Επιπλέον Super Hornet Για Τη RAAF ;

aviationlive | 12/14/2012 07:11:00 μ.μ. | 13 σχόλια

 Tο 2007 αποφασίσθηκε η προμήθεια 24 Super Hornet (12 Growler), ώστε να καλύψουν το κενό που θα προέκυπτε από την απόσυρση των F-111 μέχρι την έλευση των F-35. Τα F-18 E/F θα αντιμετωπίζονταν σαν προσωρινή λύση και το 2020 θα πωλούνταν στο Αμερικάνικο ναυτικό
(C) Boeing

 Η RAAF για να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του F-35 παράτεινε κατά δέκα χρόνια την επιχειρησιακή ζωή των F-18 Α/Β, τα οποία θα αποσυρθούν το 2020 αντί του 2010 όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί ενώ πρόσφατα το υπουργείο άμυνας της χώρας απέστειλε LOR για να ενημερωθεί για το κόστος απόκτησης επιπλέον 24 F-18 E/F. 


Category: ,

13 σχόλια

  1. Philip says:

    Πόσοι θα την πατήσουν με το F-35...? Θυμίζει λίγο κατάσταση F-16 και τα πρώτα του βήματα. Μένει να δούμε αν το F-35 θα γίνει ο άξιος αντικαταστάτης του F-16.

  2. Ανώνυμος says:

    Γιατι , αποτυχημενο ειναι το Falcon? Mε 3000-τοσες μοναδες και 35 χρονια σε παραγωγη? Μηπως τα μπερδευεις με το F-104?
    Manolis

  3. Philip says:

    Στην αρχή λόγω ατυχημάτων και ηλεκτρονικών ναι ήταν αποτυχημένο το F-16A/B. Με τις αναβαθμίσεις (αλλά και τις πωλήσεις) έγινε αυτό που είναι σήμερα το F-16. Έτσι όπως διαβάζω τις ειδήσεις για το F-35 αυτή η εικόνα μου έρχεται στο μυαλό με την διαφορά πως δεν σημαίνει ότι θα εξελιχτεί και το F-35 όπως και το F-16.

  4. Ανώνυμος says:

    Οπωσδηποτε μια ενδιαφερουσα και αιρετικη αποψη για το F-16. Περιμενω με ανυπομονησια και τα επιχειρηματα!
    Manolis

  5. Philip says:

    Να ξεκαθαρίσω πως δεν θεωρώ το Γεράκι αποτυχημένο! Ισα ισα που είναι ένα απο τα αγαπημένα μου μαχητικά αεροσκάφη. Απο οτι έχω διαβάσει όμως τα πρώτα -Α/Β είχαν αρκετά προβλήματα αλλα και αρκετά ατυχήματα/δυστυχήματα.
    Να τα πω χονδρικά όπως τα θυμάμαι λόγο ώρας.
    Καταρχήν, το F16 προσανατολίζονταν όπως ξέρουμε ως ένα οικονομικό(;) αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων για το ΝΑΤΟ (με παρόμοιο τρόπο προωθείται και το F35). Δεν θυμάμαι για ποιους λόγους αλλά οι πρώτες χώρες που εντάξανε το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχαν όχι μόνο τεχνικά προβλήματα αλλά και πολλά ατυχήματα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως η δικιά μας "περίοδος προσαρμογής" με την Μοίρα 330 ήταν αυτή με τις λιγότερες απώλειες και προβλήματα, νομίζω, απο όλους τους χρήστες.
    Στα 10 πρώτα χρόνια της υπηρεσίας του στην Βελγικη αεροπορία (η αεροπορία που έχει τον επίζηλο τίτλο της πρώτης επιχειρησιακής Μοίρας με F16 στην Ευρώπη με την 349 μοίρα) είχαν το θλιβερό ρεκόρ απώλειας 25 αεροσκαφών ή το 21% του συνόλου.
    Απο εκεί και πέρα όσον αφορά το θέμα των ηλεκτρονικών έχουν τεράστιες διαφορές με τα σημερινά F16. Αλλά μόνο με την έλευση των -C εκδόσεων με το νέο κοκπιτ, την νέα αρτηρία δεδομένων, την νέα έκδοση ραντάρ κλπ αναβαθμίστηκε σε αυτό που είναι σήμερα το Γεράκι. Είναι τέτοια η εξέλιξη του F-16 που θα έλεγες πως το -A με το C Blk52+ δεν έχει καμία σχέση πέρα απο την εμφάνιση. Φαντάζομαι δεν σε έπεισα αλλά δύσκολα μπορώ να περάσω το σκεπτικό μου στο blog :)

