Τριγμούς προκάλεσε άρθρο της Γαλλόφωνης Ελβετικής εφημερίδας Le Matin που αφορούσε την αξιολόγηση του Gripen και δημοσιεύθηκε τη περασμένη Κυριακή.Ήδη έχει διαταχθεί και διεξάγεται έρευνα για να βρεθούν οι υπεύθυνοι των διαρροών.

Συγκεκριμένα η εφημερίδα αναφέρει στις13 Αυγούστου 2008 σε πτήση αξιολόγησης άγνωστο ίχνος πετά βόρεια των Άλπεων.Στην αεροπορική βάση στη Zion διθέσιο Gripen με τον Ελβετό δοκιμαστή πιλότο Peter Merz και στη πίσω θέση χειριστή της Saab απογειώνετε στις 15:32.Ο Γρύπας κατευθύνεται προς το άγνωστο αεροσκάφος σταθερά με 1.42 mach και στη μέση της απόστασης ανάβει προειδοποιητικό led και στο HUD εμφανίζετε ''Bing Fuel''.
 


  Το Gripen μετά βίας ήλθε σε επαφή με το F-18 που εξομοίωνε το εχθρικό αεροσκάφος χωρίς να καταφέρει να το αναχαιτίσει και αναγκάστηκε να προσγειωθεί στην αεροπορική βάση Emmen.Στο έδαφος ο αρχηγός της Ελβετικής π.α. Markus Gygax μαθαίνει το αποτέλεσμα εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια του.Σε τέσσερα από τα 26 σενάρια αξιολόγησης ο Γρύπας προσγειώθηκε με το δείκτη καυσίμου να βρίσκεται χαμηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο ασφαλείας.

    Ο υπουργός άμυνας δήλωσε πως η χώρα του δεν θα προμηθευτεί το C/D που αξιολογήθηκε αλλά την βελτιωμένη έκδοση του Gripen,το E/F το οποίο έχει ισχυρότερο κινητήρα κατά 33%,νέα avionic,μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο οπλικού φορτίου και 46% περισσότερο εσωτερικό καύσιμο.Οι Ελβετοί έχουν ζητήσει βελτιώσεις και μετατροπές σε 98 σημεία, παρ'όλαυτά σύμφωνα με αναφορές της αεροπορίας που είδαν το φως της δημοσιότητας,ακόμη και αν γίνουν οι επιθυμητές αλλαγές το αεροσκάφος δεν θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της Armasuisse.

@


 2-4 Μαΐου 2012  κλιμάκιο χειριστών της Ελβετικής π.α. μετέβη στη Σουηδία στις εγκαταστάσεις της SAAB στο Linköping για να πετάξουν με το Gripen E/F.

 Δελτίο τύπου της Saab : Τα σενάρια των πτήσεων αφορούσαν  αποστολές αέρος αέρος και το αεροσκάφος ανάλογα με τις απαιτήσεις της αποστολές έφερε συνδυασμό από Iris-T,Amraam και Meteor.Ένα από τα σενάρια περιελάμβανε QRA (Quick Reaction Alert) ξεκίνησε με scramble για την αναχαίτιση στόχου που πετούσε σε μεγάλο ύψος με υπερηχητική ταχύτητα.Εκεί δοκιμάστηκε ο κινητήρας του Gripen σε όλο το φάκελο πτήσης του και σύμφωνα με δηλώσεις των Ελβετών έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα.



 Εφημερίδα Le Matin : Στις δοκιμαστικές πτήσεις στο Linköping οι Ελβετοί θέλησαν να δοκιμάσουν στη πράξη την εμβέλεια του E/F και τα βελτιωμένα αποθέματα καυσίμου αλλά συνάντησαν την άρνηση από τους  ανθρώπους της Saab.Επίσης ο νεός Γρύπας,δεν κατάφερε να πετάξει με ταχύτητα μεγαλύτερη των 1.34 mach καθώς οι αεραγωγοί δεν έχουν επανασχεδιασθεί επίσης ο δοκιμαστής πιλότος της Armasuisse Bernhard Berset εντόπισε και άλλους περιορισμούς στο αεροσκάφος ενώ οι Amraam και Iris-Τ δεν έχουν πλήρως πιστοποιηθεί.

