Πλήρης Επιχειρησιακή Αξιοποίηση Του ΜΕΑ ''Πήγασος ΙΙ''

aviationlive | 12/08/2012 03:00:00 μ.μ. | 10 σχόλια

 Πλήρως επιχειρησιακό είναι το MEA "Πήγασος ΙΙ" της Πολεμικής Αεροπορίας, το αποτέλεσμα του ομολογουμένως μακρόχρονου ιστορικού δικαιώνει τα μέλη της ομάδας σχεδίασης και ανάπτυξης, αλλά και τις σχετικές επιλογές της ΠΑ.


 Στην άσκηση Ηνίοχος 2008 η εικόνα του "Πήγασος ΙΙ" έφτασε στα κέντρα επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ μέσω του δορυφόρου Hellas-Sat. Σε ένα τυπικό σενάριο, αποστολή του Ελληνικού ΜΕΑ θα είναι ο εντοπισμός κινούμενων στόχων με τη θερμική του κάμερα. Το στίγμα τους θα διαβιβαστεί μέσω του Hellas-Sat στο κέντρο επιχειρήσεων και από εκεί τα στοιχεία θα περάσουν στις JDAM ζεύγους F-16 που βρίσκεται σε CAP πάνω από τη Λήμνο.



        Ρεπορτάζ του Π. Πικραμένου για την εκπομπή με Αρετή και Τόλμη 25.10.09

 Το πρώτο πλήρες σύστημα «Πήγασος Ι» παραδόθηκε στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Άκτιου Πρέβεζας το 2002, όπου τον Ιανουάριο του 2003 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ιδρύθηκε το Σμήνος Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Τον Αύγουστο του 2005 ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του πρώτου «Πήγασος Ι» σε «Πήγασος ΙΙ», ενώ τον Δεκέμβριο του 2008 το ΣΜΕΑ/Φ αναβαθμίσθηκε επίσης σε πολεμική Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΜΜΕΑ/Φ), με χαρακτηριστικό κλήσης «Αχέρων». Από το 2009 βρίσκεται σε εξέλιξη η παραγωγή 12 αεροσκαφών με εμπλοκή του ΓΕΕΘΑ, λόγω της διακλαδικής αξιοποίησης του συστήματος. Για το μέλλον του συστήματος, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" γράφει : Κατα τη μυθολογία ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο μετέφερε τους κεραυνούς του Δία. Για την ΠΑ η χρήση του Πήγασου για τη ρίψη βλημάτων είναι το επόμενο βήμα!

Πηγή επιπλέον πληροφορίες εφ. ΤΑ ΝΕΑ 16.04.08

Category: , ,

10 σχόλια

  1. Ανώνυμος says:

    Οταν μας θελουμε και μας αφηνουν μεγαλουργουμαι...

  2. strategy says:

    Σου "κλέβω" το βίντεο! :-)

  3. Κατά την δεκαετία του 80 η ΕΑΒ με την συνεργασία της Northrop, προσπαθούσε να εξελίξει και ένα άλλο πρόγραμμα, το RPV TELAMON.

  4. Γνωρίζεις αν έμεινε στα χαρτιά ή όχι;

  5. Ανώνυμος says:

    Θυμάμαι πως το TELAMO ήταν αεριοθούμενο RPV και δεν προχώρησε γιατί η Π.Α το έκρινε ακριβό.
    Ήταν η αναγνωριστική εξέλιξη ενός αμερικανικού ιπτάμενου στόχου, το όνομα TELAMON πρέκυψε από το TELEVISION AIR MONITOR, TEL-(EVISION) A-(IR) MON-(ITOR), αυτό κάπως πως το λένε που δεν θυμάμαι. η λέξη που προκύπτει από τα αρχικά αλλων λέξεων.... Γιάννης

  6. Manolis says:

    To "RPV TELAMON" , δεν ηταν τιποτε περισσοτερο απο ενα ευχολογιο για τη μετατροπη του ηδη υπαρχοντος ιπταμενου στοχου/decoy BQM-74C Chukar III της Northrop. Φυσικα η ΕΑΒ , ασχετως του υψηλου κοστους ενος αεριωθούμενου οχηματος , δεν θα ηταν ευκολο να το προχωρησει -και κυριως να το μεταπουλησει- αφου το ιπταμενο οχημα ηταν πατεντα της Northrop. Αρα το κοστος θα εξαρτωταν απο τις διαθεσεις της. Επειδη το αεροχημα ηταν εως προσφατα σε παραγωγη, πιστευω οτι εαν μπορουσε να μετατραπει σε χρησιμοποιησιμο UAV, θα το ειχε κανει η Northrop.

  7. Manolis says:

    Εξαιρετικο ποστ για την πιστοποιηση αεροπλοιμοτητας του Πηγασος ΙΙ:
    http://limitofadvance.wordpress.com/2013/03/27/uav-male-%cf%80%ce%ae%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%bf%cf%82-%ce%b9%ce%b9-to-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%bc%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf/

  8. Σχετικά με το RPV TELAMON ( Television Area Monitor ) στην Defendory International 1986, ο τότε πρόεδρος της ΕΑΒ καθηγητής Παναγιώτης Φωτήλας παρουσίασε την συμφωνία συμπαραγωγής με την Northrop. To αερόχημα Telamon βασιζότανε στον ιπτάμενο στόχο Chucar III της Northrop καθώς και στο RPV NV-144 που ήταν εξέλιξη με βάση το Chucar III. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΕΑΒ, το Ελληνικό RPV Telamon θα παρείχε δυνατότητες απεικόνισης στόχων ( TV video ) σε πραγματικό χρόνο, εικόνες υψηλής διάκρισης που θα λαμβάνονταν από ειδική πανοραμική φωτογραφική μηχανή και θα απομνημονεύονταν για ανάλυση στο έδαφος. Η σχεδίαση περιλάμβανε Global Positioning Satellite System, ικανότητα προγραμματισμένης πτήσης πέρα από τον ορίζοντα. Επιπλέον θα μπορούσε να δίνει πληροφορίες για τις γεωγραφικές συντεταγμένες των στόχων σε πραγματικό χρόνο. Το Telamon θα είχε τη δυνατότητα να εκτοξεύεται από το έδαφος, τη θάλασσα ή τον αέρα. Η σχεδίαση ήταν ανοιχτής αρχιτεκτονικής δηλαδή επέτρεπε την μελλοντική προσθήκη περισσότερων ηλεκτρονικών συσκευών για αποστολές παρεμβολής και αντιμέτρων. Με ταχύτητα έως και 500 Knots και μέγιστη εμβέλεια 400 ναυτικών μιλλίων το σύστημα θα παρείχε ικανότητες απεικόνισης και επιτήρησης σε ευρεία ζώνη επιχειρήσεων με αξιοπιστία και υψηλό δείκτη επιβίωσης. Δεν προχώρησε λόγω κόστους καθώς και της μη ώριμης τεχνολογίας. Μιλάμε για το 1986.

  9. Ανώνυμος says:

    http://www.kranosgr.blogspot.gr/2014/01/blog-post_7993.html

    http://www.defence-point.gr/news/?p=35747

    Κάποια πράγματα μένουν κρυφά!!!