Σε ρόλο LIFT, τα F-5M της EJE συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Στο βίντεο, οι "Μαχητές της ελευθερίας" που επιχειρούν υπό την Ala 23. 

Aπό 8 έως 10 Μαρτίου θα διεξαχθεί εκπαιδευτική δραστηριότητα , στο πεδίο ασκήσεων Γλαφυρών, στην περιοχή της Μαγνησίας Βόλου. Στην άσκηση θα συμμετάσχει η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών, η 1η ΤΑΞΑΣ με επιθετικά και μεταφορικά ελικόπτερα καθώς και προσωπικό και μέσα της 22nd MEU.


Ακολουθούν φωτογραφίες από την επιβίβαση των Αμερικανών Πεζοναυτών σε MV-22 Osprey και CH-53E Super Stallion για την μεταφορά τους σε Ελληνικό έδαφος.












υγ. Ελπίζουμε να δούμε σύντομα φωτογραφίες "Cobra" του USMC να πετούν στο πλάι των "Apache" της ΑΣ.



Το CVN 77 που απέπλευσε σήμερα, βρέθηκε στη χώρα μας στο πλαίσιο προγραμματισμένης εθιμοτυπικής επίσκεψης. Το αεροπλανοφόρο θα υποστηρίξει επιχειρήσεις στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, και περιοχές της Αφρικής. Αξίζει να σημειώθεί πως το πεδίο βολής Καράβια έχει δεσμευθεί για να πραγματοποιήσουν βολές τα εναέρια μέσα των USS George HW Bush και USS Bataan.



DSC02378

DSC02384

DSC02507

DSC02483

DSC02503

H επίδειξη της ομάδας ΖΕΥΣ στη Ρόδο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 66 χρόνια από την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα

(c) Boeing

Με έξι επιπλέον F-15 και ένα KC-135 θα ενισχυθεί η ΝΑΤΟική δύναμη που επιτηρεί τους ουρανούς της Βαλτικής. Ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου επιχειρούν τέσσερα F-15 με καθήκοντα εναέριας αστυνόμευσης..

Πηγή
Στο Albacete της Ισπανίας θα μετασταθμεύσουν για περίπου 25 ημέρες, αεροσκάφη της 337Μ. Τα "Φαντάσματα" θα συμμετάσχουν στη 2η εκπαιδευτική σειρά του TLP για το 2014. Φωτογραφία @haf.gr, patch Higlander via Hellenic Patches

Στη Βουλγαρία θα διεξαχθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, το 3ο "Σχολείο Τακτικών Μεταφορών" υπο την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας.

Picture 562

Θα συμμετάσχουν 20 πληρώματα από 10 αεροπορικές δυνάμεις (Βέλγιο, Βουλγαρία, Ισπανία, Ιταλία, Λιθουανία, Ολλανδία, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία και Νορβηγία),  4 τύποι μεταγωγικών αεροσκαφών (C-295, C-160, C-27, C-130) ενώ πέντε χώρες θα αποστείλουν παρατηρητές. Η Ελλάδα θα έχει υποστηρικτικό ρόλο, παρέχοντας μαχητικά αεροσκάφη καθώς και ΑΣΕΠΕ της 380Μ "Ουρανός" όποτε το απαιτούν τα αντικείμενα του σχολείου.








Το Quiz μας για την τρέχουσα εβδομάδα. Αν μπορείτε να αναγνωρίσετε το πρόπλασμα του ε/π της φωτογραφίας, περιμένουμε τις απαντήσεις σας μέχρι την Κυριακή το βράδυ στα σχόλια του Blog...


Βίντεο από τις πρόσφατες βολές συντήρησης που διεξήγαγε η Βασιλική Αεροπορία της Δανίας.

Επιβλητικό γεράκι της 340 Μ.

F-16 605 CLOFTING IMG_9101
(C) Chris Lofting

F-16 605 CLOFTING IMG_9096FL
(C) Chris Lofting

F-16 605 CLOFTING IMG_9104FL
(C) Chris Lofting

Ένα επιθετικό ελικόπτερο CAIZ Ζ-10 κατέπεσε σε αγροτική έκταση στην επαρχία Weinan. Το πλήρωμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο τραυματισμένο.



11 Μαρτίου 1941.....Το «Fairey Battle» με διακριτικό νηολογίου κλήσεως Β - 274 και με πλήρωμα τους Επισμηναγό (ΙΓΥ) Δημήτριο Σταθάκο και τον Σμηναγό (ΙΓΥ) Δημήτριο Πιτσίκα, μέσα στον μουντό και συννεφιασμένο ουρανό, έδινε την τελευταία του μάχη, με άνισους όμως όρους….


Τα Ιταλικά καταδιωκτικά σαν μύγες το είχαν περικυκλώσει και το πολυβολούσαν με μανία, παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των Ελλήνων Αεροπόρων που προσπαθούσαν να απεγκλωβιστούν ανταποδίδοντας τα πυρά με σκοπό να ανοίξουν δίοδο διαφυγής. Οι Ιταλοί σε μιά τελευταία προσπάθεια το κτυπούν καίρια και το αεροπλάνο με δύο από τους καλύτερους Αεροπόρους της Ε.Β.Α, άρχισε να χάνει ύψος και .... τέλος.

