Την εντυπωσιακή άφεση θερμοβολίδων από επιθετικό ελικόπτερο AH-64A Peten κατέγραψε με το φακό του ο φωτογράφος David Daniel. Από την καθιερωμένη πτητική επίδειξη στο πλαίσιο της τελετής αποφοίτησης των νέων ιπταμένων.


Σύμφωνα με ανάρτηση του IHS Jane's οι συνομιλίες Ισπανίας Αργεντινής για την πώληση 15 αεροσκαφών Mirage F1M έχουν παγώσει με πιθανότητα να διακοπούν οριστικά. Αξιωματικοί της FAA εξετάζουν και άλλες επιλογές όπως τα F-2000 που μόλις αποσύρθηκαν από την FAB, KFIR Block 60 και Mirage F1CR... Αρκετοί οι μνηστήρες, οπότε η Αργεντινή μάλλον παίζει το χαρτί των εναλλακτικών επιλογών.

Mirage F2000


Το τελευταίο αντίο στα Phantom της Luftwaffe όπως το κατέγραψε ο κινηματογραφιστής Vincent Kok.

DSC02002


Ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισµό προκήρυξε η Υπηρεσία Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας για την εκποίηση 11 ψεκαστικών αεροσκαφών Ag-Cat, 13 εφεδρικών κινητήρων Pratt & Whitney R-1340-A1 καθώς και του αποθέµατος των ανταλλακτικών τους, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 1.586.106,91 εκάτ. $.







Τα G.164 A/G παρελήφθησαν στα μέσα της δεκαετίας του '70, εντάχθηκαν στη δύναμη της 359 ΜΑΕΔΥ και χρησιμοποιήθηκαν σε αποστολές  αεροψεκασμού και αεροπυρόσβεσης. Ο τύπος αποσύρθηκε το 2011 λόγω παλαιότητας οπότε και η ΠΑ αποφάσισε την εκποίηση τους. Όπως αναφέρει ο Λεωνίδας Μπλαβέρης στην εφημερίδα "Παραπολιτικά" τα χρήματα από την εκποίησή τους αυτή θα πάνε για αποπληρωμή του χρέους της χώρας.


(C) NRK
F-16AΜ της RNoAF πραγματοποίησε βαριά προσγείωση όταν για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία το αεροσκάφος έχασε τον ρινιαίο τροχό κατά τη διάρκεια άσκησης touch n go.

(C) NRK

(C) NRK
edit Aviationlive (C) ROKAF

18 F-4E Phantom της 17ης Πτερυγας της ROKAF τροχοδρόμησαν ταυτόχρονα. Σκοπός της άσκησης, να επιβεβαίωσει την ικανότητα του προσωπικού να επιχειρεί στο έδαφος υπο συνθήκες πραγματικών επιχειρήσεων. Αντίστοιχες ασκήσεις έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν με60 F-16 και 70 F-15.

Πηγή


Τα ινδικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι η κυβέρνηση της χώρας έδωσε οριστικό τέλος στην προμήθεια των 12 AW101 διαμόρφωσης VIP εξαιτίας του σκανδάλου που ξέσπασε με τη δωροδοκία κρατικών αξιωματούχων.
Το συμβόλαιο ύψους 770 εκατομμυρίων δολαρίων, είχε υπογραφεί το 2010 (C) Augusta-Westland

Η εταιρία που έχει ήδη παραδώσει τρία από τα 12 ελικόπτερα, αναφέρει ότι δεν έχει λάβει ουδεμία επίσημη ενημέρωση από την ινδική κυβέρνηση. Οι "μίζες" για τις οποίες κατηγορείται, φέρεται μετά από έρευνα Ιταλών εισαγγελέων να έχουν ανέλθει στο ποσό των 68 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πληροφορίες αναφέρουν, ότι η ινδική πλευρά θα προσφύγει στη διεθνή διαιτησία για τη λύση της σύμβασης αν και εντύπωση προκαλεί η πληροφορία, ότι η Ινδία αποφάσισε να μη βάλει την εταιρία σε μαύρη λίστα, άρα ίσως ένα "παράθυρο" να παραμένει ανοιχτό ακόμη…

Η τσεχική κυβέρνηση ενέκρινε την πώληση 28 αεροσκαφών L-159 Alca στην αμερικανική εταιρεία Draken International, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας Vlastimil Picek σε δημοσιογράφους. Τέσσερα από τα αεροσκάφη αυτά θα χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά. Η σύμβαση θα υπογραφεί αυτό το μήνα και οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2014. το συνολικό κόστος της προμήθειας θα αγγίξει τις 434 κορώνες Τσεχίας, που αντιστοιχεί σε περίπου 21 εκατ. $.