  6. Ανώνυμος says:

    Philip,
    Καταρχήν, το F16 σχεδιαστηκε, όπως ξέρουμε, για το προγραμμα LWF (Light Weight Fighter)της USAF. Δηλαδη ως ενα οικονομικο -μονοκινητηριο γαρ- ελαφρο μαχητικο αεραμυνας (και μαλιστα Ημερας!) που θα δρουσε ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με το βαρυτερο F-15.Δεν θα επεκταθω εδω στη "Μαφια των Μαχητικων" που κατα καποιο τροπο επεβαλλε το LWF. Επιθετικα αεροσκαφη υπηρχαν τοτε άλλα πολλα (Α-7 , F-4 κλπ). Aεροσκαφος πολλαπλών ρόλων αρχισε να γινεται απο το μπλοκ 25/30 και μετα , ενω εφτασε να προταθει ακομη και ως ... Α-16 για αντικατασταση των Α-7 , χαρακτηριστικο της πολυ προχωρημενης αρχικης σχεδιασης! Μεγαλες απωλειες σχετικα, ειχαν ολοι οι χρηστες των πρωιμων εκδοσεων -Α (μπλοκ 1 /5 /10 ) και η USAF. Προφανως αυτα οφειλονται στη νεωτερικοτητα του α/φους σε σχεση με αυτα που αντικαταστησε , αλλα και στον τροπο χρησης απο καθε αεροπορια. Παντως , τα περισσοτερα (Βελγικα κλπ) f16Α MLU σε χρηση σημερα , προερχονται απο τα αρχικα BLK παραγωγης πραγμα που σημαινει οτι το ιδιο το αεροσκαφος δεν ειχε σοβαρα προβληματα. f16Α MLU πουληθηκαν επισης σε αλλους χρηστες και εξακολουθουν να πετουν. Η Π.Α. αγορασε α/φη νεωτερης και πιο ενισχυμενης κατασκευης (μπλοκ-30) , ως εκ τουτου ειχε λιγοτερα προβληματα να αντιμετωπισει σε σχεση με τους πρωτους χρηστες.
    Είναι τέτοια η εξέλιξη της ευρηματικης αρχικης συλληψης του F-16, που το μπλοκ-1 με το Blk60 (και ερχεται και το μπλοκ-70) δεν έχει καμία σχέση , πέρα απο την εξωτερικη εμφάνιση. Αν με ρωτουσες, το μυστικο ειναι ο μεγαλος εσωτερικος χωρος της ατρακτου , που χωρις αεροδυναμικο κοστος χωροθετει πολλα καυσιμα και ηλεκτρονικα. Στον αντιποδα, ο εσωτ. χωρος ηταν το μεγαλο προβλημα του Μig 29 (το σοβιετικο LWF / F16), γι'αυτο και τα λιγα που παραγονται ακομη ειναι σα γκαστρωμενες καμηλες. Αυτα απο μνημης και θεωρω την αποψη σου για συγκριση του προγραμματος F16 με το αντιστοιχο του F35 εντελως λαθος. Το προβλημα του F35 απο οτι φαινεται, δεν ειναι οι μαχητικες ικανοτητες αλλα το μεγαλο και κλιμακουμενο τελικο κοστος. Περιμενω με ανυπομονησια τυχον αντεπιχειρηματα.
    Περασα το σκεπτικό μου στο blog ?! (τι εννοεις?).
    Μanolis

  7. Philip says:

    Πολύ ωραία τα έγραψες Μανώλη (πολύ καλύτερα πάντως απο εμένα) και συμφωνώ. Η έννοια που δίνω στη σύγκριση του F-35 με το F-16 είναι πως το προωθούν ως όχι μόνο το εκπληκτικό νέας τεχνολογίας μαχητικό αλλά και ως φθηνό, όπως κάνανε δλδ και με το F-16. Εν αντίθεση όμως με την εξέλιξη του F-16 που έγινε λόγω επιχειρησιακών απαιτήσεων και σε βάθος χρόνου το F-35 παρουσιάζετε ήδη ως ανώτερο του σε όλους τους τομείς, την στιγμή που διαβάζω για προβλήματα στα ηλεκτρονικά του, στην χρηματοδότηση του (πως γίνεται αυτό με τόσες χώρες να εμπλέκονται δεν το καταλαβαίνω την στιγμή που μια και μόνο Γαλλία έχει ένα τρομερό rafale ήδη σε υπηρεσία).