Ήταν 11 Μαρτίου 1941. Η 33η Μ.Ε.Β της Αεροπορίας μας έχανε τον Μανιάτη Υποδιοικητή της Δημήτριο Σταθάκο και τον Δημήτριο Πιτσίκα, δυο από όλες τις πλευρές, άξιους και ικανούς αξιωματικούς της. Πιστοί στον όρκο τους και στα ιδανικά της Πατρίδας δεν δίστασαν να μπούν μπροστάρηδες και να κονταροχτυπηθούν στα μαρμαρένια αλώνια των Αιθέρων, κοιτώντας κατάματα τον Θάνατο! Ο Στρατός μας έδωσε σκληρή μάχη για να μην περιέλθουν τα άψυχα σώματα τους στους Ιταλούς εισβολείς, εκεί βόρεια της Τρεμπεσίνας. Εκεί και ετάφησαν και τόσα έτη θεωρούνται ακόμη επίσημα αγνοούμενοι. Ενώ μια μάχη λοιπόν τότε τελείωσε Νικηφόρα μια άλλη μάχη άρχισε αμέσως μετά με αντίπαλο τις γραφειοκρατικές και όποιες άλλες αγκυλώσεις και σκοπιμότητες και συνεχίζεται έως τώρα. Αυτοί όμως περιμένουν υπομονετικά να γυρίσουν στην Πατρίδα που τους γέννησε που για αυτήν έδωσαν την ζωή τους. Έως πότε όμως;;;;;;;;;;;;

82 έτη ακριβώς μετά, ένα σημαδιακό γεγονός θα έλθει να φωτίσει, με την λόγχη της πένας, αυτή την φορά, και την ανθρώπινη οξυδέρκεια, υπομονή και επιμονή, τα γεγονότα της δράσης, τις επιτυχίες αλλά και τις πικρές στιγμές μιάς λίαν αξιόμαχης Ελληνικής Μοίρας Βομβαρδισμού κατά το 1940-41, της 33ης.

Μία κοπιαστική έρευνα - μελέτη 12 ετών, μέσα από τις Συμπληγάδες της πατροπαράδοτης Ελληνικής Γραφειοκρατίας , τις παλινωδίες των (α)διαφόρων στον δρόμο γιά την έκδοσή της, στηριγμένη σε εκατοντάδες έγγραφα, διεθνή και Ελληνική βιβλιογραφία, ζωντανές μαρτυρίες όπως του Μανιάτη (εκ Μίνας Μέσα Μάνης) Σωτήρη Σκάντζικα του μοναδικού σήμερα εν ζωή Παλαίμαχου Αεροπόρου, 99 ετών, αυτής της Μοίρας, καθώς και σε άλλες μαρτυρίες εξ ίσου σημαντικών από απόψεως γνώσεως των γεγονότων της μακρινής πιά εποχής, σε χάρτες του τότε, σε αναπαραστάσεις των επιχειρήσεων, σε περιγραφές των διαδρομών τους και σε ένα κατά κύριο λόγο, ανέκδοτο φωτογραφικό υλικό 350 φωτογραφιών/σχεδίων, έδωσε τελικά καρπό ένα έργο 300 σχεδόν σελίδων, μοναδικό λιθαράκι στην αποτύπωση της Ιστορίας μας και στον ηρωϊκό αγώνα των Αεροπόρων μας, προϊόν των εκδόσεων «ΑΩ». Ειδικά αφιερώματα όπως αυτό της κατασκευής «ομοιώματος υπό Κλίμακα» του βομβαρδιστικού αεροπλάνου «Fairey Battle», ανέκδοτες ειδικές φωτογραφίες της ανεκμετάλλευτης (στην Πατρίδα μας) «Ενάλιας Αεροπορικής Αρχαιολογίας», λεπτομερείς κατατοπιστικοί Πίνακες όλου του υπηρετήσαντος προσωπικού και των εκτελεσθεισών Επιχειρήσεων, των τοποθεσιών των χρησιμοποιηθέντων αεροδρομίων και της ιστορίας τους, καθώς και πλήθος άλλων λεπτομερών διασταυρωμένων στοιχείων, δίνουν πλήρη εικόνα στον αναγνώστη. Μαρτυρία μιάς από τις πλέον ένδοξες σελίδες της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Μαρτυρία για την καθοριστική συμβολή της Ε.Β.Α στην Νικηφόρα έκβαση των διακλαδικών επιχειρήσεων 1940-1941.



Είναι φτωχή η παραγωγή ιστορικών παραθέσεων που αφορούν την Ελληνική Αεροπορία (Πολιτική & Πολεμική ) και ευτυχώς, τέτοια πονήματα αποτελούν την όαση μέσα στο έρημο τοπίο της Ελληνικής βιβλιογραφίας. Παρά τις αντιξοότητες και τα μύρια εμπόδια, η αγάπη... ή μάλλον ο Έρωτας γιά την Αεροπορία έδωσε ώση μυριάδων λιμπρών γιά το ξεπέταγμα αυτής της προσπάθειας.