 Καταλήγοντας η εφημερίδα αναφέρει πως η αποστολή στο Linköping σκοπό είχε να χρησιμοποιηθεί από τα media παρά για τη πραγματοποίηση δοκιμαστικών πτήσεων,χαρακτηριστικά αναφέρει πως η τέταρτη πτήση θυσιάστηκε για να τραβηχτούν φωτογραφίες καθώς το αποτέλεσμα από τις προηγούμενες δεν ικανοποιούσε.
 



Πηγή





 Με συνοπτικές διαδικασίες ο νέος υπουργός άμυνας Φράγκος Φραγκούλης ''έκοψε'' οποιαδήποτε πιθανότητα να αναλάβει τουρκική εταιρεία την πυρόσβεση.Σε επικοινωνία του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφάλειας και ζήτησε να αποκλειστεί οποιαδήποτε δυνατότητα να πετάξουν ελικόπτερα τουρκικών συμφερόντων πάνω από την Ελλάδα.

@
 Στο διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχτηκε κατατέθηκαν συνολικά 8 προσφορές, από τις οποίες οι 3 έχουν "τουρκικό" χρώμα και άρωμα. Οι δύο ήταν θα λέγαμε αμιγώς τουρκικής εταιρικής προέλευσης και σύνθεσης, ενώ η τρίτη αφορά σ' ένα κονσόρτσιουμ από λευκορωσικές και ρουμανικές εταιρείες, οι οποίες ωστόσο "πρακτορεύονται" από τουρκική αντιπροσωπεία.

Πηγή
    Την είσοδο σε υπηρεσία τριών Saeqeh ανακοίνωσε ο υπουργός άμυνας του Ιράν στρατηγός Ahmad Vahidi.Σήμερα οι δυνατότητες του μαχητικού εξαντλούνται εναντίων στόχων εδάφους με συμβατικά όπλα παρόλα αυτά σύμφωνα με δηλώσεις του Vahidi ήδη σχεδιάζεται νέα έκδοση του Saeqeh η οποία θα φέρει νέο ραντάρ και ''έξυπνα'' όπλα.



Οι τελευταίοι ΧΟΣ της RAF(C)RAF


   H Βασιλική Αεροπορία αποχαιρετά το θεσμό των Χειριστών Οπλικών Συστημάτων με τη τελευταία σειρά να αποτελείται από μόλις δύο υποψήφιους καθώς τα Tornado GR4 θα αντικατασταθούν σταδιακά ως το 2020 από μονοθέσια Eurofighter και F-35.

   

Πηγή
 Αιχμηρή ήταν η Αμερικανική Αεροπορία κατά του μαχητικού F-35B STOVL. Σε μελέτη που συνέταξε, συμπεραίνει ότι το αεροσκάφος δεν μπορεί να εκτελέσει επαρκείς εξόδους για να καλύψει τις ανάγκες. Για το λόγο αυτό, δεν πρόκειται να υπάρξει αντικατάσταση του Α-10 Fairchild με το F-35B.

  Όπως δήλωσε ο Αρχηγός της USAF, Πτέραρχος Νόρτον Σουόρτζ, , «το F-35B είναι καλό για την υποστήριξη των χερσαίων δυνάμεων των Πεζοναυτών, σε απομακρυσμένες περιοχές, αλά λά σε ένα τέτοιο σενάριο δεν απαιτεί υψηλός ρυθμός εξόδων».

(C)LM


 Η Αεροπορία και το Ναυτικό, απαιτούν αεροσκάφος που θα καλύπτει υψηλούς ρυθμούς εξόδων, συμπλήρωσε. Ολοκλήρωσε λέγοντας ότι το F-35B είναι ένα ενδιαφέρον αεροσκάφος, αλλά δεδομένου ότι η USAF κάποια στιγμή το είχε θεωρήσει ως πιθανό αντικαταστάτη του Α-10 και λόγω της οικονομικής κατάστασης και της ανάγκης για υψηλό ρυθμό εξόδων, δεν θα το αγοράσει τελικά.