    Tο F16 δεν προορίζονταν για ρόλους SEAD, αεροπορικής υπεροχής (μια και ήταν αρμοδιότητες του F15) παρόλα αυτά όχι μόνο τις απέκτησε αλλά έγινε και μια από τις καλύτερες πλατφόρμες. Αμφιβάλλω αν μπορεί να φτάσει το F35 στο ίδιο επίπεδο. Ο τρόπος που το παρουσιάζουν ως την σωτήρια λύση για όλες τις αεροπορίες δεν είναι σωστός. Ίσως στο πρώτο μου ποστ ατυχώς κάνω να φαίνεται άσχημο το F-16 αλλά αυτό το έκανα όχι γενικά αλλά στα πλαίσια σύγκρισης με τα αντίστοιχα μοντέλα. Τέλος, θα έλεγε κανείς ότι το F-16 ενώ δεν προορίζονταν ως ενα πλήρες μαχητικό έγινε για πολλές αεροπορίες (και ίσως και γενικά) καλύτερο ακόμα και από το F/A-18.
    Να συνεχίσουμε στο φόρουμ την συζήτηση καθότι βλέπω έχουμε να πούμε πολλά. Επίσης, τις πολιτικές εταιριών και ΗΠΑ δεν πρέπει να τις αφήνουμε εκτός συζήτησης (για αυτό τον λόγο πήραμε τα F-16 αντί των ανώτερων τότε και 1ο στην λίστα της ΠΑ F-18? )

  8. Ανώνυμος says:

    Philip,
    Δεν θυμαμαι ποτε το F-35 να πλασαριστηκε ως "φθηνο μαχητικο", τουναντιον! Ουτε ποτε θα γινει. Πλασαριστηκε ως οικονομικοτερο στελθ ταιρι του F22, αυτα ομως ειναι εξ'αρχης ακριβα παιχνιδια. Τοσο ακριβα, που η USAF τρομαξε και για να προχωρησει το F-35 , εβαλε τους υποψηφιους αγοραστες να πληρωνουν ακομη και απο το σταδιο της σχεδιασης/αναπτυξης! Παντως μην αυταπατασαι, δυστυχως το F-35Α θα ειναι σαφως ανωτερο του F-16 , γιατι αποτελει την κληρονομια ολων των αρετων του (Ίδια μαμά). Plus stealth - πλην dogfight , αλλα οποιος το βαλει σε τετοιο καυγα την εποχη των HMCS , ειναι αξιος της μοιρας του. Ειναι σιγουρο οτι οταν μπει σε πληρη επιχειρησιακη καριερα , θα θεσει με τη σειρα του νεα σταθμα στην εναερια μαχη. Οπως και στο κοστος αγορας μαχητικων.
    Το F-15 δεν ανεπτυξε ποτε επιχειρησιακη εκδοση SEAD. Ουτε reccon. Μονο αεροπορική υπεροχή - (υπο)στρατηγικη κρουση.
    Δεν θα διακινδυνευα να πω το F-16 "καλύτερο" από το F/A-18, ειδικα το Ε/F. Μην ξεχνας οτι το ρανταρ του Φαντομ AUP (απο F/A-18C/D !) συναγωνιζεται το APG68 V9 των blk52+ !
    1ο στην λίστα της ΠΑ (και οχι μονο) τη δεκαετια του ΄80 ηταν το F-18L. Στη λιστα του Αντρεα ομως, πρωτευον ηταν η κολλεγια με τον Miterand. Αντι λοιπον 120 Γερακιων ή 100 F-18 με γραμμη συναρμολογησης στο Ελλαδα, μας εραψε κοστουμι 40 Μιραζ Δίλιτρα πακετο για το σπιτι (με ρανταρ δεκαετιας '70...)- τα υπολοιπα φραγκα εφταναν μονο για 40 γερακια ή 20 - 25 F-18L , το οποιο και εμεινε στα χαρτια.
    Manolis

  9. Για την αγορά του αιώνα, υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που μέχρι σήμερα παραμένει σαν φήμη, ότι το F-16 μπορεί να "ελεγχθεί". Δεν ξέρω αν η παραπάνω φήμη ισχύει ή κυκλοφόρησε για να δικαιολογήσει το σπάσιμο σε 40+40. Κάτι ανάλογο έχω διαβάσει για τα F-16 του Πακιστάν (βεβαια η πηγή δεν είναι απόλυτα έγκυρη) εδώ όμως έρχονται οι Γάλλοι, γι'αυτό πωλούν ακριβά.