Η Draken int. που διαθέτει το μεγαλύτερο ιδιωτικό στόλο μαχητικών αεροσκαφών παγκοσμίως, προσφέρει υπηρεσίες εχθρικής απεικόνισης.

Η Τσεχική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 72 αεροσκάφη L-159, από τα οποία χρειάζεται μόλις το 1/3υ. Από τα πλεονάζοντα, 28 θα πωληθούν στο Ιράκ.




Tα σήματα της Π.Α. όπως σχεδιάστηκαν και φορέθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Το e-book μπορείτε να το διαβάσετε στη σελίδα airforce.gr.
Μια σειρά φωτογραφιών από την επίσκεψη του στην 117 Πτέρυγα Μάχης ανέβασε ο φωτογράφος Kevin Jackson (Air Power Images).



F-4E-nighttaxi-HAF-0512

F-4E-EOR-HAF-0512

F-4E-71743-HAF-0512

F-4E-01520b-HAF-0512

F-4E-01525-HAF-0512

F-4E-01520-HAF-0512

F-4E-01520a-HAF-0512

F-4E-01507-HAF-0512

F-4E-01501-HAF-0512

Ένα Quiz στο πνεύμα των ημερών. Αν μπορείς να αναγνωρίσεις το αεροπλάνο που μετέφερε τον Άγιο Βασίλη απάντησε στο Blog μέχρι Κυριακή βράδυ...

Καλή χρονιά σε όλους τους φίλους του ιστολόγιου με υγεία και λιγότερες δυσκολίες για 2014.

Πιστό και φέτος στις παραδόσεις το 2ο ΤΕΑΣ... H φωτογραφία όπως και η σύνθεση επί του ΑΒ-205 (sn 660) ανήκει στο Δ. Σαμπάνη.


(C) TIP
Η ανάγκη για την δημιουργία ενός διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου στο Ισραήλ όπου θα πραγματοποιούνται μεγάλης κλίμακας ασκήσεις, προέκυψε μετά τον αποκλεισμό της ΗΗΑ (Heyl Ha Avir) από την άσκηση Anatolian Eagle οπότε και η Ισραηλινή αεροπορία βρέθηκε σε αναζήτηση νέου πεδίου ασκήσεων και αξιόλογου "αντιπάλου" με πρόσβαση σε ΝΑΤΟικές διαδικασίες και πρότυπα.

F-15E της USAFE με ατρακτίδιο ναυτιλίας AN/AAQ-13 και ατρακτίδιο κατάδειξης Sniper
Μεταξύ 2010 και 2012 οι Ισραηλινοί επιδίωξαν και προχώρησαν σε σειρά συνεκπαιδεύσεων με την Ιταλική αεροπορία (Ovda Range 2010 & Desert Dusk), την Πολωνική αεροπορία (Desert Hawk) και την ΠΑ (Burning Bush) όπου πραγματοποιήθηκαν μετασταθμεύσεις αεροσκαφών στην αεροπορική βάση Ovda. Ταυτόχρονα η HHA με βάση την εμπειρία της από τη συμμετοχή σε ασκήσεις όπως την Red Flag, την Maple Flag και την Anatolian Eagle προχώρησε στην ενίσχυση των υποδομών της αεροπορικής βάσης και του εκπαιδευτικoύ κέντρου που εξελισσόταν σε "διεθνές". Πραγματοποιήθηκαν δύο ασκήσεις, μία τον Ιανουάριο  με τη συμμετοχή 100 αεροσκαφών της ΗΗΑ και μια στις αρχές Νοεμβρίου για να ακολουθήσει η Blue Flag...