Την Τρίτη 11η Μαρτίου 2014, λοιπόν στον πάντα φιλόξενο χώρο του Αμφιθεάτρου του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών θα γίνει η επίσημη παρουσίαση αυτού του βιβλίου, στις 7 το βράδυ με κύριους παρουσιαστές τους:
- Υποστράτηγο έ.α κο Δημήτριο Γεδεών, τ. Δντή Δνσεως Ιστορίας Γενικού Επιτελείου Στρατού.
- Καθηγητή Αεροπορικής Ιστορίας Σχολής Ικάρων, Δρ. Κωνσταντίνο Λαγό.
- Εφ. Ταγματάρχη (ΠΖ-ΚΔ) κο Αλέξανδρο Κόντο, Πρόεδρο ΠΣΕΕΔ.
- Συγγραφέα-Δημοσιογράφο, κο Τζών Κάρρ.
Συντονίζει: ο Δημοσιογράφος- Στρατιωτικός Συντάκτης κος Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης.
Συμμετέχουν: Η Ομάδα Αναβιωτών Ιστορίας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Στο πιάνο, η Καθηγήτρια Μουσικής κα Βασιλική (Βάνα) Μαντζαβίνου.
Ας είναι καλοτάξειδο...

Με αυτόν τον τρόπο, ένα μικρό-Μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της Πολεμικής μας Αεροπορίας, της Ιστορίας όλων εμάς των Ελλήνων, θα βρεί την θέση του στον τεράστιο καμβά της, θα συμπληρώσει τις γνώσεις και θα συγκινήσει με τις ανθρώπινες στιγμές του.

Μία αξιέπαινη προσπάθεια που κρύβει και έναν άλλο στόχο, το να παρακινήσει και άλλους στον δρόμο της καταγραφής της Ιστορίας της Ελληνικής Αεροπορίας και μάλιστα στις μεγαλειώδεις στιγμές της εκατοντάχρονης πορείας της.

Πηγή 
(C) BOSA

H πρόταση της εταιρίας Εφαρμογες Προηγμενης Τεχνολογιας*, για την μετατροπή δεξαμενής καυσίμου σε ατρακτίδιο αναγνώρισης με την αξιοποίηση φωτομηχανών από τα αποσυρθέντα RF-84F. Το καλοκαίρι του 198Χ, πραγματοποιήθηκαν δοκιμές από το Σμήνος Δοκιμών στην 116 ΠΜ. Το πρόγραμμα δεν προχώρησε καθώς  τις ανάγκες της ΠΑ  καλυψαν RF-104 που παραχωρηθηκαν απο την Γερμανια στο πλαίσιο ΑΩ από την προμήθεια 4 Φρεγατών MEKO 200. 

Μήπως η παρακάτω πρόταση παραμένει επίκαιρη;

Το ατρακτίδιο αναγνώρισης κατά τη διάρκεια δοκιμών (C) BOSA


Πληροφορίες :

Δούρειος Ίππος - Ιούνιος 2011, Σάββας Βλάσσης & Κ. Παλουλιάν
Αναβαθμίσεις Μαχητικών Αεροσκαφών / Οι Ελληνικές Λύσεις 1975 -2010


* Στην Defendory 92 είχε παρουσιάσει αντι-αεροπορικό σύστημα ARIS.
(C) USN

Το Αμερικανικό Ναυτικό (USN) ανακοίνωσε την απώλεια μαχητικού F/Α-18C κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής εξόδου στην έρημο Νεβάδα 70 μίλια από την αεροπορική βάση Fallon. Το Hornet που ανήκε στο σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών (USMC) είχε παραχωρηθεί προσωρινά στο NSAWC. Λόγω του δύσβατου της περιοχής  και της κακοκαιρίας που επικρατούσε δεν κατέστη δυνατό ο εντοπισμός του σημείου συντριβής από τα ελικόπτερα διάσωσης παρά την επόμενη μέρα. Ο πιλότος δεν επιβίωσε της πτώσης.

F35-012
(C) Airman Magazine

Μια ιδέα για την "ικανότητα" του F-35 στην εναέρια μάχη, μας δίνει ο Υποστράτηγος των Αμερικανών Πεζοναυτών  Robert Schmidle με την παρακάτω δήλωση του στην εκπομπή 60 λεπτά :

I shouldn’t get into the exact ranges because those ranges are classified, but what I can tell you is that the range at which you can detect the enemy as opposed to when he can detect you can be as much as 10 times further when you’ll see him before he’ll ever see you and down to five times…

Από την εκπομπή του CBS 60 λεπτά.





Sarajevo-Approach Transall C-160D
ILA 2012, χειριστής της Luftwaffe πραγματοποιεί την εν λόγω προσέγγιση... (C) pkuhnke





Από το πιλοτήριο...


Sarajevo Approach in a C-160 from Markus Schulze on Vimeo.
Τι βλέπουμε;

Η απάντηση βρίσκεται εδώ.
Καλή Σαρακοστή σε όλους και σε όλες...