  10. Ανώνυμος says:

    Για το Μιτεραν το διαβασα τελευταια, εκανε κρουση ευθεως για να παρει η Γαλλια μεριδιο ψητου (για ολο το ψητο θα θυμωνε η Αμερικα) , αφου μυριστηκε οτι τον επαιρνε να το κανει με τον Αντρεα (εμπρος για μια ελλαδα νεα...). Η Επισημη Δικαιολογια ηταν να μην εχουμε 1 αποκλειστικη χωρα προμηθευτη α/φων. Ομως το σπασιμο δημιουργησε θεωρω περισσοτερα προβληματα απο οσα "ελυσε" τελικα , ενω απετρεψε οριστικα τη μετατροπη της ΕΑΒ σε κατασκευαστικη α/φων . Ουτε καν μια αναβαθμιση στα φρεσκα ακομη F-1CG ή μτχ magic 2 δεν δωσανε, για εμμεσο ωφελος της ΠΑ, τ'αφησανε με πατεντες ΑΙΜ9 . Τα αντισταθμιστικα τους μαρανανε... Για το F-16 ηξερα μονο τη φημη για το Πακισταν. Ακομη και αν ισχυε κατι τετοιο, γιατι πηρανε τα 40 ? Θεωρω οτι αν υπηρχε κατι, θα το εβρισκαν καπως οι δικοι μας τοσα χρονια. Ισως στα πιο προσφατα μπλοκ με το GPS...
    Manolis

  11. Philip says:

    Τέτοιες αποφάσεις είναι όντως τραγικές. Αν και εκ του αποτελέσματος θα λέγατε οτι τα M2000 μας "βόλεψαν" τελικά στην αντιπαράθεση με τα τουρκικά F-16? Κάτι τελευταίο, γιατί δεν είχαμε κάνει και εμείς συμπαραγωγή των F-16 όπως η Τουρκία. Τέτοια ευκαιρία δεν χάσαμε και με τα Typhoon/EF2000?

    ΥΓ. Μπάμπη μπορείς να μεταφέρεις την συζήτηση στο φόρουμ; Manolis ελπίζω να είσαι μέλος στο φόρουμ να συνεχίσουμε απο εκεί. Εχω να ρωτήσω κι αλλα :)

  12. Ανώνυμος says:


    Ξεχασα να γραψω τη αναλογια των Μιραζ: αντι λοιπον περιπου 120 F-16 ή 90 - 100 F-18 με προταση συστασης γραμμης συναρμολογησης στην Ελλαδα, τα χρηματα της "αγορας του αιωνα" (μεγιστο επικοινωνιακο τρυκ του μαστορα Αντρεα) εφθαναν επισης για 100 (μολις) Διλιτρα - χωρις προσφορα συναρμολογησης στην Ελλαδα. Φιλικη τιμη για υποδεεστερο συνολικα οπλοσυστημα (οπως αποδειχθηκε και με την προσωρινη διακοπη παραλαβης τους).
    Manolis

  13. Ανώνυμος says:

    Καπου εχω τους κωδικους του φορουμ , πρεπει να ψαξω ,φιλομαθη Philip. Μεχρι τοτε, για το αν τα M2000 μας "βόλεψαν" τελικά στην αντιπαράθεση με τα τουρκικά F-16, σε παραπεμπω στην υπερεπειγουσα
    παραγγελια των 40 F-16 μπλοκ-50 απο Μητσοτακη και τον πανικο το βραδυ των Ιμιων. Οχι οτι δεν κανουν ακομη τη δουλεια τους, εγω παντως θα προτιμουσα 120 F-16/ΕΑΒ. Φυσικα με τις μικρες , αποσπασματικες παραγγελιες , δεν υπηρχε θεμα συμπαραγωγης. Βεβαια η ΕΑΒ κατασκευαζει (με τεχνητα χαμηλο κοστος) μεγαλα τμηματα ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ γερακιων! Παντως δεν εχει κανενα νοημα να κανουμε υποθεσεις για οσα ηδη εγιναν και οσα θα μπορουσαν να ειχαν γινει. Τελος , η Ελλαδα καμμια ευκαιρία δεν εχασε με τα Typhoon/EF2000. Ο κ. Σημιτης, ισως. Μπουσουλωντας παει το προγραμμα μεχρι να παρουν αποφασεις οι συνεταιροι. Εως πολυ προσφατα , ηταν απλο μαχητικο αεραμυνας , την ωρα που η ΠΑ (και η THK) εχει εδω και 15 χρονια (απο τα μπλοκ - 50) μαχητικα διπλου ρολου και ο ανταγωνιστης Ραφαλ εκανε πιρουετες βομβαρδιζοντας στη Λιβυη...
    Manolis