...που διεξήχθη μεταξύ 24 και 28 Νοεμβρίου. Ήταν η μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση  με διεθνείς συμμετοχές, που έχει πραγματοποιήθηκε ποτέ στο Ισραήλ. Η εμπλοκή των περίπου 1000 ατόμων είναι ενδεικτική της βαρύτητας που δόθηκε στη Blue Flag.

H αποστολή της AMI στη καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία
Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης, η "Κόκκινη" χώρα κατέλαβε έδαφος της "Μπλέ" χώρας, με αφορμή αυτή την επιθετική ενέργεια συγκροτήθηκε μια πολυεθνική δύναμη. Την μπλε ομάδα/φίλιες δυνάμεις αποτελούσαν οι συμμετέχοντες κατά τα πρότυπα της άσκησης "Red Flag", ενώ στη δύναμη της κόκκινης ομάδας εντάχθηκαν αεροσκάφη από μοίρες εχθρικής απεικόνισης.

Tornado ECR της ΑΜΙ

Οι μπλε δυνάμεις : η Ελλάδα με 4 F-16C/D Block 52+ της 340 Μοίρας "Αλεπού" (S/N 519, 526, 538 και το διθέσιο 603) και κλιμάκιο 45 ατόμων, η Ιταλία με 4(;)  Tornado ECR της 155° Gruppo ETS "Pantere Nere", 4 ΑΜΧ της 51° Stormo "Ferruccio Serafini" και κλιμάκιο 145 ατόμων, οι ΗΠΑ με 8 F-15E Strike Eagle της 492 Fighter Squadron και κλιμάκιο 170 ατόμων. Το Ισραήλ διέθεσε στη μπλε ομάδα περισσότερα από 60 αεροσκάφη από πέντε μοίρες, συγκεκριμένα συμμετείχαν η 110 Tayset "Knights of the North" & η 117 Tayset "The First Jet Squadron" που επιχειρούν με F-16C Block 30 Barak, η 119 Tayset "Bat", η 201 Tayset "The One"και η 107 Tayset "Knights of the Orange Tail" που επιχειρούν με F-16I Sufa. Δυστυχώς η αεροπορία της Πολωνίας λόγω οικονομικών περικοπών αναγκάστηκε να ακυρώσει την συμμετοχή της.

F-16A Block10 της μοίρας εξομοίωσης εχθρικής απεικόνισης με παρεμβολέα AN/ALQ-7

Οι κόκκινοι : η 133 Tayset "Knights of the Twin Tail" που πετά με F-15A/B/D Baz και η μοίρα aggressor της ΗΗΑ, η 115 Tayeset "Flying Dragon" που επιχειρεί με μαχητικά αεροσκάφη F-16A Netz, επιθετικά ελικόπτερα AH-1F Tsefa και έχει στη διάθεση της...






 ...το σμήνος ESAD (Enemy Simulation & Aerial Defense) που εξομοίωνει επίγειες απειλές/στόχους, όπως πυραύλους εδάφους - αέρος.
 


Θετικά ήταν τα σχόλια των χειριστών για τις περιοχές πτήσεων. Οι διοργανωτές είχαν στη διάθεση τους τα 2/3 του εναέριου χώρου του Ισραήλ καθώς δεσμευόταν μια περιοχή από το Tel Aviv έως την Eilat, δημιουργώντας έτσι τον απαραίτητο "χώρο" και της κατάλληλες συνθήκες εκπαίδευσης για τα 50-60 αεροσκάφη που βρίσκονταν ταυτόχρονα στον αέρα. Παράλληλα στην έρημο Negev, λόγω της μη ύπαρξης κατοικημένων περιοχών και φυσικών εμποδίων ελάχιστοι ήταν οι περιορισμοί (λ.χ. σε χαμηλές πτήσεις ή υπερηχητικές πτήσεις) σε αντίθεση με ότι συμβαίνει Ευρώπη. Επίσης, λόγω της εγγύτητας του πεδίου ασκήσεων/βολής με την αεροπορική βάση Ovda δεν απαιτούνταν ιδιαίτερος χρόνος μετάβασης σε αυτό.