 Το επιχείρημα του Αρχηγού της USAF αντέκρουσε ο Αντιστράτηγος ε.α. Τζορτζ Τράουτμαν, τέως υπαρχηγός αεροπορικών δυνάμεων του Σώματος Πεζοναυτών. Δήλωσε πως το F-35B έχει σχεδιαστεί για τέσσερις εξόδους την ημέρα, την στιγμή που οι άλλες δύο εκδόσεις είναι σχεδιασμένες για τρεις. Οπότε, σύμφωνα με το συμπέρασμά του, οι αντιρρήσεις της Αεροπορίας ότι το αεροσκάφος δεν θα μπορέσει να υποστηρίξει υψηλής εντάσεως επιχειρήσεις υποκρύπτει κάτι άλλο.

Πηγή
 Στις αρχές του έτους τροποποιήθηκε η υπάρχουσα σύμβαση της προμήθειας των Ef-2000 με σκοπό να εισάγει μετατροπές στο αεροσκάφος για μελλοντική προσθήκη ραντάρ AESA και δεξαμενών CFT.


 Η Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας έχει ήδη παραλάβει 24 Typhoon τα οποία επιχειρούν από την αεροπορική βάση Taif ,στα άμεσα σχέδια του Βασιλείου είναι η προμήθεια και πιστοποίηση ατρακτιδίου στοχοποίησης (Sniper ή Damocles) και κατευθυνόμενων βομβών.Οι παραδόσεις των υπόλοιπων 48 Tranche-2 αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2017 με ρυθμό 8-10 αεροσκαφών ανά έτος.



Ο αρχηγός σχηματισμού ενημερώνει το πύργο ελέγχου για ''περιστατικό'' και ζητά άδεια να κατέλθει άμεσα στα 18.000 πόδια για να αντιμετωπίσει τη κατάσταση.Το παραπάνω ηχητικό απόσπασμα κατέγραψε spotter με radio scanner.

    Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις,η αεροπορία εξέδωσε οδηγία σύμφωνα με την οποία οι πτήσεις θα γίνονται κοντά σε αεροδρόμια έτσι ώστε αν κάποιος χειριστής εμφανίσει συμπτώματα υποξίας να έχει τη δυνατότητα να προσγειωθεί άμεσα.Από το περασμένο Σεπτέμβρη έχουν εμφανιστεί 11 περιστατικά υποξίας.





Πηγή


(C)LM




Βίντεο από άσκηση -scramble- ετοιμότητας που δόθηκε στα F-4 ICE της 71 Richthofen όταν φρουρούσαν τους ουρανούς της Βαλτικής.

 Με επίσημο ανακοινωθέν τους, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοίνωσαν ότι την Δευτέρα στον εναέριο χώρο της Κύπρου αεροπλάνο της πολεμικής αεροπορίας του Ισραήλ, πέταξε πάνω από το ψευδοκράτος.Από τις 11.05 ως 12.49 πετούσε μεταξύ ελεύθερης Κύπρου και κατεχόμενων.Στις 12:43 δόθηκε scramble και από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ στις 12:43 απογειώθηκαν 2 F-16.

 Πηγή








Ουκρανικό Su-27 με ψηφιακή παραλλαγή.Πανέμορφο...
Εχθές (16.05.12) πραγματοποίησε τη παρθενική του πτήση το δεύτερο J-20.


Οι τίγρεις της 335 Μοίρας στον αέρα με τους tigers της 494 Fighter Squadron.

14.05.12 ,F-16 Block 52+ADV 335M και F-15E 494th FS (C)Tono Fernandez

14.05.12 F-16 Block 52+ADV 335M και F-15E 494th FS (C)Tono Fernandez
Πληροφορίες για τους συμμετέχοντες και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σειράς 12-3 μπορείτε να διαβάσετε εδώ.Περισσότερες φωτογραφίες από την άσκηση θα βρείτε εδώ.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Tono Fernandez από το Albacete της Ισπανίας για τις όμορφες φωτογραφίες που μας στέλνει...

