Δικλίδα Ασφαλείας Υπεύθυνη Της Συντριβής Του Πρωτότυπου ΑΝΚΑ (;)

aviationlive | 10/23/2012 09:08:00 μ.μ. | 0 σχόλια

Η TUSAS ( TAI ) σε έκθεση της που επικαλείται η εφημερίδα Zaman , θεωρεί πως η συντριβή του πρωτότυπου μη επανδρωμένου αεροσκάφους ANKA το περασμένο μήνα , οφείλεται σε σχεδιαστικό σφάλμα και συγκεκριμένα σε δικλίδα ασφαλείας που σκοπό είχε να προστατεύσει την τεχνολογία του UAV ώστε να μην πέσει σε εχθρικά χέρια.
(C) TAI


Σύμφωνα με ανώνυμες πηγές που επικαλείται η ZAMAN , χάθηκε η ζεύξη μεταξύ σταθμού εδάφους και UAV για πάνω από 20 δευτερόλεπτα με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η δικλίδα ασφαλείας και το ΑΝΚΑ να πραγματοποιήσει βουτιά προς το έδαφος για να καταστραφεί , όπως ακριβώς είχε σχεδιασθεί από τους μηχανικούς του προγράμματος.

Σημειώνεται πως οι δοκιμές αποδοχής είχαν ξεκινήσει στις 24 Σεπτεμβρίου παρουσία ανώτατων αξιωματικών του Τουρκικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων και τρεις ημέρες αργότερα το πρωτότυπο συνετρίβη. Σε περίπτωση που όλα έβαιναν καλώς, οι δοκιμές θα συνεχίζονταν βορειοανατολικά της επαρχίας Batman με το ANKA να διαδραματίζει ενεργό ρόλο εναντίων των Κούρδων αυτονομιστών συλλέγοντας πληροφορίες.

Στο μεταξύ στη τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας  SSİK παρουσία του πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν και του αρχηγού των ενόπλων δυνάμεων στρατηγού Necdet Özel , οι "αρχές" ομόφωνα συμφώνησαν στη περαιτέρω βελτίωση του ΑΝΚΑ με επανασχεδίασή του UAV και τη τοποθέτηση ισχυρότερου κινητήρα.Η βελτιωμένη έκδοση του , θα επιτυγχάνει ζεύξη με το σταθμό εδάφους μέσω δορυφόρου ενώ θα έχει τη δυνατότητα να φέρει οπλισμό.


Αν ισχύουν τα όσα αναφέρει (με απλοικό τρόπο) η Zaman , οι Τούρκοι μηχανικοί θέλησαν να αποφύγουν μια πιθανή αιχμαλωσία του ANKA.Μέχρι τώρα έχουν δεί το φώς της δημοσιότητας δύο περιπτώσεις "απαγωγής" UAV  , η πρώτη αφορά "το τέρας τoυ Κανταχάρ" ενώ η πιο πρόσφατη αφορά το UAV που πέταξε πάνω από το Ισραήλ , όπου σύμφωνα με το DEBKA προτού η αεροπορία προχωρήσει στη κατάρριψη του οι Ισραηλινοί προσπάθησαν να το θέσουν ύπο έλεγχο χωρίς να τα καταφέρουν.Πέρα όμως από τις "θεωρίες συνομοσίας" το ANKA μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011 είχε 3 βαριές προσγειώσεις (crash landings) ενώ μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό πως λόγω των υπέρβαρων αισθητήρων του δεν μπορούσε να "πιάσει" τις επιθυμητές επιδόσεις.

Category: , , ,

0 σχόλια