F-16D Block 52+, F-15E, F-15A, Tornado ECR, AMX και F-16A, πάνω από την έρημο Negev

18.11 - 21.11 : Την πρώτη εβδομάδα οι συμμετέχουσες αποστολές προετοιμάστηκαν ξεχωριστά υπό Ισραηλινή καθοδήγηση για την άσκηση που θα ακολουθούσε. Πραγματοποιήθηκαν πτήσεις εξοικείωσης με το πεδίο βολής, τις περιοχές πτήσεων, τα εναλλακτικά αεροδρόμια και ακολούθησαν πτήσεις εναντίων των "κόκκινων".

Εντύπωση προκάλεσε η παρουσία στη "press day" των πρεσβευτών των ΗΠΑ Daniel Sapiro, της Ελλάδας Σπύρου Λαμπρίδη και της Ιταλίας Francesco Maria Talo

26.11 : Η αεροπορική βάση άνοιξε τις πύλες της και υποδέχθηκε δεκάδες δημοσιογράφους, παρατηρητές, διπλωμάτες, στρατιωτικούς ακόλουθους και εκπροσώπους από 22 χώρες οι οποίοι παρακολούθησαν από κοντά μέρος της άσκησης και συνομίλησαν με τους χειριστές.


Την 340Μ "Αλεπού", εκπροσώπησε στη press day ο Επισμηναγός Χ. Εσκιόγλου που είχε ψηφισθεί σε τρεις εκπαιδευτικές σειρές του TLP ως ο καλύτερος εκπαιδευτής.



24.11 - 28.11 : Την δεύτερη εβδομάδα ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος της Blue Flag, καθημερινά 50-60 αεροσκάφη βρίσκονταν ταυτόχρονα στον αέρα. Η μπλε ομάδα πραγματοποιούσε δύο εξόδους την ημέρα, μία το πρωί και μία το απόγευμα, εξομοιώνοντας περίοδο πραγματικών αεροπορικών επιχειρήσεων.



Μια τυπική αποστολή περιελάμβανε επιχειρήσεις σε μια προκαθορισμένη περιοχή στη "κόκκινη χώρα", με την εξουδετέρωση των aggressor, καταστολή της εχθρικής αεράμυνας, εξασφάλιση εναέριας υπεροχής και καταστροφή  των στόχων που περιελάμβαναν από αεροπορικές βάσεις, έως σημεία αποθήκευσης ρουκετών ή σημείων εκτόξευσης πυραύλων που βρίσκονταν εντός κατοικημένων περιοχών.

Απογείωση F-16I Sufa και στο βάθος Barak
Αρχικά οι "επιτελείς" είχαν στη διάθεση τους ακριβείς πληροφορίες για τις απειλές και τους στόχους,  καθώς η άσκηση εξελισσόταν, για την επίτευξη μεγαλύτερου ρεαλισμού η ροή των πληροφοριών μειώνονταν  και οι αποστολές καλούνταν να εντάξουν στο σχεδιασμό τον εντοπισμό και τη καταστροφή των στόχων.
 

Για την συμμετοχή της ΠΑ διαβάζουμε από το Defencepoint : Κατά τη διάρκεια της "Blue Flag", η 340 Μοίρα ενήργησε στο πλαίσιο σύνθετων αεροπορικών επιχειρήσεων (COMAO: Composite Air Operations) εκτελώντας αποστολές προστασίας της φίλιας δύναμης (Force Protection, αέρος – αέρος) και κρούσης (strike, αέρος-εδάφους). Κατά τη διάρκεια των αποστολών κρούσης η 340 Μ στόχο είχε μεταξύ άλλων, τημ προσβολή συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας (GBAD: Ground Based Air Defence), την καταστροφή εχθρικών υποδομών καθώς και χερσαίων εχθρικών δυνάμεων. Συνολικά κατά τη διάρκεια της "Blue Flag" τα μαχητικά της 340 Μ εκτέλεσαν 80 εξόδους.