Bonus
TLP 2012-3 EdA F-18 y HAF F-16
Σε πρώτο πλάνο Ισπανική σφήκα και στο φόντο σχηματισμός Ελληνικών F-16 52 ADV (C)Tono Fernandez

(C)Tono Fernandez




Δείτε επίσης : 

Τα ''Ouzo'' Επιστρέφουν Στο TLP

Η 335 Στο TLP 2012-3 

Οι Τίγρεις Του TLP

H εθνοφρουρά των ΗΠΑ αξιολογεί και δοκιμάζει για πάνω από ένα χρόνο το συνδυασμό F-15C με το ατρακτίδιο Sniper σε αποστολές αέρος.Στα Eagle της εθνοφρουράς δίνεται συχνά scramble για να συνοδεύσουν πολιτικά αεροσκάφη είτε για να αναγνωρίσουν ίχνη που πετούν σε δεσμευμένες-απαγορευμένες περιοχές.Με τη πιστοποίηση του ατρακτίδιου στα "C" ο χειριστής του μαχητικού θα μπορεί να αποκτά οπτική επαφή με τον ''στόχο'' από μεγαλύτερη απόσταση και να τον παρακολουθεί.

Το Sniper βρίσκεται σε ήδη σε χρήση με την USAF και χρησιμοποιείται σε αποστολές κατά στόχων εδάφους από A-10,F-16 και F-15E παρόλα αυτά η τελευταία έκδοση του ατρακτίδιου έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης στόχων στον αέρα,όπως αναφέρει της ο στέλεχος της LM μπορείς να αναγνωρίσεις το τύπο του αεροσκάφους και πιθανότατα το σειριακό αριθμό του.

Οι μηχανικοί για την πιστοποίηση του Sniper δεν ακολούθησαν την παραδοσιακή οδό γράφοντας κώδικα αλλά δανείστηκαν ηλεκτρονικά από το ''E'' και ανέπτυξαν hardware που επιτρέπει την επικοινωνία ατρακτιδίου υπολογιστή.Το συνολικό κόστος της μετατροπής ανά αεροσκάφος ανέρχεται στα 75.000$.Το 1/3 του κόστους αφορά την διεπαφή αεροσκάφους - ατρακτιδίου και τα υπόλοιπα 50k στην οθόνη 8X10 inch  που τοποθετείτε στο πιλοτήριο και προβάλει τα ίχνη.Οι δοκιμές αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2013.




(C)USAF


Πηγή
@
 Με ανακοίνωσή δια του εκπροσώπου της, ειδικού σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, Michael Mann η ΕΕ γνωστοποίησε πως κατάφερε τα πρώτα χτυπήματα σε Σομαλούς πειρατές με μαχητικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, πλήττοντας παράκτιες βάσεις τους, στη Σομαλία. 
 Από τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα τα ελικόπτερα πέταξαν κατά μήκος της ακτογραμμής της Σομαλίας χτυπώντας πλοιάρια που χρησιμοποιoύνται από τους πειρατές ενώ δεν υπήρξαν νεκροί και τραυματίες από την επιδρομή.

 Πηγή
Από το twitter Tου Α/ΓΕΕΘΑ διαβάζουμε:

 Συγχαρητήρια στη Δύναμη Άμεσης Αντίδρασης της ΠΑ για τη απόλυτα επιτυχή εκτέλεση της πρωινής αιφνιδιαστικής άσκησης. Μας κάνατε υπερήφανους. 



 Πηγή

 Αιφνιδιαστική άσκηση της αεροπορικής Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης διέταξε σήμερα στις 08:20 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Μιχαήλ Κωσταράκος προκειμένου να διαπιστωθεί το επίπεδο ετοιμότητας του αεροπορικού σκέλους της «Δύναμης Δ», που από τον καιρό της ειρήνης υπάγεται υπό τον άμεσο επιχειρησιακό έλεγχό του.

