, με πλαστική μπογιά και ρολό σε αποχρώσεις του ροζ!

(C) Michel Gerard

 Την επόμενη ημέρα, μετά το πρωινό έγινε η αποκάλυψη, οι Βρετανοί κοιτούσαν αποχαυνωμένοι το Τ.2... Δεν είχαν χρόνο για να το επαναφέρουν και έπρεπε να αναχωρήσουν, αποχαιρέτησαν τους Γάλλους με μια χαμηλή διέλευση με το ροζ Harrier να ηγείται του σχηματισμού. Το χαρακτηριστικό κλήσης της πτήσης... "Pink".


 Στην Βρετανία το Τ.2 πέρασε από το χρωστήριο... (C) Michel Gerard
 Σύντομα έφτασε στη Dijon ευχαριστήριο γράμμα από την Νο.1 Sqn, οι Βρετανοί σημείωναν πως σε καμία άλλη μοίρα δεν είχαν τύχει τόσο θερμής υποδοχής και φιλοξενίας αλλά προειδοποίησαν πως αν ποτέ προσγειωνόταν Mirage στη α/β Wittering ο χειριστής θα γυρνούσε στη Γαλλία με τα πόδια...

Ιανουάριος 79 :Οι Βρετανοί Chris Dennis και Denis Marshall-Hasdell λίγο μετά την άφιξη τους στη Dijon...(C) Michel Gerard
 Μερικά χρόνια αργότερα όταν η Νο.92 Sqn της RAF συμμετείχε σε ανταλλαγή μοίρας με του Γάλλους, το προσωπικό φρουρούσε ημέρα και νύχτα τα αεροσκάφη...

Category: , , ,

0 σχόλια