Press day, τo διθέσιο "603" απογειώνεται υπο τα βλέμματα δεκάδων παρατηρητών

Η παρουσία των χειριστών και του προσωπικού εδάφους της 340 Μοίρας κρίνεται ώς εξαιρετική! Η διαπίστωση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας αλλά ήταν καθολική σε όλες τις συμμετέχουσες αεροπορικές δυνάμεις και φυσικά την οργανώτρια. Σε συγκεκριμένα αντικείμενα της άσκησης όπως η αντιμετώπιση της επίγειας αντιαεροπορικής άμυνας και οι αντιδράσεις των ελληνικών πληρωμάτων ήταν υποδειγματικές... ώστε κατά τη διάρκεια της απενημέρωσης το Λευκό επιτελείο τις παρουσιάσε ως παράδειγμα στις συμμετέχουσες αεροπορικές δυνάμεις.

Το "526" της 340Μ (C) Yissachar Ruas
Γενικά η συνολική εικόνα της 340 Μοίρας κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα και χωρίς ιδιαίτερες διακυμάνσεις κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων που διήρκεσε η άσκηση, αποδεικνύοντας στην πράξη και σε ένα απαιτητικό και ρεαλιστικό περιβάλλον τη υφιστάμενη δυνατότητα εκτέλεσης παρατεταμένων αεροπορικών επιχειρήσεων.

F-15A Baz της 133 Tayeset "Knights of the Twin Tail", γνωστή από τη συνεκπαίδευση με την 337 Μ "Φάντασμα"



Πηγές : Defencepoint, HHA/David Greenwald, CAM 2014-1/Ofer Zidon, USAF/ D. Gordon.
-5F με μανδύα Mirage 2000C.Από το άρθρο του Gert Kromhout για την 5/330 Μοίρα δοκιμών 'Côte d’Argent'




(C) Antonov

Ένα από τα μεγαλύτερα μεταγωγικά αεροσκάφη το Antonov AN-124 Ruslan θα μπει ξανά σε παραγωγή με προοπτική για τη κατασκευή 80 νέων αεροσκαφών. Αξιωματούχοι της ρωσικής κυβέρνησης επισκέφθηκαν το εργοστάσιο στην Ουκρανία και αναμένεται συνεργασία για την παραγωγή νέων αεροσκαφών αξίας μέχρι 12 δισ. δολάρια. 



Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δύο νέες εκδόσεις Command Control - ISR, Gunship και οι υποεκδόσεις τους, του μέσου μεταγωγικού αεροσκάφους C-27J Spartan. H Alenia και η ATK φιλοδοξούν να μετατρέψουν το "Σπαρτιάτη" σε πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων με την ανάπτυξη προσθαφαιρούμενων παλετών επι των οποίων θα φέρεται ο κατάλληλος εξοπλισμός για κάθε ρόλο. Τα ηλεκτρονικά της παλέτας θα τροφοδοτούνται με τη χρήση ηλεκτρικών συσσωρευτών και για την εγκατάσταση τους θα απαιτείται χρόνος λιγότερος των τεσσάρων ωρών. Η συνέχεια στο pdf που ακολουθεί :



H Boeing θα καταβάλλει στην Τουρκία το ποσό των 600 εκατομμυρίων δολαρίων ως αποζημίωση για τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα των αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (AEW&C).

Τα αεροσκάφη αναμένεται να ενταχθούν στο τουρκικό οπλοστάσιο τους πρώτους μήνες του 2014. Πρόκειται για Boeing 737-700 με ενσωματωμένα όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το συμβόλαιο είχε υπογραφτεί στις 23 Ιουλίου του 2003 και είχε αξία μεγαλύτερη των 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια μέχρι το 2008 τεσσάρων αεροσκαφών του τύπου. Οι καθυστερήσεις βέβαια δεν αφορούσαν στην κατασκευή των αεροσκαφών αλλά στα επιμέρους συστήματα και τον εξοπλισμό τα οποία περίμεναν από το Ισραήλ, που όμως είχε καθυστερήσει σημαντικά εξαιτίας της σοβαρής επιδείνωσης των σχέσεων με την Άγκυρα.