 Συνολικά 24 μαχητικά αεροσκάφη διαφόρων τύπων (F-16, Mirage-2000, F-4, Α-7) απογειώθηκαν σε χρόνο μικρότερο του προβλεπομένου από τις κύριες αεροπορικές βάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας ενώ ιπτάμενο ραντάρ EMB-145H της 380 Μοίρας ΑΣΕΠΕ ανέλαβε τον γενικό τακτικό έλεγχο των αεροσκαφών στον αέρα που είχαν ως αποστολή την προσβολή στόχων επιφανείας που έπλεαν στη ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Λέρου. 

Την όλη άσκηση παρακολουθούσε από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ, ο ίδιος ο Αρχηγός με τους Επιτελείς του. Η σημερινή αιφνιδιαστική άσκηση ετοιμότητας θεωρείται μήνυμα στην αυξημένη τουρκική αεροναυτική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών στο Αιγαίο που επιβεβαιώνει παράλληλα ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις παραμένουν πλήρως ετοιμοπόλεμες ακόμη και σε περίοδο πολιτικής ακυβερνησίας.

Strategy Reports 
    Την Κυριακή 24 Ιουνίου, το Red Bull Flugtag, ο διαγωνισμός αυτοσχέδιων πτήσεων, επιστρέφει στην Αθήνα, στην Πλατεία Νερού στον Ολυμπιακό Πόλο Φαλήρου, μετά από την επιτυχημένη του πορεία ανά τον κόσμο και την ανατρεπτική του στάση στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά το 2005! Επίδοξοι «πιλότοι» από κάθε γωνιά της Ελλάδας ετοιμάζονται πυρετωδώς για μια διαφορετική «ημέρα πτήσης».




(C)HAF

 Τη Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Αντώνιος Τσαντηράκης, υποδέχθηκε στο ΓΕΑ, τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας της Βουλγαρίας, Υποπτέραρχο, Konstantin Popov. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η εξέταση της δυνατότητας παροχής εκπαίδευσης σε στελέχη της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας.




Πηγή
Το σύστημα απεικόνισης επί κάσκας (HMD) και το ηλεκτροοπτικό σύστημα AN/AAQ-37 ήταν δύο από τις ''πολυδιαφημισμένες'' καινοτομίες που θα ενσωμάτωνε το JSF.Παρόλα αυτά κανένα από τα δύο δεν λειτουργούσε σύμφωνα με τις προδιαγραφές.Η κάσκα υπέφερε από καθυστέρηση (latency) και παραµόρφωση (Jitter) ενώ η ''περιφεριακή όραση'' από τους αισθητήρες AN/AAQ-37 δεν προσέφερε ικανοποιητική ευκρίνεια και νυχτερινή όραση.

Το σύστημα παρουσίασε τέτοιες αποκλίσεις από τις αρχικές προδιαγραφές ώστε η Locheed Martin το 2011 επέλεξε εναλλακτική κάσκα από την BAE η οποία ήταν ''λιγότερο'' προηγμένη και δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει χρήση των αισθητήρων του DAS.

Ο program manager του F-35 David Venlet σε ακρόαση του από γερουσιαστές δήλωσε πως έχουν βρεθεί πιθανές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του HMD και του DAS και πως εντός του 2013 θα γίνουν οι δοκιμές.









@wiki


Πηγή
Διέλευση πάνω από τη πίστα της 126 Σ.Μ. και άφεση καπνό στα χρώματα της γαλανόλευκης(C)Σύλλογος Στατικού Μοντελισμού Ηρακλείου

    Το ακροβατικό σμήνος Red Arrows,χρησιμοποίησε ξανά σαν ενδιάμεσο σταθμό ανεφοδιασμού το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης.Οι Reds βρίσκονταν στη Κύπρο από το Μάρτιο όπου πραγματοποίησαν  δίμηνη εκπαίδευση ''SpringHawk''.



 Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στο forum του Συλλόγου Στατικού Μοντελισμού Ηρακλείου.
 Η απόφαση της Βρετανίας να προμηθευτεί το F-35B αντί του C θα περιορίσει τη συνεργασία της ναυτικής αεροπορίας των δύο χωρών σύμφωνα με δηλώσεις του Bernard Valero εκπρόσωπου τύπου του Γαλλικού υπουργείου εξωτερικών.


(C)USN
 Με την απόφαση των Βρετανών στο μέλλον τα Γαλλικά Rafale δεν θα μπορούν να επιχειρούν από Βρετανικά αεροπλανοφόρα καθώς δεν θα υπάρχει η αναγκαία υποδομή.

 Σε περίπτωση που η Βρετανία παρέμενε στο ''C'' το κόστος των μετατροπών που θα χρειαζόταν το HMS Prince of Wales (επανασχεδίαση,προσθήκη καταπέλτη και καλωδίων ανάσχεσης) θα ανέρχονταν στα 3.2 δίς $ ποσό διπλάσιο από αυτό που απαιτείται για την φιλοξενία των ''Β''.  

Πηγή

      Στο εθνικό περίπτερο που διοργανώθηκε με την υποστήριξη της ΓΔΑΕ - Υπ.Άμ. για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στην Έκθεση Άμυνας & Ασφάλειας SOFEX συμμετέχει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.

     Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το περίπτερο της ΕΑΒ επισκέφθηκε η Αυτού Εξοχότητα ο Βασιλιάς της Ιορδανίας Abdullah II όπου είχε συνομιλία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Τάσο Φιλιππάκο. 

     Παράλληλα, ο Φιλιππάκος και ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικού της ΕΑΒ Νίκος Βασιλόπουλος είχαν συναντήσεις με την Αυτού Εξοχότητα τον Πρίγκιπα Faisal, τον Πρίγκιπα Hamzah, επικεφαλής της Ιορδανικής Αστυνομίας, και τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας της Ιορδανίας Υποπτέραρχο Malek Al-Habashneh κατά τις οποίες ανέδειξαν τις δραστηριότητες και ικανότητες της ΕΑΒ και συζήτησαν συγκεκριμένα πεδία μελλοντικής συνεργασίας.

   Το ανατεθέν έργο αγγίζει τα 830 εκ. ευρώ εκ των οποίων τα € 464 εκ. (ποσοστό 56%) αφορούν την αγορά του εξωτερικού.Η στρατηγική επικέντρωση στην εξωστρέφεια είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων προς το εξωτερικό κατά 31% το 2010 σε σχέση με το 2009 ενώ το 2011 σημειώνεται περαιτέρω αύξηση κατά 14%.

(C)ΕΑΒ


   Πονοκέφαλο στους επιτελείς του Ισπανικού Ναυτικού προκαλούν οι δραστικές περικοπές στον αμυντικό προυπολογισμό της χώρας στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων για τη μείωση του δημοσίου χρέους. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας El Pais, το Ισπανικό Ναυτικό εξετάζει τον διοικητικό παροπλισμό του αεροπλανοφόρου PRINCIPE DE ASTURIAS (R11)καθώς αδυνατεί να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής λόγω υψηλού κόστους, για την διατήρηση του μοναδικού αεροπλανοφόρου σε επιχειρησιακή κατάσταση απαιτείται κατ΄έτος δαπάνη ύψους €30 εκατ. ενώ η προγραμματισμένη για το 2013 εφαρμογή προγράμματος εκσυγχρονισμού κοστίζει €400 εκατ. όταν ο συνολικός προυπολογισμός του Ισπανικού Ναυτικού για το 2012 ανέρχεται σε €903 εκατ.

@
   Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι για τον προσωρινό(;) παροπλισμό του PRINCIPE DE ASTURIAS θα απαιτηθεί λήψη αποφάσεων σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο λόγω υψηλού συμβολισμού ενώ σε μια προσπάθεια να προκαταλάβει αντιδράσεις, σημειώνει ότι και η Μ. Βρετανία παραμένει χωρίς αεροπλανοφόρα αυτή την περίοδο.

Strategy Report



Από την εκπομπή με Αρετή και Τόλμη